Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour of Fuzhou 2.1

Gepost door lodjan 
lodjan 14 november 2018 07:54
De Tour of Fuzhou begint vandaag meteen met een aankomst bergop.
Startlijst: [www.procyclingstats.com]

Vorig jaar won Jai Hindley deze ronde en huidige Sunwebrenner maakte daarbij een einde aan de vier jaar durende Iraanse dominantie.
lodjan 14 november 2018 07:57
Blueprint 14 november 2018 09:20
Is de winnaar van vandaag de beloofde Chinese Tourwinnaar?
lodjan 14 november 2018 09:36
Hij was in Hainan (2.HC) ook al vijfde in het eindklassement. Dus duidelijk de beste Chinees momenteel, terwijl hij pas 20 jaar is. Als er de komende 10 jaar een Chinees de Tour gaat winnen dan zit hij in pole position, maar ik geloof er niet in.
ton duk 14 november 2018 09:41
en bij de nr 9 denk ik nog steeds meewarig dat hij in de TdF2019 de wegkapitein Sunweb had moeten zijn.....
gr
Blueprint 14 november 2018 10:00
Beeld van het sprintje bergop, waarin Lyu met een indrukwekkende acceleratie Davidenok achter zich laat. Ik neig dus meer naar de Chinese Valverde dan naar de Chinese Froome.
[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2018 11:42 door Blueprint.
lodjan 15 november 2018 07:56
Uitslag 2e etappe (massasprint): [twitter.com]

1. Rhode
2. Groves
3. Joey van Rhee

Beelden: [twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2018 07:59 door lodjan.
De zwarte trui 15 november 2018 12:30
Lekkere valpartij zo op 100m voor de streep en over de streep zelfs



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2018 12:32 door De zwarte trui.
lodjan 15 november 2018 13:31
Elite men - Joey van Rhee was vandaag een opvallende renner in de tweede rit van de Tour of Fuzhou.

De Nijverdaller van MonkeyTown reed een dag lang in de aanval en eindigde vervolgens in de massasprint ook van voren op een derde stek. De Duitser Leon Rohde won de rit namens de Duitse selectie. Normaal rijdt hij voor het Sunweb CT. De aankomst werd ontsierd door een flinke valpartij.

Van Rhee is aan zijn laatste wedstrijd van zijn loopbaan bezig. Hij nam de puntentrui over en start dus morgen in het groen.

"Het was een mooi dagje" concludeerde Van Rhee. "Even een solo rijden van dertig kilometer en zo punten pakken en toen nog meesprinten. Ik realiseerde me pas na de finish dat ik zo weer extra punten pakte voor die trui, eerlijk gezegd."

De Nijverdaller had vooral oog voor de daguitslag. "Ik zat heel goed geplaatst. Maar de sprinters rijden hier allemaal met een 54 of 55 voor. Ik rijd met een 53, dus ik kom daarin te kort."
lodjan 16 november 2018 07:26
Een sterke kopgroep met Ivar Slik, Davidenok en Bazhkou rijdt nog een minuutje voor het peloton. Nog 20 km. Het schijnt ergens op Eurosport uitgezonden te worden.
ton duk 16 november 2018 07:43
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Van Rhee is aan zijn laatste wedstrijd van zijn
> loopbaan bezig.

Reed vooral in de Ronde v Drenthe toch vaak aardig mee met de "grote jongens"...
gr
lodjan 16 november 2018 07:51
1. Slik smileys with beer #90
2. Davidenok
3. Dyball
4. Peloton sprint filmpje: [twitter.com]
ton duk 16 november 2018 07:52
Ik hef mijn provinciale koffiebeker en slik wat emotie weg smileys with beer
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2018 07:53 door ton duk.
lodjan 16 november 2018 07:55
Vier Nederlanders in de top 10: [twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2018 07:55 door lodjan.
lodjan 16 november 2018 16:12
WF:
Voor Ivar Slik was zijn ritzege in de Tour of Fuzhou een speciale, want niet eerder won hij een wedstrijd van .1-niveau. Bovendien miste de renner van Monkey Town een deel van het seizoen na een lelijke valpartij en stond hij extra gemotiveerd aan het vertrek van de Chinese rittenkoers. “De afgelopen drie maanden voelde ik me erg sterk en om dan uiteindelijk een overwinning te pakken is geweldig”, reageerde hij in het flashinterview.

Slik won vandaag in Lianjiang de derde etappe van de Tour of Fuzhou, nadat hij in de sprint Ilya Davidenok en Benjamin Dyball vloerde. “Ik ben erg blij om hier een profzege te pakken”, reageerde 25-jarige Nederlander van Monkey Town. “Ik keek voor de Tour of Fuzhou naar het etappeschema en ik wist dat ik in deze rit kansen zou hebben. Het was een heuvelrit, die niet té heuvelachtig was. De afgelopen dagen deed ik het was rustiger om vandaag volgas te gaan.”

Op de eerste klim voelde Slik zich naar eigen zeggen ‘echt goed’ en kwam hij bij de eerste tien over de top. “In de afdaling sloeg ik een gaatje met twee sterke renners. We besloten vol te gaan tot aan de finish en te kijken hoe ver we zouden komen. We voelden ons erg sterk op het vlakke en lagen een minuut voor aan de voet van de laatste klim. Eén jongen kon vanuit het peloton het gat dichten, terwijl één van de jongens uit de vroege vlucht moest lossen.”

‘In de sprint kon ik eenvoudig winnen’
Met Davidenko en Dyball, die in de Chinese rittenkoers met klassementsambities aan de start stonden, reed Slik naar de finish. “Ik zei ze dat ik het klassement niet meer nastreefde en juist ging voor de etappezege. Ze deden een goede zaak in het klassement, maar in de sprint kon ik dan eenvoudig de winst pakken. De samenwerking legde de Kazach en de Australiër overigens geen windeieren, want ze klommen naar de plaatsen één en twee in het klassement.

Voor Slik was het zijn eerste zege in een .1-wedstrijd. “Het betekent erg veel voor me. In april viel ik hard op mijn gezicht en nadien was het moeilijk om terug te komen.” De Nederlander kon daardoor enige tijd niet koersen, waardoor hij extra gemotiveerd was voor het laatste deel van het seizoen. “De afgelopen drie maanden voelde ik me erg sterk en om dan uiteindelijk een overwinning te pakken is geweldig.”
lodjan 17 november 2018 07:06
Ivar Slik is vandaag weer mee in een kopgroep van 5. Er zit vandaag wel een flinke klim in het parkoers: 500 hoogtemeters in 10 km in de laatste 30 km vd etappe.
lodjan 17 november 2018 07:10
Op 22 km vd finish, aan de voet vd klim, hebben ze nog 2.30. Andere koplopers: Stohr, Bazhkou, Volkers, Okamoto.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2018 07:12 door lodjan.
lodjan 17 november 2018 07:18
Mitchelton conti rijdt al snel een minuut van de voorsprong af.
lodjan 17 november 2018 07:20
Aanval van Lyu. De Chinees op de derde plek in het klassement.
lodjan 17 november 2018 07:36
Nog 12 km. Aanval van Dyball, nummer 2 van het klassement, wordt gecounterd door de leider Davidenok. Als ik me niet vergis is de kopgroep ingelopen. Het peloton is flink uitgedund.
lodjan 17 november 2018 07:40
Dyball blijft het proberen, met morgen een vlakke slotrit voor de boeg, weet ie dat ie het hier moet doen. Davidenok haalt hem steeds terug. Nog 10 km.
lodjan 17 november 2018 07:55
1. Kononenko
2. Maarten de Jonge

Verdere uitslag: [twitter.com]
lodjan 17 november 2018 08:05
lodjan 18 november 2018 08:31
1. Groves
3e een renner van Monkey Town (Van Rhee of Slik).
El Chaba 21 november 2018 11:43
Natuurlijk hartstikke mooi voor hem maar van .1 niveau kun je in deze wedstrijd natuurlijk niet of nauwelijks spreken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen