Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koude Oliebollenquiz 3.0 (8 jan)

Gepost door tvm 
tvm 06 januari 2019 21:44
>>>SCROLL NAAR ONDER VOOR VERSIE 3.0!!!!<<<

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Uiteraard speel je zonder hulp van externe online informatiebronnen smiling smiley

Welke renner zoek ik? Let op: alle renners die ik zoek zijn nog actief!

1: Deze Italiaan reed o.a. voor Phonak - Lampre - Liquigas - Saxo en rijdt nu bij Movistar

2: Deze renner won in 2018 de Tour of California

3: Deze renner reed in 2018 top 10 in o.a. de volgende koersen: Parijs-Nice (GC), Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Binckbank Tour (GC), Ronde van Lombardije

4: Vincenzo Nibali won dit jaar Milaan San Remo door een late uitval. Wie won achter hem de sprint van het peloton en werd tweede?

5: Hij reed o.a. voor Cofidis - Credit Agricole - AG2R - Sky - BMC. Sinds 2019 staat hij onder contract voor een ander WT-team.

6: Deze renner won in zijn carrière o.a. Luik-Bastenaken-Luik, de ronde van Lombardije en de ronde van Polen. Wie zoek ik?

7: Welke renner won (naast Valverde) het afgelopen seizoen (2018) een rit in de Vuelta en won eerder in zijn carrière Clasica San Sebastian?
Overige vragen:

8: Thomas de Gendt heeft menig rit op WT-niveau gewonnen. Ook won hij veel bergtruien op WT-niveau. Dit seizoen slaagde hij er voor het eerst in een puntentrui op WT-niveau te veroveren. In welke ronde was dit?

9: Noem zoveel mogelijk renners die in alle grote rondes minimaal één rit hebben gewonnen en ook in 2018 een rit hebben gewonnen.

10: Wie is de oudste renner binnen het team van EF Education First?

11: Welke renner uit de VS heeft de meeste profzeges achter zijn naam staan?

12: Noem zoveel mogelijk Duitsers(8) die komend seizoen voor Bora rijden.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2019 17:26 door tvm.
Heisenberg 06 januari 2019 21:55
Bennati, Bernal, Wellens, Ewan, Roche, Martin, Gallopin
Bob 07 januari 2019 10:33
8. Ronde van Romandië?
9. Froome, Quintana, Valverde, Dumoulin, Pinot, degenkolb,
10. Langeveld?
11. Tj van Garderen?
12. Burghardt, ackermann, schwachmann, buchmann, selig, rest moet ik schuldig blijven.
Arsimo 07 januari 2019 11:15
Zie bovenstaanden behalve:

8: Vuelta
10: Matti Breschel
12: + Schillinger - daarna houdt het ook voor mij op.
Slimmerd 07 januari 2019 12:08
12. Buchmann, Schachmann, Schwarzmann, Ackermann, Selig, Burghardt, Schillinger en Pfingsten
tvm 08 januari 2019 15:26
De goede antwoorden:

Welke renner zoek ik? Let op: alle renners die ik zoek zijn nog actief!

1: Deze Italiaan reed o.a. voor Phonak - Lampre - Liquigas - Saxo en rijdt nu bij Movistar
Bennati
2: Deze renner won in 2018 de Tour of California
Bernal
3: Deze renner reed in 2018 top 10 in o.a. de volgende koersen: Parijs-Nice (GC), Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Binckbank Tour (GC), Ronde van Lombardije
Wellens
4: Vincenzo Nibali won dit jaar Milaan San Remo door een late uitval. Wie won achter hem de sprint van het peloton en werd tweede?
Ewan
5: Hij reed o.a. voor Cofidis - Credit Agricole - AG2R - Sky - BMC. Sinds 2019 staat hij onder contract voor een ander WT-team.
Roche
6: Deze renner won in zijn carrière o.a. Luik-Bastenaken-Luik, de ronde van Lombardije en de ronde van Polen. Wie zoek ik?
D. Martin
7: Welke renner won (naast Valverde) het afgelopen seizoen (2018) een rit in de Vuelta en won eerder in zijn carrière Clasica San Sebastian?
Overige vragen:
Gallopin
8: Thomas de Gendt heeft menig rit op WT-niveau gewonnen. Ook won hij veel bergtruien op WT-niveau. Dit seizoen slaagde hij er voor het eerst in een puntentrui op WT-niveau te veroveren. In welke ronde was dit?
Ronde van Romandië
9: Noem zoveel mogelijk renners die in alle grote rondes minimaal één rit hebben gewonnen en ook in 2018 een rit hebben gewonnen.
Froome, Dennis, Degenkolb, Pinot, T. Dumoulin
10: Wie is de oudste renner binnen het team van EF Education First?
Bresschel
11: Welke renner uit de VS heeft de meeste profzeges achter zijn naam staan?
v. Garderen
12: Noem zoveel mogelijk Duitsers(8) die komend seizoen voor Bora rijden.
Ackermann, Buchmann, Burghardt, Pfingsten, Schachmann, Schillinger, Schwarzmann, Selig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2019 19:30 door tvm.
tvm 08 januari 2019 17:24
Bedorven oliebollenquiz 3.0:

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Uiteraard speel je zonder hulp van externe online informatiebronnen smiling smiley

Welke renner(s) zoek ik? Let op: alle renners die ik zoek zijn nog actief!

1. Welke Nederlander reed top 10 in de Tour de France en won een rit in de Dauphine?
2. Deze renner reed voor Rabobank, Orica en rijdt nu voor Sunweb.
3. Deze renner won maar liefst 7 ritten in de ronde van Romandië.
4. Welke Australiër heeft de meeste profzeges achter zijn naam staan?
5. Noem zoveel mogelijk namen van actieve renners die zowel voor Lotto-Soudal(of voorlopers) als voor Jumbo-Lotto NL (of voorlopers) hebben gereden of nog rijden.
6. Welke renners reden in 2018 top-5 in zowel Milaan San Remo als in Hamburg Classic?
7. Chris Froome won in de Vuelta van 2017 zowel het algemeen klassement als de puntentrui. Wie ging echter met de bergtrui aan de haal?
8. Simon Yates reed in 2018 zowel top 10 in Parijs -Nice als in de Vuelta (de laatste won hij). Welke renner presteerde dit ook?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2019 19:29 door tvm.
lodjan 08 januari 2019 17:57
1 Gesink
2 Matthews
3 Albasini
4 Matthews
5 Hofland, Wijnants
6 Ewan
7 in de Vuelta?
8 Kelderman

(edit: 6 = fout, bovendien 3 renners)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2019 18:13 door lodjan.
Sjorsoll 08 januari 2019 18:20
1. Robert Gesink?
2. Michael Matthews?
3. Albasini
4. Robbie McEwen
5. x
6. Roelands, Nibali ??
7. In de Vuelta bedoel je denk ik? Contador?
8. Mas?

Edit: het ontschoot me bij vraag 4 even dat de renner in kwestie nog actief moet zijn. Matthews waar ik McEwen zei. Bij vraag vijf zet ik een joker in.
Bij vraag 9 Erik Dijkstra voor Kees Driehuis. Stop de tijd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2019 18:25 door Sjorsoll.
Eddy Veen 08 januari 2019 19:22
Dumoulin hoort toch ook in het rijtje winnaars bij vraag 9?
tvm 08 januari 2019 19:31
Je hebt gelijk!
Bob 09 januari 2019 05:45
1. Ten Dam
2. Matthews
3. Albasini
4. Matthews denk ik
5. Hofland, Campenearts,
6. Ewan, Demare, Kristoff
7. Mas Bonet
8. Een van de izaggire’s
tvm 10 januari 2019 16:28
1. Welke Nederlander reed top 10 in de Tour de France en won een rit in de Dauphine?
Ten Dam
2. Deze renner reed voor Rabobank, Orica en rijdt nu voor Sunweb.
Matthews
3. Deze renner won maar liefst 7 ritten in de ronde van Romandië.
Albasini
4. Welke Australiër heeft de meeste profzeges achter zijn naam staan?
Matthews
5. Noem zoveel mogelijk namen van actieve renners die zowel voor Lotto-Soudal(of voorlopers) als voor Jumbo-Lotto NL (of voorlopers) hebben gereden of nog rijden.
Hofland, Campenaerts
6. Welke renners reden in 2018 top-5 in zowel Milaan San Remo als in Hamburg Classic?
Demare, Kristoff
7. Chris Froome won in de Vuelta van 2017 zowel het algemeen klassement als de puntentrui. Wie ging echter met de bergtrui aan de haal?
Davide Villela
8. Simon Yates reed in 2018 zowel top 10 in Parijs -Nice als in de Vuelta (de laatste won hij). Welke renner presteerde dit ook?
Ion Izagirre



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 16:28 door tvm.
Sjorsoll 10 januari 2019 17:00
Ik wou zeggen dat het me verbaast dat ik de zege van Ten Dam in de Dauphiné gemist heb, maar ik kan het via Google ook niet terugvinden winking smiley

Wanneer zou hij gewonnen moeten hebben?
ton duk 10 januari 2019 17:04
Misschien een verwisseling met overwinning Criterium International ?
gr
lodjan 10 januari 2019 17:07
[www.procyclingstats.com]

ipv verkeerde Criterium ipv Criterium Dauphiné
El Chaba 10 januari 2019 17:29
Sjorsoll 10 januari 2019 18:51
tvm 10 januari 2019 20:55
Dit was om even te testen of jullie de uitslagen wel goed lezenspinning smiley sticking its tongue out

Maar blijkbaar kan ook de quizmaster het fout hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 20:55 door tvm.
Sjorsoll 10 januari 2019 21:47
Je kwizz wordt gewaardeerd smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen