Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom Dumoulin naar de Giro

Gepost door lodjan 
lodjan 16 december 2018 08:43
Tom Dumoulin gaat in 2019 naar de Giro, misschien daarna ook de Tour.
Ridder Kale Knikker 16 december 2018 08:47
Moedige en verstandige keuze in mijn ogen. Bovendien is de Giro de mooiste wedstrijd op de kalender voor deze liefhebber. Hup Tom, leve de Giro!
Eindhovuh 16 december 2018 08:53
Onbegrijpelijk om zo erg met het parcours bezig te zijn. Het is niet dat in de Tour zijn concurrenten krabbers zijn bij het tijdrijden.
Vreemde keuze.
rustdag 16 december 2018 09:03
Oke dit is zijn keuze die moeten we respecteren, maar jammer vind ik het wel. In 2020 de OS , kan je dan wel de Tour rijden, past dat dan wel in zijn programma.

Olympische Spelen in Tokio

.Op dit moment zijn de wegwedstrijden gepland tussen 24 en 29 juli 2020. Normaal gezien eindigt de Tour de France op de zondag daarvoor. Dit betekent voor de renners die zowel de Tour als de Spelen rijden dat er een krappe week is voor de voorbereiding op de tijdrit en wegwedstrijd. Dat is eigenlijk niet voldoende om optimaal aan de start te verschijnen. Ik hoop dan ook voor de renners dat er nog geschoven kan worden in de geplande data van een van beide evenementen.


[www.knwu.nl]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2018 09:46 door rustdag.
predator 16 december 2018 09:20
Helaas geen combi Giro - Vuelta
El Chaba 16 december 2018 09:37
Onbegrijpelijk.
Het enige kleine voordeeltje van zijn keuze is dat de de ASO hierdoor toch wel een beetje in zijn hemd wordt gezet.
predator 16 december 2018 09:41
Onbegrijpelijk? Het je het parcous wel bekeken?
El Chaba 16 december 2018 09:45
Eindhovuh 16 december 2018 10:05
Ik ken geen tourwinnaars die zo met het parcours bezig zijn. Overschatting van het belang hiervan denk ik.
Ik had hem zelfbewuster ingeschat.
Snorfietser 16 december 2018 10:21
Had ik ook graag gezien, maar het belang van de Tour is waarschijnlijk te groot voor de ploeg.
merijntje mortirolo 16 december 2018 10:41
-
Waarom moet dit 'psychologisch' benaderd worden? Met zelfbewustzijn heeft het niet echt iets te maken. tIs ook niet dattie die Giro eventjes gaat winnen.
Tom houdt van Italië, houdt van de Giro en dat is in beide gevallen grotendeels vice versa ook nog eens zo: win-win.

Tom bepaalt godverdomme gelukkig zelf wattie doet. Hij houdt van koers en ziet in Italië een geweldig parcours liggen.

Die Tour wintie echt wel een keer. Als fucking Óscar Pereiro en hoe-heet-die-winnaar-van-2018-ook-alweer het kunnen, kan Tom dat minstens drie keer. Misschien komend jaar wel.

HUP koers!
Kuiperberg 16 december 2018 10:46
Begrijpelijk, parkoers TdF is volledig ingericht voor berggeiten. Mogelijk een top 5 notering in de TdF maar in de Gio kan hij voor de eerste plek gaan. En dat telt.
lodjan 16 december 2018 11:00
Roglic heeft ook een voorkeur voor de Giro, maar moet het nog met de ploeg bespreken volgende maand. Hij voelt zich een buitenbeentje in de Nederlandse ploeg. Hij heeft de indruk dat een etappezege voor Groenewegen belangrijker is dan zijn klassement.
Orakel 16 december 2018 11:02
Wij prikkers adviseerden in de poll ook de Giro als hoofddoel.
Daardoor kan je het geen verrassing noemen. Wel moedig om de commerciële belangen ondergeschikt te maken.
Dumoulin heeft, net als Valverde, wat problemen boven de 2000 meter. Deze Tour is té lastig als seizoensdoel.
Eindhovuh 16 december 2018 11:06
Jij verwart jouw liefde voor Italië met die van Tom.
Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen dat zijn liefde voor de Giro de keuze heeft beïnvloedt.
Nelis! 16 december 2018 12:10
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij verwart jouw liefde voor Italië met die van
> Tom.
> Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen dat zijn
> liefde voor de Giro de keuze heeft beïnvloedt.


Hahaha goedemorgen slome ;-) Dan nu een citaat van Tom:
"Ik hou van Italië en van de wedstrijd, en daarom zal ik me vooral richten op de Giro."
Eindhovuh 16 december 2018 12:12
Ja dat zegt hij nu als verantwoording. Ik zie dat als verantwoording achteraf, niet als de reden voor de keuze vooraf.
Nelis! 16 december 2018 12:13
Ik denk dat ik liever had gezien dat hij zich volledig op de Tour zou richten. Dat is toch voor een wielrenner het absolute hoogtepunt, iets groters bestaat er niet. En Dumoulin heeft er de capaciteiten voor. Dus vanuit dat perspectief vind ik het jammer. Aan de andere kant vind ik de Giro geweldig en Italië een prachtig land. Maar nog belangrijker vind ik dat het zijn eigen keuze is, en dat doet hij gewoon goed.
Nelis! 16 december 2018 12:15
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja dat zegt hij nu als verantwoording. Ik zie dat
> als verantwoording achteraf, niet als de reden
> voor de keuze vooraf.

Dan moet je toch echt je formulering aanpassen. En niet iemand anders aanspreken op de liefde voor Italië, als Tom die zelf ook uitspreekt.
veluweracer 16 december 2018 12:45
Tsja, ach, de Tour is blijkbaar ook niet meer de hoogmis voor deze ronderenner.
Eindhovuh 16 december 2018 12:47
Dat is waar.
Ik bedoel meer te zeggen dat als de Tour 100km tijdrijden had gehad we niets hadden gehoord over de vermeende liefde voor Italie van Tom.
Horsie is back 16 december 2018 14:38
In het kader van niks beter te doen te hebben meldt Horsie, dat het prikbord kennelijk is wakker geschrokken na de nachtmerrie, dat Tom de voorkeur geeft aan de GIRO. Meanwhile verloor the Boss van Oh, ....Jeseok en wordt er in Londen langzamer gereden dan verwacht. De kolen op? Maar welke aardstralen zijn er in Heerenveen actief onder de ijsbaan. of zijn ze zo blij, dat Sven Boef vanmiddag weer aan de start staat. Luijt zal er ook wel zitten.

De mysterieuze krachten in de sport, nietwaar? Doet me weer deken aan de stip aan de horizon gepromoot door wie ook al weer? Je wordt ouder, Horsie!
Blueprint 16 december 2018 14:59
Ik geloof niet zo in de afwegingen m.b.t. het parcours. Dumoulin's belangrijkste concurrenten zijn ook uitstekende tijdrijders, dus relatief maakt dat heel weinig. Als je ziet hoe weinig Franse koersen Dumoulin rijdt, geloof ik eerder dat hij veel liever in Italië koerst en dus zijn hart volgt bij deze keuze.
Sjorsoll 16 december 2018 17:42
Snap ik niet.

Ik vind Frankrijk ook niet het leukste land, maar daar is wel de grootste wedstrijd. En daar is het geelste hesje, als je de Tour wint.

Maar Tom moet vooral doen wat hij zelf vindt dat goed is. Ik vind het jammer.
jonglins 16 december 2018 19:13
Deze Tour is op het lijf geschreven van klimmers, zoveel is waar. Maar is er nou echt iemand die denkt dat Bardet, Pinot of Quintana de Tour gaan winnen?!
Het wordt gewoon een tijdrijder. En waarom niet Dumoulin?

Erg zonde dit. Ik vind het een laffe keuze.
Walnoot 16 december 2018 19:36
Tom Dumoulin zou ook zeggen dat hij van een emmer met poep houdt als dat binnen zijn mediastrategie zou passen. Veel gladder dan d'n Tommie krijg je ze niet, dus ik zou wat minder waarde aan zijn woorden hechten als ik jou was.
lodjan 16 december 2018 19:52
Superman ook naar de Giro.
Nelis! 16 december 2018 20:13
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tom Dumoulin zou ook zeggen dat hij van een emmer
> met poep houdt als dat binnen zijn mediastrategie
> zou passen. Veel gladder dan d'n Tommie krijg je
> ze niet, dus ik zou wat minder waarde aan zijn
> woorden hechten als ik jou was.

Met de woorden van die andere Tommie: poehee! Ben ik even blij dat ik niet zo zuur ben, je zal maar zo'n mening hebben over de beste Nederlandse wielrenner sinds Joop Zoetemelk...
PassoEira 16 december 2018 20:49
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ken geen tourwinnaars die zo met het parcours
> bezig zijn. Overschatting van het belang hiervan
> denk ik.
> Ik had hem zelfbewuster ingeschat.

De Giro-organisatie zal vermoedelijk wel met een flink bedrag richting hem of zijn ploeg over de brug zijn gekomen.Zo ja goede keuze.
Tinuz 16 december 2018 21:22
Prima keuze lijkt me. Het getuigt van lef om weer volle bak te gaan in de 2 grootste en mooiste koersen van het jaar.
De ploeg blijft een zwak punt als je het mij vraagt. Of je moet Oomen en Kelderman zo gek krijgen om zowel in de Giro als de Tour in dienst van Dumoulin te rijden?
shake 16 december 2018 22:24
Jammer. En deels ook onbegrijpelijk. De Giro kan hij alleen maar verliezen. Gewonnen heeft hij 'm toch al. En mocht hij winnen, gaat hij dan naar de Tour of juist bij een verlies?
JW 16 december 2018 22:47
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Waarom moet dit 'psychologisch' benaderd worden?
> Met zelfbewustzijn heeft het niet echt iets te
> maken. tIs ook niet dattie die Giro
> eventjes gaat winnen.
> Tom houdt van Italië, houdt van de Giro en dat is
> in beide gevallen grotendeels vice versa ook nog
> eens zo: win-win.
>
> Tom bepaalt godverdomme gelukkig zelf wattie doet.
> Hij houdt van koers en ziet in Italië een
> geweldig parcours liggen.
>
> Die Tour wintie echt wel een keer. Als fucking
> Óscar Pereiro en
> hoe-heet-die-winnaar-van-2018-ook-alweer het
> kunnen, kan Tom dat minstens drie keer. Misschien
> komend jaar wel.
>
> HUP koers!

Dat is mannentaal !
Helemaal mee eens !
JW 16 december 2018 22:53
Uh..
Dat de Tour de grootste wedstrijd is hoor ik al heel wat jaren.

Maar zou het ook zo kunnen zijn dat die waardering heel geleidelijk iets gaat verschuiven ?
Naar mijn mening wèl.
opoeepo 16 december 2018 23:24
Sjorsoll 16 december 2018 23:56
Die verschuiving is al begonnen, maar ik geloof niet dat de Giro ooit naast of boven de Tour komt te staan.
Traditie en de tijd van het jaar zijn daarin relevant.
punt 17 december 2018 00:24
Tom Dumoulin is ondanks zijn overwinningen nog geen echt winnaarstype. Hij heeft niet de mentaliteit van een Hinault of een Armstrong. Het is allemaal wat lafjes, praat zichzelf veel te graag in de underdog positie, durft nu weer niet voor het hoogste te gaan. Hij kan zichzelf goed verkopen in de media, maar het is nooit met de uitstraling van een echte winnaar.
valse trage 17 december 2018 00:33
Tinuz 17 december 2018 00:44
Volgens mij zag aanvankelijk alleen Aart Vierhouten een toekomstig toprenner in Dumoulin.
ton duk 17 december 2018 07:20
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> En daar is het
> geelste hesje, als je de Tour wint.
>
thumbs up
gr
ton duk 17 december 2018 07:21
Klopt en Ton DUK maar die had dat dan wel weer van meneer Aart gehoord (moet ik toegeven)
gr
Horsie is back 17 december 2018 12:00
Om er even een . van te maken.

Kun je ooit winnaarstype af zijn? Zo van, Usain Bolt had het op 't laatst ook niet meer. Sven K. schijnt het ook niet meer te hebben. Zelfs bij Marianne Vos is het eigenlijk ver te zoeken tenminste als je het vergelijkt met de overwinningenreeks van weleer. D'en Eddy werd op het laatst misschien wel door de beste amateur voorbij gereden.

Dat mentale kracht een factor is in de topsport lijdt geen twijfel.
Maar aan de andere kant heeft nog nooit een topatleet zonder de daarvoor noodzakelijke mentale kracht de top bereikt.
Eindhovuh 17 december 2018 12:23
Dit vind ik nu een leuke post.
Je kan geen winnaarstype af zijn denk ik. Je blijft dat, maar je fysieke capaciteiten zijn niet meer afdoende. Een winnaarstype hoeft niet te winnen en visa versa.
Ik denk trouwens dat Dumoulin en Terpstra de enige winnaarstypes in Nederland zijn op dit moment.
Een renner als Poels vind ik een mooi voorbeeld van een niet-winnaarstype(die soms best mooie dingen kan winnen).
Simeone 17 december 2018 12:30
De grootste zege voor Tom is dat hij niet de mentaliteit heeft Van Hinault of Armstrong
Horsie is back 17 december 2018 12:54
Sportprestaties bezitten een grote afhankelijkheid van prestatie variabelen, laten we zeggen van tien.
Staan er in de vergelijking met anderen 7, 8 of 9 op groen, dan spreken we bij winst kennelijk van winnaarstypen. Bij 1, 2 en 3 uiteraard van verliezerstypen.

Zoals alles in de natuur, zelfs het toeval, neigt uiteindelijk alles naar het midden.
Dus bij 5 tegen 5 komen de winnaarstypen pas boven drijven. Zij die dan meer dan 50% van de tijd winnen. grinning smiley

Voordat je weet hoe te winnen moet je echter eerst vaak genoeg verloren hebben.
Tinuz 17 december 2018 13:18
Ton het nieuws mij bereikte destijds ging dat zo meen ik me te herinneren ook van ome Aart uit.
Luijt 17 december 2018 13:34
Anders dan sommigen hier schat is men bij Sunweb kennelijk wel degelijk van mening dat Dumoulin op het Giro parcours veel meer kans heeft. Is natuurlijk ook zo.
Die combinatie met de tour zie ik komend jaar nog minder zitten dan afgelopen jaar; een week minder de tijd om te herstellen, bijvoorbeeld.

De mogelijkheid dat Tom wat tegen komt in de Giro en daarna uitvalt of het AK laat lopen, is er natuurlijk ook altijd. Dan wordt de tour natuurlijk wel weer een reële optie. Al met al best te begrijpen deze keuze.

Grt Luijt
Luijt 17 december 2018 13:41
Dit vind ik nou ook een leuke post. "D'en Eddy" en zo. Echt leuk.

Winnaarstypes, natuurlijk bestaan die. Kramer is wel één en Bergsma niet. En dat geldt ook als Kramer nu tegen het einde van zijn carrière vaker voorbij gereden wordt.
Tjappie2 17 december 2018 13:48
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De mogelijkheid dat Tom wat tegen komt in de Giro
> en daarna uitvalt of het AK laat lopen, is er
> natuurlijk ook altijd. Dan wordt de tour
> natuurlijk wel weer een reële optie.

Ik dacht zelfs heel even: misschien faked Dumoulin in de Giro wel maagproblemen (na de 9e etappe of zo) om vervolgens fris de tour te kunnen rijden.
Horsie is back 17 december 2018 14:14
Over taal kun je natuurlijk eindeloos ouwehoeren. Winnaarstype, het zal wel. Kramer werd gisteren toch maar mooi derde, al was hij nog net niet gewiekst genoeg om na zijn bewuste valse start (lach van Prof Schaats was kostelijk) nog een paar rondjes in te rijden teneinde het ijs meer tijd te geven om te harden. Of laat het winnaarstype zich alleen maar gelden op de wip wap? Ook in de topsport wordt veel geregeld door allerlei in- en externe wetmatigheden.

Och, Horsie ouwehoert ook maar een end weg en acht nu de tijd rijp om wat beters te gaan doen. Trainen op zijn favoriete Strava segment bijvoorbeeld in de wetenschap, dat er op elke 10 seconden ongeveer 5% zal moeten worden toegegeven. Tenzij de hoeder der winden mij een duwtje in de rug geeft natuurlijk.
Orakel 17 december 2018 14:32
Winnaarstypen, altijd interessante materie.
Stel dat 10 winnaarstypen met z'n tienen 9x tegen elkaar strijden, wat concluderen we dan achteraf?
Horsie is back 17 december 2018 17:36
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Winnaarstypen, altijd interessante materie.
> Stel dat 10 winnaarstypen met z'n tienen 9x tegen
> elkaar strijden, wat concluderen we dan achteraf?

De vrouwelijke darter die alleen maar Bull's Eye gooit vind ik wel een winnaarstype.
Max is natuurlijk geen winnaarstype, want hij wint zelden.
Golden Boy Matthijs de Ligt vind ik wel een winnaarstype, want met een aanvoerdersband is hij vrijwel onoverwinnelijk met zijn team.
Sir Chris Hoy vond ik ook wel een winnaarstype, al liet hij zich twee keer in de luren leggen, eenmaal door Försti (zo'n beetje als gisteren Lavreysen door Carlin) en een keer door Nobody Felix English in Pruszkow 2010, die niet eens uit Engeland kwam.
Pluisje met handsbal was ook wel een winnaarstype al straalt hij tegenwoordig tragischerwijs meer als stand-up comedian.
Annemieke is zeker ook een winnaarstype, want als vrouw als negende bij de 10 beste klimprestaties (er stonden dus maar acht mannen voor haar).


Zullen we het er maar op houden, dat orakelen beter klinkt dan ouwehoeren?!
Tjappie2 17 december 2018 18:24
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vrouwelijke darter die alleen maar Bull's Eye
> gooit vind ik wel een winnaarstype.

Apart. Want op die manier win je geen enkele dartswedstrijd.
Curzio 17 december 2018 19:49
Die theorie werd afgelopen jaar al uitgebreid uitgekauwd. Vergeet het maar.
Tjappie2 17 december 2018 20:15
Misschien is Dumoulin wel een stuk minder blij met de keuze voor de Giro dan dat ie dat vorig jaar was (maar dat is speculeren uiteraard).
Horsie is back 17 december 2018 20:35
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De vrouwelijke darter die alleen maar Bull's
> Eye
> > gooit vind ik wel een winnaarstype.
>
> Apart. Want op die manier win je geen enkele
> dartswedstrijd.

Ik heb er nog effe over nagedacht, maar ik vond het te mooi om waar te zijn, dus liet ik het maar staan.
Nu ik er wel over nadenk, hoor ik weer iemand one-hundred-and-eighty in mijn oren toeteren.
Bull's Eye levert weliswaar single (50) het meeste punten op, maar sommige pijltjes leveren boni op, die dan weer qua totaal score hoger uitkomen.
De oorzaak voor deze miskleun is natuurlijk mijn nuchterheid.
Tjappie2 17 december 2018 20:38
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> De oorzaak voor deze miskleun is natuurlijk mijn
> nuchterheid.

De oorzaak lijkt me eerder dat je voor het gemak vergeet dat de startscore bij darten 501 is. Als je dan consequent in de dubbele bull gooit kom je nooit volgens de regels op nul uit. Met consequent de triple 20 overigens ook niet. Maar goed, genoeg geouwehoerd.
Horsie is back 17 december 2018 20:59
Krek, Tjappie2, ik dacht weer aan de top-500.
Andere Peter 18 december 2018 07:14
Die poll sloeg helemaal nergens op. Je had geloof ik vier keuzes:
- Giro en in de rest van het seizoen alles winnen
- Giro en met Beyoncé naar bed
- Tour en kijken hoe Gerard Joling Emile Ratelband neemt
- Tour en Armageddon

Heel gek, maar Giro won die poll..
Andere Peter 18 december 2018 07:20
Heel jammer. Eens met oa Blueprint en Eindhoven: beter het parcours negeren. Dat marginale effect wordt schromelijk uitvergroot.

Zal dan toch al 29 zijn wanner hij er voor het eerst vol voor gaat.

* Schaalt de kans dat Dumoulin ooit de Tour wint terug naar (iets) onder de 50% *
Curzio 18 december 2018 10:26
Volgens mij kan je redelijkerwijze stellen dat als Dumoulin besluit en aankondigt in te zetten op een bepaald doel, dat hij daar dan ook voor gaat en niet stiekem een ander doel heeft gesteld.
El Chaba 18 december 2018 10:32
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2018 12:02 door El Chaba.
ton duk 18 december 2018 11:29
Dat lijkt maar zo door de successen van Kruijswijk en Dumoulin...
Ik en die 2 uit Tiel kijken altijd de TdF en enkel de Giro als we iets winnen...
gr
ton duk 18 december 2018 11:44
Volgens mij (uit het hoofd) selecteerde Aart onze Tom toen voor zo'n Portugese nationskoers ( Correiros ) die Tom ook prompt won.........
gr
Sjorsoll 18 december 2018 11:57
Ik hoop hetgeen Tjappie zegt, ik denk inderdaad dat als je Dumoulin dit voorlegt dat hij je dan uitlacht.
Stiekem hoop ik zelf dat hij toch onverhoopt een griepje krijgt tijdens de Giro en vervolgens met overmacht de Tour wint.
Horsie is back 18 december 2018 12:31
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> .

Moest het even opblazen om te zien wat er nu echt staat. Maar ik kan er nog steeds geen punt van maken. Alhoewel het wel een startpunt zou kunnen zijn, maar van wat dan? Wat bedoelt de schrijver dezes hier dus? En dan het teken er voor. Groter dan. Of begrijpt Horsie er geen hout van, breedsprakig als het beest is?

Disclaimer:
Deze post is algemeen bedoeld.
Luijt 18 december 2018 23:13
Kop op AP, het komt vast goed!
diravi 19 december 2018 07:50
Andere Peter 19 december 2018 08:39
Schuift wel. Schuift altijd. Maar Giro komt qua grootte nog altijd niet in de buurt van de Tour. Onvergelijkbare grootheden.
Sjorsoll 19 december 2018 17:02
Koppizoektwachtwoord 19 december 2018 22:55
Ik weet niet meer waar ik voor koos, maar ik ben blij dat Dumoulin mijn toelichting heeft gevolgd: Alles voor de Giro! Daarna bepaalt de vorm en het herstel het verdere programma (Tour/ Vuelta etc.) De Giro ligt hem in veel opzichten beter. Ja, hij won 'm al een keer, maar twee keer winst is twee keer zo goed. En als komend jaar zo'n labiele Fransoos wéér de Tour niet wint dan snapt de ASO het wel; dan zit er in de Tour van 2020 minstens honderd kilometer aan tijdrit en staat de eindwinnaar al vast.
opoeepo 20 december 2018 00:44
T.w. Rohan Dennis.
Luijt 20 december 2018 22:45
Eddy Veen 22 december 2018 09:39
Ik vermoed dat Tom in 2020 alles op de Olympische tijdrit zet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen