Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wanty en Cofidis naar de Tour

Gepost door Blueprint 
Blueprint 10 januari 2019 12:43
Aldus Sporza: [sporza.be]

Voor de overige twee wildcards gaat het dus tussen Arkea (Greipel, Barguil), Vital Concept (Coquard, Rolland) en Direct Energie (Calmejane, Terpstra). Ik verwacht dat Vital Concept zich nog moet bewijzen na een belabberd debuutjaar, maar Direct Energie heeft de Tour ook niet veel bijzonders te bieden.
lodjan 10 januari 2019 13:13
Hup DE!

(later zal duidelijk worden waarom)
Blueprint 10 januari 2019 13:16
Hebben ze een Afrikaan ingehuurd?
tvm 10 januari 2019 13:39
Toch onverwacht hoor, Wanty had ik niet verwacht. Nu bestaat de kans dat Vital er weer naast zal grijpen.
Tjappie2 10 januari 2019 13:45
Wanty heeft Guillaume Martin. Genoeg reden om die ploeg te laten starten en hoop in Franse harten te brengen.
Slimmerd 10 januari 2019 13:50
Tourstart in België, zelfs langs het hoofdkantoor, al hadden ze zes renners waren ze nog gevraagd
Surplace op souplesse 10 januari 2019 14:18
Precies, zie de Tourstart in Nederland in 2015 en de finish in de tweede rit op steenworp afstand van het hoofdkantoor van Roompot. Dat is altijd het eerste critierum voor de Tour en zij werden dan ook als eerste uitgenodigd. Het paste alleen niet in het programma van André Looij en Marc de Maar, waarop de ploeg voor de Ronde van Oostenrijk koos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 16:38 door Surplace op souplesse.
lodjan 10 januari 2019 14:40
Bingo! Maar nog even een paar maanden geduld.
Tjappie2 10 januari 2019 14:43
Door de timing van je bericht moet het welhaast om Kabila gaan. Lijkt me geen klimmerstype maar ook geen knecht.
Lucho Herrera 10 januari 2019 15:11
Wanty natuurlijk al 2 jaar achter elkaar verdienstelijk meegedaan: veel aangevallen, werk gemaakt van het dagploegenklassement en met Guillaume Martin een jonge goede Fransman aan boord. Een paar maatjes groter dan Roompot
El Chaba 10 januari 2019 15:12
Mwah, speelt natuurlijk zeker wat mee, maar voor de 21-ste plek in het AK vorig jaar zal de ASO het zeker niet doen, helemaal niet als je bedenkt dat Pinot en Bardet een paar maatjes groter zijn.
Denk dat de hoofdreden toch vooral is dat Wanty altijd aanvallend rijdt en vorig jaar wonnen ze zelfs een paar keer het dagploegenklassement door slim met drie man top 15/20 in de massasprints te rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2019 15:12 door El Chaba.
El Chaba 10 januari 2019 15:14
Lees het nu pas, maar exact dat ja.
Tjappie2 10 januari 2019 15:19
Guillaume Martin gaat het denk ik wel beter doen dan in 2018. Al was het maar omdat ie er in 2019 mogelijk in slaagt z'n ribben heel te houden tijdens de Tour. Maar uiteraard is inderdaad de manier van koersen van Wanty ook iets dat ASO graag ziet.
Anony 10 januari 2019 16:38
Mooi voor Wanty.
Arkea zal ook wel mogen gaan zeker?
El Chaba 10 januari 2019 17:26
El Chaba 10 januari 2019 17:27
Lijkt me ook, ja. Tenzij Greipel ineens helemaal niets meer wint, maar dat lijkt me sterk.
Pyama 10 januari 2019 22:11
In Parijs Nice zijn er ook opeens 5 wildcards. Dus wie weet alle 3?
In de analyses hierboven wordt Delko uitgesloten van een kaartje?
Ruudje2209 13 januari 2019 12:59
Kleine meerdaagse wedstrijden hebben volgens mij altijd recht om 5 wildcards uit te delen. Grote rondes 4 en klassiekers 7.

Delko is toch beduidend minder dan Arkea, Direct Energie en Vital Concept. Daarnaast waren volgens mij ook Euskadi en Israel in de race maar ook die kans lijkt mij nihil..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2019 13:00 door Ruudje2209.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen