Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dit zijn de voorlopige selecties van Jumbo-Visma voor de grote rondes

Gepost door El Chaba 
El Chaba 02 januari 2019 13:26
[www.wielerflits.nl]

Dit zijn de voorlopige selecties van Jumbo-Visma voor de grote rondes

Jumbo-Visma heeft haar gehele jaarplanning voor 2019 rond. Eerder werd al duidelijk dat Primož Roglič voor de eindzege in de Giro d’Italia gaat en dat Steven Kruijswijk op het podium in de Tour de France mikt. George Bennett zal dan weer de kopman zijn in de Vuelta a España.

Na de drukbezochte teampresentatie van Jumbo-Visma op 21 december j.l., is WielerFlits gaan puzzelen om de blauwdruk van de selecties voor de grote rondes compleet te krijgen.

Eerder werd al duidelijk welke acht renners er naar de Ronde van Italië gaan, maar ook de teams voor de Tour en de Vuelta zijn nu al bekend. Er is een kanttekening: tot aan juli zullen Timo Roosen en Mike Teunissen strijden om de plek als lead-out voor Dylan Groenewegen voor de Tour. Wie die interne strijd ‘wint’, mag zich opmaken voor La Grande Boucle. Degene die het aflegt, gaat normaal gezien de sprintaantrekker zijn in de Ronde van Spanje.

flag-it Giro d’Italia-selectie 2019
flag-si Primož Roglič
flag-nl Koen Bouwman
flag-be Laurens De Plus
flag-be Floris De Tier
flag-nl Jos van Emden
flag-nl Robert Gesink
flag-de Paul Martens
flag-nl Antwan Tolhoek

flag-fr Tour de France-selectie 2019
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-nz George Bennett
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-no Amund Grøndahl Jansen
flag-de Tony Martin
flag-si Primož Roglič
flag-nl Timo Roosen/Mike Teunissen

flag-es Vuelta a España-selectie 2019
flag-nz George Bennett
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-us Neilson Powless
flag-nl Timo Roosen/Mike Teunissen

Dit zijn de voorlopige selecties van Jumbo-Visma voor de grote rondes. Blessures of vormdippen daargelaten, zullen deze renners waarschijnlijk het mooie weer maken in de Giro, de Tour en de Vuelta.
Toine 02 januari 2019 14:39
Veels te voorbarig om zoiets nu al vast te leggen, er is nog geen meter getrapt en de selectie voor de Vuelta in september is reeds bekend. Vreemd. Stel nou dat bijvoorbeeld Powless in bloedvorm is tijdens de Ronde van Zwitserland of de Dauphine, laat je die dan thuis voor de Tour? En laat je dan, bijvoorbeeld, een hopeloos rijdende voorgeselecteerde wel gaan?
opoeepo 02 januari 2019 14:44
Hoe laat begint de uitzending?
Sub Culture 02 januari 2019 14:57
In vloedvorm tijdens RvZ of Dauphine betekent niks meer waard in week 3 van de Tour.
El Chaba 02 januari 2019 15:16
Nee, lijkt mij ook niet, daarom staat er ook: Blessures of vormdippen daargelaten, zullen deze renners waarschijnlijk het mooie weer maken in de Giro, de Tour en de Vuelta.
Horsie is back 02 januari 2019 15:18
Wie of wat is hier nu voorbarig?
El Chaba, Wielerflits, Jumbo Visma of is het heel misschien toch ook nog Toine?

Froomey gaat op 28 juli weer proberen of hij tot vijf kan tellen. Voorbarig?
Een wereldverbeteraar gaat in Cochabamba proberen 46 in het uur te rijden op wat ie een conventionele baanfiets noemt. Voorbarig?
Een Belg gaat proberen Wiggo een uur in spanning te laten zijn. Voorbarig?
Annemieke gaat in 2019 weer proberen de beste te zijn. Voorbarig?
En Walnoot heeft zich dit jaar voorgenomen geen je als aanhangsel meer te gebruiken, zoals Sepje, Voorbarig?
En Luijt heeft zich voorgenomen dit jaar geen scheve schaats meer te rijden. Hij oefent alvast in Inzell. Voorbarig?

Och, alle heksen op een speldenknop, als Horsie kijkt ziet ie er altijd maar één zitten. Ook voorbarig? grinning smiley
Eazster 02 januari 2019 16:02
Jumbo is altijd vroeg met zijn voorlopige selecties. Het heeft vorig jaar goed uitgepakt. Lijkt me goed voor de rust binnen het team als nu al duidelijk de doelen voor je worden vastgelegd. Ik neem aan dat renners ook wel begrijpen dat met een vormcrisis of blessure dit pact niet doorgaat.
Horsie is back 02 januari 2019 16:03
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, lijkt mij ook niet, daarom staat er ook:
> Blessures of vormdippen daargelaten, zullen
> deze renners waarschijnlijk het mooie weer maken
> in de Giro, de Tour en de Vuelta.


Zelfs Froome had een vormdip vlak voor de hellevaart naar Finestre.
Wat zei de anchorman, die nagenoeg niks van wielrennen wist, ook al weer. Niets is wat het lijkt.
PassoEira 02 januari 2019 19:23
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.wielerflits.nl]
> lopige-selecties-van-jumbo-visma-voor-de-grote-ron
> des/
>
> [
> Dit zijn de voorlopige selecties van Jumbo-Visma
> voor de grote rondes. Blessures of vormdippen
> daargelaten, zullen deze renners waarschijnlijk
> het mooie weer maken in de Giro, de Tour en de
> Vuelta.
Ik zie er twee keer Gesink tussen staan. Dan zijn die selecties wel erg voorlopig.
Eindhovuh 02 januari 2019 21:56
Ja want vorig jaar heeft hij ook niet deze 2 rondes uitgereden.
Oh nee wacht.

Begin het nieuwe jaar nou eens positief in plaats van zuur. Gezonder ook.
Walnoot 02 januari 2019 22:21
Ik vond 'm best grappig. En dat komt overigens maar heel zelden voor bij trolletje 49, die vind ik meestal gewoon heel saai en bekrompen. Maar goed, de zuur-positieve Gesink fanboys zullen deze 'beste post van 49 in maanden' inderdaad wel niet al te toffig vinden. Kzou zeggen: laat het gaan, is gezonder.

Prima selectie ter ondersteuning van Roglic in de Giro trouwens, al was voor de zekerheid in de bergen Bennett er misschien leuk bij geweest. Maar die zal wel zeuren om een eigen kans om een keertje zesde te worden in een grote ronde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2019 22:24 door Walnoot.
Snorfietser 02 januari 2019 22:41
Ik denk dat de meeste ploegen wel een jaaplanning maken voor hun renners. Veel ploegen houden dit nog even stil, omdat er door tegenslag nog altijd iets kan wijzigen. Ik vind het niet zo gek om de voorlopige selecties belend te maken. Het is voor het publiek nu ook bijvoorbeel heleer dat Roosen en Theunissen stijden voor het laatste plaatsje.

Kijkend naar de selecties zelf denk ik dat het mooi verdeeld is. In iedere ronde een ploeg die potten kan breken. Ik ben alleen benieuwd naar Bennet. Naar de Tour als knecht en in de Vuelta een vrije rol?
Cecchini 03 januari 2019 00:28
waar is Danny van Poppel gebleven ?
lodjan 03 januari 2019 01:19
Die rijdt geen grote ronde, maar richt zich op de klassiekers.
rustdag 03 januari 2019 09:34
Ja goede keuze, ik ben benieuwd.
Ridder Kale Knikker 03 januari 2019 10:09
Pachtige selecties, ik denk dat Roglic met deze ploeg een serieuse kans maakt op de eindzege. Geen sprinter mee naar de Giro, dus alle ballen op Primoz.Ook de Tour en de Vuelta selecties zijn logisch. Met deze ploeg moet het mogelijk zijn om net als in 2019 in alle grote ronden weer goed mee te spelen. Hup Jumbo!
D.R.E. 04 januari 2019 08:36
Op basis waarvan komt teunissen in aanmerking als laatste man voor Groenewegen in de tour? Daarnaast heeft Roos en de laatste jaren toch prima gefunctioneerd als leadout?
ton duk 04 januari 2019 09:09
Op basis van zijn snelheid en soortgelijk werk bij Sunweb maar had verwacht (zou moeten zijn) dat Roosen hierin al zijn vaste plek had...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen