Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zdenek Stybar keert terug

Gepost door PassoEira 
PassoEira 29 november 2018 18:19
De drievoudige WK Zdenek Stybar keert eind volgende maand terug in de discipline waarin hij zijn grootste palmares behaalde:
[sporza.be]
rustdag 29 november 2018 21:19
Goed voor de sport, Boom staat ook een paar keer aan de start. Winnen zullen ze niet maar maar goed voor de uitstraling van de sport.
Anony 29 november 2018 23:34
Was een beetje Mathieu avant la lettre. Een geweldige techniek met veel acrobatie, gekoppeld aan onzettend veel power. Maar uiteraard minder dominant en iets meer een wroeter qua stijl. In ieder geval een geweldig sympathieke gast die in het meest spectaculaire (of spannende) tijdperk van de sport hoge toppen scheerde.
Profkip 30 november 2018 00:16
Je hebt het nu over het tijdperk Nys, Wellens, VTH, Vervecken, Groenendaal? Ja, dat was vaak genieten met een grote G.
Anony 30 november 2018 02:07
Ja, met daar dan in het verlengde ook nog Albert, Boom en 'Styby' bij.
MarkV 30 november 2018 11:58
Ook in die periode Nys, Vervecken, Wellens was het al een volledig door Belgen beheerste sport op een enkele Nederlander en Stybar na dan.

De periode daarvoor waren de mooiste jaren wat mij betreft toen er een brede top was waar ook renners met een andere nationaliteit zich in de debatten konden mengen zoals Pontoni, Bramati, Frischknecht en anderen.
opoeepo 30 november 2018 13:10
Zal achterin moeten starten. Moet wel doortrappen om niet gedubbeld te worden door MvdP.
Eindhovuh 30 november 2018 15:59
Anony 30 november 2018 16:01
Voor die periode ben ik helaas net iets te jong. Ik heb de nadagen van Pontoni en papa Poel nog vaag meegemaakt, de eerste WK's waarvan ik me kan herinneren dat ik ze zag waren Groenendaal en Vervecken in St-Michielsgestel en Tabor.
Anony 30 november 2018 16:05
Wat ik zo fijn vond aan de generatie van tien jaar geleden was dat Boom, zelfs Albert en uiteindelijk vooral Stybar (wat het minst werd voorspeld) ook op de weg schitterende dingen konden laten zien. En zij ook op een mooie, gestage manier het vuur aan de schenen konden leggen (en vaak de bovenhand namen) van grootheden als Nys en Wellens. Thieu en Wout zijn uiteindelijk nog van een heel andere orde, al moeten ze het wel nog bevestigen dat ze beter zijn dan bijvoorbeeld Styby. Maar intrinsiek lijkt het daar natuurlijk wel op.
Eindhovuh 30 november 2018 16:12
Waarom lijkt het daarop?
Eindhovuh 30 november 2018 16:15
Ik heb het idee dat de tegenstand gewoon niet erg groot is.
Dat zie je ook wel terug aan de diversiteit van de mannen die achter hen eindigen. Wellicht heeft Aerts nog wat niveau samen met van Haar, maar Meeusen, Vermeersch, Adams en Hermans zouden door Stybar, Boom, Groenendaal, etc ook op een ronde worden gezet.
El Chaba 30 november 2018 17:25
El Chaba 30 november 2018 17:26
Klaus-Peter Thaler..
PassoEira 30 november 2018 17:53
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klaus-Peter Thaler..
Groot kampioen: zowel op de weg als in het veld. Heeft mij in onze actieve tijd nog aan een aantal contracten geholpenthumbs up
Anony 30 november 2018 18:00
Denk je dat echt? Meeusen was anders overduidelijk een (sub)topper in de laatste jaren van Nys, Albert, Stybar en co.

Bovendien zijn de veldrijders nu in de breedte veel betere wegrenners dan de vorige generaties. Quinten Hermans won bijna de Tour de Wallonie tegen Tim Wellens en eindigde voor Serry, Narvaez, Backaert, Aru en anderen. Laurens Sweeck won een 1.1-wedstrijd in 2017. Dat zijn resultaten die de vele goeie veldrijders in alle voorgaande generaties nooit haalden.

Ik vind dus dat jullie het helemaal niet bij het rechte eind hebben. En deze argumenten doen mij geloven dat zowel Van der Poel als Van Aert nog uitzonderlijkere talenten zijn dan Stybar en co. Al moeten ze, zoals ik zei, dat nog bevestigen aan de top.
opoeepo 30 november 2018 18:22
Klopt helemaal wat betreft Meeusen en de anderen.
Maar voorgaande generaties veldrijders konden ook wel een eindje mee op de weg, natuurlijk.
AvdP, Pascal Richard, Mike Kluge, E en R de Vlaeminck, K.P. Thaler, Albert Zweifel,Rolf Wolfshohl. Om er maar wat te noemen.
Anony 30 november 2018 18:25
Ja hoor, maar dan spreek je al over een slordige dertig jaar of langer geleden. Terwijl de vergelijking nu vooral tussen de generaties van deze eeuw werd gemaakt.
opoeepo 30 november 2018 21:47
"Alle voorgaande generaties"?
PassoEira 03 december 2018 18:17
Hij traint in ieder geval om geen modderfiguur te slaan;
[sporza.be]
Profkip 03 december 2018 18:21
Je zou zeggen dat hij met een dusdanige instelling niet veel te zoeken heeft in het veld.
opoeepo 04 december 2018 01:15
Tussen 10 en vijftien zou al behoorlijk goed zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen