Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jose kapt er mee

Gepost door opoeepo 
opoeepo 09 januari 2019 17:49
Geen Jose Been meer op Eurosport.
Het haar door ES aangeboden pakket kon haar niet bekoren en heeft haar doen besluiten
te stoppen.
merijntje mortirolo 09 januari 2019 18:10
-
Pfiewww, kwas even bang dat
Ladysmith 09 januari 2019 18:44
José Hoebee er mee op zou houden? Nee hoor, wees gerust, en mocht die tijd toch komen dan is al haar werk vrij eenvoudig en goedkoop verkrijgbaar bij iedere kringloopwinkel.
Horsie is back 09 januari 2019 19:32
Ladysmith Schreef:
-------------------------------------------------------
> José Hoebee er mee op zou houden? Nee hoor, wees
> gerust, en mocht die tijd toch komen dan is al
> haar werk vrij eenvoudig en goedkoop verkrijgbaar
> bij iedere kringloopwinkel.

Voor een nieuwkomer ben U vrij brutaal. Ben U al ontgroend of is het oude wijn in nieuwe zakken?

Aam opoeepo de vraag waar Jose Been nog wel is te horen. Wat zong Anouk ook al weer?
Ladysmith 09 januari 2019 19:35
Brutaal? Eenvoudig en flauw grapje, meer niet.
El Chaba 09 januari 2019 20:07
Oude wijn in nieuwe zakken, Horsie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2019 20:07 door El Chaba.
Ladysmith 09 januari 2019 20:28
Hier spreekt een kenner van "oud" en "zak" zijn?
Tjappie2 09 januari 2019 21:01
Over oud (medium) gesproken: kunt u me uitleggen hoe de sportafdeling van NOS-Teletekst werkt en of daar een beetje betrouwbaar nieuws wordt gedeeld?
Ladysmith 09 januari 2019 21:07
Geen idee, stuur ze een mailtje, krijg je vast wel antwoord op je vraag.
Zorro 09 januari 2019 21:30
Ik ben zeker geen fan van Jose Been. Dus hele grote blij hot smiley
Andere Peter 09 januari 2019 21:32
Kwaliteit verloochent zich niet. José komt zeker terug. Ik zeg: bij de NOS.
Walnoot 09 januari 2019 21:43
Hup Eurosport.
Eindhovuh 09 januari 2019 22:42
Ik begrijp dat jij graag tegen de leidende opinie op dit prikbord ingaat maar dit is natuurlijk onzin.
De NOS heeft voor dit seizoen Dijkstra en Joris van den Bergh.
Er is geen enkele reden voor de NOS om daarin te switchen naar de matig geliefde Been.
rustdag 09 januari 2019 22:55
Jaja en soms met Gabber stef, in ze trainings pak. Hakkuh
Luijt 09 januari 2019 23:31
Ik hoop van harte van niet.
opoeepo 09 januari 2019 23:31
Luijt 09 januari 2019 23:37
"Voor een nieuwkomer bent u vrij brutaal."
Bepaal jij dat?
Hu! Katalop katalop Katalop!
jor 09 januari 2019 23:54
Jose is een topper. Tot de puntjes voorbereid. Opvallend dat niemand een echte reden kan geven waarom ze niet goed is. Veel mannen vinden het blijkbaar lastig te accepteren dat ze zoveel kennis heeft.
Tjappie2 09 januari 2019 23:59
Dit kan je alleen zeggen wanneer je haar nog nooit gehoord hebt. Bij vrijwel elke wedstrijdsituatie schreeuwt ze een verkeerde naam in de microfoon. Overigens zijn er bij andere sporten meer dan voldoende vrouwen die kundig commentaar leveren, dus dat mannen daar niet mee om zouden kunnen gaan is echt onzin.
Horsie is back 10 januari 2019 00:05
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Voor een nieuwkomer bent u vrij brutaal."
> Bepaal jij dat?
> Hu! Katalop katalop Katalop!

Horsie had nog wel zijn fluwelen handschoenen aan. Maar hoe kom jij, Luijt of all people, erbij dat Horsie hier iets bepaalt? Dat is een gepasseerd station. Horsie rommelt wat ie te zeggen heeft overal tussendoor en vooral om van zijn depressies af te komen. smiling smiley

Maar zeg eens eerlijk, had Koos Werkeloos niet naar Aguascalientes moeten gaan in plaats van naar een betonnen rutsjbaan In Geleen. grinning smiley
Horsie is back 10 januari 2019 00:16
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit kan je alleen zeggen wanneer je haar nog nooit
> gehoord hebt. Bij vrijwel elke wedstrijdsituatie
> schreeuwt ze een verkeerde naam in de microfoon.
> Overigens zijn er bij andere sporten meer dan
> voldoende vrouwen die kundig commentaar leveren,
> dus dat mannen daar niet mee om zouden kunnen gaan
> is echt onzin.

Gelukkig weet ik niet zoveel van wielernamen, dus valt het me niet zo direct op. Nietwaar El Chaba (De Mart)?
Haar stem maakt me echter blij (sfeer) maar ik geef toe toen ik haar onlangs in gezelschap van Nick Stöpler (beide stemmen bestrijken het hele spectrum) hoorde uitweiden over het WUR, ik een gevoel van irritatie niet kon onderdrukken.
Tjappie2 10 januari 2019 00:25
Over het WUR weet ik zelf amper iets, en daar heb ik haar ook niet over gehoord. Maar wat ze zelf in haar afscheidsstatement schreef zegt natuurlijk voldoende. Ze kreeg minder en minder grote koersen toebedeeld. Reken maar dat dat niet komt door een surplus aan kwaliteiten. Integendeel: bij Eurosport beseffen ze heel goed dat je het gewoon niet kan maken om Jose Been bij een grote koers in te zetten. Zeker niet wanneer je als zender op zo'n moment moet concureren met de VRT en de NOS.
Horsie is back 10 januari 2019 01:11
Je bent wel ferm, Tjappie2, maar daar doe ik niks aan af. Ik vind het gewoon fijn haar te horen en de rest zie ik zelf wel. Kortom, ik benader het gewoon anders, maar als het echt concreet om data en daarop gebaseerde inzichten gaat, zoals het WUR met al zijn ins en outs, dan ben ik onverbiddelijk.
Tjappie2 10 januari 2019 01:24
Ach, ik ken Jose Been verder niet dus het gaat me ook niet om haar als persoon. Het was met name een reactie op Jor die zo bovenmatig positief over haar kwaliteiten als wielercommentator was dat het voor mn gevoel neigt naar 'trollen' (hoewel het dat waarschijnlijk niet was).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 01:26 door Tjappie2.
veluweracer 10 januari 2019 06:37
Al die jaren naast Bobby hebben zijn tol geëist. Zijn versprekingen en verhaspelingen hebben haar uiteindelijk toch klein gekregen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 06:38 door veluweracer.
Cecchini 10 januari 2019 11:45
Het is die vervelende klankkleur en die zelfingenomenheid, en het hardste lachen om haar eigen grappen, die het aanluisteren van mevr. Been tot een hels karwei maakte. Voor een hobby (het volgen van de wielersport) is dat toch wel veel gevraagd.

Ik denk dat Eurosport een kwaliteitsslag wil maken. De afgelopen jaren met de uitvoerige Giro registraties was daar al een start meegemaakt. Wie weet weten ze Jose de Cauwer te strikken. Ik was namelijk al bang toen ik de titel van de topic las, dat die Jose zou stoppen.
Inigo 10 januari 2019 12:03
Tips voor Eurosport tijdens de Giro:
*Regel Jose de Cauwer en Renaat Schotte.
*Zendt km 0-40 uit ipv km 100-140 (bij een etappe van ~180 km)
*Stop met de reclames in de laatste 30km
Sjorsoll 10 januari 2019 12:11
Die laatste tip noem je omdat jij dan kijkt. En daarom is die reclame op dat moment: omdat jij dan kijkt.

Verder prima tips smiling smiley
Lucho Herrera 10 januari 2019 12:18
Het is duidelijk dat de komst van Sander 'L1' Kleikers tot een nieuwe pikorde heeft geleid bij Eurosport. Sander Kleikers en Jeroen van Bellegem zijn de hoofdcommentatoren. Voor Jose Been zou dan alleen wat sprokkelwerk overblijven. En daar had Jose dus duidelijk geen zin in (wat vanuit haar optiek goed te begrijpen valt). Voor de kleine koersen blijft Jan Hermsen bij Eurosport. Een vaak onderbelichte, maar zeer behoorlijke commentator.
Horsie is back 10 januari 2019 12:24
De klankkleur van haar stem vind ik juist apart en misschien wel opwindend. Bij die Belgische reporter met zijn ellenlange "statistische" versieringen (ik weet niet zijn naam) heb ik dat een heel pak minder. Dus wat waardige collega nu met een hels karwei bedoelt ontgaat me ten enenmale. Het kan uiteraard ook zijn dat ik veel te weinig naar Eurosport heb geluisterd en vaak onderwijl tijdens het kijken gewoon heb doorgewerkt. Sommigen komen er ook pas na 25 jaar achter dat ze niet langer hand in hand willen lopen. Ik wil overigens geen of in elk geval niet veel afbreuk doen aan de kwalitatieve overwegingen,die hiero geopperd worden, maar een klein schietgebedje voor the cowgirl is van een hobby prikker toch niet te veel gevraagd. Bromertà had er ook een handje van d'en José (ook bekend als de broer van Hennie) omhoog te jubelen, terwijl ik de schaarse keren, dat ik de Cauwer hoorde, wel eens heel vilein dacht: "Toe, Oom vertel verder." Dan zet ik 'em in de min (reclame). grinning smiley

Laten we wel wezen. Aan het einde van de dag is er maar één stem, die Horsie overeind doet komen.
Herbert Watterott, ARD, in de glorie jaren van d'en Eddy. Na vijf seconden wist ik op basis van de klankkleur al wie er wel/niet had gewonnen. Seriously? grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 12:35 door Horsie is back.
Horsie is back 10 januari 2019 12:26
Jeroen van Bellegem, dat zal 'em wezen.
Cecchini 10 januari 2019 12:41
Ich darf schon vorwegnehmen , oder so etwas
Curzio 10 januari 2019 13:11
Als ik een baantje had als wielercommentator dan zou ik me daar met beide handjes aan vastklampen.
Orakel 10 januari 2019 13:41
De oud renners in de commentaarpositie bij Eurosport, vind ik prettig. Jose Been niet fantastisch, maar wel oké. Heb zelf helemaal niets met Jeroen Van Belleghem die er meester in is om momenten van diepgang af te breken om over een Belgische vluchter of een kabbelend beekje te gaan praten.
Tjappie2 10 januari 2019 13:44
Heb zelf redelijk lang moeten wennen aan Van Belleghem, maar inmiddels kan ik hem wel waarderen. Zeker wanneer Kroon naast hem zit.
Andere Peter 10 januari 2019 14:50
Eens. In elk geval functioneert ze ruim voldoende. Prettig stemgeluid ook.

Het gaat hier, midden in de wielerniche, vaak mis met het beoordelen van presentatoren en commentatoren. Eigenlijk krijgen ze er bijna allemaal van langs. Een veel levende misvatting is dat een commentator op de hoogte zou moeten zijn van volkomen overbodige feitjes en/of vanuit een helikoptershot elke renner zou moeten kunnen herkennen.

Vergeten wordt vaak, dat de wielerniche te smal is en dat ES en NOS voor een breder publiek uitzenden.
Heisenberg 10 januari 2019 15:00
Maar gelukkig heeft de wielerniche Peter om ze te vertellen hoe de wereld in elkaar steekt.

Ik ben blij dat ze weg is. Naar mijn smaak geen prettig stemgeluid, op de verkeerde momenten overdreven enthousiast en weinig inzicht in het koersverloop. Ik zet eigenlijk nooit het geluid uit als ik tv kijk, maar voor het duo Been - Traksel maakte ik een uitzondering.
Tjappie2 10 januari 2019 15:12
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een veel levende misvatting is
> dat een commentator op de hoogte zou moeten zijn
> van volkomen overbodige feitjes en/of vanuit een
> helikoptershot elke renner zou moeten kunnen
> herkennen.

Bij mij leeft vooral het idee (maar wellicht is dat een misvatting) dat een commentator commentaar moet geven bij de beelden op het scherm. Misschien zelfs een stukje duiding, al is daar ook de co-commentator voor.

Uiterst enthousiast (ja, die credits krijgt Jose van me) willekeurige namen schreeuwen van een startlijst die je de avond van te voren uit je hoofd hebt geleerd heeft m.i. niets met commentaar leveren te maken. (Ik chargeer bewust een beetje, ik zeg het maar even).
Eazster 10 januari 2019 17:53
Jose Been vetrekt bij Eurosport. Het doet me niet veel eigenlijk. Misschien dat ik Jose en Bobby zal missen in Mei tijdens de Ronde van Californie. Die uitzendingen met die twee om 2 uur 's nacht hadden wel iets kitscherigs in een "ik verkeer in Limbo sfeertje"aan zich.
Die Berkers van de Berker Broers hoorde ik vorig jaar ook weer eens tijdens een koersje in Spanje ,misschien komt die terug?
El Chaba 10 januari 2019 18:25
Quod erat demonstrandum..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 18:25 door El Chaba.
Ladysmith 10 januari 2019 18:53
Enigzins foutief gebruik van dat Latijns gezegde, echter ik begrijp dat u wederom op het oorlogsfietspad bent. Prima. Voor de planning even: ik heb geen zin en geen tijd. Bovendien is dit forum waarschijnlijk stukken leuker zonder.uw mannetjesputgedrag. Is het derhalve een idee om óf uw pogingen te staken óf een keer een ander forum uit te zoeken om uw benedengemiddelde intelligentiefrustraties te botvieren? Hoe dan ook veel plezier en ik ga me even laven aan een diner en wat vakliteratuur van W. de Jong. Voor uw begrip betreft dat Wilfried en niet de waarschijnlijk bij u beter bekende Winny.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 18:56 door Ladysmith.
Clavan 10 januari 2019 19:05
't rijmt dus zal het wel waar zijn.
diravi 10 januari 2019 19:13
Zalig

Dit is zo pijnlijk raak dat het wel eens zou kunnen dat we El Chaba weer een tijdje niet gaan zien hier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 19:23 door diravi.
PassoEira 10 januari 2019 21:18
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb zelf redelijk lang moeten wennen aan Van
> Belleghem, maar inmiddels kan ik hem wel
> waarderen. Zeker wanneer Kroon naast hem zit.
Inderdaad een prima functionerend duo. Topsport op TV is amusements-TV en de commentatoren dienen m.i. vooral een bijdrage aan dat aspect te leveren. Zogezegde deskundigheid mag op de tweede plaats komen.
Tjappie2 10 januari 2019 21:59
PassoEira Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inderdaad een prima functionerend duo. Topsport op
> TV is amusements-TV en de commentatoren dienen
> m.i. vooral een bijdrage aan dat aspect te
> leveren. Zogezegde deskundigheid mag op de tweede
> plaats komen.

Vrijwel helemaal met je eens. Maar met de nuance dat voor veel kijkers (ik denk zelfs de meeste, en daar reken ik mezelf ook onder) topsport een andere vorm van amusement is dan bijvoorbeeld een op tv uitgezonden circusvoorstelling. Bij topsport komt meer emotie kijken aangezien men zich (over het algemeen, uitzonderingen daargelaten) identificeert met een bepaalde sporter. Of een artiest in de circusvoorstelling zijn kunstje wel of niet tot in de perfectie uitvoert leidt gemiddeld genomen tot minder emoties dan het wel of niet winnen van een koers door een bepaalde renner. Toch blijft topsport inderdaad amusement maar wel met de hang naar een bepaalde uitkomst.

Omdat er dus een bepaald belang wordt gehecht aan topsport is deskundig commentaar gewenst omdat de kijker sport als een serieuze zaak ziet en niet louter als een stuk amusement.

Het belang dat veel mensen (wederom schaar ik mijzelf hier ook onder) hechten aan een gewenste uitkomst van een topsportevenement is overigens wel een interessant psychologisch fenomeen.
Andere Peter 11 januari 2019 01:42
Quote
Ik chargeer

Eens
Andere Peter 11 januari 2019 01:42
Quote
Ik chargeer

Eens
El Chaba 11 januari 2019 07:43
Haha, je zit er weer eens volledig naast. Het zal eerder andersom zijn..
pauldob 11 januari 2019 10:40
Dat heb ik nou bij het duo Wuyts en Herygers
Walnoot 11 januari 2019 12:03
Mooie trolactie, Petertje, gefeliciteerd. Ondanks de bizarre dingen die je hier zegt, geloven velen duidelijk dat je het echt meent. Kan een typetje als Soos nog veel van leren.
veluweracer 11 januari 2019 14:22
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andere Peter Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Een veel levende misvatting is
> > dat een commentator op de hoogte zou moeten
> zijn
> > van volkomen overbodige feitjes en/of vanuit
> een
> > helikoptershot elke renner zou moeten kunnen
> > herkennen.
>
> Bij mij leeft vooral het idee (maar wellicht is
> dat een misvatting) dat een commentator commentaar
> moet geven bij de beelden op het scherm. Misschien
> zelfs een stukje duiding, al is daar ook de
> co-commentator voor.
>
> Uiterst enthousiast (ja, die credits krijgt Jose
> van me) willekeurige namen schreeuwen van een
> startlijst die je de avond van te voren uit je
> hoofd hebt geleerd heeft m.i. niets met commentaar
> leveren te maken. (Ik chargeer bewust een beetje,
> ik zeg het maar even).

Traksel had daar een vreselijk handje van om om over randzaken te praten. Was ook om te koketteren met zijn 'contacten'.
Sjorsoll 11 januari 2019 16:01
Ben het met Peter eens dat Eurosport en de NOS voor een groot publiek uitzenden, en dat de meeste kijkers niet ondersteboven liggen van een paar verkeerde namen. Mits het niet Dumoulin of Kruijswijk is die met iemand anders door de war worden gehaald.

Verder is het gewoon een vreselijk moeilijk beroep, je kunt het niet iedereen naar de zin maken. De een is te uitgesproken, de ander te saai, de ander irritant en weer een ander weer te bijdehand. Het is vooral persoonlijk.
Surplace op souplesse 11 januari 2019 16:30
Surplace op souplesse 11 januari 2019 16:54
> Verder is het gewoon een vreselijk moeilijk
> beroep, je kunt het niet iedereen naar de zin
> maken. De een is te uitgesproken, de ander te
> saai, de ander irritant en weer een ander weer te
> bijdehand. Het is vooral persoonlijk.

José De Cauwer is anders naar ieders zin (op een Horsie is back na wellicht, maar die krijgt alleen maar goede zin van na afloop van een tochtje op zijn wattbeest neer te plaveien in zijn hobbykamer, een Bob Dylan plaatje aanzetten, op de mega projectie beamer het werelduurrecord van Merckx kijken en daar zelf commentaar van doen). Als je naar de NOS luistert kan je de indruk krijgen dat het een heel moeilijk beroep is, luister je naar JDC dan lijkt het doodeenvoudig.

Zoals ook de Giro langzaam meer gewaardeerd wordt dan de Tour door het merendeel van de insiders en kenners, zo is dit ook met het commentaar van Sporza. Net als met alles in het leven worden nieuwe dingen eerst opgepikt door de mensen die dicht op de materie zitten, mensen die weten waarover ze het hebben. De massa buigt zich meestal vanzelf naar de wijze inzichten van deze vooraanstaande groepen. Het ontslaan van mevrouw Been kan hier goed een teken van zijn. Nu nog de vaginaloze versie van de NOS (Ha!rbert Dijkstra) en zijn inmiddels zwaar dementerende marktkoopman van een co-commentator even het congé overhandigen en het Nederlandstalige commentatorlandschap steekt alweer wat minder troosteloos af.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2019 17:02 door Surplace op souplesse.
Sjorsoll 11 januari 2019 17:11
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------

Net als met alles in het leven worden
> nieuwe dingen eerst opgepikt door de mensen die
> dicht op de materie zitten, mensen die weten
> waarover ze het hebben. De massa buigt zich
> meestal vanzelf naar de wijze inzichten van deze
> vooraanstaande groepen.

thumbs up
Horsie is back 11 januari 2019 19:07
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------

> José De Cauwer is anders naar ieders zin (op een Horsie is back na wellicht, maar die krijgt alleen maar goede zin van na afloop van een tochtje op zijn wattbeest neer te plaveien in zijn hobbykamer, een Bob Dylan plaatje aanzetten, op de mega projectie beamer het werelduurrecord van Merckx kijken en daar zelf commentaar van doen).

De grammofoonplaat van S.O.S. (help, is that you Wolfe?) met de tik is toe aan een update. Horsie telt 26 Mr. Toad's rides on a Wattbike en 223 buitentrainingen in 2018. Bob Dylan plaatje opzetten, zeker wel, bij bloeddorstigheid na het lezen op dit forum (Blood on the Tracks) en WUR zijn inderdaad een fascinatie, sinds er van zijn hand er ooit twee artikelen over in Wielerrevue verschenen. Momenteel is Horsie in afwachting van het afstoffen van een nationaal zogenaamd conventioneel NUR en voor de zuiderburen uiteraard van de lotgevallen in de Heilige Graal van het baanwielrennen. Victor Campenaerts, die misschien wel Wiggo in absolute zin in elk geval van de troon gaat stoten. Na de fascinatie voor Nathalie Merchant met haar 10.000 Maniacs is Horsie nu erg gecharmeerd van de door Bush Jr. zo verguisde Dixie Chicks.

De moraal: je moet wel bij de tijd blijven.
Surplace op souplesse 11 januari 2019 20:01
Ga mijn uiterste best doen.

Pyama 12 januari 2019 09:24
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. In elk geval functioneert ze ruim voldoende.
> Prettig stemgeluid ook.
>
> Het gaat hier, midden in de wielerniche, vaak mis
> met het beoordelen van presentatoren en
> commentatoren. Eigenlijk krijgen ze er bijna
> allemaal van langs. Een veel levende misvatting is
> dat een commentator op de hoogte zou moeten zijn
> van volkomen overbodige feitjes en/of vanuit een
> helikoptershot elke renner zou moeten kunnen
> herkennen.
>
> Vergeten wordt vaak, dat de wielerniche te smal is
> en dat ES en NOS voor een breder publiek
> uitzenden.

Heb jij al eens overwogen een oorarts te raadplegen?
Horsie is back 12 januari 2019 13:14
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andere Peter Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Eens. In elk geval functioneert ze ruim
> voldoende.
> > Prettig stemgeluid ook.
> >

> Heb jij al eens overwogen een oorarts te
> raadplegen?

Zeg jij dat nu ook tegen Horsie? smiling smiley
Sub Culture 12 januari 2019 15:15
Ik kijk enkel Eurosport als het niet anders kan.
En jammer genoeg word je dan al eens geconfronteerd met José Been. Die ik niet zo goed vind/vond.

Ik volg haar ook op sociale media.
Het is dapper dat ze destijds kanker heeft overwonnen, maar ik hoef daar ook niet dagelijks aan herinnerd te worden en net iets te veel herhalen dat commentaar op je commentaar je niks doet, doet het tegenovergestelde vermoeden.

Van mij mag ze eender waar aan de slag, als ik het maar niet te vaak hoef te horen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen