Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Aert naar Jumbo

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 18 december 2018 08:52
Weet niet of Lodjan weer in een bus rijdt over Afrikaanse wegen, maar zag dit nog niet gemeld op het prikbord. Zelf heb ik wat ambivalente gevoelens over deze bevestiging
Ridder Kale Knikker 18 december 2018 08:59
En kan die ambivalentie niet precies duiden, ben geen chauvinist dus het zit niet in de nationaliteit van deze Wout. Ook zijn rijden dit voorjaar heeft me zeer aangenaam verrast. Ik denk dat het moddergooien richting zijn werkgever me gestoord heeft en dat me dat wat doet twijfelen over het karakter van hem.
Remko II 18 december 2018 09:02
Van Aert is soms gewoon een beetje een moeilijke jongen. Er is altijd wel wat. En dan kan niet altijd aan 'de anderen' liggen.
Blueprint 18 december 2018 09:22
Ongeacht de situatie kan Jumbo lekker aanvallend gaan koersen in de Vlaamse klassiekers en Roubaix met Van Aert, Van der Hoorn en Teunissen.
Lucho Herrera 18 december 2018 09:37
Een logische stap! Prima aankoop. En met van Aert - Teunissen - van der Hoorn heeft Jumbo een uitstekend blok voor de voorjaarsklassiekers.
rustdag 18 december 2018 09:43
opoeepo 18 december 2018 09:45
Moddergooien richting Nick Nuyens is niet zo'n slechte eigenschap.
Eindhovuh 18 december 2018 09:56
Qua persoon ken ik hem niet. Maar in België is hij erg bekend, dus voor Jumbo een fijne aankoop.
Voor het Vlaamse voorjaar hebben ze nu een redelijk blok staan, wat in alle wedstrijden wel finales kan rijden.
ton duk 18 december 2018 09:58
waarbij Roosen toch ook een rol kan spelen....
gr
Eddy Veen 18 december 2018 11:15
Wout van Aert is een klasserenner die de pech heeft in dezelfde vijver te vissen als Mathieu van der Poel, die zowel qua prestaties, nationaliteit als uitstraling publicitair meer waard is, maar ook beduidend duurder, veronderstel ik.
Orakel 18 december 2018 11:43
Heeft voor mij het imago van een riant betaalde sporter, die door even nét wat beter te presteren dan verwacht, zijn werkgever te kakken zet om net een jaartje eerder nóg meer te cashen. Benieuwd of hij zo principieel is om een half salaris terug te betalen aan de ploeg wanneer hij eens een slecht seizoen fietst of lang geblesseerd is. Zo lang dit imago aan hem kleeft zie ik hem niet graag bij Jumbo rijden, omdat het de teamspirit kan ondermijnen. Ben je net van Boom af, zit je met Van Aert. Had veel liever een klasse renner als Tiesj Benoot of Wellens voor Jumbo zien rijden met het oog op de Belgische markt.
Blueprint 18 december 2018 12:09
Veel negativiteit t.o.v. Van Aert, terwijl niemand hier weet hoe de situatie tussen hem en Nuyens precies zit. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, mede op basis van wat ik allemaal over Nuyens' managementkwaliteiten heb gelezen. Daarnaast kan iedereen met een verziekte arbeidsverhouding te maken krijgen en kan het in een andere omgeving veel beter gaan.
Lucho Herrera 18 december 2018 12:31
Horsie is back 18 december 2018 12:37
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wout van Aert is een klasserenner die de pech
> heeft in dezelfde vijver te vissen als Mathieu van
> der Poel, die zowel qua prestaties, nationaliteit
> als uitstraling publicitair meer waard is, maar
> ook beduidend duurder, veronderstel ik.

Ik probeer in het hoofd van Dumoulin te kijken als hij dit proza leest.
Eddy Veen 18 december 2018 13:17
Dumoulin die het prikbord bezoekt, dat zou wat zijn! Jammer genoeg zullen wij het nooit weten.
Horsie is back 18 december 2018 17:42
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin die het prikbord bezoekt, dat zou wat
> zijn! Jammer genoeg zullen wij het nooit weten.

Ik denk, dat hij een dezer dagen Sportgericht gaat lezen, waarin een artikel staat over hoe te Pieken in twee grote wielerronden. Hij heeft dat immers gedaan. In hoeverre hij zelf geïnteresseerd is in de achtergrond van deze wetenschap weet ik niet, maar misschien is hij wel meer een gevoelsmens. In tijdritten wil hij immers ook niet voortdurend precies geïnformeerd worden. Zou Froomey niet heel anders zijn, hij telefoneert zo vaak? Boeie uiteraard, doen as you''re told is het devies! grinning smiley

Zoals de kenners van deze prik al met het blote oog hadden gezien, namelijk, dat Dumoulin in de sprint trager was geworden, wordt eveneens bevestigd door sprintdata (in de bron staat onder de 3 minuten, maar ik heb verder nog geen cijfers) te vergelijken uit de periode 2013-2015 met die uit de periode 2017-2018.
Oftewel de transitie van een Senkrechtstarter (just kidding) naar een Dauerbrenner (serieus).

De term Senkrechtstarter stamt uit de periode van rond 1987. De term werd toebedeeld aan de Oostduitser Jens Glücklich (what's in a name, n'est ce pas). die bijna letterlijk wegspoot. Destijds was de machinestart nog niet in gebruik, maar werden de renners aangeduwd.
lodjan 18 december 2018 17:58
Nee, vrijdag neem ik de bus terug naar Kampala. Vandaag zat ik op de mountainbike naar een National Park waar ik buffalo's heb gespot.
lodjan 18 december 2018 18:47
Hij heeft een driejarig contract getekend lees ik. Dat betekent dus dat zijn contract ook een jaar eerder afloopt dan het oorspronkelijk contract dat in 2020 zou ingaan. Waarschijnlijk is het contract ook twee maanden korter omdat het pas in maart ingaat. Waarschijnlijk heeft Jumbo bij deze deal geld bespaard.
Snorfietser 18 december 2018 21:34
Leezer, Martin, Grondahl en Van Emden er nog bij en er staat een mooie voorjaarsoloeg. Groenewegen is wereldtop in de sprint, Roglic in de tijdrit. Kruijswijk is in deze Tour een serieuze podiumkandidaat, hetzelfde geld voor Roglic in de Giro. Kruijswijk rijdt ook nog de Vuelta. Roglic voor de heuvelklassiekers. Er kan natuurlijk van alles mislopen, maar men heeft het huiswerk netjes gedaan. Iemand een idee wat men nu voor budget heeft? Zou omhoog gaan. Lijkt me toch een veel sterkere selectie dan de big spenders van UAE bijvoorbeeld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2018 20:28 door Snorfietser.
Eindhovuh 18 december 2018 21:40
En toch kan het volgend jaar maar zomaar zijn dat UAE met Gaviria, Aru, D Martin, Kristoff, Ulissi, Rui Costa en Henao Jumbo ver achter zich laat....
Anony 19 december 2018 00:25
Ik ben een beetje benieuwd naar het supporteren voor Jumbo vs het supporteren voor Van der Poel. Misschien zal dat niet heel hard meespelen en krijgt Mathieu makkelijk de bovenhand, maar ik heb toch altijd veel sympathie of steun van Nederlandse wielerfans voor Rabobank en zijn opvolgers gezien.

In ieder geval denk ik dat de Nederlandse brigade plezier gaat beleven aan Wout. Het is een klasbak met een grote motor. Ik ben uiteraard geneigd te zeggen dat Van der Poel dat ook allemaal kan, maar het moet wel nog eerst bewezen worden. Bij hem vrees ik soms dat hij eens een klop van de hamer gaat krijgen, met die zware combinatie van drie wielertakken op topniveau. Wat ik hem niet toewens, trouwens. Mooie figuur. Jammer dat hij geen Belgisch paspoort heeft smiling bouncing smiley
lodjan 19 december 2018 06:04
Ton en ik hebben natuurlijk liever dat Mathieu wint, of Timo, Taco of Mike.
Sub Culture 19 december 2018 06:54
Je ziet toch nog altijd het liefst een landgenoot winnen?
Ik ben fan van Quickstep maar ik zie liever pakweg Benoot de Strade winnen ipv Alaphilippe. Dat zou al te gek zijn.

Enkel voor Sep maak ik een uitzondering.
lodjan 19 december 2018 07:05
Echt? Als ik sommige types hier moet geloven, dacht ik dat het een fetish van Ton en mij was.
Eindhovuh 19 december 2018 07:14
Als Roglic de Giro wint vind ik dat aardig, maar niet in verhouding tot een Nederlandse winnaar.
El Chaba 19 december 2018 08:06
Klets toch geen onzin, man.
Met een gezonde dosis chauvinisme is wat mij betreft - ja, ik weet dat je o.a. op mij doelt met je pathetische opmerking - niks mis, maar met jullie continue, nationalistisch gedram hier des temeer.
De geschiedenis geeft me daarin overigens meer dan gelijk.
Luijt 19 december 2018 08:16
Maar we dwalen af, Van Aert dus.
Luijt 19 december 2018 08:21
Ja Jens, zag m laatst nog bij The Prodigy in Ziggo. Goede vriend trouwens van Liam en Keith.
Sub Culture 19 december 2018 08:29
Remko II 19 december 2018 08:31
Wout van Aert
Van Aert
Walnoot 19 december 2018 09:39
Zo werkt dat niet in Vlaanderen.
Horsie is back 19 december 2018 11:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klets toch geen onzin, man.
> Met een gezonde dosis chauvinisme is wat mij
> betreft - ja, ik weet dat je o.a. op mij doelt met
> je pathetische opmerking - niks mis, maar met
> jullie continue, nationalistisch gedram hier des
> temeer.
> De geschiedenis geeft me daarin overigens meer dan
> gelijk.

Krek. Toen Sifan Hassan in een interview na een voor haarzelf grote deceptie op de 1500m zei: "Mag ik nu gaan?" huilde Horsie's hart mee.
Ons "eigen" Dafne de schoenen weg zien gooien daarentegen was geen reden mee te "huilen".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2018 12:01 door Horsie is back.
lodjan 19 december 2018 13:45
Maar Van Aert heeft een Nederlandse pa.
Tjappie2 19 december 2018 14:28
Vlaams is geen taal: er bestaan alleen West- en Oostvlaamse dialecten, zoals er Noord- en Zuidhollandse zijn.
Ook Vlamingen zullen qua spelling dus af moeten gaan op de afspraken/uitspraken van de Nederlandse Taalunie.
Eddy Veen 19 december 2018 16:25
Net als Max Verstappen, Kai Verbij en Mathieu van der Poel. Marcel Hirscher en Dai Dai Ntab hebben dan weer een Nederlandse moeder.
lodjan 19 december 2018 18:20
Bedankt voor je vriendelijke reactie!
Anony 19 december 2018 19:28
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vlaams is geen taal: er bestaan alleen West- en
> Oostvlaamse dialecten, zoals er Noord- en
> Zuidhollandse zijn.
> Ook Vlamingen zullen qua spelling dus af moeten
> gaan op de afspraken/uitspraken van de Nederlandse
> Taalunie.


Er bestaan West-Vlaamse, Waaslandse, Gentse, Meetjeslandse, Denderse, Antwerpse, Kempense, Vlaams-Brabantse, Brusselse en Limburgse dialecten in Vlaanderen. Ze opdelen in West- en Oost-Vlaams raakt, zelfs samengevat, kant noch wal.

Wat hier voorts wordt aangekaart is dat Nederlanders bij familienamen gebruik maken van tussenvoegsels 'de' en 'van' met een kleine letter, en het in Vlaanderen gebruikelijker is om die met hoofdletter te schrijven. Dat heeft niets met afspraken van de Taalunie te maken.
Tjappie2 19 december 2018 20:30
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Er bestaan West-Vlaamse, Waaslandse, Gentse,
> Meetjeslandse, Denderse, Antwerpse, Kempense,
> Vlaams-Brabantse, Brusselse en Limburgse dialecten
> in Vlaanderen. Ze opdelen in West- en Oost-Vlaams
> raakt, zelfs samengevat, kant noch wal.

Ik heb er niet veel verstand van, dat geef ik toe. Ik ging af op Wikipedia (zeker niet het einde van alle tegenspraak): Oost-Vlaams en West-Vlaams


> Wat hier voorts wordt aangekaart is dat
> Nederlanders bij familienamen gebruik maken van
> tussenvoegsels 'de' en 'van' met een kleine
> letter, en het in Vlaanderen gebruikelijker is om
> die met hoofdletter te schrijven. Dat heeft niets
> met afspraken van de Taalunie te maken.

Kijk eens aan, weer wat geleerd!
veluweracer 19 december 2018 21:08
Dat zal nog mooie duels met Mètier opleveren in de toekomst.
Sub Culture 19 december 2018 22:56
West-Vlamingen vervoegen ja en nee, daar blijf ik mij als aangespoelde pseudo West-Vlaming over verbazen.
Hercule Poirot 20 december 2018 06:22
Goed nieuws voor Jumbo. Eindelijk heeft dat team weer een fatsoenlijke kopman voor de klassiekers. Dat heeft best wel eventjes geduurd want Sep is alweer een aantal jaartjes vertrokken bij die ploeg. Mooi ook voor de ploegleiders dat de rolverdeling dan meteen duidelijk is. Dat maakt hun werk toch een stuk makkelijker. Van Aert is de enige kopman en de rest rijdt volledig in zijn dienst.
Slecht nieuws voor Mike Teunissen. Kan Mike weer gaan knechten zoals hij dat eerder met tegenzin deed voor Sep en Edward. Mike dacht dat hij in 2019 bij Jumbo voor eigen kans kon gaan want kopman Sep is al een tijdje vertrokken bij die ploeg. Maar helaas, zit opnieuw zo'n Belg met krachtige dijen hem dwars. Die Belgen ook altijd zal Mike vast denken. Waarom zijn ze toch zo ontzettend goed?
lodjan 20 december 2018 06:26
Koers zit in de Vlaamse genen.
Tjappie2 20 december 2018 13:22
Teunissen denkt waarschijnlijk: als de Belgen hun niveau halen mogen ze net als in 2018 best Dwars door Vlaanderen, Strade Bianche en Bretagne Classic - Ouest-France winnen. De meeste grote koersen blijven dan gewoon voor de renners met net iets minder krachtige dijen.
Horsie is back 20 december 2018 13:51
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Teunissen denkt waarschijnlijk: als de Belgen hun
> niveau halen mogen ze net als in 2018 best Dwars
> door Vlaanderen, Strade Bianche en Bretagne
> Classic - Ouest-France winnen. De meeste grote
> koersen blijven dan gewoon voor de renners met net
> iets minder krachtige dijen.

Krachtige dijen? Dan moet je toch echt bij Bergje zijn. Roy van den Berg getrouwd met Yvonne Hijgenaar, een vrouw met iets minder krachtige dijen, maar ook (voormalig) wereldklasse in het baanwielrennen). 75 cm.
Och waarom oreert Horsie dit allemaal? Natuurlijk, Roy werd samen met zijn mede sprinters sportteam van het jaar.
ton duk 20 december 2018 14:01
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Vandaag zat ik op de mountainbike naar een
> National Park waar ik buffalo's heb gespot.

uit Gent ?
gr
lodjan 20 december 2018 18:44
Café de Buffel? Thomas komt uit Brugge.
Snorfietser 20 december 2018 20:30
Het kan altijd natuurlijk, maar ik zie eerlijk gezegd alleen Gaviria en Martin nog tot echt grootse dingen in staat.
Walnoot 21 december 2018 12:30
Dat doet er niet toe, de man is een Belg en dus dienen voor het spellen van zijn naam de conventies van daar gebruikt te worden.
Walnoot 21 december 2018 12:31
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nederlanders bij familienamen gebruik maken van
> tussenvoegsels 'de' en 'van' met een kleine
> letter

Ook dat raakt kant nog wal.
Sub Culture 21 december 2018 12:47
ton duk 21 december 2018 13:06
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Roglic de Giro wint vind ik dat aardig, maar
> niet in verhouding tot een Nederlandse winnaar.

Ook mijn insteek..
Als vAert in 2019 P-R gaat sprinten met Terpstra om de overwinning ...ben ik voor Terpstra (hoewel ook weer niet mijn meest favoriete HOL-renner)
Tis best lastig wielrennen kijken met zoveel gradaties in (anti) nationalistisch supporteren ...
gr
Massimo 21 december 2018 13:29
*iets met Kerstgedachte en typisch El Chaba mompelt*
El Chaba 21 december 2018 13:51
Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
Massimo 21 december 2018 14:00
Wellicht je eigen, onfatsoenlijke, bericht eerst even teruglezen en daarna commentaar gaan leveren op de inhoud van andermans schrijfsels.
El Chaba 21 december 2018 15:06
Vraagje: hoeveel wielerinhoudelijke reacties tel jij het afgelopen jaar van jouw hand?
(voor het geval je het vergeten was, dit is een wielerprikbord)

[wielerprikbord.nl]

Als je er tien weet te vinden, zou ik dat knap vinden..
Massimo 21 december 2018 15:17
Over inhoudelijk en terzakerdoend reageren gesproken.
lodjan 21 december 2018 15:41
Ach, nu ik toch niks beters te doen heb....

Ik ben het niet met je eens, maar dat wist je al. Er is niets mis mee om blij te zijn met een Nederlandse overwinning. Ook het proosten en tellen vind ik gewoon leuk. Moet ik daarmer stoppen omdat El Chaba dat zegt?

Gr
El Chaba 21 december 2018 20:16
Nee, dat zeg ik ook niet. Doe vooral wat je leuk vindt, het is een vrije wereld, toch?
Maar omdat het een vrije wereld is, mag ik toch ook mijn mening geven wat ik daarvan vind?

En zoals gezegd, er is niks mis met blij zijn met een Nederlandse overwinning, dat noem ik 'gezond chauvinisme'.
Echter, zoals jij en ton duk er af en toe bezig mee zijn, dat maakt op mij de indruk dat het niet meer zo gezond is, op het nationalistische af dus.
Maar goed, dat is dus mijn mening en daarmee kan je doen wat je wilt.. winking smiley
lodjan 21 december 2018 20:31
Natuurlijk mag je jouw mening geven, maar wel graag op een normale manier.
Ja, ik ben chauvinistisch, en nee niet nationalistisch.
El Chaba 21 december 2018 21:34
Wat was er niet normaal aan dan?
lodjan 21 december 2018 21:58
Dit getuigt niet van wederzijds respect. Niet mijn manier van discussiëren. Ik herken me er ook helemaal niet in.

Klets toch geen onzin, man....met je pathetische opmerking - .... jullie continue, nationalistisch gedram ......
De geschiedenis geeft me daarin overigens meer dan gelijk.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2018 21:59 door lodjan.
El Chaba 21 december 2018 22:19
Oké, kan ik me wel enigszins in vinden.
Mea culpa bij deze.
lodjan 21 december 2018 22:39
thumbs up
We nemen er een op! smileys with beer
Massimo 21 december 2018 22:59
Dat siert je in ieder geval, El Chaba.
El Chaba 21 december 2018 23:29
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen