Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wereldkampioen Valverde doet mee in Dwars door Vlaanderen, Van der Poel wellicht ook van de partij

Gepost door Hercule Poirot 
Hercule Poirot 26 november 2018 14:25

Wereldkampioen Valverde doet mee in Dwars door Vlaanderen, Van der Poel wellicht ook van de partij

Vandaag om 13:07 door bow, wic

De heraangelegde Berg ten Houte in Schorisse zal volgend jaar deel uitmaken van de finale van Dwars door Vlaanderen. Dat werd maandagmiddag bekendgemaakt bij de voorstelling van het parcours.
De Berg ten Houte was in de jaren tachtig jarenlang een vaste klant in de Ronde van Vlaanderen en is de enige noemenswaardige verandering in de finale. Het steilste stuk is met 21 procent zeer pittig. Driehonderd meter, of het steilste stuk van de ‘berg’, werd heraangelegd in kasseien.

“Een leuke helling waar de schifting gemaakt kan worden”, oordeelde Yves Lampaert. De Nieuwsblad Flandrien was de Berg ten Houte, waar bondscoach mountainbike Filip Meirhaeghe woont, al eens gaan verkennen.

In de marge van de voorstelling van het parcours raakte ook bekend dat Alejandro Valverde zijn wereldkampioenentrui zal laten zien in Dwars door Vlaanderen. De Spanjaard is ook van plan enkele dagen later de Ronde van Vlaanderen te rijden. Ook Mathieu van der Poel zal wellicht aan de start komen, maar zijn management zit nog samen met organisator Flanders Classics om hun programma af te stemmen.

[www.nieuwsblad.be]

Leuk dat de heraangelegde pittige helling Berg ten Houte gelegen in de pittoreske Vlaamse Ardennen deel uitmaakt van een grote koers. Voor de mensen die deze helling niet kennen plaats ik een link naar een filmpje waarin deze helling beklommen wordt.
[www.youtube.com]

En het profiel:

Fijn dat na De Omloop nu ook DDV is voorgesteld. Beide koersen schotelen de renners een zeer uitdagend parcours voor. En dat is altijd gunstig voor de sterke mannen dus ik verwacht opnieuw veel Belgen in de spits van deze koersen.
Anony 26 november 2018 14:32
Goeie openingspost.
Erik S. 26 november 2018 15:00
Is de VSS ook al geopend?
Horsie is back 26 november 2018 17:18
De steilste 300 m van de berg. Worden hier de percenten opgeteld? grinning smiley
Nomath 26 november 2018 23:29
Ik vermoed dat de twee mededelingen los van elkaar staan. De steilste 300 meter van de Berg Ten Houte worden in kasseien gelegd. Dat kun je bijvoorbeeld hier lezen.

Er is ook een hype rond percentages, want journalisten en recreanten nemen die graag over. Op deze site staat dat het steilste stukje van de helling 21% is. Dat is ongetwijfeld ergens binnenkant-bocht gemeten. Toen de Encyclopedie Cotacol 1.000 - Hellingen van Belgie in 1990 werd uitgegeven was de Berg Ten Houte nog maximaal 18%. Maar naarmate je het plankje waarop je de hellingmeter plaatst korter maakt, kun je vermoedelijk wel twee kasseien vinden waartussen de helling 21% is.
Eddy Veen 27 november 2018 13:55
Wedden dat de ploeg van Mathieu van der Poel wildcards voor alle voorjaarsklassiekers krijgt?
Tjappie2 27 november 2018 15:54
Ik denk dat er eerst even met (de entourage van) Van der Poel wordt overlegd welke koersen hij eventueel wil rijden. Want zonder vd Poel is een wildcard voor z'n team een weggegooide wildcard.
Blueprint 27 november 2018 20:51
Ik verwacht dat ze Roubaix mogen skippen, daar zijn al meer dan voldoende Franse ploegen voor te vinden en het lijkt ook niet direct de koers die Van der Poel het beste zou liggen.
Tjappie2 27 november 2018 22:49
Mogelijk weet z'n opa ASO ervan te overtuigen dat mvdp tweede kan worden. Na de eeuwige Tafi uiteraard.
Pyama 28 november 2018 10:27
Idem Milaan San Remo.
veluweracer 28 november 2018 21:33
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik verwacht dat ze Roubaix mogen skippen, daar
> zijn al meer dan voldoende Franse ploegen voor te
> vinden en het lijkt ook niet direct de koers die
> Van der Poel het beste zou liggen.

smiling bouncing smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2018 21:35 door veluweracer.
Horsie is back 28 november 2018 21:52
Dus dat bedoelde Bettini toen hij zei dat Tafi niet de plaats van een jongere renner moest innemen. smiling smiley
ton duk 29 november 2018 11:38
Als ik internet zo'n bietje volg ...kan MvdP gewoon zelf kiezen gezien de contacten met de organisaties
DdV , E3 en GW willen 'm aan de start en ook vVliet (AGR) zegt dat zijn wildcard klaar ligt...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen