Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout soap: groen licht om te onderhandelen met nieuwe ploeg

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 15 november 2018 16:45
Stukje gehaald van Sporza:

De UCI heeft het licht op groen gezet voor Wout van Aert om vrij te onderhandelen met een nieuwe werkgever voor 2019. Dat laat zijn advocaat Walter Van Steenbrugge weten.

Wout van Aert heeft - zo meldt meester Van Steenbrugge - goed nieuws gekregen van de Internationale Wielerunie UCI. Hij mag voor 2019 vrij onderhandelen met een nieuwe werkgever. De voorwaarde is wel dat de transfer voor het einde van het jaar rond is.

Van Aert verbrak in september zijn contract met Veranda's Willems. Na een vertroebelde relatie met manager Nick Nuyens haalde Van Aert dringende redenen aan om op te stappen. Om het veldritseizoen te overbruggen richtte hij een eenmansploeg op: Cibel-Cebon. Met Veranda's Willems is er een juridisch conflict.

Nu de UCI de weg heeft vrijgemaakt voor Wout van Aert om een nieuwe ploeg te zoeken, lijkt de weg naar Lotto-Jumbo open te liggen. Van Aert, die dit jaar imponeerde op de weg met podiumplaatsen in de Strade Bianche en het EK op de weg in Glasgow, heeft al een contract met de Nederlandse ploeg voor 2020.

"Wout kan vanaf vandaag onderhandelen met nieuwe ploeg"

"Wij kregen vandaag het officiële bericht van de juridische cel van de UCI dat Wout van Aert vrij kan onderhandelen met een nieuwe werkgever, op voorwaarde dat de transfer voor 31 december 2018 gerealiseerd wordt", zegt Van Steenbrugge. "Dat betekent dat Wout vanaf vandaag onderhandelingen kan opstarten met een nieuwe ploeg zodat hij aan de start kan komen van het komende wielerseizoen op de weg. Wout is heel opgelucht na een moeilijke periode met veel onrust rond zijn persoon."

Lotto-Jumbo lijkt de logische bestemming voor Van Aert. "Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn", zegt Van Steenbrugge. "We gaan nu met ons kantoor ons best doen om bij de UCI een licentie aan te vragen voor Wout voor op de weg."
Ridder Kale Knikker 15 november 2018 16:47
Mijn vraag is of Jumbo er wel goed aan zou doen om Wout te halen? Ze zitten een beetje klem door het contract voor 2020 denk ik, maar misschien zie ik het te duister. Ik vind de hele gang van zaken de afgelopen maanden zo schimmig en wellicht ook onfantsoenlijk (voor zover ik dat van de zijlijn kan beoordelen), dat ik me afvraag of Jumbo er goed aan doet om Wout in 2019 voor deze ploeg te laten rijden. Hoe zien jullie dat?
opoeepo 15 november 2018 16:54
Heeft Corendon niet nog een plekje open?
Knechten voor MvdP.
El Chaba 15 november 2018 17:38
Waarom niet?
Maar het zou kunnen dat je gelijk hebt, aangezien de grote baas van Jumbo al heeft door laten schemeren dat hij niet zo gecharmeerd is van mensen die zomaar hun contract verbreken.
Maar een goed gesprek tussen die twee, waarbij Van Aert zijn kant van het verhaal nog eens duidelijk uiteenzet, zal vast wonderen kunnen doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2018 17:39 door El Chaba.
Lucho Herrera 15 november 2018 17:39
Ik vond het eerder opmerkelijk dat van Aert bij Jumbo tekende vanaf 2020. 1,5 jaar voor aanvang dienstverband tekenen gebeurt naar mijn weten niet vaak in het wielrennen. Dat Jumbo hem nu alsnog per 1 januari 2019 onder contract neemt zou ik juist erg logisch vinden.
Blueprint 15 november 2018 18:51
Ik ook. Jumbo moet ook niet te schijnheilig doen: door een renner alvast voor 2020 een contract voor te leggen, creëer je vanzelfsprekend druk op het huidige contract.
Orakel 15 november 2018 19:54
Stel: Van Aert was in Strade 2018 hard ten val gekomen. Gebroken heup en einde seizoen. Had hij dan ook zijn lopende contract ontbonden?
Tjappie2 15 november 2018 20:22
Op die vraag kan enkel een orakel antwoorden.
Nelis! 15 november 2018 21:14
Misleidende kop van dit topic. Er is maar één Wout, en dat is Wouter. In dit topic gaat het slechts om Van Aert.

Trouwens tijd om deze waanzinnige soap af te ronden. Van Aert lekker naar Jumbo, klaar.
Massimo 15 november 2018 21:25
Beslist niet om te zeuren echter de Spaanse naamequivalent van Wout(er) is Gutierrez. En daar loopt en rijdt er een behoorlijk stelletje van rond.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2018 21:31 door Massimo.
lodjan 15 november 2018 22:22
Wippert Poels.
Ridder Kale Knikker 16 november 2018 08:57
Van Indeleiderstrui.nl deze update:
LottoNL-Jumbo lijkt niet van plan om meteen spijkers met koppen te slaan in de zaak van Wout van Aert. De Nederlandse ploeg laat via een woordvoerder in De Telegraaf weten dat het eerst afwacht. 'Wij kennen de voorwaarden van de vrijgave niet. Logisch, omdat we nu nog geen partij zijn. Tevens kunnen we ook de gevolgen van de rechtszaak nog onvoldoende overzien om nu direct te (onder)handelen. Pas wanneer die twee zaken inzichtelijk zijn, zullen we bepalen of we hem eerder willen hebben', zo klinkt het
Blueprint 16 november 2018 12:40
Mooie praatjes voor de formaliteit. Het betekent natuurlijk dat Jumbo alles aan het bestuderen is en bekijkt hoe snel ze Van Aert kunnen inlijven.
MarkV 16 november 2018 12:59
Beslist wel om te zeuren, maar Gutierrez is het equivalent van de achternaam Wouters en niet van de voornaam Wouter.
ton duk 16 november 2018 13:38
Tuurlijk en gezien de expansie van Jumbo richting belgie , zou het nu niet contracteren van Aert een aardige anti-reclame opleveren
Van Eerd heeft zijn principes (hoop ik) maar die gaan net zo gemakkelijk overboord als er zaken in het gedrang komen
gr
Leon 16 november 2018 14:44
Ze gaan hem natuurlijk niet betalen om veldritten te rijden, dus ik neem aan dat het contract ergens in februari zal ingaan, vlak voor de Omloop.
PassoEira 16 november 2018 15:50
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beslist wel om te zeuren, maar Gutierrez is het
> equivalent van de achternaam Wouters en niet van
> de voornaam Wouter.
Zoals Valverde het aquivalent is van Groenendaal en vooral daarom vod ik het gaaf dat Valverde WK werd.
PassoEira 16 november 2018 15:52
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe zien jullie dat?
Maakt me niet uit zolang er maar niet aan zijn hoofddiscipline veldrijden wordt getornd.
Walnoot 16 november 2018 16:30
Want? Kweet dat het marginalen zijn die naar veldrijden kijken, maar die kunnen toch ook bij Jumbo boodschappen doen?
Tjappie2 16 november 2018 17:01
Ik vond het wel leuk dat Groenendaal in 2000 wk werd (weliswaar in een volstrekt niet ter zake doende tak van sport) aangezien Valverde toen al door het leven ging als El Imbatido.
Clavan 16 november 2018 17:22
Vlaamse veldrijdkijkers kopen hun halve liters pauperbier bij de Colruyt om daarna hun kleine neven en nichten op te sluiten in de kelder.

[cabaret-modus uit]
Massimo 17 november 2018 17:04
Wouters is oud-Nederlands voor "de zoon van Wouter".
opoeepo 17 november 2018 18:36
Maar alleen als zijn voornaam Des luidt.
valse trage 17 november 2018 19:04
Nee, vieze halve liters is meer iets voor darts-kijkende Nederlandse paupers, de Vlaamse kopen hun kratjes Jupiler bij de Prik & Tik of een andere drankenhal
Massimo 17 november 2018 19:27
Twee opmerkingen:

1. Geen caberet, gewoon de realiteit
2. Betreft niet alleen het veldrijkijkend gedeelte van de Vlaamse bevolking
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen