Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koppenbergcross

Gepost door Tinuz 
Tinuz 01 november 2018 23:05
Arensman wint bij de beloften. Een renner met een aardig moteurke lijkt me.
ton duk 02 november 2018 07:17
en lekkere kuiten...
[www.bd.nl]
gr
Hercule Poirot 02 november 2018 08:06
Thymen Arensman werd dit jaar tweede in de toekomstronde. Ik heb het even opgezocht en Thymen is slechts een maandje ouder dan de sympathieke Evenepoel. Thymen is van december 1999 en Evenepoel van januari 2000. De geboortedata liggen dus dicht bij elkaar en dat maakt het interessant voor mij om deze renners te gaan vergelijken. Ik verwacht toch dat Evenepoel van het kleine België het rijkere palmares zal hebben als beide carrières zijn beëindigd. Want renners van het kleine België blijken in de praktijk veel vaker een stuk beter. Daarvoor hoef je enkel de erelijsten van de grote koersen te bekijken. Belgen staan er veelvuldig op maar Nederlanders amper.
Tinuz 02 november 2018 10:48
Tinuz 02 november 2018 10:53
Jammer dat de Belgen al hun krachten verspillen in de wielrennerij. Arensman studeert er zelfs nog bij heb ik vernomen.
Tinuz 03 november 2018 12:13
M. VdP had faalangst, verlamd door de steile pointers van de Koppenberg, aldus Wuyts. Hoe dan ook was het een baggeroptreden van VdP.
Van der Haar valt ook nog niet mee dit seizoen.
Hercule Poirot 03 november 2018 20:27
Ik hoop voor Mathieu dat hij niet dezelfde fout maakt als Lars Boom. Lars Boom was in zijn jonge jaren net als Mathieu een uitstekend veldrijder. Echter werd Lars overmoedig en dacht hij ook zijn mannetje te staan in de kassei-klassiekers op de weg. Dat bleek een enorme misvatting en zelfs een semi variant wist Lars niet te winnen. Mathieu blijft ook beter het veld trouw want de (kassei)hellingen zijn duidelijk niet zijn ding bleek wel afgelopen donderdag. En dergelijke puisten zul je toch echt op z'n Gregoriaans moeten kunnen bedwingen want anders speel je op de weg gewoon niet mee. Dus Mathieu laat je hoofd niet gek maken door fans die je liever op de weg willen zien. Maar kies voor de disciplines die je wel aankan namelijk veldrijden en mountainbike. Dat zal je vele zege's opleveren. En van die zege's word je veel gelukkiger dan voor de zoveelste keer weer moeten lossen op de Oude Kwaremont omdat die dekselse Jasper Philipsen zijn duivels ontbindt.
Arsimo 05 november 2018 17:15
Hercule Poirot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop voor Mathieu dat hij niet dezelfde fout
> maakt als Lars Boom. Lars Boom was in zijn jonge
> jaren net als Mathieu een uitstekend veldrijder.
> Echter werd Lars overmoedig en dacht hij ook zijn
> mannetje te staan in de kassei-klassiekers op de
> weg. Dat bleek een enorme misvatting en zelfs een
> semi variant wist Lars niet te winnen.

Dat laatste is niet (helemaal) waar. Hoewel formeel geen kassei-klassieker is het in de praktijk het toch wel: de kasseien Tour-etappe van 2014.


(de rest van dit bericht van onze bekende Belgische filosofen -impersonator laat ik voor wat die is)
El Chaba 05 november 2018 17:48
Het is niet eens een Belg maar een Nederlander, dat zegt al genoeg over zijn trol intenties..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen