Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tweestrijd Van der Poel - Van Aert

Gepost door Remko II 
Remko II 22 oktober 2018 09:25
Het verbaast mij telkens weer dat er, vooral in de Belgische media, wordt gesproken over een tweestrijd tussen beide heren. Van der Poel is toch echt al een hele tijd gewoon twee klassen beter? Van Aert is duidelijk the best of the rest, maar komt al lange tijd niet dicht bij het niveau van Van der Poel (op die ene wedstrijd in Valkenburg na natuurlijk). Voor mijn gevoel speelt hij echt met Van Aert en houdt hij de afstand tot de nummer twee vaak bewust op ongeveer 10 seconde. De Belgische media ziet hier dan toch vaak een zeer spannende strijd in waarbij Van Aert weer net wat dichter bij VDP is gekomen....
Wat vindt u?

Het is mij overigens om het even welke van deze twee Belgen wint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2018 09:26 door Remko II.
ton duk 22 oktober 2018 09:38
Remko II Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Het is mij overigens om het even welke van deze
> twee Belgen wint.

grapjasje hè...
gr
Arsimo 22 oktober 2018 10:12
Van Aert wint het WK, van der Poel de rest. Is toch al een tijd zo?
lodjan 22 oktober 2018 10:13
Ze hebben beiden een Nederlandse papa en wonen in België.
Walnoot 22 oktober 2018 11:34
Euh, had Wout niet twee seizoenen geleden nog alle klassementen gewonnen? Van der Poel is meestal beter maar Van Aert is veel constanter (en minder vaak geblesseerd).
Arsimo 22 oktober 2018 12:46
Twee seizoenen geleden idd maar dat kwam omdat van der Poel een tijdje niet mee kon doen. Bij goede vorm en een doorsnee parkoers is van der Poel in het voordeel door zijn techniek en explosiviteit. Bij een parkoers met meer dan doorsnee hoogteverschil en zware omstandigheden is van Aert iets in het voordeel.
veluweracer 22 oktober 2018 14:36
Ik vind het veldrijden niet meer leuk. MvdP maakt de sport kapot. Ik verlang weer naar de cross zoals hij jaren geleden was. Eigenlijk keek ik voor de Belgen en als Groenendaal won dan was dat mooi mee genomen. Een renner als MvdP is alles ook in de schoot geworpen. Is hij eigenlijk wel naar school geweest? Heeft ook nooit gebrek gehad aan materiaal. Het is gewoon een verwend joch.
Sjorsoll 22 oktober 2018 15:07
MvdP is ook een Belg, dus zeur niet zo.
Tjappie2 22 oktober 2018 15:14
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een renner als MvdP is alles ook
> in de schoot geworpen.

Ik heb een pokkehekel aan veldrijden, maar wat je hier zegt is onzin. Om te domineren (op welk vlak dan ook) is talent en doorzettingsvermogen nodig. v.d. Poel heeft van beide meer dan iedereen op dit prikbord.
Sjorsoll 22 oktober 2018 15:42
Het was ook zo'n rare post dat ik even dacht dat het sarcasme was.
Remko II 22 oktober 2018 16:10
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het was ook zo'n rare post dat ik even dacht dat
> het sarcasme was.


ik neem aan dat ook dit sarcasme is?
Sjorsoll 22 oktober 2018 16:43
Ik bedoelde niet die van jou. Ik bedoelde die van Veluweracer. 'Reactie' was dus het woord smiling smiley Een rare reactie. Rare gedachte dat MvdP alles in de schoot geworpen heeft gekregen. Dat dominantie de sport kapot maakt wordt over meer heersers gezegd trouwens, dat is van alle tijden. Ben ik het overigens ook niet mee eens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2018 16:44 door Sjorsoll.
Eindhovuh 22 oktober 2018 17:07
Van der Poel had natuurlijk wel een voorsprong met zijn vader(en opa langs moeders zijde).
Overigens hebben alle wereldtoppers, op werkelijk ieder gebied in hun jeugd/adolescentie, vaak door toevalligheden, mogelijkheden gekregen die ertoe leiden dat ze kansen hebben gekregen die anderen niet kregen. Hierdoor is de kans dat MvdP wereldtop wordt oneindig veel groter dan Jan uit Schubbekutteveen met net zoveel talent.

Het boek van Malcolm Gladwell, Outliers ( [www.bol.com]) Is hier, wetenschappelijk onderbouwt, heel duidelijk over. Zeer interessante bestseller.

Verder is de post van veluweracer natuurlijk zonder enige nuance.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2018 17:07 door Eindhovuh.
Nelis! 22 oktober 2018 18:28
Zelden zo'n flauwekul gelezen als wat veluweracer hier neer braakt. En dat is tegenwoordig een prestatie op zich. Maar ja, ieder heeft recht op zijn eigen mening.
El Chaba 22 oktober 2018 19:17
Is niet de eerste keer dat veluweracer ongesteld is..
Sjorsoll 22 oktober 2018 19:56
Fair enough. En talent op zich is ook 'in de schoot geworpen'.
Horsie is back 22 oktober 2018 21:01
A medal in the Olympics runs in the family. Genetische contributie aan olympisch succes kan oplopen tot ruim 20%.
Dit geldt hoogstwaarschijnlijk ook voor andere sporten en ook in heel veel andere (al dan niet silly) walks of life.
Maar om dat van der Poel voor de wielen te gooien is uiteraard onzinnig. Je verwijt een mooi meisje toch ook niet dat ze vast een mooie moeder heeft gehad.
Massimo 22 oktober 2018 21:17
Ongesteldheid op de Veluwe is een zeldzaam fenomeen.
DeRF 22 oktober 2018 21:46
Het is logisch dat MvdP wat talent heeft meegekregen van zijn oude heer, maar zonder de inzet die hij toont was hij nooit zo ver gekomen.
Prikdude 22 oktober 2018 23:04
Als VDP meestal beter is maar Van Aert constanter is Wout dus constant slechter?
opoeepo 22 oktober 2018 23:36
Die heeft hij dan wel weer van zijn opa (in de schoot geworpen)
De Das 22 oktober 2018 23:50
Ik las vanmorgen in een Belgische krant (gratis krant, Kiosk ofzo, of Metro van mijn part), op de voorpagina met foto van MvdP notabene, dat de Nederlandse hegemonie in het veldrijden voort duurt. Niks dus over een vermeende tweestrijd.
Horsie is back 23 oktober 2018 00:26
Voor een tweestrijd zijn er twee renners nodig, van der Poel en van Aert strijden toch regelmatig om de overwinning. Waarom de ophef?

Maar eerlijk is braaf, de echte tweestrijd, die momenteel speelt is die tussen Marianne (32) en Annemarie (24).
Maar deze opmerking zal vele prikkers wel weer worst wezen.
Frederik D. 23 oktober 2018 09:11
Marianne (32) en Annemarie (24).
???
Arsimo 23 oktober 2018 09:33
Vrouwenveldrijden.
Walnoot 23 oktober 2018 09:36
Meestal wel dus, dat lijkt me inderdaad de juiste deductie, nietwaar?
Tjappie2 23 oktober 2018 09:43
Eddy Veen 23 oktober 2018 10:37
Voor mij is het Marianne (44) en Annemarie (47).
Horsie is back 23 oktober 2018 11:59
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> (31) en (22)?

Niet zo bescheiden, Tjappie2.
Horsie was weer eens verstrooid. Hij zag de vorige klasseringen in de UCI Ranking aan voor leeftijd.
Een nanoseconde twijfel, maar ja, verstrooidheid hè.

Vos 13 mei 1987 (31)
Worst 19 december 1995 (22)
Orakel 23 oktober 2018 12:38
"Van der Poel is meestal beter maar Van Aert is veel constanter (en minder vaak geblesseerd)."

Van der Poel is redelijk constant op een hoog niveau.
Van Aert is juist iemand die af en toe ongelofelijk sterk en goed getimed piekt.
Orakel 23 oktober 2018 12:48
Juist. Zijn broer is immers een aards talent en geen buitenaards talent.
Frederik D. 23 oktober 2018 13:38
Zal me Worst zijn. smiling smiley
Walnoot 23 oktober 2018 15:41
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van der Poel is redelijk constant op een hoog
> niveau.
> Van Aert is juist iemand die af en toe
> ongelofelijk sterk en goed getimed piekt.

Dat is simpelweg onjuist. Van der Poel heeft met enige regelmaat een koers waarop hij zwaar onder zijn niveau presteerd. Van Aert heeft dat soort dagen vrijwel nooit en is vrijwel elke cross eerste of tweede. VDP laat vaak zijn kopje hangen als Van Aert aan het winnen is, daardoor lijkt Van Aert vaak veel beter te zijn op dat soort dagen.
Luijt 23 oktober 2018 16:03
Maakt niet uit joh.
Ben 23 oktober 2018 16:33
De Belgische media heeft groot belang bij een spannend veldrijden. Is het niet spannend dan maakt de Belgische pers het spannend met deze 'tweestrijd'.
Sub Culture 24 oktober 2018 20:01
Belgische media?
Maak er gerust de Vlaamse van.
De laatste wegkoersen die er op zitten, de korter wordende dagen, winteruur en dan dat overdreven gedoe rond dat winters zoethoudertje.

Ik heb in mijn straat een man wonen die vroeger leefde voor Sven Nys. Letterlijk.
Zijn auto was beplakt met Sven Nys, het was genant.
Naar de bakker om de hoek in een crelantruitje. Casual Sven Nys petje met misplaatst fierheid op zijn kop als hij de hond uitliet, dat soort dingen.
Maar, hij heeft de knop omgedraaid.
Sven Nys stickers zijn van de auto gehaald.

Hij heeft ze vervangen door Thibau Nys stickers uiteraard.
Gaat nu elk weekend met een paar andere debielen ergens te velde gaan schreeuwen en leven voor een 15 jarig jongetje. Enkel in Vlaanderen.

In Wallonië ...
Sub Culture 24 oktober 2018 20:02
Ja maak zelf maar een zin met kelder, opsluiten en lekker.
Sjorsoll 24 oktober 2018 20:10
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------

> Hij heeft ze vervangen door Thibau Nys stickers
> uiteraard.

Dat is heel erg.
Massimo 24 oktober 2018 20:15
Jort Kelder dronk een lekker glas wijn toen hij vernam dat zijn bedreiger was opgesloten door de politie.
Tjappie2 24 oktober 2018 20:51
Heeft Thibau al een eigen kledinglijn met z'n postcode erop?
Wist trouwens niet dat je bij Wuyts in de straat woonde Sub.
valse trage 25 oktober 2018 00:40
Haha, mooi verhaal. Topgozer! Gezegend zijn de dommen.
Massimo 25 oktober 2018 07:38
Gelukkig, dat scheelt, heb ik in ieder geval nog iets.
Zorro 25 oktober 2018 08:43
Hahaha Tjappie2 thumbs up
PassoEira 27 oktober 2018 17:28
Vanmiddag boeiende cross in Neerpelt op livestream gezien zonder Mathieu van der Poel en Wout Van Aert. David 3e????
Remko 28 oktober 2018 20:52
Vandaag ook weer een ‘spannende’ race. Hopen dat Wout nog wat gaat verbeteren want van echte strijd in geen sprake zo.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen