Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fietsen in Spanje

Gepost door tvm 
tvm 11 november 2018 15:08
Ola fietsers!
Al een paar maanden vertoef ik in Spanje, alwaar ik door de provincies/regio's Murcia, Almeria en Andalusie trek. Uiteraard met mijn racefiets.
Weet iemand in deze regios een of meerdere mooie routes om te fietsen?
Of kent iemand een app/website waar ik dit kan vinden?
Veel wegen zijn in Spanje gemaakt van grind, daar ben ik niet zo happig op. Daarom is zelf een route plannen lastig.
Het moet dus op asfalt zijn. Hoogtemeters ben ik niet bang voor, maar is geen must. Het gaat voornamelijk om de wintermaanden (dus de hoger gelegen delen van de Sierra Nevada zullen vermoedelijk niet open zijn).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2018 15:11 door tvm.
Brieske 11 november 2018 15:30
Steven de Jong vragen?
Dat soort shizzle kun je toch gewoon middels strava uitvogelen.

Groet
Westfalen 11 november 2018 23:00
Gpsies. Of Strava ritten bekijken en als gpx opslaan.
Luijt 12 november 2018 02:03
Maar fewoon vragen mag ook. Ik kan je helaas alleen helpen als t om Frankrojk, Zwiterland of Italie gaat.
ton duk 12 november 2018 07:22
en ik alleen mbt HOL-POL en IND
gr
tvm 12 november 2018 08:30
Ok, strava had ik zelf ook al bedacht. Alleen zitten daar ook wel eens routes bij waarin alsnog grindpaden zijn opgenomen...

Andere vraag: ik weet dat veel renners in Spanje wonen (rondom Girona) en/of hun voorjaarstrainingen (rondom Calpe) doen of wel op hoogtestage gaan (Pyreneeën).
Ook zijn er renners die op hoogtestage gaan in de Sierra Nevada (o.a. Benoot, Wellens en Dumoulin). Weet iemand rond welke plek deze laatste renners zich precies verblijven? Ik heb het zelf niet kunnen achterhalen.
Eindhovuh 12 november 2018 08:58
Waar precies ze wonen weet ik niet. Maar dit verslag geeft wel wat routes. [www.travelwriter.nl]
JannesM 12 november 2018 17:54
Koppizoektwachtwoord 12 november 2018 18:08
Ik ben net terug uit Andalusië (maar heb er niet gefietst). Tussen Málaga en Granada ligt het Nationaal Park Sierras de Tejeda, Almijara y Alhama. Het ligt nog dichter bij de kust dan de Sierra Nevada, dus is het weer er in de winter aangenamer. Er zijn in die sierras zelf nauwelijks geasfalteerde wegen, maar vanuit de kust kun je op veel plaatsen lekker omhoog en langs de randen van het gebied fietsen.
In/langs de Montes de Málaga (ook een Parque Natural, net oostelijk van de stad) kun je ook fijn fietsen. Dat geldt trouwens ook voor het mooie gebied (de Axarquía) tussen de beide parken. Goed wegdek, rustig, heuvelachtig.
Massimo 12 november 2018 18:14
En dan ook nog eens specifiek wat betreft naturistenstranden voor biseksuele bebaarde Brabanders boven de 50.
Koppizoektwachtwoord 13 november 2018 22:05
Dan moet je hier zijn.
tvm 19 november 2018 16:16
Veel te laat natuurlijk, maar nog ontzettend bedankt voor de link, JannesM!
De fietsroutes zien er goed uit, genoeg variatie in stijgingspercentages, goed onderhouden wegen en aangename temperaturen.
Ik denk dat ik in januari/februari maar eens een plekje zoek in die omgeving!
Vlaflip76 21 november 2018 18:33
Arcos de la Frontera via Ubrique en Grazalema over de Duivenpas naar Zahara de la Sierra.
Houd je een dagje bezig. Is allemaal asfalt en afgezien van koeien en geiten weinig andere weggebruikers.
Van Zahara terug naar Arcos is een drukke weg (naar Spaanse begrippen)
Van Grazalema kan je ook naar Ronda. Laatste stuk wel echt druk.
Massimo 21 november 2018 18:58
Grazalema en omgeving is in de winter vaak slecht of niet bereikbaar. Weet ik toevallig uit eigen ervaring, zal me er verder niet tegenaan bemoeien wat routes betreft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen