Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Salaris continentale renners/ploegen

Gepost door Massimo 
Massimo 12 mei 2015 00:35
In een van de uitzendingen van Duinkerken kregen de commentatoren het over de (minimum) salarissen in de verschillende divisies van het wielrennen. Traksel vertelde dat een renner bij een Franse CT zomaar 70.000 euro per jaar kan opstrijken, terwijl de jongens van bijvoorbeeld Parkhotel voor een broek, shirt, fiets en een paar honderd euro koersen. In theorie is het dan dus ook mogelijk dat bijvoorbeeld een renner van Roubaix, die alleen .1 of .2-koersjes rijdt, meer verdient dan, laten we zeggen, Rick Flens van Jumbo die WT-wedstrijden rijdt. En wat ook vreemd is: de UCI beschouwt renners van continentale ploegen niet als profs.

Paar vragen:

- klopt dat verhaal over die hoge verdiensten in Frankrijk?
- zo ja, is het dan niet eens tijd om voor dit soort gasten het bloedpaspoort in te voeren? Er is blijkbaar voldoende budget in die ploegen.
- heeft iemand een idee hoe het zit met salarissen voor continentale renners in andere landen?
- en puur uit trivia: dien je beroepssoldaat te zijn om bij Armee de Terre te mogen rijden en krijg je dan ook gewoon een ambtenarensalaris?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2015 02:00 door Massimo.
rennerss 12 mei 2015 09:01
Massimo wat ik weet van Armee de Terre is dat ze een opleidingsploeg zijn met een heel goeie hoofdsponsor. In 2014 hadden ze een budget van 430.000 euro. Wat ze dit jaar waarschijnlijk verder omhoog gekrikt hebben. De meeste hebben gewoon een soldaten salaris tot maximaal sergeant. Maar meer dan fietsen doen ze niet binnen Armee de Terre.

(By the way ik ben al paar jaar een trouwe volger dus hierbij me eerste post)
Arriere de la course 12 mei 2015 09:20
Voor België geld het volgende:

[www.belgiancycling.be]
Eindhovuh 12 mei 2015 10:23
Eindhovuh 12 mei 2015 10:26
Het enige dat ik weet is dat een aantal jaren geleden er door Franse ploegen enorme bedragen werden uitgegeven aan amper presterende Franse kopmannen.
Mannen als Casar, Rolland, Chavanel, Fedrigo etc verdienden toen salarissen van 4 á 5 ton en meer. Daarom reden die amper bij niet Franse ploegen.
Nu zijn er meer Franse renners die ook daadwerkelijk top presteren met Peraud, Bardet, Pinot, Gallopin, Voeckler en soms Rolland.
Ron Meijers 12 mei 2015 10:30
Ook namens mij welkom: [onzetaal.nl]
D. Marrage 12 mei 2015 11:16
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook namens mij welkom:
> [onzetaal.nl]-
> zusje-mijn-zusje


Lees ook het antwoord van Arriere de la course even, Ron!
lodjan 12 mei 2015 11:25
Dat gaat toch over geld? winking smiley
Oudesluis Dronken Thuis 12 mei 2015 11:27
In mening frans clubploeg verdienen ze meer dan op Nederlands continentaal niveau. Daar is het ook redelijk bad-ass niveau natuurlijk. Of trés bad-ass zoals men in Frankrijk placht te zeggen
PePe 12 mei 2015 12:03
wordt het dan niet trés maivais-cul?
lodjan 12 mei 2015 12:23
PePe 12 mei 2015 12:50
Walnoot 12 mei 2015 13:08
Laat Trees er anders even buiten joh.
Rudy t. 12 mei 2015 15:19
Leuk grapje, die niet presterende Fransen, presteerden beter dan meer verdienende Nederlandse kopmannen....
Eindhovuh 12 mei 2015 21:02
Nou in de periode waar ik op doelde niet, Gesink, Dekker etc waren toen beter dan Casar e.d.
Chekie 13 mei 2015 19:47
In Italië verdienen ze bij een grote club al een flink salaris en is er vaak voor de buitenlanders woonruimte beschikbaar.In het gulden tijdperk weet ik was dat al 30 tot 40.000 gulden.
Maar werken dan totaal niet en rijden alleen in Italië. Daar is begeleiding zo goed dat daar de begeleiding van Nederlandse conties bij in het niet vallen. Je kan ze vergelijken met een De Rijke of Rabo. maar dan met een flink salaris.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen