Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

98th Giro d'Italia (2.UWT) etappe 2 » Albenga › Genova (177k)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 09 mei 2015 22:53


1. Orica-GreenEDGE in 19m26s
2. Tinkoff-Saxo op 7s
3. Astana op 13s
4. Etixx-Quick- Step op 19s
5. Movistar op 21s
6. IAM Cycling op 25s
7. BMC in z.t.
8. FDJ op 26s
9. Sky op 27s
10.Katusha in z.t.



Klassement na ploegentijdrit
1. Simon Gerrans (Orica-GreenEDGE) in 19m26s
2. Michael Matthews (Orica-GreenEDGE) in z.t.
3. Michael Hepburn (Orica-GreenEDGE) in z.t.
4. Pieter Weening (Orica-GreenEDGE) in z.t.
5. Simon Clarke (Orica-GreenEDGE) in z.t.
6. Esteban Chaves (Orica-GreenEDGE) in z.t.
7. Manuele Boaro (Tinkoff-Saxo) op 7s
8. Roman Kreuziger (Tinkoff-Saxo) in z.t.
9. Michael Rogers (Tinkoff-Saxo) in z.t.
10.Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) in z.t.

Slimmerd 09 mei 2015 23:00
Hup Tajllingii en de bergtrui smiling smiley
Cecchini 09 mei 2015 23:11
Op zoek door de stoffige kasten die de Giro heet viel me op dat Zweedse wielrenners een speciale band met de Giro hebben. Tegenwoordig stelt het Zweedse wielrennen met alle respect niet zo veel meer voor. De enige deelnemer in deze Giro is de lange (1.94) Ludvigsson, vorig jaar zo waar winnaar van de Ster van Besseges, maar ik heb niet het idee dat deze dekselse Zweed de komende jaren potten gaat breken in de Giro of welke andere Grote Ronde dan ook. Hij mag me echter verrassen. Nee voor bijzondere resultaten van de sympathieke Scandinaviërs in de Grote Rondes moeten we terug naar de jaren 70 en 80. De eerste naam die opvalt is die van Gosta Petterson één van de vier broers Petterson . Met zijn 3 broers werd hij 4 x wereldkampioen ploegentijdrit zowel op de baan als op de weg. Daarnaast won hij met één van zijn broers ook nog de Trofeo Baracchi. Ik mis overigens tot op de dag van vandaag nog steeds de ploegentijdrit voor landen op de weg, want verdorie wat zouden Dumoulin, Terpstra, Boom, Westra of Clement toch een aardig ploegske zijn als Terpstra tenminste niet zo nukkig zou zijn.



Gosta Petterson was slechts 4 jaar(van 1970 tot 1974) prof, maar wist in 1971 de Giro te winnen. Tweede in dat jaar - en dus 3 jaar na de Tour van 1968 (hoe diep kun je de Belgen kwetsen) was wederom Herman "mister Bordeaux=Parijs" van Springel. Derde dat jaar was Ugo Colombo (wie kent hem niet).



Daar waar de naam Gosta Petterson door velen nog wel zal worden herinnerd (de combinatie met maar liefst 3 broers zal daar debet aan zijn, vergeleken daarbij zijn de Kredertjes maar kattenpis), zal de naam van Tommy Prim minder tot de verbeelding spreken. Ook bij mij was hij diep heel diep in mijn geheugen weggezakt. Ik geloof niet dat als iemand een pistool op één van mijn slapen had gedrukt met de vraag wie werd er 2e in de Giro van 1981 op slechts 38 sec. van de winnaar Battaglin maar voor Saronni (3e) en Contini (4e) ik met het goede antwoord op de proppen was gekomen. Hoogstens een "oh ja" was me nadien nog ontglipt als me die tijd tenminste nog was gegund.



Tomas Löfkvist (die in 2009 zelfs nog een dag in het roze rondreed) leek niet zo heel lang geleden nog een groot talent voor de Grote Rondes, maar zette vorig jaar op zijn 31-ste gedesillusioneerd een punt achter zijn carriere. Met Kessiakoff leek het even ook wat te gaan worden (in 2011 in de Vuelta zelfs winnaar van de lange individuele tijdrit voor Contador en Froome) maar ook hij heeft er inmiddels de brui aangegeven, waardoor het Zweedse wielrennen op sterven na dood is, of ben ik dan te somber.

Gelukkig las ik op de site van Wielerflits dat Zweden een grote kandidaat is voor de start van de Giro in 2017. Wie weet kan dat het kwakkelende wielrennen in dat sympatieke land weer een boost geven.

" Volgens de Zweedse Eurosport voert de directie van de Giro d’Italia gesprekken om de Italiaanse ronde in 2017 te laten starten in het Zweedse Stockholm. Nog nooit ging de Giro noordelijker dan Denemarken (2012, red.) ".



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2015 23:35 door Cecchini.
Linkebal 09 mei 2015 23:17
Ik denk spontaan aan de eenmalige uitschieter van Niklas Axelsson. Volgens mij in 1999
Cecchini 09 mei 2015 23:33
Kijk dat is nou een mooie interactieve site op deze manier, als andere prikkers meedenken. Axelsson, ook die was ik helemaal kwijt. Inderdaad in 1999 was hij 6e in het Algemeen Klassement. En als je ziet wie voor hem reden (notoire pakkers als Gotti, Salvoldelli, Heras, Jalabert en Simoni) dan mag je toch stellen, sympathiek en integer als die Zweden zijn, hem de winst in deze Giro onrechtmatig is afgepakt. Daarnaast was hij ook nog een keer 2e in de Giro del Trentino en 3e in Lombardije (weer die connectie met de Italiaanse wielerkoersen).

Blueprint 09 mei 2015 23:47
Ruudje2209 10 mei 2015 00:38
Cecchini je maakt grapjes toch? Axelsson was een notoire pakker. Twee keer gepakt op EPO in zijn carriere
lodjan 10 mei 2015 00:46
En levenslang geschorst.
Cecchini 10 mei 2015 00:48
Zoals ik al zei, de naam Axelsson was me al weer helemaal ontschoten, laat staan dat ik op de hoogte was van de inhoud van zijn medicijnkastje. Gezien het feit, dat ik zijn naam alweer vergeten was, en hij toch tussen dergelijke toprenners in het AK gepositioneerd stond, had net als bij Zakarin nu een lichtje bij moeten gaan branden.
Linkebal 10 mei 2015 00:54
De eerste renner in de Giro van 1999 die volgens Dopeology nooit in opspraak is gekomen blijkt de nummer 11 te zijn, de onvolprezen Andrei Zintsjenko.
lodjan 10 mei 2015 01:06
Sven-Ake Nilsson heeft de Giro ook twee keer gereden, maar hij presteerde beter in de Tour (2x top 10) en de Vuelta (podium).

edit: 'keer' vergeten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2015 10:16 door lodjan.
lodjan 10 mei 2015 01:14
Prim werd een jaar later ook 2e (achter Hinault) en hij werd nog 2x vierde.
El Chaba 10 mei 2015 03:21
Leuk Cecchini! thumbs up
Eindhovuh 10 mei 2015 10:14
Alf Segersäll won de baby Giro en later nog een rit in de echte Giro.
Reed 5x de Giro en nooit de Tour of de Vuelta, hij lijkt dus de Zweedse giroband te bevestigen.
malheur 10 mei 2015 11:17
Tjalle Ekelöfsson!
malheur 10 mei 2015 11:19
Meer on topic hoop ik vandaag op zo'n mooie, door superverwarrende parcoursshit volledig ontstuurde sprint met verrassende winnaar die het zelf ook niet kan geloven.
Pyama 10 mei 2015 11:31
Die kans is er wel. Greipel laat het vaak afweten in zo een eerste sprint. Dan heb je Matthews met daarachter een leger Italiaanse B-sprinters als Viviani, Nizzolo, Modolo, Appollonio, Belletti, Colli, Pelucchi, Petacchi en Ruffoni. Voeg daar een Mezgec, Lobato en vooruit Hofland, Boonen en Reza aan toe... Dan heb je een hoop kanshebbers.
Blueprint 10 mei 2015 11:38
Vaak wordt de eerste massasprint in een grote ronde ontsierd door een grote valpartij. Hopelijk valt de schade vandaag mee...
Slimmerd 10 mei 2015 13:10
Tjallingii gaat die eerste bergtrui niet pakken, Naja dan Lindeman maar, die zit namelijk wel in de kopgroep
El Chaba 10 mei 2015 13:57
Hopelijk zijn ze bij Giant zo slim om Arndt te laten sprinten i.p.v. Mezgec want die laatste lijkt (nog) totaal niet in vorm.
Quarantanove 10 mei 2015 14:04
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sven-Ake Nilsson heeft de Giro ook twee keer
> gereden, maar hij presteerde beter in de Tour (2x
> top 10) en de Vuelta (podium).
>
> edit: 'keer' vergeten.

Sven-Ake Nilsson roept bij nog altijd de herinnering op aan het WK op de weg voor amateurs 1975 in Mettet waar hij met André Gevers voorop was en door Gevers in de sprint geklopt werd. Eerder die dag ook al de wereldtitel bij de vrouwen voor Tineke Fopma en daags erna de regenboogtrui in Yvoir voor Hennie Kuiper.
Slimmerd 10 mei 2015 14:14
Die kans lijkt mij toch slechts 1%, zeker gezien Mezgec vorig jaar gewoon met dezelfde resultaten de Giro inkwam en uiteindelijk ook prima rendeerde.
En we kunnen natuurlijk ook niet zeggen dat Arndt hier met een paar geweldige resultaten aan de start verschijnt...
Slimmerd 10 mei 2015 14:27
El Chaba 10 mei 2015 14:28
Ekskjoesh me?!? drinking smiley
Vorig jaar de Handzame Classic gewonnen plus drie etappes in Catalunya tegen dit jaar helemaal niets, zélfs geen ereplaats. De enige uitzondering was winst in een etappe van de Haut-Var, waar geen enkele echte sprinter meedeed.

Arndt mocht pas drie keer voor zichzelf sprinten, waarvan twee keer in Qatar, wat hem gelijk twee keer een derde plek opleverde in een zeer behoorlijk sprintersveld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2015 14:29 door El Chaba.
JW 10 mei 2015 14:48
Uitzending begonnen.
De eerste - en geslaagde - ontsnapping viel meteen na de vlag.
Lindeman zat er klaar voor.

Opmerkelijk is dat de finish behoorlijk oploopt.
Goozzer 10 mei 2015 14:56
Is Massimo al op weg naar Italië? José dist net gewoon even zijn geliefde Grand Prix d'Ouverture La Marseillaise.....
Slimmerd 10 mei 2015 14:56
Ik keek mbt Mezgec toch vooral naar zijn voorbereidingskpers op de Giro, Romandie, en daarin verschillen de resultaten niet of nauwelijks
El Chaba 10 mei 2015 14:58
Ja, nogal wiedes met maar liefst nul kansen voor de sprinters.
Slimmerd 10 mei 2015 15:02
Ik vind het nogal wiedes om resultaten in fucking Qatar of de Handzame Classic niet als graadmeter te zien voor de Giro.
Pyama 10 mei 2015 15:26
Och och en daar zit je dan thuis als Ponzi of Andriato.
Massimo 10 mei 2015 15:41
De beste man heeft nu een serieus probleem.
Slimmerd 10 mei 2015 15:44
Tsja, uitgevallen door koorts. Mag aannemen dat hij daar donderdag/vrijdag nog geen last van had, anders erg zuur voor thuisblijvers inderdaad
Pyama 10 mei 2015 15:48
Sowieso denk ik, zijn erelijst al bekeken?
Jeanneman 10 mei 2015 15:52
Ton Duk komt klaar! Hup BJL! Blauwe trui smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2015 15:52 door Jeanneman.
Eazster 10 mei 2015 15:52
Bert Jan de Koning voor een dag met de Maglia Azzura
JW 10 mei 2015 15:56
Leuk prijsje voor Lindeman.
Slimmerd 10 mei 2015 16:01
Hebben ze hem niet opgesteld met sponsorbelangen misschien?
Zag dat hij vorig jaar ook al mocht starten, eveneens met een DNF tot gevolg
MarcoV 10 mei 2015 16:05
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hebben ze hem niet opgesteld met sponsorbelangen
> misschien?
> Zag dat hij vorig jaar ook al mocht starten,
> eveneens met een DNF tot gevolg


zijn familiebedrijf schijnt z'n contract (goed) te betalen .... z'n hele uitslagenlijst geeft ook weinig aanleiding tot jaarlijkse Giro-starts ... ja, dat kan gewoon in 2015 in de topsport.
Slimmerd 10 mei 2015 16:07
Dus oa Nizzolo en Pelucchi worden al gelost op de eerste klim van de ronde of werden ze meer verrast?
sijbriskie 10 mei 2015 16:16
Te oordelen naar zijn uitslagenlijst rijdt ie in ieder geval schoon en gaat hij ook ketonenloos door het leven - óók wat waard!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2015 16:16 door sijbriskie.
Massimo 10 mei 2015 16:16
Denk dat Sebas Reichenbach een mechanisch probleem had vlak voor dat klimmetje en dat de halve ploeg wachtte, net op het moment dat Tinkoff ging versnellen.
ton duk 10 mei 2015 16:28
Jeanneman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ton Duk komt klaar! Hup BJL! Blauwe trui smiling smiley

Ik was eigenlijk voor Owsian...maar Lindeman zorgt nu wel al voor een geslaagde Giro voor LTJ.NL
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2015 16:29 door ton duk.
Slimmerd 10 mei 2015 16:53
Het is traditioneel weer veel vallen in de eerste echte etappe van een grote ronde: Haussler, Chavanel, Pelucchi en Quintana zijn onder andere enkele slachtoffers.

Koplopers zijn overigens bijna gegrepen terwijl ze op het plaatselijke rondje rijden
Slimmerd 10 mei 2015 16:57
Chavanel en Haussler gaan er weer bij liggen, nu met oa Pozzovivo maar de val is massaler dan deze drie.
Peloton gaat verbrokkeld richting de sprint zo
El Chaba 10 mei 2015 17:03
Dat zeg ik toch niet?
Bij gebrek aan beter is het in ieder geval nog iets. Wat jij doet, de Ronde van Romandië meenemen is in ieder geval sowieso zinloos aangezien daar nul massasprints te noteren waren.
MarcoV 10 mei 2015 17:03
Pieter Serry sleutelbeen gebroken :-(
Sub Culture 10 mei 2015 17:03
Serry er ook uit.
Dju toch.
MarcoV 10 mei 2015 17:07
zo, bijna zege voor Hofland, maar Viviani pakt hem
Sub Culture 10 mei 2015 17:07
Fcdh 10 mei 2015 17:07
Erik S. 10 mei 2015 17:08
Slimmerd 10 mei 2015 17:10
Toch verrassend voor mij dat Viviani deze pakt, jammer van Hofland!
MarcoV 10 mei 2015 17:10
wel een heel sterke actie van Hofland, vanaf iets van plaats 11 naar het wiel van Greipel en zo bijna naar de zege.
JW 10 mei 2015 17:14
Knappe sprint van Hofland die gefocust was op het wiel van Greipel.
Alles bijeen een prima dag voor Lotto Jumbo.

Maar verder deze dag wel erg ontsierd door valpartijen.
Slimmerd 11 mei 2015 10:14
Die laatste grote valpartij lijkt veroorzaakt door een toeschouwer die dacht even mee te kunnen rijden met het peloton, zie hier de foto's rondom het voorval.
JW 11 mei 2015 11:52
Anony 11 mei 2015 15:49
Op een prikbord met overwegend Nederlanders snap ik de teleurstelling om Hofland, die het ook gewoon erg goed deed.
Maar ik ben al langer fan van Viviani en dus ook erg tevreden dat het hem eindelijk is gelukt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen