Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pozzato hangt fiets definitief aan de haak

Gepost door Anony 
Anony 18 december 2018 16:54
Wat al een tijdje in de lucht hing, is nu definitief: Filippo Pozzato stopt ermee. De Italiaan, nu 37, wou graag nog doorgaan maar vond geen interessante werkgever meer. Pippo's grootste overwinningen zijn Milaan-Sanremo, Hamburg, Plouay, de E3 Harelbeke, de Omloop (de laatste met aankomst in mijn thuisstad), Tirreno-Adriatico, twee etappes in de Tour en eentje in de Giro als nationaal kampioen.

Flamboyante renner die spetterend begon, vervolgens een schaduw werd en uiteindelijk nog maar een schim was. Pozzato legde een aantal keer Boonen en co het vuur aan de schenen, maar heeft toch nooit de stap naar de echte groten gemaakt. Desondanks een palmares waar velen van zouden dromen, en dat wordt eigenlijk snel vergeten.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2018 16:59 door Anony.
Eindhovuh 18 december 2018 17:11
Altijd het gevoel gehad dat hij het allemaal wel best vond.
opoeepo 18 december 2018 17:29
"Toen het beste team ter wereld verdween, verdween mijn talent".
El Chaba 18 december 2018 17:56
Qua erelijst heb je natuurlijk gelijk, Anony, die van Tom Boonen is echt een stukje groter dan die van hem, al zijn ze qua kwaliteiten natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar. Beide uiteraard goed in de Vlaamse koersen en de wat zwaardere wedstrijden waar het op een sprint aankwam, maar Boonen was net iets sneller dan Pozzato en Pozzato kon net iets beter een heuvel over.

Wel frappant om te zien dat Pozzato nou net díe twee wedstrijden wél wist te winnen, die Tom Boonen dolgraag ooit (ook) had willen winnen, namelijk de Omloop en Milano-Sanremo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2018 17:57 door El Chaba.
Anony 18 december 2018 18:01
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel frappant om te zien dat Pozzato nou net díe
> twee wedstrijden wél wist te winnen, die Tom
> Boonen dolgraag ooit (ook) had willen winnen,
> namelijk de Omloop en Milano-Sanremo.

Klopt, als grote fan heb ik het altijd jammer gevonden dat die twee net niet zijn gelukt. En smijt er voor de gein nog een Giro-etappe bij, dan was Boonens palmares (mbt welk type renner hij was) helemaal compleet geweest.

Toch, Pozzato verdient wel enige lof en zijn afscheid mag niet onder de radar zijn (ook al was ik helemaal geen fan). Maar roem is vergankelijk natuurlijk, zeker als het presteren al een tijdje uitblijft. In 2017 wel nog 8e in de Ronde van Vlaanderen.
Sub Culture 18 december 2018 19:27
Die heeft een profcarrière gehad van 19 jaar.. niet te geloven.
predator 19 december 2018 08:31
Mooie renner. Altijd het idee gehad, dat hij er meer uit had kunnen halen, maar dit is toch een fijne erelijst.
Lucho Herrera 19 december 2018 10:03
Koos openlijk de kant van Armstrong toen die in conflict was met Filippo Simeoni. Simeoni werd uitgescholden en bespuugd door Pipo Pozzato. Als ik de naam Pozzato hoor moet ik daar altijd meteen aan denken (Sorry Martijn Hendriks).
Horsie is back 19 december 2018 11:53
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Qua erelijst heb je natuurlijk gelijk, Anony, die
> van Tom Boonen is echt een stukje groter dan die
> van hem, al zijn ze qua kwaliteiten natuurlijk
> niet helemaal vergelijkbaar. Beide uiteraard goed
> in de Vlaamse koersen en de wat zwaardere
> wedstrijden waar het op een sprint aankwam, maar
> Boonen was net iets sneller dan Pozzato en Pozzato
> kon net iets beter een heuvel over.
>
> Wel frappant om te zien dat Pozzato nou net díe
> twee wedstrijden wél wist te winnen, die Tom
> Boonen dolgraag ooit (ook) had willen winnen,
> namelijk de Omloop en Milano-Sanremo.

Eén boze tong beweerde echter dat MSR met een 10000 Watts motor gebeurde, maar dat is natuurlijk de Ykema belevenis punt voorbij.
Luijt 21 december 2018 09:32
Goed gesoigneerde jongen waarvan er steeds minder zijn in het peloton.
Massimo 21 december 2018 10:22
Pozzato, De Kaasploeg, tsja dat waren inderdaad pronkjuweeltjes op een smal zadel. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Horsie is back 21 december 2018 12:56
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed gesoigneerde jongen waarvan er steeds minder
> zijn in het peloton.

Dat mag ik hopen. grinning smiley
Horsie is back 22 december 2018 16:08
Roland Liboton hangt ook zijn crossfiets aan de haak, nadat Matthieu van der Poel, deze in de prak heeft gereden tijdens opnamen om het verschil in crossfiets gedurende decennia in beeld te brengen. Geplaatst op Het Nieuwsblad.

Dacht meteen aan Hercule P.
Zou die zijn vergrootglas zijn kwijtgeraakt? grinning smiley
Luijt 02 januari 2019 23:59
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen