Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Manfredi na ruim een maand uit coma

Gepost door Anony 
Anony 15 januari 2019 19:13
De achttienjarige Italiaanse wielerbelofte Samuele Manfredi (Groupama-FDJ Continental) is maandag ontwaakt uit de kunstmatige coma, waar hij een maand geleden in viel. Dat maakte zijn team dinsdag bekend. Hij is buiten levensgevaar, maar wacht nog een lange revalidatie.

Manfredi werd op 10 december in de buurt van zijn woonplaats Toriano aangereden door een wagen, waarna hij zwaargewond werd overgebracht naar het ziekenhuis van Pietra Ligure. Daar viel hij in een kunstmatige coma. Hij liep bij zijn val zware hoofdwonden op.

Manfredi kroonde zich bij de junioren tot Europees kampioen baanwielrennen in de achtervolging. Hij tekende pas enkele dagen voor zijn ongeval een contract bij Groupama-FDJ Continental.

Bron: Het Nieuwsblad



Nog niet van de orde-Broeckx, maar meer dan een maand is toch stevig. Hopelijk kan hij naar dagelijks leven toe alvast volledig herstellen.
Sub Culture 15 januari 2019 19:17
'Nog niet van de orde Broeckx' vind ik een beetje een vreemde opmerking.
Als in 'goeie coma, maar Stig deed het beter'.
Tjappie2 15 januari 2019 19:36
Zou het voldoende zijn voor een cameraploeg? Verder natuurlijk fijn voor hem en familie en vrienden. Maar het was denk ik ook wel de planning om hem op een gegeven moment uit zijn kunstmatige coma te halen. Verder geen idee hoe ernstig het was, maar het klinkt niet best.
Anony 15 januari 2019 19:43
Daarmee bedoelde ik uiteraard dat zijn coma minder lang en het fysieke leed minder complex was. En de kans op herstel dus gelukkig groter. Mijn excuses voor mocht het wat vreemd overkomen, ik dacht dat mijn insteek duidelijk was.
Slimmerd 15 januari 2019 19:50
Vreemde opmerking is mild uitgedrukt
Tjappie2 15 januari 2019 20:17
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
>Mijn excuses
> voor mocht het wat vreemd overkomen, ik dacht dat
> mijn insteek duidelijk was.

Dat overkomt ons allemaal wel eens. Kan gebeuren.
Horsie is back 15 januari 2019 21:53
De taal blijft een curieuze constructie en je moet vooral opletten als het over zaken gaat, die nauwelijks of zelfs niet te kwantificeren zijn.
Je bent zwanger of niet zwanger is wel het mooiste voorbeeld. Hoe zat het ook alweer Pollentier?.

Ik zie dus geen vreemde opmerking, maar wel dat het tamelijk onhandig is opgeschreven.
Als het we dan toch over vreemd moeten hebben dan komt de bewering in een kunstmatig coma te vallen hiervoor eerder in aanmerking.
Als 2-jarige in een 110 m diepe put geraken kan zeker, al zijn er nu twijfels of dit wel echt is gebeurd

Horsie kan nergens uit afleiden, dat Anony zich ergens bewust is geweest van de consternatie die hij mogelijk zou kunnen oproepen.

Apropos vallen.
Robert Förstemann, de baanwielrenner die meer been laat zien dan ze daadwerkelijk ook laat spreken, is vrij recent in een 200 m sprint (in zijn uppie dus) tijdens de zesdaagse van Bremen bij hoge snelheid in de bocht hard onderuit gegaan. Schaafwonden in het gezicht, wel het een en ander gebroken, maar bij bewustzijn.

Als ik het goed heb begrepen moet de tube zijn los gewrongen. Försti is musculair de allersterkste baansprinter van de planeet, wat natuurlijk nog iets anders is dan ook de snelste te zijn en de 166,666 m baan in tegenstelling tot normaal een 250 m baan vergroot kennelijk het risico natuurkundig gezien daadwerkelijk grenzen te bereiken.

Ohne Gewähr
veluweracer 15 januari 2019 23:12
De uitdrukking 'in een coma vallen' kan wel als je het woord 'coma' erg letterlijk neemt. Het betekent immers 'diepe slaap'.
ton duk 16 januari 2019 09:39
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik dacht dat
> mijn insteek duidelijk was.

Juist
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen