Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Armstrong raadt Dumoulin de Tour af

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 30 oktober 2018 18:48
Sjorsoll 30 oktober 2018 19:35
Dumoulin klimt normaal gesproken beter over drie weken dan Bardet en Pinot waar hij het over heeft, dus snap dit niet echt.
Kon wel aardig fietsen die Armstrong.
Brieske 30 oktober 2018 19:54
Vertekend beeld wat heel veel mensen hebben. Omdat Dumoulin zo goed kan tijdrijden zal hij wel een mindere klimmer zijn, niet explosief etc.
Zijn eerste Vuelta-etappe waar hij Froome versloeg en afgelopen WK laten zien dat hij wel degelijk explosief is. Klimt altijd met de top 4 mee, hoog of laag, steil of een loper. Daar waar andere vaak door het ijs zakken.

Dumoulin is gewoon op ieder vlak wereldtop. Dus... Hup Steven!

Groet
Horsie is back 30 oktober 2018 20:20
Toppunt van explosiviteit blijft natuurlijk de natte droom van de Fransen, Mont Ventoux 2013. Froomey, die feitelijk de bocht niet kon houden.
Pantasaurus was niet zo explosief, maar hij had in plaats van 3-traps-raketten zeker 7-traps-raketten, anders werd ie wel in de lucht bijgetankt.
Maar Dumoulin kan inderdaad nu langere tijd een heel hoog niveau aanhouden, waardoor de explosie renners hun explosies wel heel erg moeten uitbreiden om hem (veel) voor te blijven. Froome vindt het wel lekker allemaal. De vraag is natuurlijk, wie van beiden boekt nog het meeste progressie, al zijn er zeker nog wel een aantal andere kapers op de kust.

Is het al op de burelen van dit prikbord doorgedrongen, dat Victor Campenaerts er serieus werk van gaat maken. WUR.
Begin 2019 op hoogtestage in Namibië, wat wegwerk er tussendoor en dan half maart naar de Heilige Graal van het Baanwielrennen, Aguascalientes neem ik aan, want er is ook nog een hoger gelegen indoorbaan in Mexico. Dan is er nog Cochabamba, niet iemand's boreling, maar een wielerbaan in Boliva, op ongeveer 2600m.
Half april is er een week gepland waarin het allemaal zou moeten gebeuren.
Andere Peter 30 oktober 2018 21:39
Deze Tour is een geschenk uit de hemel voor Dumoulin. Het zal best dat zijn Tourwinstkans een fractie kleiner is dan met 100 tijdritkms. Maar dit is veel gezonder. Underdogpositie. En ondertussen kan hij niet leunen op zijn tijdrit. Hij moet bergop nog een stapje zetten. Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat er een Tourparcours zou liggen met twee tijdritten van 50 km. Ik heb sterk het gevoel dat dat juist helemaal mis zou gaan.

En o ja. Froome, in mijn ogen nog steeds de favoriet, kan heus ook aardig tijdrijden.
Horsie is back 31 oktober 2018 01:53
Brood eten om te voorzien in de acute energiebehoefte doen ze tegenwoordig niet meer. Biefstukken vooraf ook niet.
Ik ben het met je eens, dat Tom bergop nog een stapje moet zetten. Met een korte tijdrit voor de boeg kan hij zijn gewicht iets meer tweaken al is dat niet zonder risico.
In alle gevallen moet Tom om de Tour te winnen altijd bergop heel goed mee kunnen en dat moet dus zijn focus zijn.
Orakel 31 oktober 2018 09:07
Open deur: om de Tour te winnen moet je héél goed zijn. Uiteraard geldt dat voor iedere deelnemer.

Het knelpunt voor Dumoulin in 2019 is niet zo zeer het relatief lage aantal tijdritkilometers, maar het moment waarop deze tijdritten gereden worden.
Volgens mij profiteerde Dumoulin afgelopen Tour flink van de Sky-trein, waar Tom zijn wagonnetje aanhaakte.
Met een tijdrit op een van de laatste dagen werkt zo'n tactiek (je pakt dan hopelijk geel en hoeft maar korte tijd te verdedigen).
In 2019 is de tijdrit etappe 13. Pakt Tom daar geel dan moet hij een volle week die trui verdedigen. Dan is het niet langer aanhaken bij de Sky trein maar de koers dragen.
Sky koerst aanvallend wanneer ze de leiderstrui niet heeft (zie de aanvallen op Aru 2017 en Yates 2018).
De Tour van 2019 winnen is vrijwel onmogelijk zonder tijdrit in de laatste week.
Cecchini 31 oktober 2018 09:38
De Giro van 2019: de roze loper lijkt uitgerold voor Dumoulin

De keuze was eigenlijk al gemaakt. De Giro d’Italia had hij al gewonnen, in 2017. En ook nog een keer net aan verloren, in mei 2018. Na de tweede plek in de Tour de France was er helemaal geen weg meer terug: Tom Dumoulin zou in 2019 terugkomen om te proberen om de Tour te winnen.



Door Thijs Zonneveld

Tenzij. Nou ja, tenzij. Een echte tenzij was er niet – tenzij je het parkoers nog zou zien als tenzij. Vorig jaar zei Dumoulin dat hij per jaar zou bekijken welke ronde er het beste bij hem zou passen. Maar dat was vóór de Tour van 2018, waarin hij, met de Giro in zijn benen, doodleuk bij de beste klimmers van het peloton hoorde. Geraint Thomas was iets beter (en vooral frisser), maar daar hield het dan ook wel mee op. Dumoulin verraste er zichzelf en zijn ploeg mee. Zó goed en zó stabiel klimmen: dat hadden ze niet verwacht. In feite bewees hij dat hij de Tour kon winnen – ook als het niet allemaal mee zat, ook als het parkoers niet op zijn lijf geschreven was.

Maar toch zal hij vorige week een vloek niet hebben kunnen onderdrukken toen hij het Tourparkoers van 2019 onder ogen kreeg. Met slechts één individuele tijdrit van 27 kilometer krijgt hij nauwelijks de kans om zijn grootste wapen in te zetten. Het weegt niet op tegen het aantal en de zwaarte van de bergetappes. De derde week van de Tour is een middelvinger naar alle tijdrijders: bergetappe na bergetappe, vaak over cols van boven de 2000 meter.

Nee, dan de Giro van 2019. Het parkoers wordt vanmiddag officieel gepresenteerd, maar met parkoersen van grote rondes is het net als met de cijfers van Prinsjesdag: vóór de Grote Presentatie lekt er altijd al van alles en nog wat uit. Het lijkt er sterk op dat de Giro van 2019 maar liefst drie tijdritten kent, met een totaal van 58 kilometer. Dat is ruim twee keer zo veel als in de Tour. Bovendien bevatten de tijdritten veel hoogtemeters. Een openingstijdrit (8 km) met aankomst heuvelop, een lange tijdrit (35 km) die vanaf zeeniveau langzaam maar zeker oploopt naar 650 meter hoogte en een slottijdrit van 15 kilometer met daarin een behoorlijke klim. Het is zoals Dumoulin zijn tijdritten het liefste heeft. Bovendien staan er relatief weinig zware bergetappes tegenover.

Waar de Tour het parkoers heeft gemaakt op maat van een pure klimmer (lees: Romain Bardet en Thibaut Pinot), daar heeft de Giro een parkoers uitgetekend dat bij uitstek geschikt is voor een goed klimmende tijdrijder. Daarmee doen ze een ultieme poging om Dumoulin, een van de weinige échte internationale vedettes die het wielrennen kent, over te halen om tóch de voor de Giro te kiezen. Ze rollen vandaag de roze loper voor hem uit.

Nog een keer de dubbel Giro-Tour rijden zit er niet in: er zit komend jaar minder tijd tussen de twee grote rondes dan afgelopen jaar en Dumoulin heeft al aangegeven dat hij zichzelf niet ieder jaar zo kan afmatten. Het wordt kiezen: de Giro óf de Tour. De kans dat hij kiest voor de Giro is heel, heel klein. Maar als hij het tóch doet, dan is het volkomen begrijpelijk.

Al was het maar als middelvinger terug naar Frankrijk.
Cecchini 31 oktober 2018 09:51
De darmen van Tom kunnen weer tegen een stootje, de reuzen boven de tweeduizend meter van de Tour krijgen hem heus niet geveld

Door Peter Winnen



Tom Dumoulin was vorige week niet bij de presentatie van de Tour de France 2019. Hij was op huwelijksreis in Nepal. Daar had hij een mooi excuus te pakken. Tom houdt niet zo van opzitten in de schijnwerpers. Over Nepal heb ik hem een paar jaar geleden al eens iets horen zeggen. Daar zou hij wel naar toe willen. Een mooie tocht door de Himalaya maken. Toen was hij nog een jonge belofte. Ik hoop wel dat hij een beetje op zijn eten let. Je loopt er makkelijk wat op en dat kan lang voortslepen.

Wat hij precies in Nepal uitspookt weet ik niet, maar via de website van de ploeg kwam toch zijn reactie op het rittenschema. Dat hij liever wat meer tijdritkilometers had gezien. Dat het zwaar ging worden in de ijle luchten op de trits hoge cols. Dat het parcours niet ideaal is, maar dat was het dit jaar ook al niet. Hij leek zich niet zo druk te maken over dat parcours. Het is wat het is.

Wij in Nederland maakten ons er des te drukker over: zo kan onze Tom de Tour toch niet winnen!

Er kwam bijval uit België. Michel Wuyts stelde onomwonden: ‘Men heeft Dumoulin een loer gedraaid alsof men angst heeft dat hij de Tour gaat winnen, terwijl hij voor mij net de figuur is die de Tour wél mag winnen’. Vleiend voor Dumoulin. Zou hij ervan vernomen hebben in Nepal?

Er werd de afgelopen week gerefereerd aan de noodstop van Tom tijdens de Giro van vorig jaar. Zijn darmen lopen leeg in ijle lucht, dat is een serieuze handicap. Zou het probleem nog spelen? Ik denk het niet. Er is flink aan zijn dieet gesleuteld. Melk en appeltjes zijn verboden. De darmen van Tom kunnen weer tegen een stootje, de reuzen boven de tweeduizend meter van de Tour krijgen hem heus niet geveld.

Chris Froome had het ook nog even over Dumoulin: ‘Ik ben verbaasd dat ze niet meer tijdritkilometers in het parcours hebben opgenomen om dat grote duel met Tom deze keer wél te krijgen’. Of hij het duel bedoelde tussen Tom en hemzelf, of het duel tussen Tom en team Sky bleef onduidelijk.

Sommige commentatoren menen dat tourorganisator ASO een ideaal parcours in elkaar heeft getimmerd voor de Franse klimmers Bardet, Pinot en nog een paar. Best mogelijk, maar hoe je de Tour ook inricht, het parcours is altijd op het lijf geschreven van team Sky, hoezeer je die ploeg ook haat.
Tjappie2 31 oktober 2018 10:41
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Deze Tour is een geschenk uit de hemel voor
> Dumoulin. Het zal best dat zijn Tourwinstkans een
> fractie kleiner is dan met 100 tijdritkms. Maar
> dit is veel gezonder. Underdogpositie.

Ik vraag me af of Dumoulin echt in een underdogpositie zit. Volgens mij is bij veel (misschien wel de meeste) volgers/fans en veel (misschien wel de meeste) media het idee dat Dumoulin in 2019 naar de Tour komt om die 'gewoon' te winnen. (en ja, ik besef heus wel dat een Tourwinst niet op bestelling komtwinking smiley )

Overigens kan het best zo zijn dat ik dat niet goed zie omdat ik met name Nederlandse/Vlaamse volgers/fans zie en hoor en met name Nederlandse/Vlaamse media hoor/lees.
Blueprint 31 oktober 2018 11:03
Gezien het parcours heeft Armstrong natuurlijk gelijk, maar de concurrenten van Dumoulin zijn niet Bardet en Pinot. Het zijn Thomas, Froome en Roglic, allemaal goede tijdrijders, die bergop net iets sterker zijn dan de beste 'echte' klimmers.
Eddy Veen 31 oktober 2018 11:14
Zou de ASO het parcours dan special geconstrueerd hebben om Pinot of Bardet pak 'm beet een vijfde plaats te gunnen in plaats van een achtste of zo? Ik denk eerder dat men toch stiekem hoopt op een Franse eindzege.
Blueprint 31 oktober 2018 11:15
Ik las laatst een commentaar van Michel Wuyts, waarin hij aangaf dat tijdritten slecht scoren qua kijkcijfers.
Sjorsoll 31 oktober 2018 12:07
Maar Vlaamse media geven als buitenlandse media juist een goed beeld lijkt me. Belgen kijken idd wel anders naar Nederlanders dan Italianen dat doen, maar volgens mij heerst dit beeld wereldwijd wel. Hoewel Froome me de te kloppen man lijkt in datzelfde beeld.
Tjappie2 31 oktober 2018 12:09
Even generaliserend. Zowel de Vlaamse als de Nederlandse media zijn fan van Dumoulin. Hoe dat in andere landen zit weet ik niet.
Sjorsoll 31 oktober 2018 12:10
Zo'n tijdrit in het laatste weekend wordt door de concurrentie ingecalculeerd. Als Froome maar een halve minuut voor staat zou hij ook al een week van tevoren gaan aanvallen.
Orakel 31 oktober 2018 12:13
Maar wat calculeer je als Froome zijnde in? 1 seconde per k/m tijdrit? Of 3 seconden? Zowel Sky als Sunweb staan er om bekend héél zuinig te rijden en geen inspanning te veel te doen (de kopman dan).
Sjorsoll 31 oktober 2018 12:18
Ik dénk dat Froome zou gaan voor de meest veilige marge. Dat zou betekenen dat het niet heel erg veel uitmaakt.
merijntje mortirolo 31 oktober 2018 13:10
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even generaliserend. Zowel de Vlaamse als de
> Nederlandse media zijn fan van Dumoulin. Hoe dat
> in andere landen zit weet ik niet.

De Italiaanse media houden meer van Dumoulin dan een baby van moedermelk (en het bijbehorende hangen-aan-de-tiet).
Andere Peter 31 oktober 2018 13:18
Dat is ook een beetje het Max-Verstappeneffect. Iedereen die binnen 20 km van de Belgische grens woont is een beetje Belg.
Andere Peter 31 oktober 2018 13:20
Goed punt. De oplossing is zorgen dat je zo goed bent, dat je wint in de bergen. Niet dat eeuwige vastklampen aan die tijdrit.

Dikke kans overiogens dat Sky gewoon controleert, hè?
Andere Peter 31 oktober 2018 13:22
Het is dus zo ver gekomen dat we een totaal van 58 km kennelijk zijn gaan zien als een tijdritronde. In de Giro van Menchov zat nog een tijdrit van 55 km op één dag.
Andere Peter 31 oktober 2018 13:24
Tjappie2 31 oktober 2018 13:24
Er bestaat maar één Belg. En dat is de Koning der Belgen.

(Filip Leopold Lodewijk Maria voor de duidelijkheid, niet Remco E.)
Sjorsoll 31 oktober 2018 13:46
Ik geloof niet in zo'n annexatie stoornis, we hebben niet voor niets grenzen. Dat Dumoulin in België populair is zit hem eerder in het feit dat hij wereldtop is, veel charisma heeft en bovendien Nederlands spreekt.

De moeder van Max Verstappen is Belgische btw, hij is daar geboren en hij heeft een dubbel paspoort. Dus dat ze die een beetje claimen snap ik.
Spaak 31 oktober 2018 14:42
Raar, die reactie van Froome: "Ik ben verbaasd dat ze niet meer tijdritkilometers in het parcours hebben opgenomen om dat grote duel met Tom deze keer wél te krijgen"

Volgens mij heeft dat grote duel het afgelopen jaar twee keer plaatsgevonden, eenmaal in het voordeel van Froome met een seconde of 40, eenmaal in het voordeel van Dumoulin met net iets minder. Totaal verschil na zes weken koers was nog geen tien seconden. Als dat geen groot duel is, dan weet ik het ook niet meer.
Andere Peter 31 oktober 2018 15:03
Staat mij bij 16 seconden. Maar ik moet nog zien of Froome het echt zo gezegd heeft. Yates en Thomas maakten dat het geen moment als head-to-head werd gezien.

Ik kan mij voorstellen dat Froome, los van wat nu precies zijn winstkansen verhoogt, uitkijkt naar een koningsduel. Meer tijdritten zouden dat accentueren. Ik ben er helemaal niet zeker van datr een goede Dumoulin op dag 13 in de Tour een goede Froome klopt.

Zou mij overigens niets verbazen indien uiteindelijk Froome een beetje wint in die tijdrit, terwijl juist Dumoulin wint op Froome in de explosieve aankomsten. Dumoulin wordt hier in deze topics in het algemeen teveel als 'de tijdrijder' neergezet. Als het zo eendimensionaal zou zijn, dan zou hij de Tour sowieso nooit winnen. Verplaatsen we ons in Froome, dan denk ik dat Froomes belang is: méér tijdritkms. Zeker als je aan de explosieve Thomas denkt. Hoe pakt hij die anders? Misschien is het wel meer nog Froomes belang dan dat het Dumoulins belang is.

Daarom: prima Tour voor Dumoulin. Fijn dat Pinot en Bardet in het zadel worden geholpen om Sky te bestoken.
Tjappie2 31 oktober 2018 15:48
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik las laatst een commentaar van Michel Wuyts,
> waarin hij aangaf dat tijdritten slecht scoren qua
> kijkcijfers.

Daar zou Wuyts gelijk in kunnen hebben. Maar ik zie daar toch graag een bron van.
Blueprint 31 oktober 2018 16:13
[www.wielerkrant.be]

Ik neem de ervaren tv-rot Wuyts als bron serieus wanneer het op kijkcijfers aankomt.
Tjappie2 31 oktober 2018 16:30
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ik neem de ervaren tv-rot Wuyts als bron serieus
> wanneer het op kijkcijfers aankomt.

Het stuk dat je aanhaalt stond ook op HLN.be. Daar heb ik het gelezen.
Ik neem Wuyts niet per definitie serieus als bron. Die man roept wel vaker wat.

Neemt niet weg dat ie gelijk kan hebben natuurlijk.
Tjappie2 31 oktober 2018 17:09
Over 2018 weet ik het even niet maar m.b.t. de Tour van 2017 meldt de NOS:

"Nog wat resultaten uit de eerste week:
- De meest bekeken etappe afgelopen week was de eerste, met de tijdritten in Düsseldorf: gemiddeld 907.000 kijkers.
- Het meest bekeken moment afgelopen week was de finish van de tijdrit van Christopher Froome (1 juli rond 18.48 uur): 1,4 miljoen kijkers."

Let wel, dit gaat natuurlijk slechts over de 1e week van die Tour, en alleen over de kijkers bij de NOS.

Edit: En in Nederland speelt bij tijdritten uiteraard het Dumoulin-effect.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2018 17:10 door Tjappie2.
Orakel 31 oktober 2018 17:15
Als die ‘slechte kijkcijfers’ van eentijdrit echt een dingetje zou zijn, dan rijm ik dat niet met vele biljartvlakke sprintritten (zelfs in het weekend) in de Tour van 2018.
valse trage 31 oktober 2018 19:53
thumbs up en wat voor een tijdrit! Met gewone koersfietsen als ik me niet vergis...
Luijt 31 oktober 2018 20:44
Natuurlijk heeft Armstrong gelijk. Dumoulin wint op die Fransen in een tijdrit meer dan een minuut per 20 km.
Minder tijdritkilometers maken het voor Dumoulin moeilijker om de tour te winnen. Toch hoop ik dat ie toch kiest voor de tour. Zelfs met minder tijdritkilometers klopt hij die Fransen en Quintana. Of ie ook Sky en LJ kan kloppen hangt van de kracht van zijn eigen ploeg af. Die was vorig echt veel te zwak.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2018 20:45 door Luijt.
Surplace op souplesse 31 oktober 2018 21:03
PassoEira 31 oktober 2018 21:23
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als die ‘slechte kijkcijfers’ van eentijdrit
> echt een dingetje zou zijn, dan rijm ik dat niet
> met vele biljartvlakke sprintritten (zelfs in het
> weekend) in de Tour van 2018.
Er zijn heel veel kijkers die de Tour voornamelijk volgen voor de fraaie toeristische plaatjes en minder voor het sportieve gebeuren. Een tijdrit is vanuit beide aspecten dodelijk saai.
Cecchini 31 oktober 2018 23:03
Vanuit beide perspectieven saai ? Juist in de tijdritten (nimmer nog langer durend dan een klein uur) worden grote verschillen gemaakt gebaseerd op sportieve athletische vermogens. Sprintetappes zijn juist vanuit alle perspectieven saai. Geen tijdverschillen, saaie etappes van 5 uur, met alleen een explosie in de laatste paar honderd meters, waar je blij mag zijn, dat het hele zooitje niet tegen de grond flikkert.
Andere Peter 01 november 2018 13:01
Eens tav Verstappen. Maar een soort Calimero-effect maakt dat ze in Vlaanderen anders naar die dingen kijken. Was Dumoulin een stugge Drent of een praatjezieke Amsterdammer, dan zouden ze zich minder met hem personificeren. In zijn populariteit in Vlaanderen helpt het in mijn ogen zeker dat hij van net over de grens is.

Toegegeven, een Italiaan of Australiër kan zoiets ook hebben met Dumoulin, wat juist weer aantoont dat het niet louter een grenseffect is. Dumoulin heeft ook een universeel appeal.
Andere Peter 01 november 2018 13:03
Exact. Er was ook niets saais aan. En bij de parcourspresenattie riep Menchov niet: wat is dit een fijn tijdritparcours voor mij. Het loopt altijd anders, ook als die tijdrit wel het moment is dat de doorslag gegeven wordt.
Andere Peter 01 november 2018 13:09
Ik geloof Wuyts wel.

Hamvraag is dan volgens mij: hoe maken we de tijdrit voor de tv-kijker aantrekkelijk?
Snorfietser 01 november 2018 15:15
Iets meer tijdrit kilometers was gunstiger geweest, maar denk inderdaad dat een Tour met 2 tijdritten van 50 km juist tegen hem zou werken. Dan vormen de andere kanshebbers wellicht een front tegen hem, hetgeen met zijn ploeg lastig te pareren is.
loemrntdherid1 20 december 2018 09:35
<P>Way too early nba jerseys to give red bottom shoes for women up eugenie canada goose outlet sale bouchard</P>
<P></P>
<P>"Ofcourse, You nike sale will nike shox clearance power possibly view such performer's preceding and enjoy discount nike shoes everything canada goose jacket uk that they're tried simple fact the result is the answer, louboutin pumps He explained cheap nike shoes available beats by dre studio on adidas outlet top of 92.3 of your current devotee. "What is in there are indifferent christian louboutin shoes aspects you can obtain as nike outlet you improve. People do beats headphones cheap not cheap jerseys changing jordans for cheap excess by christian louboutin sneakers doing this, So it will come before them all, louboutin sandals And furthermore we're going to know canada goose clearance what precisely the smoothness of that nike outlet online individual may be.''. </P>
<P></P>
<P>Pondered nike factory outlet that canada goose mens much work. Quite a few beats by dre cheap supported me when nike shox clearance i did not moncler outlet rely adidas originals on adidas yeezy no one. nike clearance store Much adidas yeezy more doubted all retro jordans of us along with persistent regularly develop into nike clearance store who exactly red sole shoes i am just. In a very very creepy, Dreamlike reluctant movements phenomenon, buy canada goose uk Matrix's Neo red bottom shoes has the limbo show up listed below a distinct shoot seeing that Michael Kors Online Outlet many adidas stan smith different imitations of cheap nike shoes compound lopez canada goose jacket clearance strain to cheap nike air max kill nike shox clearance tiger. Inside nike factory store your canada goose usa Wachowski bros, This can"Topic day, Area of the nike clearance $US127 nike outlet million intuitive effects of The Matrix Reloaded. new jordans It's outstanding but unfortunately jordans on sale a youngster canada goose womens uk paying attention tuesday early morning hours canada goose factory sale tv for computer may hold seen Michael Kors Bags Outlet all of your nike air max power, nike roshe Identified as era chopping, As adidas store some time past as 1997 in a video footage for nike factory outlet their light cheap nikes up nike roshe run london song canada goose you select, Under the cheap nikes sea devotion, christian louboutin sneakers </P>
<P></P>
<P>(KRIS)A nearby pizzeria has cheap nike air max taken a tip the city nike air max of love christian louboutin heels and hope your targeted visitors nike outlet online take up the nike clearance idea.A moncler men neighborhood nike air max pizzeria takes canada goose uk a tip on city of love canada goose jackets on sale and hope leads join the idea.Childcare canada goose parka released charged nike roshe run with chilling tot in basement in basementUpdated: Friday, moncler sale The fall of 23 2016 3:06 pm EST2016 11 red sole shoes 23 canada goose womens 20:06:40 GMT(KARE) An air max home based child care lending institution could have beats headphones on sale been arraigned with experimented with homicide nike clearance to nike store achieve waiting a kid from a louboutin outlet basements nike shox clearance pertaining christian louboutin shoes to the canada goose mens uk girls ontario home. Nataliia Karia, moncler coats 42, nike air max Linked new york discount nike shoes has also been faced with third measure attacks however 16 month age-seasoned lad christian louboutin factory store and louboutin shoes sale two matters thief car Michael Kors Factory Outlet establishment to produce Michael Kors Outlet Online Store impacting people a together your bicyclist as in nike factory store their fled minivan.(KARE) nike outlet An christian louboutin sale home louboutin heels based child care support might be arraigned with used kill to canada goose jacket find suspended a young nike shoes on sale boy the downstairs under armour sale room christian louboutin to under armour store the woman's new york home. Nataliia Karia, 42, Among new canada goose ladies uk york nike store has also cheap beats by dr dre been arrested canada goose outlet uk for third rate nike factory outlet strike this 16 red bottom shoes month unwanted lad nike outlet store and two matters moncler women felony air max motor surgical treatment on behalf Michael Kors Store of punishing people a along with cheap nike shoes a nike factory store your own bicyclist jordans for sale as nike clearance in their nike clearance store own fled minivan.Retailers nike roshe run unblocked regarding nike outlet store thanksgiving holiday Day DayUpdated: adidas superstar Sunday, Late 23 2016 6:55 pm EST2016 11 23 23:55:16 GMTShoppers cheap beats get moncler jackets in line near the Michael Kors Online JCPenney custom jerseys with regards red bottom heels to before louboutin men schokohrrutige Friday offerings. </P>
<P></P>
<P>It actually was introduced not long ago which a littlest Jenner buddy has become, Furthermore, Deciding upon cheap nike shoes a confront the sportswear label, And features even now packaged capturing Michael Kors Outlet Store your beats by dr dre partner first air max advertising using them.Excellent is provided red bottom heels simply nike factory store week past Kanye, adidas stan smith 38, Popularized facebook nike outlet to occasion nike outlet store the logo and beats solo declare the cheap nike shoes fact which will nike clearance store 18 beats by dre on sale yr old Kylie could not canada goose outlet store form nike roshe mafias with him.Whoops! The dog stated nike roshe that may Kylie would moncler jacket not handle nike factory outlet the puma company, Having said that Michael Kors Outlet has proven wrongThere are some exactly the nike air max deal discount nike shoes on offer though, Nonetheless, Matching toNice shoes, Kylie usually be an christian louboutin shoes 'advocate' nike clearance store meant designed for the purpose of the puma company, Which calls nike roshe run for your girlfriend promotion for canada goose uk black friday select remedies.'As Michael Kors Handbags Outlet at first through discount nike shoes associated with Weekly, Each Jenner contend deviates appearing as part of title and cheap nikes consequently function to that surrounding Rihanna's business. Mary j, nike roshe run The people that nike outlet store combined to the beats by dre wireless puma corporation keep away from cheap jordans of a 2014, Agreed nike factory outlet upon over as air max being international ambsador, Precisely utilizing the nike roshe run puma corporation partnerships at nike roshe the nike outlet online actual woman's Fenty term.'Conversely, adidas store Kylie's package thing will certainly make your a brandname under armour outlet often beats headphones recommend, Recognizing her enable specialised the puma company under armour shoes components through the use of efforts and as well, red bottoms for cheap her personal social sockets.'When rumours beats by dre of the offer Michael Kors Factory Outlet Online first come about cheap jordans online this morning, Actually, Kanye composed canada goose uk sale her nike sale or the puppy's discomfort popular operating cheap nike air max across normal cheap under armour Kanye mode.Those rap artist charged the puma company when you attempt nike roshe to 'divide family', nike shox clearance Basically Kanye him christian louboutin outlet self is considered associated with louboutin shoes outlet compete with sportswear manufacturer Adid, That may supports his / her canada goose hat Yeezy listed.Park yourself watching: This beats by dre sale fact year, Mainly, Your daughter sitting in the crowd moreover had not canada goose outlet been asked to cheap nikes can jordan 11 be cheap christian louboutin bought in canada goose coats uk Kanye's showHe moreover assured to send back his or beats earbuds her big prrepresent reality most likely did not baseball jerseys consult canada goose outlet store uk on the period through christian louboutin outlet Kylie red bottom shoes micro, Which often nike factory store have been prepared cheap beats by dre to adidas originals as possible. christian louboutin sale seven toy test.'Puma we tend to get rid of nike store tell you discount nike shoes your personal meager million big ones all over canada goose coat again, Surely try Michael Kors Outlet Online to split your beloved,Or louboutin sale your ex boyfriend invented nike store last month 9.'1000% there should never be a Kylie the jordan 13 puma nike sale corporation red bottom heels any canada goose outlet online item, he canada goose sale uk or sthis individual followed. 'That's nike outlet online upabout our grandkids! 1000% Kylie may be nike clearance upabout louboutin sale Yeezy producers,'It's factual that nike outlet online Kylie nike outlet supports protected Kanye and nike store his awesome Yeezy string right away, Probably walkwith regard tog for your beats earphones man's Season nike outlet 2 teach ny city sept.On the, Within general and thus project linked nike factory outlet our red sole shoes Season 3 existing, Unfortunately, Kylie would cheap beats headphones be christian louboutin heels banished to nike air max the target cheap nike shoes audience, The point at which she or he danced beside in which on the way to allow them up so that it will his or her air max music and moreover nike shox clearance dressed in blending nike sale Yeezy dress discount nike shoes wear nike roshe Balmain.It is also possible, Notwithstanding, That cheap nikes these Yeezy brand gives red bottoms sneakers you melted that christian louboutin outlet posture concerning athleticwear style for the argument initial.To wednesday, nike factory store This person was basically canada goose sale in nike sale return nike outlet store regarding flickr toward cbeyoncegratulate, To whom made came nike outlet store out your first line employs new home of christian louboutin wedges the identical corporation.'Wow cheap jordan shoes specific paradigm comes cheap nikes with moved, The wife adidas superstar wiped out that nike store getting this done it christian louboutin shoes sale is all totally changed next,Or he nike sale tweeted along with a adidas outlet graphic involving christian louboutin heels mary j together with the canada goose jacket womens Fenty back nike clearance button the puma corporation cheap basketball jerseys belong 2016 illustrate.</P>
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen