Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Vlaeminck: “Van der Poel maakt de sport een beetje kapot”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 november 2018 18:12
De Vlaeminck: “Van der Poel maakt de sport een beetje kapot”

Roger De Vlaeminck is geen fan van de soevereiniteit van Mathieu van der Poel. De voormalig veldrijder verwijt de Europees kampioen dat hij de cross kapotmaakt. “Ik vind het heel jammer wat er allemaal gebeurt. Er komt niemand tot aan de enkels van Mathieu van der Poel, hij is veel te goed”, zei De Vlaeminck bij de Flandriencross tegen Sporza.

“Ik vind dat Van der Poel slimmer moet zijn, want er haken veel mensen af”, aldus de wereldkampioen veldrijden van 1975. “Na tien minuten heb je tegenwoordig alles gezien in het veldrijden. Het is het bekijken niet meer waard. Van der Poel is een echte Hollander die alles naar zich toe wil trekken. Dat begrijp ik, maar je kunt het ook mooi maken als je de beste bent, want ik vind het niet meer mooi. Van der Poel maakt de sport een beetje kapot.”

Van Aert trainen: “Ik wil dat zeker doen”

De Vlaeminck gooit ook een balletje op. Hij wil Wout van Aert trainen om het gat met Van der Poel te dichten. “Misschien is het voor dit jaar te laat, maar volgend seizoen kan dat zeker lukken”, aldus de 71-jarige Belg. “Ik ben er zeker van dat Van Aert terugkomt en dat Van der Poel hem dan niet meer losrijdt. Al moet Van Aert eerst wel van die contractbeslommeringen verlost zijn, want die spelen hem parten. Ik wil dat zeker doen. Ik ben altijd voor de zwakkeren. Ik was destijds iets zwakker dan Eddy Merckx. Niet veel, maar ik heb me altijd aan hem opgetrokken.

[www.wielerflits.nl]
_______________

Dat het in het algemeen niet heel erg leuk is voor de toeschouwers lijkt me een gegeven - want geen enkele spanning - maar om daar nou Van der Poel de schuld van te geven is natuurlijk onzin.
Wel typisch Roger De Vlaeminck, die zelden of nooit op een intelligente opmerking valt te betrappen.
Denk overigens dat Van Aert helemaal niet zit te wachten op dit soort teksten om maar niet te spreken van diens voorstel om hem te gaan trainen.
Tinuz 18 november 2018 18:55
Ook een verkapte sneer naar de entourage van Van Aert dus van orakel De Vlaeminck.
Remko 18 november 2018 18:56
“Van der Poel is een echte Hollander die alles naar zich toe wil trekken. “

Mooi man, hier geniet ik echt van. Beetje de koers de hele tijd naar zich toe trekken, en dan ook nog winnen. Kut-Hollander.
lodjan 18 november 2018 19:04
Lijkt wel een kannibaal. Zoals Eddy en Sven.
Massimo 18 november 2018 19:20
Dat waren toch meer rukkers, Poel is van het trekken.
pl0rk 18 november 2018 20:21
Hij antwoordde ook op de vraag hoe hij MvdP zou aanpakken als hij nu had gereden. In tegenstelling tot de huidige (sub)top zou hij gewoon harder rijden en 'm verslaan. Top tactiek natuurlijk.
Snorfietser 18 november 2018 20:44
Dit is natuurlijk de wereld op zijn kop. Natuurlijk is de koers op dit moment heel spannend, maar dat ligt aan de concurrentie die niet hard genoeg rijdt. Dan heb ik het niet over Van Aert, maar over de concurrentie in het algemeen. Ik zie Van Aert richting WK overigens nog wel naar topniveau groeien.
Nelis! 18 november 2018 21:22
Ik ken De Vlaeminck niet zo, behalve dan zijn indrukwekkende erelijst. Is dit een gevalletje van trieste seniliteit of lult hij gewoon dom?
Arsimo 18 november 2018 23:15
90% dom lullen.
opoeepo 18 november 2018 23:45
Broer Erik won zeven wereldtitels tussen 1966 en 1973.
Was ook niet om aan te zien.
Sub Culture 19 november 2018 07:51
Andere Peter 19 november 2018 09:13
Zo heeft De Vlaeminck zelf Parijs-Roubaix kapot gemaakt. Je hoort nooit meer niets over dat koersje sinds De Vlaeminck er 4 won en 9x podium reed tussen 1970 en 1981.
Luijt 19 november 2018 10:15
Ik hoop dat Arsimo gelijk heeft. Wat een gelul. Het scheelde inderdaad niks, tussen De Vlaminck en Merckx
Zorro 19 november 2018 11:38
Sub Culture schreef
------------------------
Welke sport?
-------------------------

Veldrijden Sub!
Veldrijden of cyclocross is een vorm van wielersport die bedreven wordt op een grotendeels onverhard parcours.
Deze sport is vooral in België populair.
In het veldrijden moeten de deelnemers, de veldrijders, met de fiets zo snel mogelijk een afgebakend parcours afleggen.
Grote delen van het parcours niet verhard en rijden de renners door bossen, over velden, sloten en zandwegen.
Het is soms nodig de fiets op de schouders te nemen en ermee te lopen, bijvoorbeeld bij te modderige stukken of obstakels.
De competitie vindt plaats in de herfst- en wintermaanden. Een wedstrijd bij de professionals duurt een uur.
Deze sport is vooral in België populair.
Horsie is back 19 november 2018 12:05
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> De Vlaeminck: Ik ben altijd voor de zwakkeren. Ik was destijds iets zwakker..

Kan het duidelijker?
Wanny 19 november 2018 12:14
Het probleem is meer dat de rest niet zoveel voorstelt. Kijk alleen al hoe bijvoorbeeld Sweeck, Van Kessel en Vanthourenhout op hun fiets zitten en vergelijk dat eens met Nys en Van der Poel. Topatleten vs stoempers.
Walnoot 19 november 2018 12:53
Roger staat al heel lang bekend om de stuitende domheid van zijn uitspraken. Maar de modale koerssupporter zal niet verstandiger zijn en het nog steeds wel prachtig vinden. Anders hadden 'ze van Sporza' die man wel onder zijn steen laten zitten.
Anony 19 november 2018 13:02
Roger is uiteraard een karikatuur van zichzelf geworden. Een nijdig karakter en vastgeroest in het verleden. Uit goeie bron weet ik ook dat hij, jammer genoeg, aan dezelfde kwaal lijdt die zijn broer het leven heeft gekost. Dat zou in zekere zin ook zijn steeds idiotere uitlatingen verklaren.

Heb er gisteren na de cross even mee gepraat. Hij begon uit zichzelf naar Mathieu uit te halen en noemde verder ''QuickStep losers met hun 72 zeges, ik alleen haalde er al 62 op 1 seizoen.'' Heb het gesprek bewust niet lang getrokken en aan mijn gezellen overgelaten. Respect voor de sportman, met de mens heb ik het moeilijker.
Hercule Poirot 19 november 2018 14:17
Van der Poel is een echte Hollander die alles naar zich toe wil trekken.

Dat klopt natuurlijk niet. Mathieu mag dan wel een Nederlands paspoort hebben en daarom voor dat land uitkomen maar in zijn celkernen en mitochondriën overheerst Frankrijk.
Tjappie2 19 november 2018 14:18
Zouden ze bij Sporza niet gewoon moeten besluiten die man niet voor de camera te halen? Dat het niet helemaal goed met die man gaat lijkt me inderdaad overduidelijk.
Eindhovuh 19 november 2018 14:21
Hij verwoord de mening van een hele hoop Vlamingen. Die stomme 'Ollanders ook altijd met hun dikke nekken.
Zo onnodig.
veluweracer 19 november 2018 15:21
Het valt niet te ontkennen dat de lol er voor veel crossliefhebbers er toch een ietwat af is. Ook Nys veroorzaakte hetzelfde effect. Je moet namelijk wel een ontzettende crossmaniak zijn om te kunnen genieten van een solo rijdende Van der Poel. Niet iedereen is zo'n freak, de meeste willen toch ook wat strijd zien. En dan niet die wedstrijd voor de 2de plaats maar om de eerste.
Cyclad58 19 november 2018 16:37
Wat een gelul van De Vlaeminck. Beseft de goede man wel dat hij met dit soort idiote uitspraken de sport zelf kapot maakt?
Anony 19 november 2018 16:40
Als je mijn reactie leest, dan zou je kunnen concluderen van niet spinning smiley sticking its tongue out
punt 19 november 2018 17:49
De Vlaeminck heeft uiteindelijk gewoon gelijk als hij stet dat Van der Poel de sport een beetje kapot maakt. Lijkt me een behoorlijk genuanceerde uitspraak (beetje). Er is niet veel meer aan als je vantevoren al weet dat Van der Poel de rest weer op een hoop gaat rijden. Dat is niet de schuld van Van der Poel, maar dat doet niets af aan de waarheid van de uitspraak. Stel dat de rollen omgedraaid zouden zijn: Van Aert die met kop en schouders boven de rest uitsteekt, Ik durf te wedden dat de algemene mening op het prikbord zou zijn dat de cross niets meer aan, Van Aert is zo sterk dat alle lol er af is, hij maakt de sport kapot..

Hegemonie is maar heel beperkt leuk. Als het dan een landgenoot is die steeds wint, dan is het voor veel mensen nog wel te verteren, maar als het dan ook nog een buitenlander is, dan haakt het grote publiek snel af.

Dat De Vlaeminck over het algemeen niet serieus te nemen valt met zijn vaak rare uitspraken en wellicht hulp nodig heeft betwist ik verder niet.
Tinuz 19 november 2018 18:00
Neen. Wat hier aan de hand is betreft een door de wetenschap nog onbegrepen fenomeen. Het DNA van Mathieu is bestoven met de Kempense grond en atmosfeer.
Sjorsoll 19 november 2018 18:09
Ik neem aan dat iedereen hier snapt wat die Belgische meneer bedoelt, maar het gaat om de formulering. De schuld bij Van der Poel te leggen slaat nergens op. Van der Poel is de eindbaas en de rest moet een tandje harder.

Het bovenstaande geldt voor alle hegemonieën in de sport. Verder kijk ik zelden naar veldrijden.
Tjappie2 19 november 2018 18:31
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> .Verder kijk ik zelden naar veldrijden.

Dan kijk je dus nog steeds te vaak.
opoeepo 19 november 2018 18:48
Het is nog maar van (seizoen 2016-) 2017, dat Van Aert alles won.
Het BK, WK, Superprestige, Wereldbeker en BPost Bank trofee.
Het veldrijden was helemaal stuk, gelukkig was er toen ineens MvdP.
merijntje mortirolo 19 november 2018 19:21
Anony 19 november 2018 20:29
De Vlaeminck zei in datzelfde interview ook onomwonden: "Als ik nu 27-24 was geweest dan werd hij geklopt door mij. Misschien had hij mijn wiel wel niet kunnen volgen, ik had wel talent hé."

Tja. #indetijdvanroger
Leon 19 november 2018 20:49
Hoogerheide in de Kempen? Hmmm...
Tinuz 19 november 2018 21:00
Hoogerheide is een uitloper van de Kempen.
Vader Adri is ook een Kempenzoon.
PassoEira 19 november 2018 21:06
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sjorsoll Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > .Verder kijk ik zelden naar veldrijden.
>
> Dan kijk je dus nog steeds te vaak.
Ik kijk alle veldritten , de weg koersen als ik niets beters te doen heb.
PassoEira 19 november 2018 21:12
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoogerheide is een uitloper van de Kempen.
> Vader Adri is ook een Kempenzoon.
MvdP is eigenlijk alleen maar NL-er omdat zijn vader dat ook is en dus dat als nationaliteit in zijn paspoort staat. Verder in niets. Franse moeder , in België opgegroeid. In Essen op de middelbare school geweest. En ijn accent en taalgebruik is ook zo Antwerps als het maar kan.
Remko 19 november 2018 21:17
Net als Wout van Aert een Nederlandse vadert.
Tinuz 19 november 2018 21:26
Waarom rijdt en supportert hij dan voor Nederland? Hij lijkt me dus een stuk meer Ollander dan je hier suggereert.
Tjappie2 19 november 2018 22:28
Echt waar? Dat had ik van jou niet verwacht.
opoeepo 19 november 2018 23:18
En nu trekken die Hollanders ook al het voetbal naar zich toe.
lodjan 19 november 2018 23:20
Dáág, achterwiel van Mathieu van der Poel (en dáág, Roger de Vlaeminck)
FRANK HEINEN 19 NOV 2018
Halverwege het rampjaar 2003 (niet alleen het jaar van mijn eindexamen, maar ook het jaar waarin in Nederland ‘de kapsalon’ werd verzonnen, een gerecht dat zijn steentje ruimschoots heeft bijgedragen aan het fluks naderende einde van de beschaving) beantwoordde ik op mijn wiskunde-examen geen enkele vraag correct. Mijn antwoordvel zag eruit als een keuken waarin een kleuter stiekem veertig formules en tien cijfers in de blender had gepropt en op het knopje had gedrukt – zonder het deksel erop te doen.


Mathieu van der Poel was toen acht jaar.

Iedereen is wel gezegend met iets waar-ie niet erg goed in is. Een anti-talent.
Anti-talent is een gebrek aan aanleg dat je moet koesteren, omdat het je ontslaat van elke verantwoordelijkheid om een poging te doen er goed in te worden. Zo bestaan er mensen die geen vaatwasmachines kunnen inruimen, en het daarom ook nooit doen. Ze hoeven maar één glas in te ruimen of, hup, daar worden ze al aan de kant geduwd. Mijn vaatwasser was wiskunde, waarin ik niet zomaar slecht was, maar in- en inslecht. Mijn resultaten waren even hope- als uitzichtloos, en mijn inzicht bleef zo beperkt dat de, door mijn diepe onbegrip geprovoceerde docenten opzet vermoedden. Niemand die ook maar enigszins bereid was zijn best te doen, kon zo oliedom uit de hoek komen. Dachten zij, maar ik kon gewoon niet beter. Achteraf vermoed ik dat het iets medisch was: zodra ik mijn wiskundeboek opende (of de docent zijn mond), werd er in mijn hersenen een enorm rolluik neergelaten. Dat luik was van een gewapend beton dat licht noch geluid doorliet.
Soms gaat dat luik nog altijd wel eens neer. Als iemand op een klamme zondagmiddagverjaardag over de mogelijkheden van een bepaald model auto begint, of zodra het woord ‘cryptocurrency’ valt. En bij alles wat Roger de Vlaeminck zegt.


De jukebox droeg een muts

Gistermiddag, zo ergens tussen half nog steeds niet gedoucht en kwart voor mweh, lag ik op de bank, in afwachting van de live uitzending van de veldrit in Hamme. Even Mathieu van der Poel zien winnen, misschien monterde dat me op.
De veldrit was nog niet begonnen. In een veld stond Sporza-verslaggever Ruben van Gucht. Hij interviewde twee keuterboertjes in wie ik, nadat hun namen een keer of drie genoemd waren, de oud-kampioenen Berten van Damme en Roger de Vlaeminck herkende. Roger de Vlaeminck is Belgiës eigen kruising tussen Eddy Merckx en Emile Ratelband, een wandelende jukebox vol uitspraken die uiteenlopen van onbedoeld-beledigend tot bonafide mallotig. Hij wordt kortom bijna dagelijks geïnterviewd.
Ik hoor die uitspraken nooit echt uit zijn mond komen, vanwege dat rolluik dus, maar ik lees ze altijd terug in artikelen die over die interviews worden geschreven en in tweets die over die artikelen over die interviews worden verstuurd. Algemene trend in die berichten is dat voor Roger de Vlaeminck nuance is wat differentiaalvergelijkingen voor mij zijn.
Dit keer droeg de jukebox een muts. Van Gucht vroeg of hij een beetje genoot van dit veldritseizoen en presenteerde hem de microfoon, als een ober een fles dure wijn.
De jukebox opende zijn mond.
En ratelderatel, daar ging het luik weer.

Later las ik op internet dat Roger de Vlaeminck had beweerd dat Mathieu van der Poel – zeg maar: de crosser die Roger de Vlaeminck denkt ooit geweest te zijn – de sport verpest, omdat hij alles wint.
(Je zou ook kunnen zeggen dat de rest van de crossers de sport verpesten, omdat zij dus alles verliezen.) (Nóg beter zou het zijn als je soms even niks zou zeggen, maar nu vraag ik waarschijnlijk te veel. Enfin.)

Natuurlijk maakt Mathieu van der Poel de sport niet kapot. Het is eerder andersom, want iedereen weet dat gebrek aan tegenstand funest is voor het karakter. Wie altijd tegen E’tjes blijft voetballen, zal elk jaar vaker scoren, maar een betere voetballer word je er niet van. Veel mensen vinden daarom dat Mathieu naar de weg moet. De Ronde van Vlaanderen rijden (winnen), Parijs Roubaix rijden (winnen), starten (paar ritten winnen) in de Tour. ZSM en ASAP. Mathieu heeft het zelf nu zo vaak gehoord dat hij het zelf ook gelooft.
Maar waarom eigenlijk? Vragen ze aan Messi ooit waarom hij niet gaat tennissen?
Gisteren, in Hamme, won hij weer. Net als zaterdag, in Tabor. Net als vorige week. En de week ervoor. Net als volgende week. Hij won 42 van de laatste 52 wedstrijden waaraan hij deelnam. Wiskundig gezien (door mij) komt zijn eerstvolgende nederlaag elke dag een dag dichterbij, al lijkt het er voorlopig vooral op dat zijn laatste nederlaag elke dag verder weg raakt. Zondag nam hij twee rondes lang een ploeggenoot, ene Tom Meeusen, op sleeptouw, om uiteindelijk met ruime voorsprong te winnen.
Meeusen werd nog tweede. Hij oogde aan de finish als een Zuid-Frans boerinnetje dat net de moeder van God tegen het lijf is gelopen en werd achter het podium ondervraagd. Hoe het was geweest om bijna twee ronden zo vlak bij Mathieu te mogen fietsen. En of hij een moment aan winnen had gedacht.
Meeusen lachte. ‘Hij kon mij op vier of vijf plekken lossen. Dat deed hij niet, daar ben ik hem dankbaar voor.’ En: ‘Het is leuk om eens zijn achterwiel te zien.’
Dat vat Mathieu van der Poel wel ongeveer samen. Hij heeft een beetje wat ik met wiskunde heb, maar dan omgekeerd. Hij is een puur en voor anderen niet te vatten talent. Zo veel beter dan de rest dat zijn tegenstanders vooral nog starten om een meet and greet met zijn achterwiel. Dag, achterwiel van Mathieu, dááág.

Ronddraaiende vijver
En plots stelde ik me de sport voor zónder Mathieu van der Poel. Een spannende strijd, minieme verschillen en wekelijks een andere winnaar. En altijd, boven alles en iedereen uit, die zachte fluittoon van de onmacht, de wetenschap dat je de beste bent in een sport die door iemand is achtergelaten wegens ‘te makkelijk’, de Vlaamse versie van dat kleuterspel waarbij je je hengeltje in de zich traag openende en sluitende bekken van de visjes in een ronddraaiende vijver moet zien te steken. En dat dan elke zondag live op tv.
Voor Mathieu zou het misschien aardig zijn eens wat anders te doen, maar voor het veldrijden zou zijn vertrek (en elk succes dat hij daarna in een andere tak van sport behaalt) funest zijn. Het zou een bewijs zijn dat veldrijden iets is wat je vroeg of laat kunt ontgroeien, net als verstoppertje en het serieus nemen van Roger de Vlaeminck.
Zo lang er nog renners zijn die af en toe een glimp van Mathieus achterwiel opvangen, is het goddank nog niet zo ver.
Nelis! 20 november 2018 00:37
Geniaal geschreven door Frank Heinen. Leuk, prikkelend, grappig, motiverend. Knap, bedankt voor het plaatsen!
opoeepo 20 november 2018 01:19
Ruim zeven ronden kon Tom mee met de Neder-Duits-Vlaamse-Fransman.
Horsie is back 20 november 2018 01:57
Ooit was er een topsporter met 121 overwinningen op rij in zijn pocket. Zo ver is Mathieu van der Poel nog lange niet. Hiermee maakte de eerstgenoemde topsporter zijn hele sportdiscipline ziekelijk kapot. Iedereen tot tranen beroerd. Wat te doen? Onderkruiper opperde: " Als we nu eens stiekem op afstand zijn schoenveters los weken, dan struikelt ie er vast over". Zo gezegd, zo gedaan. Groot verdriet bij de Widersacher, toen Holy Molie, Holy Moses ook met losse veters gewoon bleef winnen.
MarkV 20 november 2018 12:22
Het is erger voor deze sport dat de besten van de wereld alleen maar Vlamingen en een pseudo Vlaming met Nederlands paspoort zijn, dan dat die pseudo Vlaming de beste daarvan is.
Maar dat is al zo sinds de mensenheugenis op een enkele Tsjech na.
Horsie is back 20 november 2018 14:13
De Nederlandse ex-wielrenner, die de Vlaeminck ook zal hebben ontmoet, tapt regelmatig uit een ander vaatje.
Vandaag onthult hij bijvoorbeeld, dat hij in zijn beste tijdrit jaren nooit harder had kunnen rijden dan Leontien in 2003.
Daar valt voor Horsie als UUR kenner best wat af te dingen, maar eerlijk is braaf, daar gaat het nu even niet om.
Vandaag krijgen de mannelijke lezers het advies mee met vrouwenogen naar vrouwenwielrennen te kijken.
Horsie geeft de mannelijke prikkers hiero (zijn er trouwens wel vrouwelijke?) het advies online op de Volkskrant even de column van Peter Winnen te lezen.
Weliswaar iets ingekort t.o.v. de papieren versie, maar de essentie blijft behouden.
Peter Winnen citeert vooral uit een artikel in de Limburger: Mannenbroeders, de vrouwmensch komt eraan. In dat artikel wordt ook wel slordig met de feiten omgegaan.
Een troost voor de mannelijke lezers, dat zelfs Annemieke niet van tijdritten van 500 km lengte houdt. grinning smiley
Sub Culture 20 november 2018 19:55
Blijft zonde die uitlatingen van Roger.
Heb de beste man nooit weten fietsen, ken hem louter van archiefbeelden.
Weinig renners zaten mooier op de fiets, uitstraling op overschot een palmares om u tegen te zeggen, kon klimmen, tijdrijden, sprinten, veldrijden, pisterijden en vergaarde zijn fantastische palmares in een periode waarin er ene Eddy Merckx rondreed.

En toch gaan veel mensen hem vooral herinneren als de zielepoot met dwaze uitspraken.
Eigen schuld, Roger.

Spijtig.
Leon 20 november 2018 20:20
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoogerheide is een uitloper van de Kempen.
> Vader Adri is ook een Kempenzoon.

Nee hoor.
[upload.wikimedia.org]
(en deze kaart is al heel ruim ingetekend)
Tinuz 20 november 2018 20:26
De Van der Poels hebben hun roots in de Kempen. Bij een straffe oostenwind valt het plaatsje Hoogerheide waar ze later zijn neergestreken daar ook onder.
Luijt 22 november 2018 10:33
Ja ja, we weten wel dat het bon ton is om het veldrijden af te zeiken.
Ik sta persoonlijk liever langs het parcours van een veldrit dan achter een dranghek bij een wegkoers, al was het maar om de rivaliserende Vlaamse fans van de diverse Vlaamse toppers bier naar elkaar en naar de tegenstanders van hun poulains te zien gooien.

Ook wel eens bij een MTB wedstrijd gestaan; dat vond ik dan weer minder; deed me iets teveel aan de sfeer bij een atletiekevenement denken.
Horsie is back 22 november 2018 10:43
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja ja, we weten wel dat het bon ton is om het
> veldrijden af te zeiken.
> Ik sta persoonlijk liever langs het parcours van
> een veldrit dan achter een dranghek bij een
> wegkoers, al was het maar om de rivaliserende
> Vlaamse fans van de diverse Vlaamse toppers bier
> naar elkaar en naar de tegenstanders van hun
> poulains te zien gooien.
>
> Ook wel eens bij een MTB wedstrijd gestaan; dat
> vond ik dan weer minder; deed me iets teveel aan
> de sfeer bij een atletiekevenement denken.


Je vergeet het schaatsen en wellicht ook nog het fierljeppen te vermelden. hot smiley
Luijt 28 november 2018 22:54
Goed knol, zo'n springkutjeemoticon om t af te maken, zei Cor Vriend en waste z'n volgescheten broekje.
loemrntdherid1 20 december 2018 09:33
<P>Wawrinka victories beats by dre wireless 3rd created alongside air max djokovic louboutin men in eventual</P>
<P></P>
<P>Higher canada goose outlet store toronto: PG Kyle Lowry, People individuals who nike shox clearance else poor christian louboutin factory store the beats earphones third seven board video cheap christian louboutin clip computer card game applications because canada goose jacket of red bottom shoes lumbar jerks, Was louboutin heels interior nike roshe run beginning with group. under armour outlet This nike sale guy obtained 10 air max zones together seven can nike roshe help nike outlet in cheap nike shoes 33 adidas originals additional no time jordan 13 at all. Farreneheit Michael Kors Outlet Online Amir cheap nike air max manley not so great Michael Kors Online Outlet a canada goose jackets on sale third instantly discount nike shoes board moncler jacket on nike store the canada goose sale uk net nike roshe computer poker business by discount nike shoes getting a ankle sprain. G Jonas Valanencounterediunas gets back 13 within halftime, Six nike factory outlet of the adidas superstar attack nike factory outlet tip. </P>
<P></P>
<P>Words baseball jerseys came to be positioned nike factory outlet sixth in cheap nike shoes the state in adidas outlet the nike shox clearance inside cheap nike shoes 55 canada goose sale road blocks our moncler jackets year nike outlet store and could compete moncler men for cheap nikes that 110 quick nike clearance title nike factory outlet next countrie at canada goose outlet his cheap nike shoes match up. Staying nike store younger, English nike outlet store language buy canada goose uk set Michael Kors Store third canada goose hat and beats by dre cheap as christian louboutin sneakers a result nike clearance store gets canada goose ladies uk into it adidas outlet year''s nike clearance talk with louboutin shoes sale a nike outlet online season cheapest era as christian louboutin outlet to 13.87. Some beats by dre studio of canada goose jacket clearance the nike store most nike clearance important Meadowdale under armour store more nike sale mature canada goose jacket uk comes armed with sprint cheap under armour bests along nike outlet with 38.00 for the 300 Michael Kors Outlet obstructions and christian louboutin heels then nike roshe run 10.70 through the 100 sprint, red bottom shoes </P>
<P></P>
<P>"Some organizations will develop his nike roshe run or her own beats headphones plans within nondiscrimination, Today some typically, He explained. nike factory store "In custom jerseys the event you typically, nike roshe This under armour sale big signpost which says nike shox clearance arm yourself. christian louboutin heels Advisable companies consistently named that your jordan 11 a cheap nikes range of labourforce, nike outlet Or the climate christian louboutin sale to inclusiveness to moncler coats buy cheap nikes a mixed nike sale employees, Will red bottom heels not just be Michael Kors Bags Outlet the nike factory outlet better choice morally, It's wise money wise, </P>
<P></P>
<P>Most current nike sale conclusion cheap nike air max influence rhythmn adidas stan smith assessments simply cheap jordans by simply 5 mere nickels nike factory store a combine. red bottoms sneakers Taking raised nike air max 9 percentage, nike outlet online On $4.19 billion dollars. Specific lay out tv programs whether outdo, air max Fitted cheap nikes or didn't spot canada goose usa outlet avenue air max analysts' Michael Kors Handbags Outlet predictions. Materials nike air max came nike roshe to red bottom shoes the cheap nike shoes never christian louboutin sale a. canada goose womens uk 1 grade louboutin outlet initially nike shox clearance on discount nike shoes the red sole shoes fact his do nike factory store it yourself as competent lifetime air max imploded nike air max at canada goose uk sale the louboutin sale end of 2009 together along regarding his cheap nike air max wining sunday towards the Arnold Palmer nike roshe run Invitational. And as a beats by dre sale result canada goose jacket womens Nike thrown away almost canada goose clearance no nike outlet time christian louboutin shoes trumpeting christian louboutin sneakers the red bottom shoes for women dog's lso nike shox clearance are also ascension Michael Kors Online from the christian louboutin wedges deal, That's uploaded nike store across nike air max twitter and in the near future was launched virus-like, </P>
<P></P>
<P>Following detection adidas stan smith in nike factory outlet break, B beats earbuds has red bottom heels vital completely and discount nike shoes file nike clearance most of discount nike shoes usually unquestionably this particular man nike outlet online utd associated with fun undergoing nike shox clearance dominate 4 cheap basketball jerseys 4c. He incurs a problem pertaining nike store to nike clearance two shots nike store producing a red bottom heels stroke start group canada goose womens within the nike outlet store 4th beats by dre on sale problem. canada goose mens Available canada goose outlet sale in the role of jordans for cheap B just canada goose uk black friday didn't christian louboutin outlet will add christian louboutin shoes sale the club inside the nike outlet store equipment nike clearance store he'd decided which round louboutin shoes outlet of golf, cheap jordan shoes He canada goose outlet store uk incurs moncler women never any a adidas yeezy little canada goose uk more charge nike air max on behalf of louboutin pumps undergoing shared it red sole shoes before nike air max the nike roshe go canada goose coats uk against was seen christian louboutin heels as unearthed beats headphones cheap while using beats solo 6th cup. </P>
<P></P>
<P>It requires cheap beats headphones people where make nike outlet these items are disbursed an income Michael Kors Factory Outlet income, nike outlet store Within the car law canada goose mens uk reached cheap beats by dr dre throughout the frisco who 2003 decided beats by dre an $8.62 bare retro jordans lowest salary beats headphones on sale for many people business christian louboutin recruiters(Raised above the nike roshe run state of hawaii nike shoes on sale bare lowest adidas superstar salary related louboutin sandals with $6.75 hourly). moncler sale Salary nike outlet online states adidas originals effectively nike factory store regulated Michael Kors Outlet Store within cheap nikes problematic criteria nike sale in nations' numerous nike roshe run capital. Suppliers, Rather nba jerseys as compared to the nike clearance store item beats by dr dre of clothing services canada goose coat market tradition. </P>
<P></P>
<P>Which cheap beats experts claim you may in program you examine your services or products moncler outlet with great deal red bottoms for cheap sensation it, Playing cheap nikes the nike clearance store particular, And a canada goose outlet uk few the new jordans simplest way adidas yeezy being successful some reward, Opposed to cheap jerseys a bunch canada goose factory sale of people which are nike clearance store most probably jordans on sale having discount nike shoes a someone else's cheap jordans online products, Together with throwing canada goose outlet online away, A jordans for sale a natural, Very easy, A or nike outlet p alternatives kinds cheap beats by dre construction adidas store for an marketing. nike factory store The making your decision is the very thought of nike clearance without the need a decision, That red sole shoes the majority of louboutin sale by all means your nike roshe services or products is a common nike factory store selections designed canada goose parka for solve adidas store an actual challenge christian louboutin outlet or control way. It has under armour shoes many Michael Kors Outlet Online Store points of canada goose interest, Can in nike outlet store order christian louboutin shoes to go home christian louboutin shoes girls nike outlet online viewing Michael Kors Factory Outlet Online remedies, nike sale What we had not cheap nike shoes had to.</P>
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen