Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rob Ruigh stopt

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 30 november 2018 21:50
Lucho Herrera 01 december 2018 08:23
Dauphine, NK en Tour 2011! De beste periode uit de carrière van Rob Ruijgh. Dat hij vervolgens van World Tour niveau afdaalde naar het continentale circuit en nooit meer voet aan de grond kreeg bij een Procontinentale ploeg doet de wenkbrauwen fronsen. Wat wisten die teams over Ruijgh dat wij volgers niet wisten???
Walnoot 01 december 2018 11:59
Euh, spreek voor uzelf aub.
ton duk 01 december 2018 12:22
dat zijn arbeidsethos nu niet dat van een prof-wielrenner was ………..
gr
Slimmerd 01 december 2018 13:14
Beetje als Langeveld, ooit even top en daarna kansloos afdalen en nooit meer enig acceptabel niveau
ton duk 01 december 2018 13:33
Typisch dat je nu juist Langeveld noemt...die naam had ik ook gedachten
gr
opoeepo 01 december 2018 14:37
Langeveld heeft nooit aan de veel te hoog gespannen verwachtingen van veelal anderen kunnen voldoen, dat is waar.
Dat gebeurt wel vaker, als een renner zijn eerste (prof)koersen direct vooraan rijdt.
"Nooit meer enig acceptabel niveau" is natuurlijk niet waar. Hij rijdt al twaalf jaar op het hoogste niveau en stond nog maar
anderhalf jaar geleden op het podium in Paris - Roubaix.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2018 14:48 door opoeepo.
lodjan 01 december 2018 15:22
Natuurlijk is het absoluut niet te vergelijken met Langeveld. Die is nog steeds top op WT-niveau.
Ik denk dat Slimmerd met opzet Langeveld noemt om te provoceren: Lucho is immers de grootste Langeveld-fan (naast de directe familie van Sebas).
Andere Peter 01 december 2018 15:35
Langeveld vind ik juist een belachelljke vergelijking. Heel ander type renner. Veel langere carrière. Vrij stabiel. Won af en toe iets. Haalde een reeks ereplaatsen. Dat kun je allemaal niet zeggen van de sympathieke Ruijgh, met wiens verschijning op het toneel ik ooit ook blij was.

De enige overeenkomst is dat er bij beiden op zeker moment hooggespannen verwachtingen waren, die nooit geheel zijn ingelost. Maar zet dan ook Gesink, Boom en het halve NL peloton erbij. Het zegt vooral iets over hoe zo'n verwachtingspatroon tot stand komt.

De verwachtingen rondom Langeveld waren logischer en zijn dan ook tenminste nog ten dele uitgekomen. De verwachtingen rondom Ruijgh sloegen nooit echt ergens op. Leuke vent. En even was het inderdaad imposant meerijden, altijd in de groep achter de mannen die ècht voor het klassement gingen. Net voor de mannen die ziek waren, een Moncoutieetje wilden doen of noodgedwongen moesten laten lopen. En ja, als je dat stabiel volhoudt dan word je 21e in een Tour. Precies voor Hubert Dupont (22e). Zoals in de jaren daar omheen Stéphane Goubert, Christian Knees, Jerôme Coppel, José Serpa en Ben Gastauer ook 21e werden. Dat werk dus. Waarbij dit dus voor Ruijg het absolute hoogtepunt was. En dat op het toppunt van het razend-verdachte Vacansoleil, dat het oogje toeknijpen zo tot kunst had verweven dat zelfs Riccò zich er thuis kon voelen.
El Chaba 01 december 2018 16:00
Lucho Herrera 01 december 2018 17:27
thumbs upDank u!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2018 17:28 door Lucho Herrera.
Clavan 01 december 2018 18:26
Blijkt maar weer dat Vacansoleil toendertijd een uitstekende medische begeleiding had.
el:equipo 01 december 2018 18:32
Dag 'altijd in het peloton te herkennen renner want kopje omhoog, op bijzondere wijze ooit beste Nederlander in de Tour en daarna naar taartjesniveau afgedaalde Limburgse Robbie de renner.'
Snorfietser 02 december 2018 15:21
zou dat niet meer hebben te maken met zijn uitslagen?
Frederik D. 02 december 2018 18:30
Rob Ruigh, een naam voor een brute held in een Brinta-boekje van de jaren vijftig. Rob Ruigh rijdt de Ronde. Weliswaar in zwart-wit. Maar wint de ronde louter op een dieet van stevige Hollandsche Brinta-pap, zeg maar pudding, die je met een steenzaag moet snijden, ondanks de gemene lage tegenwerking van oversekste, steevast loensende Spanjolen en Fransozen en een achterbakse Nederlander, Nico Symen Bruinsma, die in vreemde dienst rijdt en wiens vader niet zuiver op de graat was, zeg maar goed fout, in de Tweede Wereldoorlog.
Eddy Veen 03 december 2018 12:05
Luijt 04 december 2018 15:16
Ik constateer dat ik het toch een keer met je eens moet zijn. De vergelijking met Langeveld gaat volledig mank. Ruijgh heeft geen van zijn al dan niet onder invloed van stimulerende middelen gedane beloften ingelost; Langeveld is al jarenlang een zeer gewaardeerd renner. Oké, hij is niet de grote klassiekerkoning geworden die een aantal blije Wimpie's (misschien ik ook wel) in 'm zagen, maar van een mislukte carrière kan je bij Langeveld toch echt niet spreken.
MarkV 04 december 2018 15:37
Je bedoelt Maaskant?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen