Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Route Giro 2019

Gepost door lodjan 
lodjan 31 oktober 2018 19:16
Zie hier alle info: [www.giroditalia.it]

Etappeschema Giro d’Italia 2019
Zat. 11 mei – Etappe 1: Bologna – San Luca (individuele tijdrit / 8,2 km)
Zon. 12 mei – Etappe 2: Bologna – Fucecchio (200 km)
Ma. 13 mei – Etappe 3: Vinci – Orbetello (219 km)
Di. 14 mei – Etappe 4: Orbetello – Frascati (228 km)
Wo. 15 mei – Etappe 5: Frascati – Terracina (140 km)
Do. 16 mei – Etappe 6: Cassino – San Giovanni Rotondo (233 km)
Vr. 17 mei – Etappe 7: Vasto – L’Aquila (180 km)
Zat. 18 mei – Etappe 8: Tortoreto Lido – Pesaro (235 km)
Zon. 19 mei – Etappe 9: Riccione – San Marino (individuele tijdrit / 34,7 km)
Ma. 20 mei – Rustdag
Di. 21 mei – Etappe 10: Ravenna – Modena (147 km)
Wo. 22 mei – Etappe 11: Carpi – Novi Ligure (206 km)
Do. 23 mei – Etappe 12: Cuneo – Pinerolo (146 km)
Vr. 24 mei – Etappe 13: Pinerolo – Ceresole Reale (Lago Serrù) (188 km)
Zat. 25 mei – Etappe 14: Saint Vincent – Courmayeur (Skyway Monte Bianco) (131 km)
Zon. 26 mei – Etappe 15: Ivrea – Como (237 km)
Ma. 27 mei – Rustdag
Di. 28 mei – Etappe 16: Lovere – Ponte di Legno (226 km)
Wo. 29 mei – Etappe 17: Commezzadura (Val di Sole) – Anterselva / Antholz (180 km)
Do. 30 mei – Etappe 18: Valdaora / Olang – Santa Maria di Sala (220 km)
Vr. 31 mei – Etappe 19: Treviso – San Martino di Castrozza (151 km)
Zat. 1 juni – Etappe 20: Feltre – Croce D’Aune-Monte Avena (193 km)
Zon. 2 juni – Etappe 21: Verona – Verona (individuele tijdrit / 15,6 km)
Lucho Herrera 31 oktober 2018 19:33
5 ritten van 230km? Als de Tour dat doet worden mensen gek. Dan is het te ouderwets, niet meer van deze tijd, saai etc. Als de Giro het doet is het blijkbaar fantastisch. Want de eerste reacties op het parcours zijn enthousiast.
Arsimo 31 oktober 2018 20:01
Het lijkt idd meten met twee maten.

Maar, beide rondes worden heel anders beleefd. Tour is in vakantieperiode, is vooral gericht op de algemene tv-sportkijker die even geen voetbal heeft maar wel vakantie. De Giro is vooral voor de wielersportliefhebbers en de tv-sportkijker die naast werk en studie (of gepensioneerd en dan waarschijnlijk ook meer geduld) en finales van diverse voetbalcompetities ook nog een Giro kijken leuk vindt.

Het parkoers - zowel in totaal als in etappedetails - lijken me bij beiden daar ook minstens voor een deel op afgestemd.
opoeepo 31 oktober 2018 20:01
Met 'mensen' bedoel je Michel Wuyts?
MarkV 31 oktober 2018 20:09
Welke mensen worden dan precies gek? De meeste mensen zal het weinig interesseren.
Tjappie2 31 oktober 2018 20:10
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met 'mensen' bedoel je Michel Wuyts?

Jij zegt het, ik dacht het.
Luijt 31 oktober 2018 20:33
Een stap terug in de tijd, dit parcours.
Gelukkig is de Giro qua koersverloop en beleving altijd mooi.
Sub Culture 31 oktober 2018 22:16
Kunnen we even de mythe ontkrachten dat de Giro altijd mooi is aub.
Heb al veel kut Giro's gezien ook.
De editie van dit jaar alleen al bv, niet zo veel aan. Ja die raid van Froome.. maar voorts.
Cecchini 31 oktober 2018 22:57
Dus jij weet al, dat de Giro volgend jaar kut is ? Is een gave.
Tjappie2 31 oktober 2018 23:01
Volgens mij is het nog steeds 2018. Ik zie Sub niets zeggen over 2019.
Cecchini 31 oktober 2018 23:04
Ik dacht dat hij dit meende te moeten zeggen op basis van het vandaag gepresenteerde parcours. Misschien, dat ik het verkeerd begrepen heb. Dan trek ik mijn woorden net zo gemakkelijk weer terug.
Pyama 01 november 2018 10:28
Aan de andere kant zijn er ook genoeg ritten van rond de 150 km. Mooie verdeling dus, al had er nog eentje bij gemogen van 80 km.
Slimmerd 01 november 2018 11:41
Ik mis inderdaad de ultrakorte bergrit, of desnoods heuvelrit
Prikdude 01 november 2018 12:04
Drie tijdritten. De gonorroe je pik uit zien druipen is aantrekkelijker.

Benieuwd of Sky verder dan de navel kan staren en Bernal hier al de zege laat oprapen.
Luijt 01 november 2018 12:10
Vanuit Belgisch perspectief is sinds mensenheugenis geen enkele grote ronde mooi.
Luijt 01 november 2018 12:14
Dat van die gonorroe kan jij ongetwijfeld beter beoordelen dan ik.

Sky zal Bernal wel uit moeten spelen want ze hebben verder niemand die daar kan winnen. Behalve Froome, maar die rijdt volgend jaar gewoon weer voor de winst in de tour met Thomas als knechtje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2018 15:53 door Luijt.
Sub Culture 01 november 2018 12:22
Ik heb, als Belg, de voorbije jaren heel veel mooie grote rondes gezien.
Snap enkel het gedweep met de Giro niet altijd, al redelijk wat saaie Giro edities gezien de voorbije jaren. Vandaar.

Maar goed, dat jij het een Belgische toets geeft, komt allicht voort vanuit jouw calimerobeleving.

Van de wielersport genieten vanuit een niet chauvinistische reflex kan ook heel leuk zijn, moet je eens proberen.
Arsimo 01 november 2018 12:33
Juist de Giro was nog een paar jaar terug leuk vanuit Belgisch (Vlaams) objectief: podium Thomas de Gendt en met mooie zege over de Stelvio.
Arsimo 01 november 2018 12:36
Lijkt me wat voor Wilco Kelderman deze Giro.

Als-ie 100% fit is, op zijn fiets blijft zitten, niet ziek wordt onderweg en niet op dom moment de slag mist.

Het zijn nogal wat als-jes, maar hij moet het toch eens leren, toch?
Luijt 01 november 2018 12:46
Ach Sub, het was maar geintje, dat van die Belgen. En een flauw geintje, dat wil ik je ook nog wel nageven.
Dat ik de Giro al tig jaar de mooiste van de drie grote ronden vind, heeft niet alleen met het koersverloop te maken. Een paar keer zo her en der langs het Giro parcours gestaan en vanaf dat moment snap ik mensen niet meer die de Giro niet waarderen.
In Frankrijk kon je vroeger een aantal uren voor de renners kwamen nog zelf de col op fietsen. Moet je nu eens proberen.
Heb alleen de Vuelta nog nooit van dichtbij gezien, althans niet in Spanje. Misschien dat ik die ronde dan wat meer ga appreciëren. Nu kan het me maar matig boeien, hoeveel van die geitenpaden a 20% ze ook vinden daar.
Luijt 01 november 2018 12:47
Over 2 jaar wint die Evenepoel toch alles...
Sub Culture 01 november 2018 12:51
Eigenlijk zou Evenepoel de komende twee jaar in de anonimiteit moeten verdwijnen, kleine koersjes afwerkende ver van de Vlaamse heimat zonder noemenswaardige resultaten.
Maar zelfs als Evenepoel aan de andere kant van de wereld een nietszeggend rittenkoersje zal afwerken zal er een Vlaamse journalist bij zijn.
Als hij tegen april nog niks noemenswaardig, zoals je dat van een 19-jarige prof mag verwachten heeft gepresteerd zullen er al van die nare 'dit zijn andere supertalenten die het niet waar konden maken' artikels volgen.
En als hij al meteen iets neerzet dat neigt naar een resultaat zal het hek helemaal van de dam zijn.
Andere Peter 01 november 2018 13:27
Drie tijdritten. Zou dat Froome verleiden om weer voor de dubbel te gaan?
Curzio 01 november 2018 20:41
Zouden ze Thomas niet beter de Giro laten doen?
Eindhovuh 02 november 2018 11:30
Ik heb ooit de slottijdrit in de Vuelta in Madrid gezien. Dat was toen heel leuk.
Maar de ik ben een nostalgisch persoon qua wielrennen. Daarom heeft de Giro met zijn Coppi en Bartali gevoel een streepje voor bij mij.
Sommigen doen hier tijdens de Giro echter alsof het koersverloop en parcours ook altijd moooier is dan de Tour. Een soort afzetten tegen en dat is echt onzinnig.
Eindhovuh 02 november 2018 11:35
Die reed alleen de Giro omdat hij bang was voor de Tour geschorst te zijn. En de paar miljoen aan startgeld zal ook wel meegespeeld hebben.
Nu de Giro is afgevinkt gaat hij echt niet starten dit jaar, zeker niet met de kortere tijd ertussen.
Blueprint 02 november 2018 11:41
Ik ben wel benieuwd wie dan kopman voor Sky gaat spelen in de Giro. Bernal of Poels?
El Chaba 02 november 2018 11:45
Bernal natuurlijk..
lodjan 02 november 2018 13:11
Froome reed de Giro toch ook om drie grote ronden op een rij te winnen? Het is hem nog gelukt ook.
tvm 02 november 2018 20:50
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben wel benieuwd wie dan kopman voor Sky gaat
> spelen in de Giro. Bernal of Poels?

Waarom Thomas niet? Kan me voorstellen dat ie niet wil knechten voor Froome in Frankrijk. Andersom gaar niet nog een keer gebeuren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2018 20:50 door tvm.
Andere Peter 03 november 2018 01:49
Als we de lijn doortrekken van het uitvergroten van die 27 km tijdritverschil in de parcoursen, dan zou je juist verwachten dat het prikbord verwacht:

- de explosieve klimmer Thomas naar de Tour
- tijdrijder Froome (die op explosieve klimaankomsten kwetsbaar is) naar de Giro

Maar ik vermoed dat ze bij Sky die luttele extra 27 km tijdrijden op waarde schatten: als een minimaal verschil. In elk geval nihil voor waardeverhouding tussen de topfavorieten Dumoulin en Froome.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2018 01:50 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen