Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Beste NL renner (m) 2018

Gepost door Remko 
Remko 01 december 2018 20:42
Peiling
Wie verdient volgens u de Gerrit Schulte Trofee 2018 het meest? M.a.w. Wie was de beste Nederlandse wielrenner (m) van 2018.
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 65 stemmen ontvangen.
Dumoilin 43
 
66%
Terpstra 12
 
18%
Van der Poel 9
 
14%
Groenewegen 1
 
2%
Iemand anders 0
 
0%



Wie verdient volgens u de Gerrit Schulte Trofee 2018 het meest? M.a.w. Wie was de beste Nederlandse wielrenner (m) van 2018.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2018 20:43 door Remko.
merijntje mortirolo 01 december 2018 21:06
-
Ik wilde graag op Dumoulin stemmen.
Profkip 01 december 2018 21:10
Tweede in de Giro en tweede in de Tour, plus ritzeges, geen twijfel: Dumoulin
Heisenberg 01 december 2018 22:21
Gestemd op Le Samyn, E3, Vlaanderen en WK TTT smiling smiley
Nelis! 02 december 2018 00:07
Terpstra heeft zijn prijs al gewonnen door de Ronde van Vlaanderen. Dumoulin greep eigenlijk overal naast, maar had toch een fenomenaal seizoen. Diep respect voor deze topper!
Brieske 02 december 2018 00:28
Kruijswijk natuurlijk!

Groet
Profkip 02 december 2018 00:48
Vanzelfsprekend een topper, voor mij echter toch niet de beste van het jaar, benieuwd naar de redenatie achter je nominatie.
ton duk 02 december 2018 08:43
Idem..het gaat in topsport toch vnl om WINNEN
gr
Eindhovuh 02 december 2018 10:14
Eens! Met name de RVV is een echte hoofsprijs. Terpstra krijgt steeds maar weinig waardering valt me op.
merijntje mortirolo 02 december 2018 10:40
-
Afgezien van de twee feiten dat ik a. vind dat Dumoulin goed geschreven dient te worden en b. dat ik NIET stem, vind ik het een moeilijk geval. Mijn hele kadaver schreeuwt "DUMOULIN natuurlijk, dom kutvolk!" (Waarmede ik impliciet jullie allen aanspreek). Aan de andere kant, echter, heeft Terpstra natuurlijk wél een monument gewonnen en Dumoulin eigenlijk geen ene fuck. Oh wacht, wel twee kekke tijdritten.

Dumoulin wint. Daarom. Gewoon. Omdat het moet. Twee keer tweede in twee grote ronden. Jahaaa. Du-mou-lin. Dus.

Die mazzelaar uit Noord-Holland heeft het daarbij enkel te danken aan de #zegetreinploeggenoten, natuurlijk.

Ik zet Terpstra op twee en VDP op drie.

#HUPkoers
Brieske 02 december 2018 10:42
Onzin natuurlijk. Maaruh grootste groei en verrassing.

Groet
Lucho Herrera 02 december 2018 12:09
Ik kan me prima vinden in de uitslag met Dumoulin als beste Nederlander van 2018.
Maar de prestaties met de meeste glans komen voor mij van Terpstra. Het is bijzonder dat je het in het moderne wielrennen zonder een wapen als klimmer, pure tijdrijder of sprinter zo hard uithaalt in zware eendagskoersen. Het begon al in Samyn waar Terpstra een sterk nummer opvoerde. Er ging nog een schepje bovenop in E3. 70km in de aanval? En zijn eigen ploegmaat Lampaert huilend/biddend/vloekend in zijn wiel. En dan de kers op de taart in Vlaanderen. Nibali bijhalen, direct achterlaten en op de Kwaremont in 1 ruk over de koplopers Pedersen, van Baarle en Langeveld heen. Met open mond naar zitten kijken. Aan het begin van zijn carrière nooit gedacht dat Niki dit allemaal zou kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 12:10 door Lucho Herrera.
el:equipo 02 december 2018 14:14
De Giro - Tour combinatie voor het klassement, die jaren ondoenlijk werd geacht. Is door Dumoulin gedaan. 2x 2de. Een ongelofelijke prestatie.

(Alsook door Froome, maar die is daarbij buitencategorie in de rondes de voorbije jaren).

Terpstra prachtseizoen. Maar Tom voor mij onbetwist nummer 1, met flinke afstand. Vorig jaar natuurlijk ook. En komende jaren hopelijk/waarschijnlijk ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 14:15 door el:equipo.
Orakel 02 december 2018 14:28
Denk niet dat Terpstra te weinig waardering krijgt.
Opboksen tegen Dumoulin en Vd Poel...
Je kan er maar eentje kiezen, terwijl ze alledrie een memorabel seizoen gefietst hebben.

Ik denk nog vaak aan zo’n 10 jaar terug toen we al blij waren met verre top 10 plaatsen...
Nu kan je een monument winnen, of podium Tour rijden, of op drie disciplines meedoen met de wereldtop en dan nog niet eens de “beste” van Nederland zijn...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 14:29 door Orakel.
lodjan 02 december 2018 15:23
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> of op drie disciplines meedoen met de
> wereldtop en dan nog niet eens de “beste” van
> Nederland zijn...

Wel 3x de beste want 3x Nederlands kampioen.
Zorro 02 december 2018 15:44
De meeste stemmen Dumoulin omdat hij sympathiek over komt. Maar wat heeft hij nu gewonnen dit jaar?

Terpstra wint de Ronde van Vlaanderen, E3 prijs, Le Samyn en wereldkampioen tijdrijden voor teams.
Niki Terpstra is buiten het wielrennen om een hele vriendelijke, vrolijke en gemakkelijk benaderbaar persoon.
(maar dat zie je niet op tv)

M. vd Poel grootste prijs is het NK.
Verders heel veel in het cyclocrossen en mtb-en.
Maar het zijn toch de verkiezing van Wielrenner van het Jaar?

Daarom stem ik Niki Terpstra
Profkip 02 december 2018 16:14
Volgens mij stemt niemand op Dumoulin alleen omdat hij sympathiek overkomt.
veluweracer 02 december 2018 17:52
Ik haat sympathieke renners. Maar helaas is het gros dat wel. Ik vind dat Dumoulin soms wel een heel klein beetje onsympathiek kan zijn als hij even klaar is met de interviewers na een zware dag. En dat pleit dan toch voor hem.
Frederik D. 02 december 2018 18:08
Ik aarzel. Ik ben een man van de grote rondes. Wielrennen en grote rondes, dat zijn synoniemen. Maar nu denk ik: wees niet zo eenkennig en probeer ook de belangrijke eendaagse koersen even hoog te waarderen als een grote ronde. Daarnaast denk ik: Dumoulin heeft nog een aantal jaren voor de boeg en Terpstra gaat richting afscheid. Beide jongens ken ik niet persoonlijk. Maar als Terpstra in de koers asociaal fanatiek is, dan vind ik dat best een sympathieke eigenschap. Tenslotte, Dumoulin staat al veel in de belangstelling. Terecht, daar niet van. Maar Terpstra wordt toch iets ondergesneeuwd. Daarom, met nog steeds enige aarzeling, dat wel, stem ik op Terpstra. Misschien ook uit enige rebellie jegens mijn hooggeachte forumleden. Hun keuze voor Dumoulin verdient zeker achting.
opoeepo 02 december 2018 18:30
In 2012 was winst in Dwars door Vlaanderen, het NK weg en de TTT wereldtitel voldoende.
Als de RVV, Samyn, E-3 en de TTT wereldtitel in 2018 niet genoeg zijn, stop dan maar met deze trofee.

Bovendien is Niki Noord-Hollander. Op zich al reden genoeg voor trofeewinst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2018 18:32 door opoeepo.
Horsie is back 02 december 2018 19:05
Gerrit Schulte was WK achtervolging. Daarom kan alleen Dumoulin winnen. Hij achtervolgt tenslotte met verve nog altijd zijn eerste zege in de grootste ronde.

Zag net nog een elegante oplossing. Geen drie maar vier genomineerden voor het Sportgala. Dus werden Anne & Annemieke in willekeurige volgorde naast Jorien Ter Mors en Suzanne Schulting als derde en vierde genomineerd.
Sjorsoll 02 december 2018 23:05
Het is maar net welke criteria je hanteert. Ton geeft min of meer terecht aan dat het om winnen gaat in topsport. Voor mij is echter een tweede plek in de Tour sowieso al Gerrit Schulte Trofee-waardig. Gewoon omdat de Tour by far, by heeeel erg far de grootste koers ter wereld is. Als daar ook nog een tweede plaats in de Giro aan vooraf gaat is het helemaal knap, net zoals El Equipo zegt.
En @Ton: twee ritzeges telt ook als winnen winking smiley

Terpstra had een geweldig jaar. Winnen in E3 en Samyn is 1 ding, winnen in Vlaanderen's mooiste is fantastisch. Derde worden in Roubaix is ook geweldig.

Twee fenomenen. Maar mijn stem gaat dus naar Dumoilin.

Joe joe!
Cecchini 03 december 2018 09:12
2 x 2e in een Grote Ronde, 2 etappes in deze rondes gewonnen, 2e en 4e in het WK. Nee stelt geen reet voor, gelukkig voor je dat hij niet genomineerd is voor sportman van het jaar, en Herlings wel, die nog wel eens iets won.
Profkip 03 december 2018 09:27
Of jij begrijpt mij niet of ik begrijp jou niet.
Sjorsoll 03 december 2018 10:14
Ik heb toch het idee dat er ruis op de lijn is.
Sjorsoll 03 december 2018 10:18
Waarschijnlijk reageert Cecchini op Zorro.
Cecchini 03 december 2018 10:21
Jazeker reageer ik op Zotto. En ik dacht in die reactie enige ironie te leggen.
Sjorsoll 03 december 2018 10:34
Die ironie is wel duidelijk, maar je klikte verkeerd. Daardoor lijkt het alsof je op Profkip reageert.
Inigo 03 december 2018 10:49
Van der Poel laat mooie dingen zien maar natuurlijk niet met tegenstanders van het hoogste niveau
Orakel 03 december 2018 10:49
In 2012 was winst in Dwars door Vlaanderen, het NK weg en de TTT wereldtitel voldoende.
Als de RVV, Samyn, E-3 en de TTT wereldtitel in 2018 niet genoeg zijn, stop dan maar met deze trofee.


OKE...

In 2011 was 4e in de Vuelta en 69e op het WK voldoende.
Als 2 etappes in een grote ronde, 2x podium in een grote ronde en 4e op het WK niet genoeg zijn, stop dan maar met deze trofee.
MarkV 03 december 2018 12:49
Terpstra had deze prijs in 2014 na zijn zege in Roubaix moeten krijgen in plaats van Dumoulin.
Sjorsoll 03 december 2018 13:54
Eddy Veen 03 december 2018 14:01
Toch wel knap van de commissie dat men toen al zag dat Dumoulin de beste wielrenner van Nederland is.
Orakel 03 december 2018 14:29
Die tegenstanders zijn er wel maar rijden er 45 seconden achter. Slechts als je er live bij bent ben je op de hoogte van hun bestaan.
opoeepo 03 december 2018 18:09
Eddy Veen 03 december 2018 18:24
Peter Post won de trofee in 1970 louter op grond van prestaties in Zesdaagsen, het jaar nota bene waarin Zoetemelk achter Merckx tweede werd in de Tour.
lodjan 03 december 2018 22:14
Dumoulin heeft de trofee gewonnen en is dus renner van het jaar geworden. Anna van der Breggen bij de vrouwen.
Andere Peter 03 december 2018 23:29
Zesdaagsen waren toen heel belangrijk. Niet belangrijker dan de Tour. Maar Janssen had de Tour twee jaar eerder gewonnen.
Sjorsoll 04 december 2018 00:33
Bij de vrouwen was het wel echt nog de vraag lijkt me.

Bij de mannen Dumoulin nu voor de vijfde keer op rij. Niet normaal.
Blueprint 04 december 2018 00:39
In 2014 had Terpstra moeten winnen.
opoeepo 04 december 2018 00:40
Won hij toen niet 7 0p 7 ? En, inderdaad zes-daagsen waren toen fantastische evenementen in overvolle kuipkes en wielrbanen met toprenners in alle teams.
opoeepo 04 december 2018 01:13
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin heeft de trofee gewonnen en is dus renner
> van het jaar geworden. Anna van der Breggen bij de
> vrouwen.


Zonder overleg met dit prikbord?

Hier zit een luchtje aan.
lodjan 04 december 2018 07:02
De club van 48 heeft aldus besloten!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2018 07:03 door lodjan.
lodjan 04 december 2018 07:04
Hertelling van stemmen bij de vrouwen?
Prikdude 04 december 2018 09:30
Aan wie beter zo'n poedelprijsje uitreiken dan de man die overal naast greep dit jaar? Als het extra geldprijsje voor de nummer laatst in een tourpoule.
ton duk 04 december 2018 09:39
MarkV 04 december 2018 12:09
En Poels in 2016
Sjorsoll 04 december 2018 13:45
Ik wilde net vragen of jullie broertjes zijn.
Horsie is back 04 december 2018 17:29
Horsie recalcitrante stemde ook op Iemand Anders in de veronderstelling dat dan ook die naam van die Iemand Anders ingevuld kon worden. Wilde sowieso een baanrenner invullen, want Gerrit Schulte ging toch ook wel eens vreemd. Tot Horsie's verbazing zag hij zijn Iemand Anders stem niet meer terug, maar had wel gewoon toegang tot de stemuitslag. Nu was Luijt bij de Belgen verkiezing ook wel weifelachtig en voornemens op iemand Anders te stemmen. Toch maar gestemd om toegang te krijgen en ja hoor, 5 stemmen op iemand Anders.

Computer says No kan nu vervangen worden door Ada says No.
Eddy Veen 04 december 2018 17:34
Annemiek van Vleuten mag nog hopen op een Jaap Eden. Het is zes keer gebeurd dat een wielrenner sportman of -vrouw van het jaar werd en een ander wielrenner van het jaar. Dat waren:

Theo Bos en Michael Boogerd (2006)
Jan Raas en Joop Zoetemelk (1979)
Gerrie Knetemann en Joop Zoetemelk (1978)
Henk Nijdam en Jo de Roo (1962)
Arie van Houwelingen en 'niet uitgereikt' (1959)
Ingrid Haringa en Leontien van Moorsel (1991)

Het kan zijn dat ik dit bericht vorig jaar al gepost heb. In dat geval mijn excuses.
Horsie is back 04 december 2018 18:00
Ook het stemadvies van Peter Winnen gelezen?

Sporters moeten juist (net) niet perfect zijn.
Frederik D. 04 december 2018 21:45
We zijn kort van memorie. smiling smiley
Vlaflip76 05 december 2018 12:59
Vorig jaar was Annemiek wielrenster vh jaar en Anna genomineerd voor sportvrouw vh jaar.
Ze kunnen dit jaar de prijzen verdelen.

Al denk ik dat Suzanne Schulting sportvrouw van 2018 wordt (helaas).

De jury kon niet kiezen tussen Anna en Annemiek; daarmee worden de wielrenstemmers dus verdeeld en zijn ze kansloos.
ton duk 05 december 2018 13:16
Ik wachtte sinds 1 december al op dat bericht waarvan je wist dat het weer zou komen..
Ben gek op tradities ,Eddy
gr
merijntje mortirolo 05 december 2018 17:58
-
Niet dat zo een verkiezing me daadwerkelijk interesseert (ik ben het voor het eerst in mijn leven eens eens met Sven Kramer (wie? Een schaatser): als je al Olympisch Kampioen bent, of (bij wijze van spreken) de Tour gewonnen hebt, of de Giro Rosa, of wereldkampioen bent, wat stelt zo een verkiezing dan voor?), maar met je laatste zin heb je een punt. Sterker nog: zo zal het gaan, inderdaad.

Best stom van de jury. Of jij bent te slim. (Is die jury nu zo dom of Vlaflip76 zo slim?)

Wie is Suzanne Schulting eigenlijk? (En ja, dit is een serieuze vraag, al kan ik het hierboven vast lezen. Ik gok een shorttrackster. Shorttrack is toch net als 'gewoon' schaatsen, rolstoeltennis, korfbal en snelwandelen een paralympische sport, of vergis ik me nu?)
Vlaflip76 05 december 2018 18:39
Suzanne Schulting is idd een shorttrackster.
De eerste NLse olympisch kampioen in die discipline. En daarom de verwachte winnaar.

Stom vd jury? Zou ook best heel slim kunnen zijn; zo bepalen ze de uitslag voordat de stemmen zijn uitgebracht. After all, ze hebben ook Kiki (da's een tennisster) niet genomineerd.
Horsie is back 05 december 2018 19:39
"Hou ermee op", "Stellig", "Sven Kramer". Maar gelukkig, de meest welbespraakte sportman der Lage Landen bedoelde het op "vakantie in Oostenrijk" zijnde in gesprek met stuiterbal Bert heel anders. Een sportman met brain muscle.
merijntje mortirolo 05 december 2018 19:49
-
smiling smiley
Kiki kende ik dan weer wel. Kiki het kieken had best bij 'de drie' mogen staan, maar goed, zo een verkiezing bij de wijven interesseert me nog minder dan bij de mannen.

Al vind ik dat er altijd een wielrenster moet winnen. Van Vleuten met haar gebroken knie: brute heldin. (Oh kut, moet ik dan bij de Belgen niet voor Gilbert ipv Wellens gaan?)
Eddy Veen 06 december 2018 06:37
El Chaba 07 december 2018 22:14
Eens met Sven Kramer en dus ook met jou.
Van dat laatste baal ik wel een beetje, maar soit..
Luijt 12 december 2018 14:56
Ja je vergist je.
Luijt 12 december 2018 14:59
Jammer van dat "brute" heldin.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen