Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

IHKV nu toch bezig zijn > NL wielrenner vh jaar

Gepost door malheur 
malheur 15 oktober 2014 18:28
tttt...ttt.tt. ten Dam??

B-buhbbb-bb-b-bu-Beaum?

D,d,d,,d,dd,d,d,,d,d,d,oemûlèn?

Wwww*www*ww*w*Westra?

of

Wuh-Wuh-WootWoot-Weeningh?

Rest komt niet aan het wiel toch? Vond zelf denk ik Weening de keihardste maar vind het an sich een open strijd, evenzeer als bij de wielrenner vh jaar-dinges.

Mutherfucking EDIT > Terpstra natuurlijk, eigenlijk moet ie wel winnen maarrrrr zalliedaook na zo boemannig links en rechts rond te klatsen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 18:48 door malheur.
Clavan 15 oktober 2014 18:31
Gesink natuurlijk. De renner die de meest besproken werd zonder te fietsen. ( met alle respect natuurlijk)
Rudy t. 15 oktober 2014 18:41
Terpstra won ook nog een koersje ergens meen ik...
Massimo 15 oktober 2014 18:44
Niki "sla 'm op z'n bek" Terpstra?
malheur 15 oktober 2014 18:46
F*cking terecht ja, pffffff, toegevoegd.
Heisenberg 15 oktober 2014 18:50
1. Terpstra
2. Dumoulin
3. Kelderman
Rudy t. 15 oktober 2014 19:00
Mollema mag er toch ook wel bij wmb.......
Slimmerd 15 oktober 2014 19:03
Terpstra voor Dumoulin. Ergens daar ver achter mogen Boom en Kelderman strijden voor plek 3
Andere Peter 15 oktober 2014 19:22
1. Terpstra
2. Boom

Geen vermeldingen voor Dumoulin (die een fantastisch seizoen reed) en Kelderman wegens geen echt aansprekende zeges.
Cyclad 15 oktober 2014 19:25
Voor mij is het Tom Dumoulin, nipt gevolgd door Niki Terpstra en op gepaste afstand Wilco Kelderman.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 19:26 door Cyclad.
lodjan 15 oktober 2014 19:31
De mooiste overwinning was voor Boom, de belangrijkste was voor Terpstra. De beste in de worldtour was Mollema, Gesink de grootste pechvogel met een enorme veerkracht. Het beste grote ronde resultaat is voor Kelderman. Ten Dam rijdt top 10 in de Tour. Zegekoning is Bos. Etappewinst zegt mij niet zoveel (Slagter, Westra, Hofland, Clement). Mijn renner van het jaar is Dumoulin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 22:34 door lodjan.
marsman 15 oktober 2014 19:32
Marianne Vos met Terpstra als goede tweede
Blueprint 15 oktober 2014 21:11
Terpstra, als enige een echt grote koers gewonnen.
Velodroom 15 oktober 2014 21:16
Ik ga voor 52, alhoewel hij natuurlijk nog moet starten, terwijl Zeno al halverwege is.
Wuser 15 oktober 2014 21:35
1. Terpstra (vanwege die ene dag)
2. Boom (vanwege die ene dag)
3. Dumoulin (constant seizoen, plus mooie medaille gepakt.)

Eervolle vermeldingen voor Mollema, Kelderman en Ten Dam met een top-10 notering in het eindklassement van een grote ronde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 21:37 door Wuser.
Linkebal 15 oktober 2014 21:57
Moeilijk te zeggen wie de beste was, NL was in de breedte echt sterk dit jaar.

Maar mijn NL-moment van het jaar was de bijna-zege van Albert Timmer in de Giro, op Oropa. Dat zullen velen alweer vergeten zijn. Heb die dag echt op het puntje van mijn stoel zitten supporteren, dat gebeurt me niet vaak smiling smiley
Keuteberg 15 oktober 2014 22:26
1. Terpstra (klassieker zege)
2. Boom (tour etappe)
3. Dumoulin (beste seizoen qua constantheid van alle nederlanders)

eervolle vermelding voor Mollema (weer erg constant jaar, maar geen uitschieters)
veluweracer 15 oktober 2014 22:27
Ik ga voor Boom.
Edit. Nee, ik kies toch voor Dumoulin.
Heeft dit jaar m.i. de grootste stap gezet in de ontwikkeling.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2014 22:32 door veluweracer.
Sjervice Qnawfan 15 oktober 2014 23:02
- 1e in Qatar
- 5e in de Omloop
- 1e in Dwars door Vlaanderen
- 2e in de E3
- 4e in de Panne
- 6e in Vlaanderen
- 2e op NK

én die ene dag, ja.
Studio Badmuts 16 oktober 2014 07:23
Wat onoverzichtelijk zo.
Kan iemand hier ook een poll invoegen (lukt mezelf niet)?
Naar mijn mening zal Terpstra deze eer moeten krijgen dit jaar. Paris-Roubaix winnen staat voor mij boven alle andere mooie prestatie(s) van Boom en Dumoulin dit jaar. Dumoulin wint deze eer volgend jaar wel...
lodjan 16 oktober 2014 07:37
Mijn opsomming hierboven geeft aan hoe sterk ze in de breedte waren. Ik heb Ten Dam nog toegevoegd wegens vergeten, en ook de kampioen van Nederland, Langeveld, kan genoemd worden wegens die dag de beste. Ik ga niet voor Terpstra omdat hij in PR niet de sterkste was, maar met wat geluk heeft gewonnen. Verder heeft hij zich gediskwalificeerd met zijn gedrag.

edit: Dan heb ik Weening en Poels nog niet genoemd als etappewinnaars in de Worldtour. De breedte wordt alsmaar breder. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2014 12:54 door lodjan.
malheur 16 oktober 2014 08:15
AP doet de poll wel, die weet namelijk goed hoe zoiets moet. Nog ff popelen en dan komt ie vast!
JW 16 oktober 2014 08:53
Daar kan ik me helemaal in vinden.
GillesEmanuel 16 oktober 2014 10:35
Altijd een lastige discussie tussen het winnen van een grote vis (al dan niet een uitschieter) of een constante prestatie over het (bijna) hele seizoen. Persoonlijk voor mij zou Westra erg hoog staan als "beste" renner van dit jaar samen. Als grootste prestatie of winst geef ik de voorkeur aan Terpstra met zijn winst in Parijs-Roubaix, al vind ik dit meer een "mooiste goal" bekroning.
Wanny 16 oktober 2014 10:57
Ten Dam? Die heeft 1,5 week opvallend gereden. Verder het hele jaar weinig van gezien. Alle respect voor een 9e plek in de Tour natuurlijk, maar dat is toch wat mager om wielrenner van het jaar te worden.

Voor mij is Dumoulin de man. Opnieuw grote stap gemaakt, top 20 in World Tour, medaille op het WK en ook nog een aandeel in de vele sprintzeges van zijn ploeg.
Ed@ 16 oktober 2014 12:26
Wielrenner van het jaar wordt je mijns inziens niet alleen door je prestaties maar ook door je hele houding en uitstraling.
Terpstra komt dus nooit in aanmerking voor deze titel.
Lucho Herrera 16 oktober 2014 12:56
1. Terpstra
2. Dumoulin
3. Boom

Daarachter de klassementsmannen Mollema/Kelderman/Ten Dam
Lucho Herrera 16 oktober 2014 13:02
Terpstra was dit jaar uiteraard geen eendagsvlieg. Hij begon al met etappe winst in Qatar. Daarna ook de beste in het eindklassement. Daarna een knap staaltje solo rijden in Dwars door Vlaanderen. 2e in E3 Harelbeke, daarna 6e in de Ronde van Vlaanderen. En als klap op de vuurpijl winst in Parijs - Roubaix. Voor het eerst sinds Erik Dekker 2004 weer winst in een grote klassieker.

Ben je dan de terechte wielrenner van het jaar? Dacht het wel. Daar kan een domme actie zoals in de Enecotour niks aan veranderen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2014 13:03 door Lucho Herrera.
GillesEmanuel 16 oktober 2014 14:01
Wielrenner van het jaar is een contest die niet te beslechten valt, omdat dit eerst vraagt om de definitie van wielrenner eer er getoetst kan worden aan deze parameters. Anders ontaardt het nogal snel in een gevoelskwestie waar persoonlijke voorkeuren en niet wielrentechnische aspecten meespelen in de keuze. Als men er voor zou zetten; beste, constantste, mooiste of leukste, krijgt de hele verkiezing al meer hou vast.
Hoentie 16 oktober 2014 14:22
Etappe in de Tour is geen grote koers?
Hoentie 16 oktober 2014 14:23
Volledig eens - zowel met rangschikking als argumentatie.
Sander 16 oktober 2014 14:47
Volgens de poll op WR kunnen we niet om Dumoulin heen. Bijna 30% voorsprong op Terpstra [www.wielerrevue.nl]

Regelmaat boven winst dus?
Wanny 16 oktober 2014 15:33
Recent success boven zeges van een half jaar terug denk ik eerder.
Lucho Herrera 16 oktober 2014 15:49
Zou onbegrijpelijk zijn als Dumoulin deze prijs wint. Een bijzonder getalenteerde renner met een mooi & regelmatig jaar. Maar in een jaar waarin een andere Nederlander de kasseien uit de straat rijdt en bovendien een monument wint is er maar 1 kandidaat: Terpstra
Eindhovuh 16 oktober 2014 16:13
Hoentie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Etappe in de Tour is geen grote koers?

Niet echt nee.
Vooral leuk omdat het lang geleden was. Mooie overwinning maar echt een stapje lager dan Parijs Roubaix bv.
Quarantanove 16 oktober 2014 17:00
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Recent success boven zeges van een half jaar terug
> denk ik eerder.

Dat is eerder een reden. Analoog aan toen eind vorige eeuw op TV het sportmoment van de eeuw gekozen werd kwamen eigenlijk ook alleen de succesjes van de jaren 90 aan bod.
Terwijl het natuurlijk over Piet Moeskops , Jeen van de Berg of Fanny Blankers-Koen had moeten gaan.
Linkebal 16 oktober 2014 17:58
In veel etappes geven ze een groepje bewust de ruimte, dat zal in een klassieker nooit gebeuren. Daarom zou ik een klassieker hoger aanslaan. In het geval van Lars Boom was ie trouwens wel echt de verdiende winnaar, hij kwam niet uit een ontsnapping die ze hebben laten rijden.
Linkebal 16 oktober 2014 18:02
Een sportmoment heeft alleen waarde als je het je herinnert. Van de prestaties van de mensen die jij noemt weet niemand meer waar ie was en wat ie voelde toen het gebeurde. Dus kansloos als sportmoment van de eeuw, hoe onterecht ook misschien.
Lucho Herrera 16 oktober 2014 18:34
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> In veel etappes geven ze een groepje bewust de
> ruimte, dat zal in een klassieker nooit gebeuren.
> Daarom zou ik een klassieker hoger aanslaan. In
> het geval van Lars Boom was ie trouwens wel echt
> de verdiende winnaar, hij kwam niet uit een
> ontsnapping die ze hebben laten rijden.

Dat zal in een klassieker nooit gebeuren? Haha! De laatste klassieker van het jaar, Parijs - Tours gemist?
Linkebal 16 oktober 2014 18:36
Daar had het peloton zich misrekend, dat is wat anders. Ik bedoel dat het peloton zelf een snipperdag neemt en een groepje voor de overwinning laat strijden. Gebeurt soms in een grote ronde, nooit in een klassieker.
lodjan 18 oktober 2014 08:51
Wanneer de top 10 van WT, CQ, PCS en 1.1 podia punten krijgen van 10 tot 1, kom ik tot de volgende score:

1. Dumoulin 36
2. Terpstra 33
3. Mollema 27
4. Bos 22
5. Kelderman 21
6. Slagter 18
7. Hofland 14
8. Boom 11
9. Langeveld 6
10. Wippert 6
11. Westra 5
12. D. van Poppel 5
13. Lindeman 5
14. Gesink 4
15. Ten Dam 3
16. Kruijswijk 3
17. Weening 1
18. Poels 1
19. Van Baarle 1
20. Van Hummel 1
21. Kreder 1

Dan staat de winnaar van een Worldtouretappe Clement er dus niet tussen.
Andere Peter 18 oktober 2014 10:53
Andere Peter 18 oktober 2014 10:56
Het is maar waar je naar kijkt.

In 1999 werd Fanny Blankers-Koen gekozen tot internationaal atlete van de 20e eeuw door de internationale atletiekfederatie, de IAAF.

[nl.wikipedia.org]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2014 10:56 door Andere Peter.
Goozzer 19 oktober 2014 16:12
Neemt niet weg dat in klassiekers het ook niet bepaald een zeldzaamheid is dat de winnaar maar 'zozo' is. Hoewel P-R normaliter inderdaad wat meer cachet heeft, was de specifieke zege van Boom m.i. toch een stuk enerverender (was ook gewoon een mooiere koers)...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen