Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van der Poel fietst Ronde van Vlaanderen en Amstel Gold Race

Gepost door rustdag 
rustdag 17 december 2018 11:12
Mathieu van der Poel fietst komend voorjaar in de klassieker de Ronde van Vlaanderen. Ook is de Nederlandse veelvraat uit het veldrijden actief in de Amstel Gold Race en Gent Wevelgem.

De ploeg van Van der Poel, Corendon-Circus, maakte vandaag het programma van de Nederlander bekend. Ook Dwars door Vlaanderen, de Brabantse Pijl en de Tour van Antalya kunnen op de komst van Van der Poel rekenen.

Van der Poel laat Parijs-Roubaix dus buiten zijn eerste voorjaar op de weg. ,,Ik wil niet alles in mijn eerste jaar gedaan hebben. Ik wil in de jaren die volgen ook nog iets te ontdekken hebben”, vertelt de Nederlander die al één keer wereldkampioen en twee keer Europees kampioen in het veldrijden werd.

Op 31 maart staat Gent Wevelgem op het programma. Dwars Door Vlaanderen volgt daarna (3 april) en op 7 april rijdt Van der Poel de Ronde van Vlaanderen. De Amstel Gold Race is op 21 april.

Van der Poel werd afgelopen zomer Nederlands kampioen op de weg. Een maand later werd hij tweede op de EK in Glasgow.
ton duk 17 december 2018 11:15
RvV...gelost op de Koppenberg,denk ik dan..
gr

ps: wel een leuke mix van wedstrijden
rustdag 17 december 2018 11:28
rustdag 17 december 2018 11:33
Mathieu van der Poel kan het niet waarderen dat Wout van Aert direct na afloop van de cross eerst een tiental minuten op de rollers gaat uitrijden waardoor de podiumceremonie moet wachten. “Volgende keer podium met twee dan”, zei Van der Poel vanmorgen tijdens een voorstelling in Amsterdam.


Van Aert maakt er de laatste tijd een gewoonte van om na afloop van de cross eerst even uit te gaan rijden vooraleer hij zich opfrist voor de podiumceremonie. “Dit is niet plezant. Telkens dat lange wachten”, is de mening van Van der Poel duidelijk. “Ik ga dat niet blijven doen.”
Van der Poel is redelijk resoluut in zijn boodschap aan de organisatoren. “De volgende keer doen we de podiumceremonie maar met zijn tweeën dan”, aldus MvdP. “En anders ben ik weg.”

Sommige organisatoren hebben al aangegeven in gesprek te willen met Van Aert om samen tot een oplossing te komen.
Eindhovuh 17 december 2018 11:44
Dat uitspreken hierover vind ik mooi. Hij is de grote man, dus het gaat zoals hij wilt of hij doet geen podium ceremonie, mooi. Dan ben je een patron/winnaar etc. Hinault had niet anders gedaan.
Lucho Herrera 17 december 2018 11:57
Hinault had hem eigenhandig van de rollen getrokken en richting het podium gesleurd.
Eindhovuh 17 december 2018 11:59
Haha ja dat is waar. Maar tijden veranderen( kijk maar naar de ophef over Verstappen met Ocon, Senna of Prost zou die Ocon ook hebben neer gemept en dat zou geen rel zijn geworden.)
rustdag 17 december 2018 12:47
Luijt 17 december 2018 16:24
Een winnaarstype
PassoEira 17 december 2018 17:58
Leuke bijzaak die 4 wegkoersen. Eerst het veel belangrijkere doel: in Bogense WK veldrijden worden.
opoeepo 17 december 2018 18:14
Jammer. Ik had Niki nog wel een tweede RvV zege gegund.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2018 18:14 door opoeepo.
Remko 17 december 2018 18:54
PR zou ook leuk zijn geweest...
Sjorsoll 18 december 2018 12:07
ton duk 18 december 2018 12:10
en de waarheid
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen