Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dennis gaat de tour winnen

Gepost door Luijt 
Luijt 11 november 2018 12:25
Van Wielerflits.nl

BAHRAIN MERIDA-MANAGER COPELAND: “DENNIS KAN EEN PAAR KILO LICHTER HETZELFDE ALS THOMAS”

Rohan Dennis verruilt deze winter zijn huidige team BMC voor Bahrain Merida. De Australische wereldkampioen tijdrijden zal zich in zijn eerste twee jaar bij het team van Vincenzo Nibali niet focussen op het rijden van een algemeen klassement in een grote ronde, maar op de Olympische Spelen van 2020 in Tokio, waar hij Olympisch kampioen tijdrijden hoopt te worden. Dat vertelt Bahrain Merida-manager Brent Copeland in gesprek met CyclingNews.

“We hebben het komende jaar al Domenico Pozzovivo en Nibali voor de klassementen. Daarom hebben we afgesproken dat er geen druk ligt bij Dennis om een klassement te rijden”, vertelt Copeland. “Als hij een klassement wil rijden, dan moet hij zijn trainingsmethode en gewicht aanpassen. Dennis’ focus ligt daarom nu op de Olympische Spelen in Tokio, daarna zal het rijden van een klassement het volgende doel zijn.”
Copeland heeft – ondanks de teleurstellende zestiende plaats van Dennis in de jongste Giro d’Italia – veel vertrouwen in de klassementskwaliteiten van zijn pupil. “Dennis is nu 72 kilo. Als hij een aantal kilo afvalt en hij zijn kracht bewaart, dan kan hij dezelfde dingen laten zien als Tom Dumoulin, Geraint Thomas en Chris Froome”, zo eindigt de teammanager hoopvol.
tvm 11 november 2018 13:27
Kheb et gelezen, ja.
Ik geloof er niet in. Hij is al 28? Mag ie gauw verbeteren. Na de OS is ie al 30. Nee, lekker kleine rondes proberen te winnen en blijven focussen op de tijdrit. Hij zit tussen Cancellara en Dumoulin in vind ik, dus proberen kleine WT rondes met tijdrit er in te winnen.
Eindhovuh 11 november 2018 14:14
Heeft Dennis bergop weleens iets laten zien waaruit moet blijken dat hij ooit de tour kan winnnen?
Lijkt me typisch iemand voor plek 5 tot 10 als alles mee zit.
Snorfietser 11 november 2018 16:12
Was ook mijn eerste gedachte, maar bedacht me dat Thomas ook de 30 al gepasseerd was voor zijn eerste top 10 in een grote ronde. Die had wel al wat mooie prestaties laten zien in Parijs - Nice, maar kwam verder toch ook redelijk uit het niets.
Horsie is back 11 november 2018 19:05
Froome ging van 74,2 kg naar 68,8 kg voordat hij in 2011 voor het eerst furore maakte en tweakte de jaren daarna perfect zijn optimale gewicht en denkt dit nog wel vijf jaren te zullen doen. Daarmee ben je er nog niet natuurlijk. Uiteraard wordt er niet snel aan de grote klok gehangen (for everyone to see) waar de twee grote inzinkingen van het afgelopen seizoen aan te wijten waren, maar je kunt er gerust op wedden dat hier sprake is geweest van mislukte '"experimenten".
Indurain kon dus ook pas de TDF gaan winnen nadat hij bijna 10% babyvet had verloren.

Het experiment van Dennis is als het daar van komt (misschien toch ook nog het WUR aanvallen?) er maar één en statistisch een anomalie om iets te kunnen bewijzen, maar soms moet je simpel redeneren. Met een maximaal zuurstofopnamevermogen van 90 ml/kg/min win je niet per sé de TDF, maar met maar 75 ml/kg/min kun je de overwinning wel op je buik schrijven.

Tweaken is het toverwoord van de moderne generatie al was Ras mus ook al een heel eind goed op weg. grinning smiley
Kijk naar de verbijsterende records op de lange afstanden atletiek bij de vrouwen met atletes, die zo met de Miss Twiggy Verkiezing zouden kunnen meedoen.
En ook bij ons eigen brekebeentje op schaatsen, Esmeé. Zo bekeken is Sven toch wel de Indurain van het schaatsen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2018 19:33 door Horsie is back.
Luijt 12 november 2018 02:01
Ik geloof er ook niets van. Faalde tot nu toe in alle rondes waarin hij klassementsambities had, ook al werd dat nooit hardop uitgesproken.
Massimo 12 november 2018 08:51
Wanneer reed hij dan met dergelijke klassementsambities?
Cecchini 12 november 2018 09:28
In de afgelopen Giro nog.
Eddy Veen 12 november 2018 09:49
Dumoulin, nog gefeliciteerd met je verjaardag, wint in 2019 de Tour en in 2020 de Olympische tijdrit. Daarna is het oppassen voor Bernal, Pidcock en Evenepoel. Voor Dennis wordt de spoeling dun. Voor hetzelfde geld zit ik er helmaal naastwinking smiley
Sjorsoll 12 november 2018 12:13
En daar werd dat hardop uitgesproken. Ik geloof er ook niks van.
Simeone 12 november 2018 13:39
De afgelopen Giro is scorebord journalistiek een keurige 16de plek, maar wel op 56 minuten van de winnaar
Curzio 12 november 2018 18:17
Ik geloof er ook niks van. Heeft nog nooit blijk gegeven van de fysieke kwaliteiten die daarvoor nodig zijn, en daarenboven heeft hij er ook de mentaliteit niet voor is mijn indruk. (AP kom er maar in!)
opoeepo 12 november 2018 18:27
Stybar vier keer de RVV en P-R. en Dennis de Tours 2021-22-23-en 24.. Prima toch?
Eindhovuh 13 november 2018 07:36
Ach, na 2x Dumoulin vind ik de winst van Dennis niet erg.
Bernal, Yates, Quintana, Froome en consorten zullen daar wel anders over denken.
MarkV 13 november 2018 09:50
Quintana zal nooit de Tour winnen.
Eindhovuh 13 november 2018 18:56
Dennis ook niet
Andere Peter 13 november 2018 20:17
Binnen.

Ik denk dat het mentale hier (zoals heel vaak) het fysieke volgt. Indien Dennis eenmaal op de Aubisque en de Galibier Dumoulin, Bardet en Froome losrijdt, zal plots blijken dat het mentaal ook best lekker loopt. Dat mnentale lijkt mij dus niet Dennis' grootste punt van zorg.
Curzio 13 november 2018 20:27
Ik zie het mentale meer als de wilskracht die nodig is om én in de voorbereiding én tijdens drie weken koers continu alles te geven, ook als het niet lekker loopt. Om jezelf te kunnen motiveren. Om nooit de moed te laten zakken, ook niet als er tegenslag is.
Andere Peter 13 november 2018 21:49
1. En waarom denk je dat Dennis dit niet zou kunnen?

2. En waarom denk je dat een Dennis die echt iedereen losrijdt in het hooggebergte, dat nog steeds niet zou kunnen?
Curzio 14 november 2018 07:40
De manier bijvoorbeeld waarop hij afgelopen Vuelta reed. Geen greintje ambitie, behalve 2x zijn kunstje doen.

Als hij iedereen los rijdt zal het mentaal ook wel goed gaan ja, maar dat is volgens mij niet waar het bij mentaliteit om gaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen