Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a San Juan Internacional 2019 (2.1), etappe 4

Gepost door El Chaba 
El Chaba 30 januari 2019 16:15
img]http://img.server86.nl/sport/wielrennen/affiche/200/2954-2019.jpg[/img]


Vuelta a San Juan Internacional 2019 (2.1), etappe 4: San José de Jáchal - Villa San Agustín

Eens kijken wat Remco Evenepoel hier kan.

Kaartje:





Profiel:








Julian Alaphilippe deed wat van hem verwacht werd.

Top 10 AK na etappe 3:

11 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck - Quick Step 7:15:16
2 Fernando Gaviria Rendon (Col) UAE Team Emirates 0:00:18
3 Valerio Conti (Ita) UAE Team Emirates 0:00:22
4 Remco Evenepoel (Bel) Deceuninck - Quick Step 0:00:22
5 Felix Großschartner (AUT) Bora - Hansgrohe 0:00:26
6 Winner Andrew Anacona (Col) Movistar Team 0:00:26
7 Peter Sagan (Svk) Bora - Hansgrohe 0:00:32
8 Laureano Rosas (Arg) Asociacion Civil Mardan 0:00:40
9 Oscar Miguel Sevilla Rivera (Esp) Medellin 0:00:41
10 Simone Consonni (Ita) UAE Team Emirates 0:00:44

Start: 15:05 uur.
Finish: rond 19.30 uur.
el:equipo 30 januari 2019 16:22
Gewoon sprinten vandaag toch?
Slimmerd 30 januari 2019 16:26
Gewone sprint lijkt me niet, QuickStep is uiteraard gewoon gestart. De grote baas weer met een grote mond, maar zonder een daad.

Wel leuk om dit vanaf 18.00 uur even op Eurosport te bekijken.
Slimmerd 30 januari 2019 18:06
Wel op weg naar een simpele sprint dus
el:equipo 30 januari 2019 18:09
Via Sporza, Evenepoel: "ik zat voortdurend boven de 500 watt in de eerste 4 kilometer."
Boven de 500W bij 61kg.
Slimmerd 30 januari 2019 19:42
1. Gaviria
2. Sagan
3. Hodeg
Sub Culture 30 januari 2019 19:44
Wel gezellig die Zuid-Amerikanen bij een herhaling van een valpartij speelse 'poing poing poing' geluidjes..
el:equipo 30 januari 2019 19:47
Dat dit parcours goedgekeurd werd. Wat lag daar allemaal voor zooi in de laatste km. Of was het mijn korrelige livestream?
Slimmerd 30 januari 2019 19:49
Luijt 30 januari 2019 21:58
Ik krijg nu al tabak van dat gelul over die Evenepoel. Leuk dat die gisteren 3e werd en dat we vandaag gaan kijken wat ie kan.
De Frenkie de Jong van het wielrennen.
Tjappie2 30 januari 2019 22:07
lodjan 30 januari 2019 22:18
Leider Julian Alaphilippe, drager van de jongerentrui Remco Evenepoel en de derde uit de rituitslag Alvaro Hodeg gaven na afloop van de vierde etappe in de Ronde van San Juan geen acte de présence op het podium in Villa San Augustin. De ploeg van Deceuninck-Quick Step ‘boycot’ hiermee de organisatie. Al is het volgens woordvoerder Alessandro Tegner geen protestactie door de uitsluiting van Iljo Keisse.

“Dit is geen protest. Onze renners voelden zich een beetje moe en niet zo goed in hun vel na de stress en de inspanningen van de afgelopen dagen, dus besloten we hen niet naar de podiumceremonie te laten gaan.”

De UCI-regels schrijven nochtans voor dat leiders van klassementen in rondes verplicht zijn deel te nemen aan de podiumceremonie. “Tenzij ze zich ziek of niet goed voelen”, zegt Tegner.

De woordvoerder kwam ook nog eens terug op de uitsluiting van Keisse. “Iedereen wat er gebeurd is. Iljo heeft zich daarvoor al uitgebreid geëxcuseerd, en dat vonden wij voldoende om de zaak te laten rusten. Toen Iljo de melding kreeg dat hij niet meer mocht starten, was hij uiteraard niet blij.”
lodjan 30 januari 2019 22:20
Schandalig!
Lefevere wilde zijn ploeg terug trekken, maar deed het niet. Als ik de organisator was zou ik de hele ploeg eruit gooien.
Tjappie2 30 januari 2019 22:23
Het was een beslissing op het laatste moment. Het leek ons beter voor de renners om snel te recupereren en klaar te zijn voor morgen." aldus persverantwoordelijke Alessandro Tegner.

Tja, zo'n rustdag morgen valt niet mee, dus recupereren is belangrijk...

Edit: bronvermelding is wel zo netjes: HLN.be



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2019 22:33 door Tjappie2.
Luijt 30 januari 2019 23:02
Oké, wat die Keisse deed mag niet en dat strafje is in het huidige tijdsgewricht wel op zn plaats.
Maar niet komen opdagen bij zo'n ceremonie omdat de renners "moe zijn en zulke hectische dagen hebben gehad", wat een zieligheid. Ceremonie hoort er gewoon bij, ook voor de moeie wagonnetjes van het zegetreintje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2019 23:04 door Luijt.
Pyama 30 januari 2019 23:45
Treurig. Flinke boete geven conform reglementen of ploeg eruit zetten.

Quizvraag: welke wielrenner weigerde eerder op het podium te komen voor zijn 2e of 3e plaats omdat hij boos was wegens het koersverloop?
Anony 31 januari 2019 00:53
Sub Culture 31 januari 2019 08:12
Beetje jammer dat skippen van de podiumceremonie, zal allemaal wel ingegeven zijn door de pater familias.
Ik vermoed dat de Vuelta a San Juan het de komende jaren zal moeten stellen zonder de beste wielerploeg ter wereld.
Simeone 31 januari 2019 09:31
De symphatie voor deze ploeg is tot onder het 0 punt gedaald, jammer dat er geen renners(Alaphillipe,Gilbert) uit deze ploeg
zich tegen dit kinderachtige gedrag afzetten!
Pyama 31 januari 2019 09:47
Heel goed!
En Schumacher heeft het ook weleens gedaan geloof ik. In Mergelland? Maar dat is een gokje.
lodjan 31 januari 2019 10:08
Julian Alaphilippe, Remco Evenepoel en Álvaro José Hodeg zijn door de Internationale Wielerunie beboet. De drie coureurs van Deceuninck-Quick Step kwamen na de vierde etappe van de Vuelta a San Juan niet opdagen voor de podiumceremonie, wat hen elk op een boete van 438 euro is komen te staan. Ook de ploegleider van de Belgische WorldTour-formatie kreeg deze geldstraf opgelegd, zo meldt Het Laatste Nieuws.

Een dag nadat Iljo Keisse door de organisatie van de Argentijnse rittenkoers uit de wedstrijd werd genomen werden Alaphilippe (klassementsleider), Evenepoel (leider jongerenklassement) en Hodeg (derde in de vierde etappe) op het erepodium verwacht. Maar de renners schitterden allemaal door afwezigheid. Ook spraken de renners na afloop van de rit niet met de pers.

De afwezigheid van Deceuninck-Quick Step schoot bij de UCI in het verkeerde keelgat. Naast dat de Belgische WorldTour-formatie meer dan 1700 euro lichter is werden bij Alaphilippe en Hodeg tevens drie punten afgetrokken voor de wereldranglijst.

Geen protestactie
Persverantwoordelijke Alessandro Tegner liet in een reactie aan Het Laatste Nieuws weten het geen protestactie was: “De voorbije dagen waren moeilijk voor de ploeg. De renners voelden zich niet goed tijdens de wedstrijd, dus hebben we vandaag beslist om niet naar het podium te gaan. Het was een beslissing op het laatste moment. Het leek ons beter voor de renners om snel te recupereren en klaar te zijn voor morgen. Het is begrijpelijk dat de renners zich niet goed voelden. Er is de hele situatie met Iljo geweest. Dat heeft zijn weerslag gehad op de ploeg.”

De Vuelta a San Juan kent vandaag een rustdag. Morgen wacht de koninginnenrit met aankomst op Alto Colorado. Zondag wordt de 2.1-koers afgesloten in provinciehoofdstad San Juan.
(WF)
Blueprint 31 januari 2019 11:02
Jammer dat de ploeg zo kinderachtig reageert op een maatregel die de koersorganisatie mag nemen op basis van het gedrag van Keisse. Het signaal dat ze hiermee afgeven, is dat ze vierkant achter Keisse en zijn respectloze actie staan. Moge het een waardeloos seizoen voor Deceuninck worden, ze hebben het verdiend.
Sub Culture 31 januari 2019 11:11
Jouw laatste zin in combinatie met je 'kinderachtig reageren' is wel ironisch.
Walnoot 31 januari 2019 11:19
Blueprint 31 januari 2019 11:24
Dat mag zo zijn, maar ik gun een ploeg die zulk gedrag impliciet goedkeurt geen succes. Genoeg andere ploegen met minder bedenkelijke morele standaarden te vinden.
Koppizoektwachtwoord 31 januari 2019 11:34
Als semiseksist vond ik het best een aardige (zij het puberale) grap, alleen oerdom van Keisse om dat op een foto te doen. Ik begrijp overigens niet waarom iemand met Keisse op de foto zou willen.
Overigens komt het beste commentaar wellicht van de winkelgevel rechtsachter: no digas nada, zeg maar niets meer... [www.telesoldiario.com]
Pyama 31 januari 2019 12:23
De ploeg was toch aan het trainen en dronk een koppie koffie van maar liefst drie kwartier. Toen ze weg wilden gaan wilde de serveerster graag met de heren op de foto (en dus niet alleen met Keisse).
Orakel 31 januari 2019 13:34
Je bedoelt: jouw sympathie?
Orakel 31 januari 2019 13:41
--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2019 13:41 door Orakel.
Orakel 31 januari 2019 13:42
Je hebt wetten en je hebt fatsoen.
Ik ken de wetten in Argentinië niet, maar ik denk dat er zonder fysiek contact geen wet overtreden is.
Blijft over: overtreding van een fatsoensregel. Dat is zo'n mooi grijs gebied waar iedereen het zijne van mag vinden.
Ik geloof niet dat er een grond was om Keisse te schorsen, dit incident vond namelijk buiten de wedstrijd plaats.

Ik keur het gedrag van Keisse niet goed, maar in een vrije samenleving heb je tot bepaalde hoogte de vrijheid om je belachelijk te gedragen.
Horsie is back 31 januari 2019 14:24
Dat heb je dan zo net gedaan, Orakel. hot smiley
Blueprint 31 januari 2019 14:41
Krijg je voor fatsoensregels ook boetes van de rechter in Argentinië?
Horsie is back 31 januari 2019 14:47
Nu Orakel wellicht van de schrik is bekomen, even on topic als dit hier dan kan.
Piling up mag ondergronds maar niet bovengronds zoals In Abu Ghraib. Al speelt hier natuurlijk ook mutual consent een niet onbelangrijke rol.

#MeToo is dan eindelijk ook tot de wielrennerij doorgedrongen, althans in de publiciteit erover.
Overigens bij Jani op retraite bij dezelfde ploeg toch en dus ook Iljo Keisse sprong niemand van zijn stoel op. Wat gebeurt hier?

Ach, wat zei de Nobelprijswinnaar His Bobness ook al weer.
I'm liberal to a degree, but if you think I would let Barry Goldwater marry my daughter, you must think I'm crazy.

Belachelijk gedragen mag iedereen als je daarmee maar niet de fysiek bepaalde comfortzone ongeauthoriseerd betreedt.
Maar ook een streaker die niet over het veld loopt en geen wet overtreedt wordt desondanks niet getolereerd.
Wielervolgerd par excellence Dries zei het zo treffend, zo lang je maar niet meer dan 49 stoelen telt is het okay.

Dus Orakel, niet boos zijn op Horsie.
El Chaba 31 januari 2019 15:37
De wet is wel overtreden want Keisse heeft een strafrechtelijke boete gekregen.
Walnoot 31 januari 2019 15:42
Volgens mij is het geval dan ook dat hij volgens de rechter in kwestie de wet heeft overtreden niet enkel door de suggestieve lichaamstaal, maar door dat plus de klacht over waar zijn zaak tegenaan aan het bungelen was. Er was fysiek contact en er is een boete...

Wacht, het gaat om een Vlaampje, voordat Anony me gaat bannen, ik bedoel 'fysiek contact' natuurlijk. Stop de tijd.
Slimmerd 31 januari 2019 15:51
*hap* Sky is daar toch al enige tijd afwezig?
Horsie is back 31 januari 2019 16:00
Dit doet me ook wel weer denken aan de ophef over de funeral bishop, die tijdens de Memorial Service voor de overleden Aretha Franlin, Ariana Grande wat al te nadrukkelijk in haar zij richting haar borst bleef vasthouden. Je kon zien hoe Ariana zich daar bepaald niet lekker bij voelde en terecht. In de openbare ruimte is echt heel weinig geoorloofd, behalve als daartoe functioneel aanleiding is. De #Me Too beweging overtreedt op haar beurt ook wel weer grenzen. Horsie zegt altijd, als de vrouwen te fundamenteel gaan worden zal de wereld dra uitgestorven zijn. Maar de straf voor Keisse heeft uiteraard een hoog symbolisch karakter. En mij lijkt daar nu niks mis mee, zolang de strafwetgeving daar niet op wordt aangepast. Want dan worden ineens alle onvolwassen renners buiten de race gevloerd.
Anony 31 januari 2019 17:57
Vind het signaal van DQS inderdaad niet het juiste. Ook al ben je het niet helemaal eens met de beslissing van de wedstrijdjury, take the highroad en antwoord gewoon met de pedalen. Daar doe je het wielerpubliek nog het meest plezier mee. Keisse maakte zich belachelijk op een gebied dat in deze politiek correcte tijdsgeest gevoelig ligt. Los van welke mening je daar precies over hebt, geef gewoon een positief signaal naar de buitenwereld en ga verder met de wedstrijd zonder dit soort 'maatregelen'. Een sanctie in godbetert de Ronde van San Juan is ook het einde van de wereld niet. Voor hetzelfde geld sprak niemand hier binnen een aantal weken nog over, maar nu heb je uiteraard reacties als 'ze zijn mijn sympathie kwijt' en 'ik hoop dat ze een slecht seizoen draaien". Wat natuurlijk ook enigszins van de pot gerukt is.
Blueprint 31 januari 2019 17:59
De sponsor is alvast niet blij: [www.cyclingnews.com]
El Chaba 31 januari 2019 18:36
Grotendeels eens hoor. Ik vond trouwens de uitgebreide reactie van Keisse ook al van best wel klasse getuigen. En laten we niet vergeten dat hij ook nog eens extra gestraft wordt door de impact op zijn privéleven.

Laat onverlet dat vooral het zeer slecht managen van de hele kwestie door Lefevere verreweg de meest schade oplevert. Zie ook het artikel van cyclingnews waaraan Blueprint refereert. En ja, dat dan sommigen de persoon Lefevere vereenzelvigen met de wielrenners van de ploeg is natuurlijk jammer maar ook niet onlogisch, aangezien hij het gezicht van de ploeg is..

Ik persoonlijk vind Lefevere al sinds jaar en dag als mens en manager, iemand die qua normen en waarden ver van mij afstaat, maar ik kan dat gelukkig goed scheiden van de ploeg en de wielrenners die er rijden. Hup Elia Viviani, hup Enric Mas, hup Petr Vakoc, hup PhilippeGilbert!
Blueprint 31 januari 2019 18:40
Het is niet van de pot gerukt om geen sympathie te kunnen opbrengen voor een ploeg die moreel verwerpelijk gedrag steunt en er zelfs nog een schepje bovenop doet (ze zal het wel voor het geld doen). De reacties zeggen veel over de cultuur binnen zo'n ploeg en het is terecht dat velen zich daarvan afkeren.
Prikdude 31 januari 2019 18:42
Uit naam van Horsie placht ik op de dag dat Jesus is opgestaan te prevelen: laat Barabas dan nu maar vrij.

Die meid moet blij zijn dat ze geen groepsverkrachting heeft moeten ondergaan, met haar sletterige gedrag. Wie schuift nou z'n anus richting een pik waar alleen wat lycra voor hangt?

Opvallend wel dat er geen onvertogen woord is over de jonge wolf, die met zijn wijs- en middelvinger haar in deze pose even tot 'bunny' bomberdeert. Schavuit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2019 18:42 door Prikdude.
Sub Culture 31 januari 2019 18:51
Sinds wanneer wordt hier sereen, relevant en niet aanstellerig gereageerd op het prikbord, El Chaba?
Herpak je!
El Chaba 31 januari 2019 19:02
Volgens mij zegt het vooral iets over de persoon en (deels) manager, Patrick Lefevere. Waaruit blijkt dat het iets over de 'cultuur in de ploeg' zegt..?
El Chaba 31 januari 2019 19:04
Sorry, ik zal het nooit meer doen.. winking smiley
Blueprint 31 januari 2019 19:35
Aangezien het iemand binnen de ploeg is die zich misdragen heeft en er verder niemand binnen de ploeg opstaat om Keisse of Lefevere aan te spreken, ga ik ervan uit dat het de ploegcultuur is. Een handvol ploegmaten staat met Keisse en de dame op de foto zonder aanstoot te nemen aan het gedrag van hun ploeggenoot. De heren blijven ook braaf weg bij de ceremonie, wat erop wijst dat de aanwezige ploegleiders en renners het beleid dus ook steunen of te laf zijn om hun mond open te trekken.
Sub Culture 31 januari 2019 22:40
Dus één impulsieve domme actie is meteen representatief voor de hele ploegcultuur. Dat is een verregaande conclusie..

Vraag me af hoe de teneur op het prikbord zou zijn als pakweg een Nederlandse renner van Lotto Jumbo iets soortgelijks zou uithalen..

Keisse heeft een fout gemaakt, heeft zich daarvoor geëxcuseerd.
Hoge bomen, vangen veel wind, veel mensen vinden het nodig het 'incident' groter te maken dan het is. Met succes blijkbaar.
Vervolgens wat ongelukkig uitspraken van Lefevere en vader Keisse in de pers, je kan je ook afvragen in hoeverre die uitspraken al dan niet uit de context zijn getrokken.
En tenslotte Quickstep dat zich terugtrekt voor de podiumceremonie, wat ik persoonlijk een domme zet vind.

Kortom, een compleet overdreven gedoe over een domme actie.
El Chaba 31 januari 2019 22:42
Nou ja, het is nog wel iets om iemand binnen je ploeg af te vallen, nadat hij zich uitgebreid geëxcuseerd heeft.
En dat ze vervolgens de orders van de ploegleider(s) volgen, betekent natuurlijk niet per se dat ze het er mee eens zijn. Jij noemt het 'laf' maar dat is makkelijk gezegd. Het is natuurlijk wel je werkgever hè en ook niet zomaar iemand..
opoeepo 31 januari 2019 23:02
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krijg je voor fatsoensregels ook boetes van de
> rechter in Argentinië?

Nee, je wordt heel fatsoenlijk uit een vliegtuig gekieperd.
Blueprint 01 februari 2019 00:05
Het is niet de ene actie, maar het zijn met name de consistente reacties daarop vanuit de ploegleiding (Lefevere) die de indruk wekken dat men het prima vindt wat Keisse heeft gedaan en dat diegenen die er wat tegen doen moeten worden aangepakt.

Ik kan me niet voorstellen dat men bij pakweg Jumbo of Sunweb op dezelfde manier zou reageren. Er zouden ongetwijfeld interne sancties volgen tegen de betrokken renner, in plaats van tegen de koersorganisator met als bonus harde woorden richting de dame in kwestie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2019 00:18 door Blueprint.
Horsie is back 01 februari 2019 00:25
Prikdude moet zich verantwoorden voor zijn uitspraak Uit naam van.. De rechter, die nog nuchter is, vraagt daarop Prikdude hoe laat het is.
5 voor 10 edelachtbare, antwoordt Prikdude netjes. Mooi, Dude, dan weet je meteen hoe lang je moet zitten. hot smiley

In het Engels is deze ridicule grap uiteraard beter, want 5 to 10.
Maar de oorspronkelijke grap door Dylan gebruikt was allesbehalve grappig, want stond in de context voor volstrekte willekeur in de rechtspraak.

Zijn hier overigens ook wielernerds, die zodra ze weer het begrip Dylan voorbij zien komen, direct overschakelen naar De Wereld Draait Door? smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2019 12:51 door Horsie is back.
lodjan 01 februari 2019 10:11
Lefevere moet door het stof: [twitter.com]

Hopelijk volgt ie zelf die training ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2019 10:22 door lodjan.
Blueprint 01 februari 2019 12:49
Goed dat de sponsor hem onder druk heeft gezet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen