Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Trainen of fietsvakantie in de zon in de wintermaanden

Gepost door lodjan 
lodjan 20 januari 2019 22:59
Waar ga jij heen? Mallorca, Canarische Eilanden?

Ik ben op beide bestemmingen geweest, maar het kan daar nog fris zijn in de wintermaanden. De laatste jaren ga ik naar Afrika en vooral Rwanda is een aanrader. Wielrennen is er erg populair, lekkere temperatuur, mooie wegen, schoon, veilig, goed georganiseerd, 1500 tot 2000 m hoogte. Toch is het nog een onbekende bestemming voor training/fietsvakantie.

Ex-Didataprof Adrien Niyonshuti probeert het fietsen in Rwanda te promoten en bezoekers te faciliteren (theglobalriders punt com). Hij probeert zich overigens ook nog te kwalificeren voor de Spelen van Tokyo als mountainbiker.

Leuk om te doen:
De Muur van Kigali. De finale van de Tour of Rwanda en de scherprechter van het WK van 2025.
Vanuit Rwamagana kun je meetrainen met de renners van de Adrien Niyonshuti Cycling Academy. Je kunt ook op de mountainbike naar Akagera N.P. of een mooie tocht maken langs de rijstvelden.
Aan de andere kant van dit kleine land, in Musanze vind je het Africa Rising Cycling Centre waar Team Rwanda is gevestigd. Daar kun je ook de berggorillas bezoeken.
Je kunt je eigen fiets meenemen of ter plekke een racefiets en/of mountainbike huren.
Voor meer info kun je me een pb sturen.

Welke bestemming beveel jij aan?
Luijt 21 januari 2019 13:07
Wat leuk dat je daar in Afrika gaat fietsen Lodjan.
Het enige dat ik in de winter aan fietsvakantie heb aangedurfd was naar Nice en vervolgens daar in de omgeving gefietst. Col d'Eze, Col de Vence etc. Mazzel gehad met het weer, want op de Col de Vence (ca 1000m) kan ook zomaar tot in maart sneeuw liggen.
Eigen fiets mee in het vliegtuig. Hij kwam er heelhuids uit, maar ik blijf het toch een enorme heisa vinden.
Eindhovuh 21 januari 2019 15:09
Ha Lodjan,

Hoe zit het met die veiligheid? Er zijn spanningen met Burundi? Ze grenzen daarnaast aan Congo.
De criminaliteit schijnt mee te vallen?

Groet
Clavan 21 januari 2019 15:28
360NE MTB Challenge
Tinuz 21 januari 2019 16:58
Ben van plan om volgende week met de jet naar Hawaii te vliegen. Om daar een weekje te verblijven en de omgeving per fiets te verkennen. Dan via Hong Kong, Singapore, Tasmanie en Nieuw-Zeeland, hoop ik eind maart op Kaap de Goede Hoop aan te komen. Om vervolgens nog ff de klimaatconferentie in Zuid-Siberie mee te pikken. Dit alles onder de noemer "recht op mobiliteit"...

Toen werd ik wakker. confused smiley Tis wel koud in Siberie, nietwaar.
PassoEira 21 januari 2019 18:01
Gewoon ouderwets fiets nu in de schuur laten en trainen door te schaatsen.
Zorro 21 januari 2019 20:16
Net als Luijt zou ik naar Nice gaan. Anderhalf uur vliegen vanaf Amsterdam. Vanaf Nice ben je zo in Italië. Italië is helemaal een super locatie om een weekje te trainen, lekker eten en het is absoluut niet duur. De temperatuur in die omgeving is nu 12 graden volop zon en weinig wind. Er zijn genoeg goede fietswinkels die top spul verkopen, indien nodig.
valse trage 21 januari 2019 21:44
Ik ga het bos in op 'n oude koersfiets. Inderdaad schaatsen is mooi, als je dat een beetje kan. Voor mij niet, ik schaats als een asielzoeker.
lodjan 21 januari 2019 22:02
Ha Eindhovuh,
Rwanda is zeker veilig. In Burundi zijn er problemen geweest, maar daar was in Rwanda niets van te merken. De problemen in Congo zijn momenteel ver van Rwanda (in het westen en het noordoosten).
lodjan 21 januari 2019 22:07
Mooi evenement in Zuid-Afrika. Daar is het zeker mooi weer in onze winter, maar een stuk verder weg en qua veiligheid en criminaliteit toch een stuk minder dan Rwanda.
Horsie is back 21 januari 2019 22:13
Horsie volgt al eeuwig een paradijsvogel met een kale kop (paar honderd meter in aero-munt), dat kennelijk eind deze week naar het andere end van de wereld vliegt om daro geruime tijd tot op 5200m het luchtruim in beslag te nemen alvorens met een spectaculaire duikvlucht door de voor deze gelegenheid vergrote aero gaten in het dak op de wielerbaan van Cochabamba neer te strijken, alwaar de paradijsvogel een uur lang rond wil cirkelen op een zogenaamd voor de oorlogs (conventioneel) karretje. De lucht is dan wel weer uit het heden.

There's no success like failure, but failure is no success at all.
Evident, dat de bard aan deze regel de Nobel prijs te danken heeft. grinning smiley
Gelukkig heeft hij bijtijds de regel aangepast. De Millon Dollar Bash vraag: Wat?
lodjan 21 januari 2019 22:17
Ik heb inmiddels in aardig wat landen gefietst in de wintermaanden (5 landen in zuidelijk Afrika, 5 landen in Oost-Afrika, Ghana, Marokko, Egypte, Sri Lanka, Thailand, Maleisië, Indonesië, Malta, Kreta, Turkeije), maar Rwanda springt er bovenuit.
veluweracer 22 januari 2019 05:04
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie volgt al eeuwig een paradijsvogel
> met een kale kop (paar honderd meter in
> aero-munt), dat kennelijk eind deze week naar het
> andere end van de wereld vliegt om daro geruime
> tijd tot op 5200m het luchtruim in beslag te nemen
> alvorens met een spectaculaire duikvlucht door de
> voor deze gelegenheid vergrote aero gaten in het
> dak op de wielerbaan van Cochabamba neer te
> strijken, alwaar de paradijsvogel een uur lang
> rond wil cirkelen op een zogenaamd voor de oorlogs
> (conventioneel) karretje. De lucht is dan wel weer
> uit het heden.

Dat kan alleen Maas 'bietensap' van Beek zijn als ik mij niet vergis.
>
> There's no success like failure, but failure is no
> success at all.
> Evident, dat de bard aan deze regel de Nobel prijs
> te danken heeft. grinning smiley
> Gelukkig heeft hij bijtijds de regel aangepast. De
> Millon Dollar Bash vraag: Wat?
el:equipo 22 januari 2019 09:08
Gisteren en eergisteren heerlijk in de zon op de dijk. De wegen zijn schoon en veilig. Ik heb voor mijn eigen fiets gekozen. Geen gorilla's. Wel veel gevogelte. Genoeg passanten om in verschillende tempi op te trekken. De Muur van Beek ook nog even meegepikt. Scherprechter voor de eerste bergtrui Giro 2016.
Vandaag waait het hard, pak ik mooi de MTB het bos in, kan hier prachtig. Vorige week zag ik er nog een eekhoorn.

Fietsen in Rwanda, t zal nog even bij dromen blijven lodjan..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2019 09:08 door el:equipo.
El Chaba 22 januari 2019 10:59
De wegen zijn schoon en veilig

Nu niet meer.. winking smiley
Horsie is back 22 januari 2019 14:34
@Veluweracer. Jouw inzending is ongeldig, want je komt van de inner circle, de Veluwe.
veluweracer 22 januari 2019 18:23
Ik woon niet echt in de Gordel. Als je dat met 'inner circle' bedoelt.
veluweracer 22 januari 2019 18:27
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gisteren en eergisteren heerlijk in de zon op de
> dijk. De wegen zijn schoon en veilig. Ik heb voor
> mijn eigen fiets gekozen. Geen gorilla's. Wel veel
> gevogelte. Genoeg passanten om in verschillende
> tempi op te trekken. De Muur van Beek ook nog even
> meegepikt. Scherprechter voor de eerste bergtrui
> Giro 2016.
> Vandaag waait het hard, pak ik mooi de MTB het bos
> in, kan hier prachtig. Vorige week zag ik er nog
> een eekhoorn.
>
> Fietsen in Rwanda, t zal nog even bij dromen
> blijven lodjan..

Zelf mijd ik nu de grote open vlaktes. Ik blijf tussen lage sparrenbossen. Dat scheelt een paar graden.
El Chaba 22 januari 2019 18:55
Nee, anders zou je ook niet mogen internetten.. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen