Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kramer "een lompe hardrijder"

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 21 december 2018 15:14
Aangezien ik niks beters te doen heb en toevallig via wielerflits bij de ploegenpresentatie van Jumbo terecht kwam het volgende een-tweetje tussen Kramer en Groenewegen:

Welk type renner Kramer zou zijn: "Een lompe hardrijder" aldus Groenewegen. En natuurlijk mocht Kramer de schaatser Groenewegen kwalificeren: "Een hele slechte"

Aldus de synergie tussen schaats en wielerploeg. Livestream (!) is nu overigens afgelopen. Iemand anders meegekregen of er nog belangrijke dingen te noteren vielen?
lodjan 21 december 2018 15:32
Ik heb ook niets beters te doen want zit in de bus terug naar Kampala.

Groenewegen doet Tour en Vuelta.

En omdat ik net uit Rwanda kom: een leuk Afrikaans nieuwtje van vandaag. Verkiezing Afrikaans renner van het jaar:
1. Joseph Areruya (Rwanda)
2. Daryl Impey (South Africa)
3. Amanuel Ghebreigzabhier (Eritrea)
4. Merhawi Kudus (Eritrea)
5. Youcef Reguigui (Algeria)
6. Samuel Mugisha (Rwanda)
7. Azzedine Lagab (Algeria)
8. Salim Kipkemboi (Kenya)
9. Clint Hendricks (South Africa)
10. Isiaka Cisse (Ivory Coast)
11. Henok Mulubrahn (Eritrea)
12. Stefan de Bod (South Africa)
13. Mathias Sorgho (Burkina Faso)
14. Bonaventure Uwizeyimana (Rwanda)
15. Clovis Kamzong (Cameroon)
Blueprint 21 december 2018 15:46
Impey rijdt het beste seizoen uit zijn carrière en wint nota bene een World Tour rittenkoers. Wat moet hij nog meer doen om Afrikaans wielrenner van het jaar te worden?
El Chaba 21 december 2018 15:55
Dat was ook mijn gedachte. Wat Areruya deed in de Tropicale was best leuk, maar valt naturrlijk in het niet bij de prestaties van Impey afgelopen seizoen.
lodjan 21 december 2018 15:57
Meer koersen in Afrika rijden? Een echt grote koers winnen?

Wat hier zwaar meetelt zijn de prestaties in Afrika én de invloed die de prestaties (ook in koersen buiten Afrika) hebben op het Afrikaanse continent.

Ik vind Areruya zo bezien wel een goede keuze. Tour Down under maakt geen indruk in Afrika.
El Chaba 21 december 2018 16:04
Is dat echt zo? Jij zal het wel weten maar toch..

Ik bedoel, als ze de Afrikaanse voetballer of atleet van het jaar kiezen kijken ze toch ook niet naar de wedstrijden, die ze in Afrika hebben gevoetbald of gelopen maar naar de prestaties in de internationale topwedstrijden?
lodjan 21 december 2018 16:25
Programma van Van Aert:

Start met de Omloop, daarna komt hij ook voor het eerst aan de start van Milaan-San Remo. In tegenstelling tot vorig jaar neemt hij er ook de E3 bij. En na Gent-Wevelgem, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix, volgt met de Amstel Gold Race een laatste topklassieker vooraleer hij aan een langere rustperiode begint.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2018 16:32 door lodjan.
lodjan 21 december 2018 16:28
Ja, dat is echt zo. Tour Downunder is niet van betekenis in Afrika. En hier in Europa trouwens ook niet. Koersen in Afrika met veel Afrikanen aan de start (La Tropicale en Tour of Rwanda) genereren veel meer aandacht op het Afrikaanse continent. Prestaties in de Tour, andere grote ronden of monumenten spreken wel tot de verbeelding. Zo won Meintjes deze titel ook eens.
Er is een grote jury samengesteld uit renners, coaches en journalisten uit Afrika en Europa
lodjan 21 december 2018 16:54
Giro-ploeg:

Roglic, Tolhoek, De Plus, Gesink, Bouwman, De Tier, Martens en Van Emden.

[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2018 17:21 door lodjan.
El Chaba 21 december 2018 16:54
Ik hoop van harte dat hij goed gaat presteren, waardoor er bij hem de overtuiging komt dat hij alles op het wegwielrennen moet zetten om nóg beter te worden en zodoende het veldrijden op een beduidend lager pitje gaat zetten.
Als Mathieu van der Poel vervolgens hetzelfde doet, wordt het weer en stuk spannender en dus leuker bij het veldrijden.
Eddy Veen 21 december 2018 17:01
Spannender wel, leuker niet, maar ook ik zie die twee liever op de weg dan in het veld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2018 17:02 door Eddy Veen.
lodjan 21 december 2018 17:19
Dat betekent dus dat Danny van Poppel geen grote ronde rijdt. Of in ieder geval niet als sprintkopman met Groenewegen in Tour en Vuelta.
Noot 21 december 2018 17:38
Ik heb ook niks te doen en heb het programma vast gesteld voor 2019 ware ik een klassementsrenner geweest :

Grand Prix Cycliste la Marseillaise
Etoile de Bessèges
Tour La Provence
Tour Cycliste International du Haut Var
Faun Environnement - Classic de l'Ardèche Rhône Crussol
Paris - Nice
Amstel Gold Race
La Flèche Wallonne
Liège - Bastogne - Liège
Tour de Romandie
Critérium du Dauphiné
NK
Tour de France
Clasica Ciclista San Sebastian
Binck Bank Tour
Bretagne Classic - Ouest-France
Grand Prix Cycliste de Québec
Grand Prix Cycliste de Montréal

Vakantie
opoeepo 21 december 2018 18:14
Slimmerd 21 december 2018 18:38
Vermoedelijke een andere kleur krijgen
lodjan 21 december 2018 18:52
Nee hoor, heeft er niets mee te maken. Meintjes heeft toch ook al 2x gewonnen? En die wint zelden een koers. De Afrikaans renner van het jaar is pas voor de 7e keer verkozen. Meintjes won de titel in 2013 en 2017. Vorig jaar werd Joseph Areruya 2e achter Meintjes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2018 19:00 door lodjan.
Slimmerd 21 december 2018 19:42
Wat zijn de plannen mbt T. Martin? Duidelijke man in de sprinttrein of denkt hij ook nog ergens aan eigen kansen
lodjan 21 december 2018 20:01
In de tijdritten mag hij voor eigen kans gaan grinning smiley
Tinuz 21 december 2018 20:17
Deze uitverkiezing lijkt me een vrij objectief, al kan je inderdaad twisten over de nummer 1.
Vraag me wel af wie er in de jury zitten? Ik ken de gemiddelde Afrikaan in eerste instantie als fervent tribaal en ook tamelijk racistisch. Een wezenlijk andere cultuur dan wat we in het (liberale) Westen gewend zijn.
El Chaba 21 december 2018 20:20
En in korte rondjes met een tijdrit die niet al te lastig zijn, zoals de Ronde van België en de Eneco Tour.
Horsie is back 21 december 2018 20:33
Zelden een groter contrast gezien tussen topic titel en de discussie daarover.
Nu we in stichtelijker sferen komen is dat een mooi teken.
Luijt 21 december 2018 23:14
Wat ben je daar aan het doen, Lodjan? Vakantie?
Luijt 21 december 2018 23:17
Dylan zou bij ons op de Jaap goed uit de voeten kunnen.
Luijt 21 december 2018 23:19
En Kramer zou eens vaker bij ons in Sloten moeten langs komen. Lekker knallen on die lelijke golfplaten hal met binnen die mooie baan.
Massimo 21 december 2018 23:36
De laatste keer dat ik op de Jaap Edenbaan was kreeg ik het gevoel dat er elk moment een Helga uit de DDR mij willkommen zou heten. Ouwe meuk. Steenkoud. En 25 man publiek bij een ijshockeywedstrijd van een eredivisieclub uit de grootste stad van Nederland. En Ron Berteling moest nog betalen voor zijn koffie ook.
lodjan 22 december 2018 00:00
Sub Culture 22 december 2018 09:20
Wat een waardeloos topic.
Andere Peter 22 december 2018 10:45
Dat is toch niet heel anders dan in Europa. Ik denk dat je ook sneller Frans/Vlaams/Italiaans renner van het jaar wordt als je het goed doet in Frankrijk/Vlaamse koersen/Italië.
Horsie is back 22 december 2018 15:15
Om "voor even een lompe hardrijder te zijn" zou Kramer volgende week goed uitkomen. Gelukkig heeft hij de Pil van Orie.

Bijdrage om Sub een beetje te counteren. grinning smiley
Luijt 02 januari 2019 23:57
Rustig maar, ook dat gaat tegen de vlakte binnenkort. Is Ron ook blij mee joh.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen