Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van der Hoorn verkent klassiekers nu al: Extra focus op de stroken voor de hellingen

Gepost door Hercule Poirot 
Hercule Poirot 21 november 2018 14:00
Quote



Van der Hoorn verkent klassiekers nu al: Extra focus op de stroken voor de hellingen

Taco van der Hoorn is met een indrukwekkende onderneming bezig buiten het seizoen. De 24-jarige Nederlander tourt een maand lang met een 36 jaar oude oldtimer door Europa. Van der Hoorn doet met zijn Volkswagen-busje verschillende parcoursen van voorjaarsklassiekers aan, laat hij zien aan Het Nieuwsblad.
Een van de belangrijkste vragen aan Van der Hoorn is waarom hij dit buiten het seizoen doet. “Omdat ik daar nu de tijd voor heb”, luidt zijn heldere antwoord. “Tijdens het voorjaar ben je met andere trainingen bezig.” Van der Hoorn gaat binnenkort ook nog drie dagen naar Roubaix om daar onder meer de bandendruk te testen. “In totaal heb ik de afgelopen week zo’n 25 uur op de fiets gezeten. Best veel voor deze periode, maar zo voelt het helemaal niet.” De etappewinnaar van de BinckBank Tour reist helemaal alleen. “Ik vind het wel lekker om alleen te zijn. Nu heb ik extra veel tijd om na te denken en alles een plaats te geven.”

Na Roubaix gaat Van der Hoorn verder naar Frankrijk en Italië. Hij rijdt onder meer over de parcoursen van de Strade Bianche en Milaan-San Remo. Zijn reis eindigt in Albanië en Montenegro. “Het enige dat vaststaat, is dat ik op 8 december weer thuis moet zijn om mij helemaal klaar te stomen voor 2019”, vertelt de renner die volgend jaar een transfer maakt van Roompot-Nederlandse Loterij naar Team Jumbo.

Een bakkie koffie? Aan de voet van de Kemmelberg speelt de Nederlander Taco van der Hoorn de perfecte gastheer in veruit het opvallendste voertuig op de parking. Zijn Volkswagen T3 dateert uit 1982 …

Taco van der Hoorn moest het voorjaar van 2018 door blessures aan zich voorbij laten gaan, maar keerde in de zomer ijzersterk terug. Toch geniet hij van het feit dat hij zich nu kan voorbereiden op zijn koersen. Dus is hij nu al weer aan het verkennen geslagen.

Twee jaar geleden heb ik de klassiekers al eens gereden, maar ondertussen is er alweer een pak veranderd, zoals die finale van de Omloop, vertelt de renner die naar Team Jumbo verkast tegenover Het Nieuwsblad. Ik heb telkens ongeveer honderd kilometer gereden. Vooral met extra focus op de stroken voor de hellingen, die belangrijk zijn voor de positionering. Ik maak notities en die kan ik in de lente dan gebruiken.

Ik heb er nu de tijd voor, zo verklaart Van der Hoorn zijn vroege verkenning. Tijdens het voorjaar ben je met andere trainingen bezig. Ik ga ook nog drie dagen naar Roubaix om de kasseistroken te verkennen en bandendruk te testen. In totaal heb ik afgelopen week zo’n 25 uur op de fiets gezeten. Best veel voor deze periode, maar zo voelt het helemaal niet. Ik heb mij enorm geamuseerd.

Overigens verkent Van der Hoorn alles alleen in een Volkswagen T3, die elf jaar ouder is dan hij zelf. De eerste vier dagen kreeg ik dat ding maar niet aan de praat, zo geeft de renner toe. Ik vind het wel lekker om alleen te zijn. Nu heb ik veel tijd om na te denken en alles een plaats te geven. Ik heb nu ook tijd om ergens te stoppen en iets te bezoeken. Zo ben ik zondagavond nog naar de Last Post gaan kijken. Tijdens de koers rijden we hier gewoon voorbij.

[nieuwsnl.org]

Op de twitter van Taco staat het interview in het Nieuwsblad maar dat is voor mij nogal moeilijk te lezen door de kleine letters.
[twitter.com]

Taco kan bij Jumbo een waardevolle aanvulling zijn op de klassiekerkern. Een kern die de voorbije seizoenen weinig indruk heeft gemaakt. Naast Taco komt ook Mike Teunisse over. Dat duo moet dan samen met Eenkhoorn, Van Poppel, Roosen en Groenewegen de Nederlandse eer proberen hoog te houden in de kassei-klassiekers. Maar een spits voor de kassei-koersen van WT-niveau zie ik er niet tussen staan. Het is daarom te hopen voor Jumbo dat Van Aert de overstap nog gaat maken want anders zal ook in 2019 vooral de tweede viool gespeeld worden.
Horsie is back 21 november 2018 14:45
Toch wel eens gehoord van een tekst opblazen (zoom) om een tekst beter te kunnen lezen. Maar volgens mij is dit hier niet nodig, want er is al genoeg tekst.
Maar laat Horsie deze post niet opblazen.
Sjorsoll 21 november 2018 15:25
> Op de twitter van Taco staat het interview in het
> Nieuwsblad maar dat is voor mij nogal moeilijk te
> lezen door de kleine letters.
> [twitter.com]
> 424830443526

Ctrl en + tegelijkertijd indrukken. Of een andere optie om in te zoomen.

Ik gok dat TS al wat ouder is. Gezien z'n trollgedrag best wel een komisch beeld.
Hercule Poirot 21 november 2018 15:37
Inzoomen komt de resolutie helaas niet ten goede.
Tjappie2 21 november 2018 16:19
Hercule Poirot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inzoomen komt de resolutie helaas niet ten goede.

Dat zeggen ze in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties ook altijd.
Sjorsoll 21 november 2018 16:53
Hercule Poirot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inzoomen komt de resolutie helaas niet ten goede.

Maar het wordt wel leesbaar. Tenzij de ogen al wat verouderd zijn.
Pyama 21 november 2018 16:53
Dank voor de bijdrage Hercule.

Van Aert heeft in 2018 laten zien op klassiekergebied boven de andere genoemde namen te staan. Met elkaar maakt dat een heel mooi team.
Eindhovuh 21 november 2018 17:58
Mwa Teunisse vind ik vergelijkbaar. Prima jong team.
Adje Wijnands 21 november 2018 19:09
Wat een aandoenlijke poging tot trollen van deze verziende speurder.
Je ziet het zo voor je hoe hij met een vergrootglas bewijzen probeert te verzamelen.
Ik denk overigens dat Jumbo nu ook in de klassiekers serieus mee gaat doen
voor de ereplaatsen. Met de motivatie van nieuwkomer Van der Hoorn zit het
in ieder geval wel goed. Sympathieke gast die nog hele leuke dingen gaat laten zien.
Blueprint 21 november 2018 19:38
Is Terpstra al afgeschreven om de Nederlandse eer hoog te houden? Was dit jaar nochtans best okay in de kasseiklassiekers.
Leon 21 november 2018 21:20
Eindhovuh 21 november 2018 22:36
Op basis waarvan zou die Terpstra nu wel ineens grote koersen kunnen winnen? smiling smiley
Nelis! 22 november 2018 00:21
Leuk verhaal! Zo'n jongen gun je een succesvolle carrière!
Massimo 22 november 2018 00:26
Hercule Poirot 22 november 2018 07:17
Adje Wijnands Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een aandoenlijke poging tot trollen

Sinds wanneer staat het uiten van je mening gelijk aan trollen?
Hercule Poirot 22 november 2018 07:18
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is Terpstra al afgeschreven om de Nederlandse eer
> hoog te houden? Was dit jaar nochtans best okay in
> de kasseiklassiekers.

Terpstra rijdt toch niet voor Jumbo?
Arsimo 22 november 2018 09:11
Idd leuk verhaal. Hij is goed maar toch apart met zijn vak bezig. Hopelijk gaat het lonen.
Blueprint 22 november 2018 09:12
Topicstarter maakte niet duidelijk dat alleen Jumbo-renners de Nederlandse eer hoog mogen houden.
Luijt 22 november 2018 10:24
Leuk verhaal en kan niet anders dan een leuke gast zijn, met zo'n oud busje de parcoursen af.
el:equipo 22 november 2018 10:30
Prachtig najaar gereden door Van der Hoorn. Ook 2de helft 2017 was sterk, met een beklijvende eerste profzege in Schaal Sels, prachtige remonte op.. Van Aert.

Hopelijk mag Van der Hoorn regelmatig zijn eigen kans gaan en aanvallend rijden bij Jumbo.
ton duk 22 november 2018 10:46
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Hopelijk mag Van der Hoorn regelmatig zijn eigen
> kans gaan en aanvallend rijden bij Jumbo.

of we krijgen weer het Vanmarcke-effect...winnaar Van der Hoorn moet rijden voor niet-winnaar Van Aert
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2018 10:47 door ton duk.
Cecchini 22 november 2018 10:48
Je wordt een grijsgedraaide plaat Ton
ton duk 22 november 2018 11:12
Ach, ik vertaalde de vrees van El Equipo naar mijn eigen woorden...
Tis ook niet dat Vanmarcke in zijn seizoenen EF mijn ongelijk hierin heeft bewezen....
gr
Tinuz 22 november 2018 12:04
Ik vind het nogal wat, alleen op pad in de banlieues van Geraardsbergen in deze periode van het jaar. Daar spreekt de nodige ambitie uit.
Koppizoektwachtwoord 22 november 2018 18:44
Ik ben ook fan. De nieuwe Ten Dam maar dan net anders (dit is positief bedoeld).
Massimo 22 november 2018 22:39
Je wordt echter wel grijs winking smiley
Hercule Poirot 23 november 2018 06:20
Terpstra die in 2019 rijdt voor Direct Energie kan de Nederlandse eer wel hoog houden maar niet de Nederlandse eer binnen de jumbo familie. Tenzij hij gaat knechten voor die Nederlandse jumbo renners. Maar dat zie ik nooit gebeuren omdat Terpstra een gezonde afkeer heeft van jumbo.
ton duk 23 november 2018 07:25
Eens (en met Cecchini ook trouwens)
gr
Slimmerd 23 november 2018 12:05
7-3 in overwinningen in het voordeel van de niet-winnaar Van Aert
Goozzer 24 november 2018 16:06
Adje Wijnands 27 november 2018 00:02
Hercule Poirot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Adje Wijnands Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wat een aandoenlijke poging tot trollen
>
> Sinds wanneer staat het uiten van je mening gelijk
> aan trollen?

Omdat de mening geuit wordt midddels (een aandoenlijke poging tot) trollen, slimpie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen