Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ex-prof Manfredi omgekomen in Indonesische vliegramp

Gepost door Anony 
Anony 29 oktober 2018 20:36
Ex-wielerprof Andrea Manfredi is een van de slachtoffers van de vliegramp in Indonesië. Manfredi zei het wielrennen 2 jaar geleden op 24-jarige leeftijd al vaarwel en was sindsdien eigenaar van een bouwbedrijf en verdeler van fietscomputers.

Als wielrenner liet Andrea Manfredi geen onuitwisbare indruk. Beter dan een verre ereplaats zat er niet in voor de Italiaan van de Bardiani-ploeg. Op amper 24-jarige leeftijd gaf Manfredi zijn leven een nieuwe wending, als CEO van een bouwbedrijf en als verdeler van fietscomputers.

Maar aan dat leven is nu abrupt een einde gekomen. Manfredi was een van de passagiers van vlucht JT-610, die boven Jakarta is neergestort. Alle 189 inzittenden zijn meer dan waarschijnlijk overleden.

Bron: Sporza



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2018 20:37 door Anony.
Massimo 29 oktober 2018 20:50
De kop "wielrenner komt om bij vlucht" was iets te beladen?
Sub Culture 29 oktober 2018 21:36
Soms moet je gewoon leren je bek houden.
Massimo 29 oktober 2018 21:50
Nu ja, zonder iets te bagatelliseren vind ik, persoonlijke mening, dat het expliciet stilstaan bij één slachtoffer van een kolossale ramp, toevallig omdat hij ooit wielrenner was, overtrokken. Jij mag daar uiteraard anders over denken.
lodjan 29 oktober 2018 23:16
Hij was betrokken bij het net opgerichte Ethiopische Continental team voor 2019: [twitter.com].
Horsie is back 30 oktober 2018 01:24
De whereabouts van wielrenners en ook wielrensters is toch waarover het meestal gaat in media die zich met de edele wielersport bezig houden.
Zo zag ik ene Bram Tankink zich druk maken over de out-of-competition doping controle; ene Annemieke zat met dunne duur benen zich "druk" te maken op iets wat op een ergometer leek, maar voor haar was het oh zo belangrijk. Zo kwam ook een glunderende van Gorkom langs, terwijl hij nooit meer zijn wedstrijdfiets zal gebruiken. Definitief geketend. Ook zag ik Goldi locks weer glunderen. Kortom, er komt zo veel in het openbare domein terecht. Zelfs Sven K. was weer in het nieuws.
De grote afwezige in Milton was Kristina Vogel. Aldaar werd een meters breed plakkaat vol met handtekeningen en wensen gemaakt met de tag StayStrongKristina.
En dus is ook Andrea Manfredi nieuws. Iemand is pas echt dood als hij/zij niet meer wordt herinnerd.
D, Marrage 30 oktober 2018 10:03
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> persoonlijke mening, dat het expliciet stilstaan
> bij één slachtoffer van een kolossale ramp,
> toevallig omdat hij ooit wielrenner was,
> overtrokken.

Ah, dus als Manfredi op een andere manier overleden was had het hier wel vermeld mogen worden?
veluweracer 30 oktober 2018 13:05
D, Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Massimo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > persoonlijke mening, dat het expliciet
> stilstaan
> > bij één slachtoffer van een kolossale ramp,
> > toevallig omdat hij ooit wielrenner was,
> > overtrokken.
>
> Ah, dus als Manfredi op een andere manier
> overleden was had het hier wel vermeld mogen
> worden?

Manfredi wordt nu genoemd door de aard van het ongeluk. Maar als hij vorig jaar toevallig ernstig ziek was geworden en nu daar uiteindelijk aan bezweken was dan hadden we dat denk ik niet gelezen bij Sporza.
Massimo 30 oktober 2018 16:45
El Chaba 30 oktober 2018 17:36
Maar het blijft natuurlijk wel een wielrforum, hè, dus dat het hier gemeld wordt, op wat voor manier dan ook, daar lijkt me niks mis mee.
Overigens vind ik dat er met jouw reactie ook niks mis is..
D, Marrage 30 oktober 2018 19:26
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar het blijft natuurlijk wel een wielrforum,
> hè, dus dat het hier gemeld wordt, op wat voor
> manier dan ook, daar lijkt me niks mis mee.
> Overigens vind ik dat er met jouw reactie ook niks
> mis is..


Juist.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen