Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dan gebeurt het: een aantal broeken gaat omlaag

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 februari 2019 09:10
Door Peter Winnen

Was het een rel of een relletje? In de #MeToo-dagen liggen de zaken gevoelig. Iljo Keisse is niet een heel grote naam in het wielrennen, dus het begon als relletje. In elk geval begon het met een belastende foto.

Het wielerpeloton trekt zich op gang in exotische oorden. De Argentijnse Ronde van San Juan is een van de spartelpaleizen waarin de bloedsomloop op competitief peil wordt gebracht.

Het zou kunnen dat de abrupte overgang naar het licht Iljo Keisse teveel werd; dat een voorjaarsactivisme prompt vaardig over hem werd. Een Argentijnse serveerster deed aangifte bij de politie. Zij voelde zich misbruikt.

De foto. Rekening houdend met een paar centimeter afstand, en omringd door grinnikende ploegmaats, reed Iljo Keisse, in een pose die veel leek op de suggestieve poses in bepaalde Latijns-Amerikaanse dansen, langs achteren tegen haar gekromde lichaam. Maar Iljo Keisse danste niet. Hij kreeg een boete van omgerekend zeventig euro.

Eind goed, al goed?

Manager Lefevere van Keisses ploeg dreigde vanwege het onrecht van de boete de equipe teug te trekken uit San Juan – bijna had ik gezegd Don Juan – maar bood kort daarop opzichtige excuses aan aan alle vrouwen op de aardbol, alsmede aan alle fans en sponsoren van zijn ploeg. Dat was nog niet alles. Lefevere kondigde gedrags- trainingen af voor renners en staf met als doel ‘dit soort toestanden in de toekomst te voorkomen’.

Mooi zo’n laat inzicht. Maar het relletje was al een rel.

In de Vlaamse pers las ik dat de pa van Iljo Keisse, en dit is echt een archaïsche giller, vond dat de serveerster aangeklaagd moest worden omdat zij gebukt voor zijn zoon was gaan staan: het wicht rook alleen maar geld.

Ikzelf ben als professional opgegroeid en opgebloeid in de archaïsche jaren tachtig. Een anekdote.

Mijn ploeg is neergestreken in een hotelletje in de Savoie. De serveerster van het restaurant heeft haar fotocamera meegebracht. Niet uitgesloten is dat haar vader haar gevraagd heeft kiekjes te maken van de Nederlandse helden. De camera legt ze schietklaar gereed op een dressoir. Het meisje loopt terug naar de keuken. Dan gebeurt het.

Iemand grijpt de camera, een aantal broeken gaat omlaag, de filmrol vangt penissen in wit flitslicht. Lachen. De camera wordt netjes teruggelegd.

De serveerster moet op zeker moment – het is ver voor het digitale tijdperk – met haar rolletje naar de ontwikkelservice zijn gegaan, en daar zullen ze bij het ophalen van de bestelling de geprinte oogst voor haar hebben uitgespreid.

Dik vijfendertig jaar geleden vond dit plaats. Sindsdien spookt, hoewel ik de camera niet heb aangeraakt en er ook tamelijk zeker van ben dat mijn penis niet op de gevoelige plaat is vastgelegd, het onbekende meisje door mijn hoofd. Mijn sorry vindt geen kust.

Horsie is back 05 februari 2019 12:33
De opening van een topic waarvan Horsie wist dat ie zou komen.
"Mijn sorry vindt geen kust", oreert Peter Winnen. Horsie hoort echter Time is an Ocean, but it ends at the shore.
Luijt 05 februari 2019 13:36
Ik probeer uit alle macht te leven naar mn goede voornemens, maar o o o Hors, je maakt het me niet makkelijk.
Horsie is back 05 februari 2019 13:51
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik probeer uit alle macht te leven naar mn goede
> voornemens, maar o o o Hors, je maakt het me niet
> makkelijk.

Goeddoeme, Luijt. Je staat al droog sinds 1 januari 2019? Je hebt je toch niet voorgenomen diervriendelijker te zijn? Je hebt je toch ook niet voorgenomen Horsie (altijd) serieus te nemen of zelfs dit prikkelbord? Nog een koppeke koffie dan. Ik sta op het kruispunt en vraag me af waar iedereen naar toe is.
Luijt 05 februari 2019 14:50
Ik denk dat iedereen zich snel uit de voeten heeft gemaakt.
Horsie is back 05 februari 2019 14:57
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat iedereen zich snel uit de voeten heeft
> gemaakt.

Je bent zo transparant als een loden deur. smiling smiley
Orakel 05 februari 2019 18:35
Is het binnen dit topic toegestaan te orakelen over een paardenlul? grinning smiley
diravi 05 februari 2019 20:24
Een variatie op de tandenborstelmop.
Horsie is back 05 februari 2019 21:11
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het binnen dit topic toegestaan te orakelen
> over een paardenlul? grinning smiley

You ain't nothing but a Groundhog, predicting spring all the time. smiling smiley

De Omloop moet maar snel komen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/02/2019 21:14 door Horsie is back.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen