Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

wildcards Parijs - Roubaix

Gepost door lodjan 
lodjan 21 januari 2019 11:17
Wildcards Parijs-Roubaix 2019:

Arkéa-Samsic
Cofidis
Delko-Marseille Provence
Direct Energie
Roompot-Charles
Vital Concept-B&B Hotels
Wanty-Gobert
Tjappie2 21 januari 2019 11:23
Zou Boom het vanuit de vroege vlucht toch een keer waar kunnen maken?

Edit: en wat met Tafi? smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2019 11:24 door Tjappie2.
lodjan 21 januari 2019 11:45
Tafi kan zich melden bij Delko.
Pyama 21 januari 2019 11:48
Wanty moest vorig jaar nog toekijken.
Sub Culture 21 januari 2019 13:00
Gaan ze dit jaar ook doen.
Tjappie2 21 januari 2019 13:09
Wanty heeft wel Yoan Offredo, verantwoordelijk voor een van de meest spectaculaire klappers in Roubaix van de afgelopen jaren. Zou dat verkeersbord nog steeds scheef staan? (dat ie geblesseerd raakte was natuurlijk vervelend voor hem, voordat daar weer discussie over komt)
rustdag 21 januari 2019 15:40
Mooi dat Terpstra en Boom er bij zijn.......Ik geloof nog altijd dat Boom hier iets mooi kan laten zien
rustdag 21 januari 2019 15:41
PassoEira 21 januari 2019 17:59
Eerste stap in de hervorming van het profwielrennen zou moeten zijn om dat gedoe met wildcards volledig af te schaffen. Het is nu een manier voor regionaal geörienteerde sponsors voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Zelfs als je rekening houdt dat die sponsor om een wildcard te krijgen de organisatie moet betalen of als evenementsponsor moet meedoen.
MarkV 21 januari 2019 18:04
Ik hap, maar waarom is dat een slecht ding?

Liever kleinere regionale sponsoren die een doel maken van een dergelijke koers dan ongemotiveerde megalomane ploegen die er alleen maar starten omdat het moet.
PassoEira 21 januari 2019 18:21
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hap, maar waarom is dat een slecht ding?
>
> Liever kleinere regionale sponsoren die een doel
> maken van een dergelijke koers dan ongemotiveerde
> megalomane ploegen die er alleen maar starten
> omdat het moet.
Omdat het extra stimulans(je) is voor sponsors om geen WorldTourploeg te sponsoren.
De "champions league"van het wielrennen moet m.i dat ook in werkelijkheid zijn daar horen tweede rangs ploegen niet thuis.
Bij de F1 mogen toch ook niet af en toe in een GP een paar "regionale" coureurs meedoen.
Andere Peter 21 januari 2019 18:23
Ik houd hem ook in het oog. Maar laten we eerlijk zijn: het is geen reële verwachting meer.

Ach, als er nog ergens ouwe lullen als outsider een onverwachte uitschieter kunnen hebben, dan is het wel in Roubaix. Van Duclos-Lasalle tot Hayman, je weet maar nooit. En in de ereplaatsen zie je er nog veel meer.
valse trage 21 januari 2019 19:10
En de F1 is dan ook echt super geweldig!!!

Bij ons in de buurt is een café. Daar komen mensen die fan zijn van 2 sporters: Max Verstappen en Michael van Gerwen. Zelfs om voetbal geven ze niks.
El Chaba 21 januari 2019 20:42
Op zich eens, maar je vergelijking klopt natuurlijk niet. De Formule 1 is een totaal andere sport waarbij 'de auto' een zo belangrijk onderdeel voor de prestatie is dat eventuele regionale teams geen schijn van kans zouden hebben.

Bij het wielrennen is dat heel anders, daar kunnen ook regionale (wild card) teams best wel mee doen voor de overwinning, althans op zijn minst tijdens de koers (meestal voor de finale) in beeld rijden. Dat zou in de formule 1 onmogelijk zijn.

En zoals je weet is dat juist het verdienmodel voor sponsors van ploegen in het wielrennen. Nota bene één van je stokpaardjes.. smiling smiley
Eddy Veen 21 januari 2019 22:03
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi dat Terpstra en Boom er bij zijn.......Ik
> geloof nog altijd dat Boom hier iets mooi kan
> laten zien

Boom mag meedoen omdat Mathieu van der Poel deze koers aan zich voorbij laat gaan.
MarkV 21 januari 2019 23:46
Je ontmoedigt kleine sponsoren die slechts 3 tot 5 miljoen in het wielrennen willen/kunnrn steken om te investeren. Kleinere Spaanse en Italiaanse ploegen die hun seizoen afstemmen op de Vuelta en Giro hebben niet of nauwelijks bestaansrecht meer. Ploegen zullen verdwijnen en daardoor zullen ook veel wedstrijden geen startveld meer hebben en ook verdwijnen. Honderden banen en ettelijke miljoenen gaan verloren. Ik wil niet de hele basis van het wielrennen wegslaan om de top op korte termijn wat rijker te maken. Liever andersom zelfs, renners als Nieve die knechten bij internationale ploegen kunnen prima kopman zijn van een kleinere Spaanse ploeg. Net zoals vroeger Garzelli een prima Aqua e Sapone ploeg aanvoerde in de Giro die ieder jaar een meerwaarde vormde in tegenstelling tot vele WT teams.
Als er iets is wat je juist niet moet willen dan is dat wel de F1 kopiëren. Jij noemt wegwielrennen vaak saai, er is niets saaier dan de F1 met de drie (of eigenlijk één) team(s) die kunnen winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2019 23:48 door MarkV.
veluweracer 22 januari 2019 05:10
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> rustdag Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mooi dat Terpstra en Boom er bij zijn.......Ik
> > geloof nog altijd dat Boom hier iets mooi kan
> > laten zien
>
> Boom mag meedoen omdat Mathieu van der Poel deze
> koers aan zich voorbij laat gaan.

Ik weet niet of zijn ploeg hier een wildcard voor gekregen had als hij had willen meedoen. Die ploeg is voornamelijk gericht op het veldrijden.
Inigo 22 januari 2019 09:43
Garzelli, mooi voorbeeld. De eekhoorn, met zijn speciale helm.
ton duk 22 januari 2019 09:51
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Liever kleinere regionale sponsoren die een doel
> maken van een dergelijke koers dan ongemotiveerde
> megalomane ploegen die er alleen maar starten
> omdat het moet.

juist...zie ook de jaren van Euskatel in de RvV en P-R...
Dan toch liever Roompot, lijkt me
gr
Wanny 22 januari 2019 13:01
Dat in dit soort wedstrijden wat kleinere ploegen rijden is prima. Doorgaans vliegen ze er lekker in en het is ook een mooie kans voor jongere renners om zich in de kijker te rijden. Bovendien is elke sponsor in het wielrennen er eentje. Als er alleen nog WT ploegen overblijven hebben veel wedstrijden geen startveld meer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen