Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Brico Parkcross Maldegem.

Gepost door PassoEira 
PassoEira 05 februari 2019 10:47
Morgen weer veldrijden. rechtstreeks op VTM.
Alle info : [www.brico-cross.be]
Anony 05 februari 2019 14:15
De eerste en laatste van WvA in een Cibel-truitje zonder kampioenenkleuren.
El Chaba 05 februari 2019 14:53
Hij zou misschien al in zijn Jumbotruitje rijden, als dat op tijd klaar zou zijn..
el:equipo 05 februari 2019 18:07
Van het veldrijden weinig kaas gegeten en ik volg het enkel met een schuin oog. Maar waarom wordt er altijd(?) op een tijd van rond het uur gekoerst?
Zou het deze discipline niet wat extra's kunnen geven om in afstand/tijd te variëren en zo (wellicht) ook het aantal type kanshebbers voor een korte klassering kunnen vergroten. Dat kan op 1 dag: Eerst alle deelnemers één voor één 20-30 seconden na elkaar laten starten om de dag-startvolgorde te bepalen. Opnieuw opstellen en dan bijvoorbeeld 3 rondjes koers. En na een korte pauze nog weer 50 minuten. De gecombineerde AK-winnaar wint die dag oid.

Of op 1 dag eens 100 minuten rijden.

Of juist op een dag eens alleen maar 3 rondjes.

etc.

Zomaar een dwarsstraat. Een straat die hoogstwaarschijnlijk al vaker geopperd is en mogelijk gebeurt het al deels. Gewoon benieuwd. (En uiteindelijk blijven de Aertsen en Vd Poel de besten, maar het schijnt mij als buitenstaander de sport attractiever te kunnen maken).
PassoEira 06 februari 2019 11:31
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> De eerste en laatste van WvA in een Cibel-truitje
> zonder kampioenenkleuren.
Wel de regenboog op de mouwtjes.
PassoEira 06 februari 2019 11:37
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van het veldrijden weinig kaas gegeten en ik volg
> het enkel met een schuin oog. Maar waarom wordt er
> altijd(?) op een tijd van rond het uur gekoerst?
> Zou het deze discipline niet wat extra's kunnen
> geven om in afstand/tijd te variëren en zo
> (wellicht) ook het aantal type kanshebbers voor
> een korte klassering kunnen vergroten. Dat kan op
> 1 dag: Eerst alle deelnemers één voor één
> 20-30 seconden na elkaar laten starten om de
> dag-startvolgorde te bepalen. Opnieuw opstellen en
> dan bijvoorbeeld 3 rondjes koers. En na een korte
> pauze nog weer 50 minuten. De gecombineerde
> AK-winnaar wint die dag oid.
>
> Of op 1 dag eens 100 minuten rijden.
>
> Of juist op een dag eens alleen maar 3 rondjes.
>
> etc.
>
> Zomaar een dwarsstraat. Een straat die
> hoogstwaarschijnlijk al vaker geopperd is en
> mogelijk gebeurt het al deels. Gewoon benieuwd.
> (En uiteindelijk blijven de Aertsen en Vd Poel de
> besten, maar het schijnt mij als buitenstaander de
> sport attractiever te kunnen maken).
Het veldrijden heeft dat niet echt nodig. Het duurt een uur en dat uur heeft doorgaans een grote amusementswaarde. Ik heb wel eens voorstel gedaan om een om het opstellen bij de start te wijzigen. Niet op basis van de UCI-rangschikking maar door enkele uren voor de start , gekoppeld aan de parkoers verkenningen, rondetijden op te nemen en analoog aan de MotoGP en F1 de startopstelling daaraan te koppelen. Levert waarschijnlijk nog extra TV aandacht en dus meer geld op.
Het saaie wegwielrennen heeft veel harder de nodige drastische "dwarsstraatjes" nodig.
rustdag 06 februari 2019 13:32
Horsie is back 06 februari 2019 13:40
Neem een voorbeeld aan de paardenrennen. Netjes afwachten tot de deur van een hokje wordt geopend. smiling smiley

Bij de marathon zetten ze toch ook niet de 4 uur lopers op de voorste rij en uitgerekend zij zouden een voorsprong kunnen gebruiken.
De modus van het veldrijden is toch perfect. Je wilt toch niet kijken naar een 5 uur durend spektakel op een parkoers dat alleen nog maar op een akker lijkt.
Daarvoor hebben we toch de tractor pulling contest in het leven geroepen!

Prestatiesport hoeft toch niet zogenaamd opgeleukt te worden omdat er een generatie is ontstaan met de concentratietijd van een orgasme. hot smiley


Disclaimer voor Lodjan: Ik ben al 3 uur op.
ton duk 06 februari 2019 14:29
One-womanshow Betsema met Worst als goede 3e
gr
Anony 06 februari 2019 14:30
Anony 06 februari 2019 14:33
Leuk, goedlachs meisje die Worst.
Sub Culture 06 februari 2019 16:11
Aan dat buikje is nog werk.
Cyclad58 06 februari 2019 16:50
1. Mathieu van der Poel (Ned)
2. Michael Vanthourenhout (Bel)
3. Toon Aerts (Bel)
4. Lars van der Haar (Ned)
5. David van der Poel (Ned)
6. Eli Iserbyt (Bel)
7. Michael Boros (Tsj)
8. Wout van Aert (Bel)
9. Tom Meeusen (Bel)
10. Felipe Orts (Spa)
veluweracer 07 februari 2019 04:46
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aan dat buikje is nog werk.

Hij was al weken te zwaar om ook in de cross mee te komen. Dat is niet van alleen spiermassa gewonnen hebben. Daar moet een meer Bourgondische leefstijl de oorzaak van zijn.
Tinuz 07 februari 2019 08:42
Zo begon het bij Lars Boom ook, met zo'n demonstratief buikje. Van Aert zit niet lekker in de topsport flow, zoveel is duidelijk.
Eddy Veen 07 februari 2019 10:12
Je moet wel tonen dat je voor een supermarkt rijdt natuurlijk.
Horsie is back 07 februari 2019 11:47
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aan dat buikje is nog werk.

Nu is Sub uiteraard serieus, maar wellicht is Horsie nog serieuzer.
Van dat buikje was ook mijn eerste associatie, maar gelijk daarna dacht ik, we hebben het wel over wielrenners.
Hebben die (en ik ken geen enkel veldonderzoek) van "nature" een wat opgezet buikje, omdat ze veel meer en langduriger via de buik ademhalen in plaats van via de borst? Bovendien is Wouter voor een wielrenner met zo'n 80 kg redelijk zwaar.

Maar het kan ook zijn, dat Horsie teveel naar zijn eigen buik kijkt, want die is dramatisch. moody smiley
El Chaba 07 februari 2019 11:54
Leuke poging, Horsie, maar het is toch echt een buikje van iets te zwaar zijn..

[www.wielerflits.nl]

Drievoudig wereldkampioen en titelverdediger Wout van Aert trekt zonder verwachtingen naar Denemarken, waar komende zondag in Bogense een nieuwe regenboogtrui te verdienen is. Maar mental coach Rudy Helen en trainer Marc Lamberts plaatsen hun poulain in de rol van underdog. Tegenover Het Laatste Nieuws doen ze hun verhaal.

Dat Van Aert op voorhand niet de topfavoriet is, is logisch. Al het gehele seizoen moet hij zijn meerdere erkennen in Mathieu van der Poel en ook Toon Aerts lijkt hem te hebben overvleugeld. Maar als er iemand op een WK iets extra’s kan, dan is het Van Aert. “Ik ben benieuwd”, zegt Heylen. “Het is niet onze stijl om niet voor een vierde wereldtitel te gaan. Dat gaan we dus wel doen. Maar wat aan dit WK is voorafgegaan, veeg je niet zomaar weg (de heisa rondom zijn contractbreuk, red.).”

“Wout reist zonder verwachtingen naar het WK”, gaat Helen verder. “Weinig mensen zullen van hem de favoriet maken. Misschien is dat een troef. Verwachtingen leiden nooit tot resultaat. Stel dat hij het Belgisch kampioenschap of de Wereldbeker toch had gewonnen, dan gingen de verwachtingen voor het WK zonder twijfel weer de hoogte in. Nu niet. Wout zal knokken, opgeven staat niet in zijn woordenboek. Hij is een diehard winnaar.”

Lamberts: “Alleen een superdag kan hem de wereldtitel bezorgen”
Lamberts is al jaren de trainer van Van Aert; hij kent hem erg goed. “Door alle problemen met zijn ex-ploeg heeft Wout een slecht crossseizoen gehad. Hij had kopzorgen, is gaan piekeren. Ik probeer mij daarbuiten te houden, ik weet niet wat er allemaal is gebeurd en ik wil het ook niet weten. Alleen dit: door het piekeren en door de stress stond zijn hoofd er niet naar om strikt op zijn voeding te letten, of op alle andere kleine details die op het hoogste niveau het verschil maken tussen winst en verlies.”

Hoewel de crosser van Cibel-Cebon podiumplekken spaarde alsof het voetbalplaatjes waren, won Van Aert slechts vier keer. Toevallig viermaal in een cross waar Van der Poel niet aanwezig was. Lamberts is daarom pessimistisch: “Zondag staat Wout voor een schier onmogelijke opdracht. Als Mathieu zijn normale niveau haalt, is de nieuwe wereldkampioen gekend. Je moet hopen op een mindere dag van Mathieu en een superdag van Wout, opdat Wout voor de vierde keer de wereldtitel pakt.”

Van Aert heeft topniveau reed bereikt
Volgens Lamberts – die vanaf 1 maart ook bij Jumbo-Visma gaat samenwerken met de Belg – liggen de hoogtijdagen van Van Aert als crosser achter hem, zegt hij tussen neus en lippen door. “Vier jaar geleden woog Wout 73,5 kilo. Nu is dat tachtig kilo. Dat gewicht van toen komt niet meer terug. Dat merk je in het lopen. Wout was altijd de beste loper. Dat is hij nu niet meer. Toon Aerts heeft een grote stap vooruit gezet en Mathieu is buitenaards. Zelfs als Wout zich in de toekomst vol op het crossseizoen zou focussen, kan hij hooguit zeven, acht crossen winnen. Niet meer.”
Horsie is back 07 februari 2019 12:27
Waar is de virtuele meetlint? Dadelijk krijgen we nog te horen, dat Wouter niet meer buitenaards is omdat hij in de crosshemel te copieus werd verwend.
"We" kennen immers het verhaal van Chris Froome, die vroeger ook wat gezelliger oogde dan tegenwoordig. Ongeveer hetzelfde verschil in gewicht.
Het verschil is echter, dat Froome daarna pas buitenaards begon te presteren.
Qua buikomvang zullen de twee Wouter's gauw 6 cm schelen. Op de foto ziet het er echter ook wel degelijk als (extra) vet uit.

Maar desondanks heeft Horsie daarmee nog geen antwoord gekregen op het "fenomeen" buikomvang bij wielrenners.
Jouw antwoord moet Horsie dan toch maar als een half watt antwoord beschouwen. grinning smiley
Horsie is back 07 februari 2019 12:41
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Aan dat buikje is nog werk.
>
> Hij was al weken te zwaar om ook in de cross mee
> te komen. Dat is niet van alleen spiermassa
> gewonnen hebben. Daar moet een meer Bourgondische
> leefstijl de oorzaak van zijn.


Zal zeker ook wel, maar de winter en veldrijden of trainen hiervoor vormen nu eenmaal niet de ultieme omgeving om vetverbranding te stimuleren.
En wellicht wordt het beeld ook wel vertekend door de kleding en ons beeld op de hedendaagse wielerasceet.
Zouden we pakweg dertig jaar geleden hetzelfde gedacht hebben?

Apropos, op 17 augustus 2015, midden in de zomer nog, woog wielerasceet Froommie liefst 70,8 kg met 9,5% vetpercentage.
veluweracer 07 februari 2019 16:02
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Aan dat buikje is nog werk.
>
> Nu is Sub uiteraard serieus, maar wellicht is
> Horsie nog serieuzer.
> Van dat buikje was ook mijn eerste associatie,
> maar gelijk daarna dacht ik, we hebben het wel
> over wielrenners.
> Hebben die (en ik ken geen enkel veldonderzoek)
> van "nature" een wat opgezet buikje, omdat ze veel
> meer en langduriger via de buik ademhalen in
> plaats van via de borst? Bovendien is Wouter voor
> een wielrenner met zo'n 80 kg redelijk zwaar.
>
> Maar het kan ook zijn, dat Horsie teveel naar zijn
> eigen buik kijkt, want die is dramatisch. moody smiley

Buikvet is de dodelijkste soort. Zeggen de experts. Maar dat terzijde. Ik heb bij Boogerd mij ook wel eens verbaast over zijn bolle pens die vooral zittend op de fiets erg opviel. Dit was dan waarschijnlijk wel ook de enige bolling aan zijn lijf want de rest was altijd superdroog bij hem.
veluweracer 07 februari 2019 16:16
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sub Culture Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Aan dat buikje is nog werk.
> >
> > Hij was al weken te zwaar om ook in de cross
> mee
> > te komen. Dat is niet van alleen spiermassa
> > gewonnen hebben. Daar moet een meer
> Bourgondische
> > leefstijl de oorzaak van zijn.
>
>
> Zal zeker ook wel, maar de winter en veldrijden of
> trainen hiervoor vormen nu eenmaal niet de ultieme
> omgeving om vetverbranding te stimuleren.
> En wellicht wordt het beeld ook wel vertekend door
> de kleding en ons beeld op de hedendaagse
> wielerasceet.
> Zouden we pakweg dertig jaar geleden hetzelfde
> gedacht hebben?
>
> Apropos, op 17 augustus 2015, midden in de zomer
> nog, woog wielerasceet Froommie liefst 70,8 kg met
> 9,5% vetpercentage.

Het is voor een crosser ook risicovoller om zo scherp te staan omdat hij dan veel vatbaarder is voor ziekte in de winter. Van Aert heeft letterlijk wat reserve opgebouwd om zijn trainingsprogramma naar het voorjaar toe niet in gevaar te brengen.
Horsie is back 07 februari 2019 18:01
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sub Culture Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Aan dat buikje is nog werk.
> >
> > Nu is Sub uiteraard serieus, maar wellicht is
> > Horsie nog serieuzer.
> > Van dat buikje was ook mijn eerste associatie,
> > maar gelijk daarna dacht ik, we hebben het wel
> > over wielrenners.
> > Hebben die (en ik ken geen enkel veldonderzoek)
> > van "nature" een wat opgezet buikje, omdat ze
> veel
> > meer en langduriger via de buik ademhalen in
> > plaats van via de borst? Bovendien is Wouter
> voor
> > een wielrenner met zo'n 80 kg redelijk zwaar.
> >
> > Maar het kan ook zijn, dat Horsie teveel naar
> zijn
> > eigen buik kijkt, want die is dramatisch. moody smiley
>
> Buikvet is de dodelijkste soort. Zeggen de
> experts. Maar dat terzijde. Ik heb bij Boogerd mij
> ook wel eens verbaast over zijn bolle pens die
> vooral zittend op de fiets erg opviel. Dit was dan
> waarschijnlijk wel ook de enige bolling aan zijn
> lijf want de rest was altijd superdroog bij hem.

Het buikvet rond de organen, zelfs als je verder niet zo dik bent, heeft inderdaad een heel slechte reputatie, maar ik denk niet, dat de bolle buik bij Boogerd uit zogenaamd orgaanvet bestaat, want dan win je niet meer in het hooggebergte.

Next Bouke Mollema voor de line-up.
veluweracer 07 februari 2019 22:25
Kristoff heeft ook zo'n 'potbelly'. En een norse kop. Hij lijkt me een bierdrinker.
Sub Culture 09 februari 2019 14:39
Dat 'buikje' op de foto in combinatie met de door jouw gevette quotes staan los van elkaar.
Eerst en vooral zit dat 'buikje' op de foto iets te hoog om een buikje te zijn.

De toename van gewicht komt gewoon door de toespitsing op een wegcarrière de voorbije 2-3 jaar.
veluweracer 13 februari 2019 03:23
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk, goedlachs meisje die Worst.

Ze praat op dezelfde manier als Annemiek van Vleuten. De tong zit wat vastgeplakt aan de onderkaak. Ik weet niet of dat een medisch probleem is of een raar aanwendsel. Ik heb Dumoulin ook al zo horen praten. Alsof ze als een schattig lispelend kleutertje willen overkomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen