Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Peter Sagan - mijn wereld boek

Gepost door DeRF 
DeRF 24 oktober 2018 13:42
Peiling
Er zijn 24 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
Voor de lezers; een goed boek of niet?




Origineel artikel van DeRacefietser.nl - [deracefietser.nl]

‘Met honderd wielrenners aan de start zijn er honderd verhalen te vertellen aan op de finishlijn. Mijn verhaal gaat over het dragen van de regenboogtrui voor drie jaar op rij. Ik ben de enige met dit verhaal.’

Deze zinnen zijn een vrije vertaling van waar het autobiografische boek van Peter Sagan over gaat. In bijna 300 pagina’s vertelt de excentrieke Slowaak over het behalen van zijn drie opeenvolgende wereldtitels wielrennen. Met veel uitstapjes naar ludieke verhalen van hemzelf, zijn ploegmaten en zijn teammanagement doorloopt het boek de drie meest succesvolle jaren uit de carrière van Peter Sagan. Al met al onsamenhangend geschreven met daarbij veel herhalingen. De chaos waarmee het boek opgezet is, geeft een perfect beeld van hoe de meester zich in zijn privé leven en op de fiets gedraagt: onvoorspelbaar en toch enorm goed.

De Slowaakse alleskunner won het WK in 2015 (Richmond), 2016 (Doha) en 2017 (Bergen). De drie wielerseizoenen zijn de perfecte manier om het boek op te delen in drie delen. De seizoenen worden tot op zekere hoogte chronologisch doorlopen, maar bevatten veel uitstapjes naar het verleden of het privé leven. Zo blikt Peter in het eerste deel (Richmond).. verder lezen op [deracefietser.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2018 14:18 door DeRF.
Wanny 25 oktober 2018 11:34
Boeken over nog actieve renners zijn doorgaans minder interessant dan die over renners die al een tijdje gestopt zijn. Ik lees best veel wielerboeken maar voel nog weinig drang om deze te gaan lezen.
ton duk 25 oktober 2018 11:37
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar voel nog weinig drang om deze te
> gaan lezen.

Uwes leest meestal op het toilet ?
gr
lodjan 25 oktober 2018 11:59
DeRF 25 oktober 2018 22:27
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boeken over nog actieve renners zijn doorgaans minder interessant dan die over renners die al een tijdje gestopt zijn. Ik lees best veel wielerboeken maar voel nog weinig drang om deze te gaan lezen.

Nog tips of een top 3 van wielerboeken? smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/10/2018 22:28 door DeRF.
Horsie is back 25 oktober 2018 22:55
DeRF Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanny Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Boeken over nog actieve renners zijn doorgaans
> minder interessant dan die over renners die al een
> tijdje gestopt zijn. Ik lees best veel
> wielerboeken maar voel nog weinig drang om deze te
> gaan lezen.
>
> Nog tips of een top 3 van wielerboeken? smiling smiley

The Climb
De Lance-Faktor
Niets is wat het lijkt grinning smiley

Maar het fietsboek der fietsboeken is momenteel toch Het Geheim van Wielrennen, waaruit Horsie rijkelijk weet te putten.

Een tip voor 2019?
Het boek over de mislukte wereldrecordpoging van Dion Beukeboom door Jürgen van Teeffelen.
Wanny 26 oktober 2018 08:52
De boeken van Benjo Maso zijn altijd erg goed te lezen.

Wij waren allemaal goden is sowieso een klassiekertje (over de Tour van 1948), maar ook het laatste boek Nederland heeft de gele trui is zeer de moeite waard. Een mooie beschrijving van de geschiedenis van wielrennen in ons land.

Nog een ouwetje. De koers van de schande van Ron Couwenhoven. Gaat over de Tour van 1904 (kan er een jaartje naast zitten) en wat er toen allemaal voor onverkwikkelijks gebeurde.

En ook altijd mooie verhalen in Every picture tells a story in De Muur.
DeRF 26 oktober 2018 10:45
Bedankt voor de suggesties! mooi nieuw leesvoer
Brieske 26 oktober 2018 11:58
Alles van Jan Boesman, met afstand.

Groet
ton duk 26 oktober 2018 12:17
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alles van Jan Boesman, met afstand.
> > Groet

wordt lastig...ik heb een leesbril voor dichtbij
gr
Wanny 26 oktober 2018 13:44
De vliegende neger en de kleine koningin is idd ook zeer lezenswaardig. Evenals De fiets van Lautrec. Aanraders voor wie van de oertijd van het wielrennen houdt.
DeRF 27 oktober 2018 00:09
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen