Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jakobsen jubelt na debuutjaar. Philipsen kiest niet voor het geld.

Gepost door El Chaba 
El Chaba 23 november 2018 17:58
[www.indeleiderstrui.nl]

Jakobsen jubelt na debuutjaar: 'Ik heb veel geleerd, vooral van Niki Terpstra'

Fabio Jakobsen komt er hard aan, zo blijkt wel uit het feit dat Tutto Bici de tijd nam om te gaan zitten met de Nederlander. De jonge sprinter van Quick-Step Floors kijkt met een goed gevoel terug op zijn debuutjaar.

Jakobsen won in zijn eerste jaar meteen zeven races, waaronder een etappe in de BinckBank Tour. Toch noemt hij zijn eerste overwinning, in de Nokere Koerse, als belangrijkste. 'Ik ben heel blij en had niet op meer durven hopen in mijn eerste jaar tussen de grote mannen. Deel uitmaken van Quick Step is echt fantastisch. Als je wint, zorgt dat voor een sneeuwbaleffect, want iedereen wil dan winnen.'

De slechts 22-jarige Jakobsen zocht in zijn eerste jaar veel de ervaring van anderen op. 'Ik heb veel geleerd, vooral van Niki Terpstra, bij wie ik vaak op de kamer lag. Maar ik heb ook veel opgepikt van ervaren teamgenoten als Philippe Gilbert, Bob Jungels en Julian Alaphilippe. Race na race begreep ik beter hoe het profwielrennen werkt. Het is heel anders dan bij de O23.'

Jakobsen looft verder de sprinttrein, waar veel tijd in is gestoken. Michael Morkov, Florian Senechal, Davide Martinelli en Max Richeze speelden een belangrijke rol bij de vele overwinningen. 'Het zijn meesters en ik leer alleen al door ernaar te kijken. Ik werkte in Dubai voor Elia Viviani, dat was heel belangrijk. Door te luisteren naar hem kon ik groeien en leren hoe ik de klus moet klaren.'
________________________________________________

Nee, dan Jasper Philipsen die gisteren heeft verklaard te kiezen voor begeleiding bij UAE: 'Financiële aspect niet doorslaggevend'. Zo schattig..

[www.indeleiderstrui.nl]

Philipsen kiest voor begeleiding bij UAE: 'Financiële aspect niet doorslaggevend'

De ploegen stonden in de rij voor het Belgische talent Jasper Philipsen. Lotto-Soudal, Quick-Step Floors, LottoNL-Jumbo en Sunweb wilden hem allemaal inlijven, maar hij koos voor UAE Emirates. 'Hun toekomstvisie sprak me aan. En ik werd meteen toegepast in de voorjaarskern.'

'UAE Emirates behoort momenteel nog niet tot de absolute topploegen in de WorldTour, maar dat wordt wel het doel. Daarvoor zet het de komende jaren alle middelen in. Ze rekruteren jonge talenten en gaan samenwerken met een aantal universiteiten om die zo goed mogelijk te begeleiden. Het wetenschappelijke aspect wordt daarbij heel belangrijk', vertelt Philipsen, die in januari meteen de Tour Down Under rijdt, over zijn keuze aan Wielerflits.

Wat een vreemde gewaarwording is in het huidige wielrennen, is dat Philipsen de enige Belg bij UAE Emirates is. Maar hier zit de 20-jarige niet mee: 'Het klopt dat ik er niet onmiddellijk een vertrouwenspersoon heb. Maar bij mijn vorige team (Hagens Berman Axeon, red.) was ik ook de enige Belg, op teammanager Axel Merckx na dan. Maar dat schrikt me niet af. Of ik uiteindelijk de juiste keuze heb gemaakt, zullen we pas binnen twee jaar weten.'
Tinuz 23 november 2018 18:24
Vreemd dat zo'n Jasper Flupsen niet voor bijvoorbeeld LottoBE gaat rijden, maar naar zo'n obscuur oliestaat ploegske trekt.
Nee hoor, heeft niks met geld te maken. Hahahah lolroflol. De groeten aan Wesley Sneijder.
El Chaba 23 november 2018 18:36
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Sneijder koos aan het eind van zijn loopbaan pas voor (extra) groot geld.
Hij kiest er ogenschijnlijk al aan het begin van zijn carrière voor. Iedereen weet toch dat je qua opleiding, (medische) begeleiding, etc. veel beter voor Quick-Step kan kiezen en dan komt het geld daarna vanzelf wel. Maar goed, hij mag mijn ongelijk bewijzen.
Tinuz 23 november 2018 19:28
De vergelijking is dat beide voor het geld die richting zijn opgefietst. Van Sneijder weet je zeker dat hij voor het geld naast een paar obscure oliesjeiks de quasi leuke jongen uit zit te hangen.
Inderdaad lijkt het voor een beginnend prof een stuk minder verstandig om voor het geld van obscure oliestaatjes te kiezen.
Sjorsoll 23 november 2018 23:08
De ploegen stonden in de rij voor het Belgische talent Jasper Philipsen. Lotto-Soudal, Quick-Step Floors, LottoNL-Jumbo en Sunweb wilden hem allemaal inlijven, maar hij koos voor UAE Emirates. 'Hun toekomstvisie sprak me aan. En ik werd meteen toegepast in de voorjaarskern.'

Wesley over Yolanthe: 'Ik vond haar innerlijk zo mooi.'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/11/2018 23:09 door Sjorsoll.
Blueprint 24 november 2018 00:07
Het kan best zo zijn dat je eigenlijk niet voor het geld wilt gaan, dus andere redenen gaat verzinnen (en daar zelf in gaat geloven) waarom dat lucratieve aanbod toch zo ontzettend interessant is. Ik ben zelf ook ooit eens in die valkuil getrapt en realiseerde me nog tijdens de proeftijd dat het een fout was, dus ben heel snel opgestapt. Voor Philipsen zal dat wat lastiger worden.
Pyama 24 november 2018 09:36
Erg makkelijk dit weer. Bij UAE kan hij al de grote koersen rijden en wat kleiner Belgisch grut. Naast grote namen als Gaviria en Kristoff.
Bij Lotto hebben ze al jaren geen fatsoenlijk voorjaar gereden.
Bij Jumbo zit je tussen de Nederlanders en zit Van aert in de weg.
Bij Sunweb wil niemand fietsen (Theuns) voor het voorjaar.
Bij Quickstep ben je de volgende in het rijtje en moet je maar zien waar je start.

Als Ag2r je dan niet wilt vind ik UAE niet gek.
opoeepo 24 november 2018 12:55
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Wesley over Yolanthe: 'Ik vond haar innerlijk zo
> mooi.'


Dat moet ook wel, want uiterlijk stelt het niet veel voor.
Sub Culture 24 november 2018 18:52
Ik vind de parallel tussen de transfer van Philipsen en het voetbal wat mank.
In de voetbalwereld voor het geld kiezen betekent je carrière vaak sportief begraven.
In het geval van Philipsen is dat natuurlijk niet zo. Hij is getalenteerd genoeg om te slagen als prof.
Hij heeft bij de beloften de twee jaar oudere Jakobsen regelmatig wel eens geklopt.
El Chaba 24 november 2018 19:07
Deels eens.
Maar aan de andere kant, als je als getalenteerd, jong, Belgisch talent bij Quick-step kan tekenen - al jarenlang dé beste ploeg ter wereld in de koersen waarin hij ook ambitie heeft - maar vervolgens toch bij een ploeg tekent, die pas net nieuw is in het peloton, dan kan het toch haast niet anders dat het alleen maar om het geld gaat?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2018 19:08 door El Chaba.
Sub Culture 24 november 2018 20:30
Ja, ontkennen dat het geld niet meespeelde is uiteraard belachelijk.
Van een project of toekomstvisie merk ik niet zo veel bij UAE, is gewoon met veel geld gooien en zo veel goeie renners kopen in de hoop zo veel te winnen.
Profkip 26 november 2018 21:46
Uitdaging lijkt me veel belangrijker.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen