Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Maandag: Belga sport. Tom Boonen - De wonderjaren.

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 10 februari 2019 17:23
We zijn net begonnen aan de wonderjaren van Remco, maar maandag blikt Belga sport terug op die van Tom. 21.20 op Canvas.
Anony 10 februari 2019 18:36


Voor mij een van de spannendste en mooiste wielermomenten ooit. Fantastisch jaar was dat ook.
Remko 10 februari 2019 19:27
Ik kan dit niet zien zonder de hele tijd aan Wuyts te moeten denken. Jammer.
Slimmerd 10 februari 2019 19:39
Ik hoop voor Remco dat hij niet voor dezelfde 'lijn' gaat als Tommeke
Eindhovuh 10 februari 2019 19:42
Fantastische carrière, aardige vent ook. Paar smetjes door zijn gedrag, maar hoort toch in het rijtje van de allergrootste klassiekerrenners.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2019 21:09 door Eindhovuh.
Tjappie2 10 februari 2019 20:40
Vooral jammer dat Wuyts op het moment supreme een uitspraak gebruikt die Frank Snoeks in 1998 in feite al voor Marianne Timmer gebruikte: "Timmertje, Timmertje, wat ga je doen?" Elke keer als ik die sprint van Boonen terug zie met Wuyts als commentator denk ik: plagiaat!
Tinuz 10 februari 2019 21:05
Die Vlamingen maken doorgaans goede docu's over dit soort onderwerpen. Ik zag bijvoorbeeld kort geleden de docu over Sven Nys en net nog een aflevering van De Kleedkamer over de Amstel Gold Race en het overlijden van Baguet.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Sub Culture 10 februari 2019 21:45
Meest bijzondere van dat seizoen in 2005 vond ik zijn overwinning in RVV.
Met een paar oude geslepen vossen op weg naar Merelbeke als 24-jarige.
Slimweg zelf de aanval opzoeken en solo aankomen.

Voorts nooit echt een fan geweest.
Allicht vanuit een soort aversie omtrent de hele massahysterie rond hem.
Bij Boonen denk ik vooral aan die gigantisch gemiste kans op een 5de kassei in Roubaix waar hij domweg verliest van Haymann in de sprint met het gejammer van Wuyts op de achtergrond, toch wat leedvermaak die dag.
tvm 10 februari 2019 22:42
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij Boonen denk ik vooral aan die gigantisch
> gemiste kans op een 5de kassei in Roubaix waar hij
> domweg verliest van Haymann in de sprint met het
> gejammer van Wuyts op de achtergrond, toch wat
> leedvermaak die dag.

Tsja... dat maakt het mooi vind ik. Dat een palmares nèt niet af is. Daarenboven won Haymann die editie terecht.
Anony 10 februari 2019 23:46
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bij Boonen denk ik vooral aan die gigantisch
> > gemiste kans op een 5de kassei in Roubaix waar
> hij
> > domweg verliest van Haymann in de sprint met
> het
> > gejammer van Wuyts op de achtergrond, toch wat
> > leedvermaak die dag.
>
> Tsja... dat maakt het mooi vind ik. Dat een
> palmares nèt niet af is. Daarenboven won Haymann
> die editie terecht.

Tom was uiteraard ook een terechte winnaar geweest. Na zo'n comeback. Zou een fantastisch sprookje geweest zijn zoals die enkel in de sport kan bestaan, maar helaas. Dat je daar leedvermaak voor kunt koesteren, kan er bij mij niet in. Verder uiteraard niets tegen Hayman.

Om Boonens palmares af te maken hadden er eigenlijk ook Milaan-Sanremo, de Omloop en een Giro-etappe op moeten staan. En eventueel Parijs-Tours. Maar goed, hij mag zich sowieso qua resultaten de beste kasseirenner aller tijden noemen, en dat is al heel mooi.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2019 23:49 door Anony.
Lucho Herrera 11 februari 2019 08:59
Zijn 1e zege in Vlaanderen 2005 was inderdaad mooi en enorm sterk. In Roubaix 2016 had hij een enorme kans om te winnen in de sprint, maar was hij simpelweg niet de sterkste. Vanmarcke was op de kasseien de sterkste die dag, maar kon het solo niet afmaken. Toen het groepje weer bij elkaar kwam bleek al dat Hayman heel sterk was. Boonen viel aan (Wuyts werd helemaal hysterisch), maar kreeg bijna een hartverzakking toen Hayman vrij makkelijk in staat was om Tom te remonteren en hem even los uit het wiel te rijden.
Tjappie2 11 februari 2019 10:13
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat je daar leedvermaak
> voor kunt koesteren, kan er bij mij niet in.

Sub geeft duidelijk aan dat het leedvermaak Wuyts betreft. Kan dat er echt niet bij je in? Jij vindt niet dat Wuyts zich bij tijd en wijle aanstelt als een hysterische kleuter die totaal, maar dan ook totaal, doordraaft?
Lucho Herrera 11 februari 2019 10:34
Zo is het maar net! Neem Parijs- Roubaix 2016: Wuyts die met hevig overslaande stem roept: "Daar gaat Boonen! Als een lynx als een stoomtrein"..................En vervolgens zie je dat Boonen een gat heeft geslagen van nauwelijks 2 meter. Dan kun je alleen maar hardop lachen.
El Chaba 11 februari 2019 10:47
Dankje, dan weet ik alvast wat ik vanavond niet ga kijken.

Ik blijf me er altijd over verbazen dat mensen kritiekloos fan kunnen zijn van iemand die de mazzel heeft dat ze toevallig heel erg goed zijn in een bepaald sport- of muziekkunstje en dat het die mensen vervolgens niets uitmaakt hoe diegene zich als mens gedraagt, terwijl ze Jan met de Pet verderop in de straat zouden verketteren indien diegene vergelijkbaar gedrag zou vertonen.

Enfin, smaken verschillen dus..
Luijt 11 februari 2019 10:56
Ziet den Tom!
En ziet ook Van Echelpoel!
Sjorsoll 11 februari 2019 11:05
Wat is dan het gedrag van Boonen dat je niet trekt?

Ik ga ook niet kijken btw :p
Lucho Herrera 11 februari 2019 11:23
Mij verbaast het dan weer dat je niet gaat kijken omdat je iemand niet mag. Alsof er geen interessante docu gemaakt kan worden over iemand die je niet mag.....
Tjappie2 11 februari 2019 11:33
Ik wou net zeggen. Zo is er een voormalig Duits politicus waar toch interessante docu's over zijn gemaakt hoewel ie er een wat extreem programma op nahield en bovendien z'n nichtje aanduwde.
Lucho Herrera 11 februari 2019 11:34
El Chaba 11 februari 2019 11:43
Als het een evenwichtige docu zou zijn wellicht nog wel ja, maar dat geloof je zelf toch niet? De titel zegt al genoeg..
Wanny 11 februari 2019 11:47
Als ze hier een docu over Erik Dekker zouden uitzenden, met zo'n titel, dan komt er een hoop kritiek. Dat het Erik Dekker-De Dopingjaren zou moeten heten.

Tommeke daarentegen is niet van het voetstuk af te krijgen.
Lucho Herrera 11 februari 2019 12:03
Vlaanderen, Roubaix, wereldkampioen en Sophie van Vliet. Dat mag je toch wel een wonderjaar/periode noemen....
Horsie is back 11 februari 2019 12:41
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo is het maar net! Neem Parijs- Roubaix 2016:
> Wuyts die met hevig overslaande stem roept: "Daar
> gaat Boonen! Als een lynx als een
> stoomtrein"..................En vervolgens zie je
> dat Boonen een gat heeft geslagen van nauwelijks 2
> meter. Dan kun je alleen maar hardop lachen.

Maar "wij" hebben Dijkstra bij het schaatsen.
Horsie is back 11 februari 2019 12:51
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dankje, dan weet ik alvast wat ik vanavond
> niet ga kijken.
>
> Ik blijf me er altijd over verbazen dat mensen
> kritiekloos fan kunnen zijn van iemand die de
> mazzel heeft dat ze toevallig heel erg goed zijn
> in een bepaald sport- of muziekkunstje en dat het
> die mensen vervolgens niets uitmaakt hoe diegene
> zich als mens gedraagt, terwijl ze Jan met de Pet
> verderop in de straat zouden verketteren indien
> diegene vergelijkbaar gedrag zou vertonen.
>
> Enfin, smaken verschillen dus..

Ik begrijp wat je bedoelt, El Chaba, behalve dan dat begrip toevallig.
Horsie begrijpt, dat niet elke kleuter het geluk toevalt met 3 al Mozart te kunnen spelen, maar achter de ijsberg suggestie van succes zit nog heel wat onder de oppervlakte, dat de fans doorgaans niet zien. Teleurstelling, opoffering, heel hard werken, et cetera.
Bovendien moeten ze vaak leven onder een groot vergrootglas.
Succes en onuitstaanbaarheid in al zijn vormen bijten elkaar niet altijd. Calculeer het maar in.

Bovenstaande woorden staan onder invloed van de ongerustheid over de Paradijsvogel in La Paz en natuurlijk de rap vandaag gehonoreerd door Luijt.
Horsie is back 11 februari 2019 13:12
To wonder or not to wonder if Boonen was a wonder in the wonder years of wonder cycling.

Ik heb Boonen nooit zo scherp op het netvlies gehad, waarschijnlijk omdat hij meer een keiwonder was dan een wegwonder.
Het meeste heb ik nog zijn kwaliteiten geroemd, waarmee hij zijn wereldtitels won. Petje af.

"Ook dat nog, ook dat nog", toen der Töff von Ittgen weg denderde, wil ook nog wel eens door mijn hoofd suizen.
Horsie is back 11 februari 2019 14:36
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dankje, dan weet ik alvast wat ik vanavond
> niet ga kijken.
>
> Ik blijf me er altijd over verbazen dat mensen
> kritiekloos fan kunnen zijn van iemand die de
> mazzel heeft dat ze toevallig heel erg goed zijn
> in een bepaald sport- of muziekkunstje en dat het
> die mensen vervolgens niets uitmaakt hoe diegene
> zich als mens gedraagt, terwijl ze Jan met de Pet
> verderop in de straat zouden verketteren indien
> diegene vergelijkbaar gedrag zou vertonen.
>
> Enfin, smaken verschillen dus..

Je refereert aan R. Kelly, denk ik.
Diamonds and Rust is er altijd wel, maar in dit geval wel veel Rust.

In Reizen met Waes (ook een Belg) was er ook zo'n moment, waarbij hij even later hoofdschuddend zijn verbazing uitsprak over de vrouw, die Stalin wist op te hemelen, no matter what..
Horsie is back 11 februari 2019 14:39
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ze hier een docu over Erik Dekker zouden
> uitzenden, met zo'n titel, dan komt er een hoop
> kritiek. Dat het Erik Dekker-De Dopingjaren zou
> moeten heten.
>
> Tommeke daarentegen is niet van het voetstuk af te
> krijgen.

Dat zou ook onterecht zijn, wat natuurlijk nog steeds niet garandeert, dat hij never nooit niet met doping in aanraking is gekomen.
El Chaba 11 februari 2019 14:45
Totdat je beseft dat het je eigen dochter van 16 jaar oud is..
Eindhovuh 11 februari 2019 18:45
Want in Nederland doen we heel nuchter verslag en draven we nooit door en vindt niemand dat prachtig?
EN HIJ STAAT!!
(Of alles van van Gelder)

Ik vind het helemaal niet erg. Sterker, onderkoelt commentaar bij die, sporadische, legendarische sportprestatie doet zelfs afbreuk.
Remko 11 februari 2019 19:34
I.t.t. een groot deel van de Nederlandsche samenleving vind ik het DENNIS BERGKAMP, DENNIS BERGKAMP, DENNIS BERGKAMP van Jack van Gelder in 1998 dan ook echt verschrikkelijk. Ik was toen ook heel erg blij, maar dit was toch gewoon egotripperij van de verslaggever!? Ik vind het nog steeds een walgelijk kerel.
ton duk 11 februari 2019 19:52
waarbij er nog wel enig onderscheid mag zijn tussen een radio en/of tv-verslag....
Ik ben ook voor het redelijk neutraal verslag met af en toe een emotionele uitglijder
gr
Tjappie2 11 februari 2019 20:33
Helemaal eens. Van Gelder is afschuwelijk. Laat die zn geschreeuw maar bewaren voor te land ter zee en in de lucht. Die act tijdens het wk was beschamend.
Tinuz 11 februari 2019 20:44
Waarom zou je je daar aan ergeren. Dan heb je je prioriteiten niet op orde als je het mij vraagt. Eén van de kwalen van deze tijd. Volstrekt ongevaarlijk gespetter. Vond ik toen wel vermakelijk. Ik had destijds een walkman waarmee ik ook regelmatig naar Jack van G. luisterde, herinner ik me.
Tinuz 11 februari 2019 20:48
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik me ook wel eens erger aan een sport commentator. Maar niet aan Michel Wuyts.
tvm 11 februari 2019 21:04
Een van de beste commentatoren imo is Theo Reitsma. Vooral in zijn hoogtijdagen. Redelijk sober en relatief objectief. Voelde belangrijke momenten aan:
-Maradona, scoort ie met de hand? Dat is de grote vraag, en ik denk ja.
-Ellen van Langen, nu! (En toen op dat moment vond ze het gaatje binnendoor, goud OS 1993).
-Ajax AC Milan, CL finale 1995. Vlak voor de 1-0 van Kluivert: "Ja, Ajax is ook 'gewoon' beter nu".

Verder is Jack van G.een kontenlikker eerste klas die niet tegen kritiek kan.p
Remko 11 februari 2019 21:04
Herbert Dijkstra kan ik ook niet aanhoren, maar dat is vooral omdat ik hem incompetent vind.
Tjappie2 11 februari 2019 21:13
Herbert is niet al te best, maar z'n enthousiasme lijkt redelijk oprecht. Joris vd Berg lijdt dan weer aan hetzelfde kwaaltje als Van Gelder. Gespeeld enthousiasme of te lang doorgaan. Na 2x "Bergkamp" had Jack z'n punt op zich wel gemaakt.
Horsie is back 11 februari 2019 21:15
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een van de beste commentatoren imo is Theo
> Reitsma. Vooral in zijn hoogtijdagen. Redelijk
> sober en relatief objectief. Voelde belangrijke
> momenten aan:
> -Maradona, scoort ie met de hand? Dat is de grote
> vraag, en ik denk ja.
> -Ellen van Langen, nu! (En toen op dat moment vond
> ze het gaatje binnendoor, goud OS 1993).
> -Ajax AC Milan, CL finale 1995. Vlak voor de 1-0
> van Kluivert: "Ja, Ajax is ook 'gewoon' beter
> nu".
>


OS 1993. Je "vergeet" EK 1988 met "Goed stel, zeg" bij de hossende Nederlandse elftal spelers.
Tegenwoordig zou zo'n commentaar niet meer opvallen, want elke Nederlandse vrouwenploeg doet zoiets dergelijks tegenwoordig
Tinuz 11 februari 2019 21:16
Aan Dijkstra heb ik me met name in het verleden groen en geel geergerd. Gek genoeg vind ik hem tijdens het schaatsen een stuk beter te pruimen. Van wielrennen heeft hij geen enkele kaas gegeten. Dat is opmerkelijk te noemen gezien zijn aantal dienstjaren. Mijn ergernis gaat terug naar ergens beginjaren tweeduizend als ik me niet vergis.
Remko 11 februari 2019 21:19
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Herbert is niet al te best, maar z'n enthousiasme
> lijkt redelijk oprecht. Joris vd Berg lijdt dan
> weer aan hetzelfde kwaaltje als Van Gelder.
> Gespeeld enthousiasme of te lang doorgaan. Na 2x
> "Bergkamp" had Jack z'n punt op zich wel gemaakt.

Ja maar na die derde keer DENNIS BERGKAMP kwam er nog een soort kreun alsnog hij klaarkwam.

Over klaarkomen gesproken, ik zag een voorstukje van Belgasport - Tom Boonen, waarin Wuyts, vol passie en bewondering, zijn hand op het bovenbeen van Tommeke legt. Ik vond het heel eng.....
Tinuz 11 februari 2019 21:21
"Dat zijn stronken".
Tjappie2 11 februari 2019 21:24
Wuyts en Boonen eng? Meer volgens verwachting. Dat Wuyts zn moeder zou verkopen om een keer met Boonen naar bed te kunnen lijkt me een inschatting die dicht bij de waarheid ligt.
Horsie is back 11 februari 2019 21:27
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Herbert Dijkstra kan ik ook niet aanhoren, maar
> dat is vooral omdat ik hem incompetent vind.

Hij is wel competent, maar zeker dit WK Afstanden Schaatsen zat hij wat mij betreft tegen de overspannenheid aan.
Hersman als side-kick is de analist pur-sang en minder chauvinistisch.

Het allerergst aan schaatscommentaar is voor mij het cijferfetisjisme en dat wil wat zeggen voor een data-imperialist, zoals Horsie. grinning smiley
Horsie is back 11 februari 2019 21:31
De definitie van "eng" is voor eens en altijd vastgelegd door Wim de Bie.

Zijn hand op het bovenbeen. Dat is niet eng meer, want dan zit er geen ruimte meer tussen hand en bovenbeen.
Ik ken geen eng steegje waar je in werkelijkheid niet eens door kunt lopen. grinning smiley
De zwarte trui 11 februari 2019 22:19
Boonen zelf ook.
Surplace op souplesse 11 februari 2019 23:18
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2019 23:18 door Surplace op souplesse.
Surplace op souplesse 11 februari 2019 23:18
"Boonen als een vorst, niet te stoppen, monumentaal, wat doet hij dat ongelooflijk sierlijk zeg, welk een cadans, wat een majestueus tempo, hij geeft alles, als je hem zo ziet rijden geloof je toch dat er meer kan zijn tussen hemel en aarde." Wuyts die in een regenboogvodje en ontbloot onderlijf op twee meter afstand verslag staat te doen van hoe Boonen Sophie van Vliet helemaal week neukt: 'Ik penetreer je kapot naar volwassenheid.' Op de plank boven het bed vier trillende kasseien, Leo van Vliet met een matrozenmuts op door een raampje glurend en zijn duim op stekend. Mooie scene en een prima uitzending. Bedankt voor de tip. Denk ik.

[naar Herbert Dijkstra moeten luisteren is als iemand die onafgebroken in je oor zit te schijten met diarree van rotte bloemkool: onkundig, melaatse intonaties, inzichtloos, misplaatst enthousiasme, verstrooid en dat combineert hij allemaal met z'n ongelofelijke kutstem. Enige reden dat die man nog wordt aangehouden is te veronderstellen dat alle onzin langs de meeste kijkers heen gaat]
Anony 11 februari 2019 23:41
Heerlijke docu, vooral omdat ik het enthousiasme en de bewondering van de 12 tot 15-jarige ik nog eens voelde opborrelen.

Dat stukje waar Boonen terugblikt op de hand van Wuyts op zijn bovenbeen: priceless. spinning smiley sticking its tongue out Inderdaad wel behoorlijk bizar, ik zou in de trend van vele prikkers hier nog bijna gaan geloven dat de beste man 's nachts droomde van Tommeke.
Tjappie2 12 februari 2019 00:02
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heerlijke docu, vooral omdat ik het enthousiasme
> en de bewondering van de 12 tot 15-jarige ik nog
> eens voelde opborrelen.

Daar kan ik wel inkomen. Als 11-jarige was ik er vanaf die rotonde met Mauri tot aan de finish in Aix-le-Bains van overtuigd dat Boogerd een god was. Ik beklaag me nog elke dag dat ik niet meer naar wielrennen kan kijken zoals ik dat als jochie deed.
Leon 12 februari 2019 00:03
Horsie is back 12 februari 2019 00:13
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anony Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heerlijke docu, vooral omdat ik het
> enthousiasme
> > en de bewondering van de 12 tot 15-jarige ik
> nog
> > eens voelde opborrelen.
>
> Daar kan ik wel inkomen. Als 11-jarige was ik er
> vanaf die rotonde met Mauri tot aan de finish in
> Aix-le-Bains van overtuigd dat Boogerd een god
> was. Ik beklaag me nog elke dag dat ik niet meer
> naar wielrennen kan kijken zoals ik dat als jochie
> deed.

Je bent in goed gezelschap, Tjappie2.

€ ........ at the drop of a hat
Tjapoie2 would give it all gladly to Horsie if his live could be like that
Horsie is back 12 februari 2019 00:15
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heerlijke docu, vooral omdat ik het enthousiasme
> en de bewondering van de 12 tot 15-jarige ik nog
> eens voelde opborrelen.
>
> Dat stukje waar Boonen terugblikt op de hand van
> Wuyts op zijn bovenbeen: priceless. spinning smiley sticking its tongue out Inderdaad
> wel behoorlijk bizar, ik zou in de trend van vele
> prikkers hier nog bijna gaan geloven dat de beste
> man 's nachts droomde van Tommeke.


Voor mijn beeldvorming, Anony, Dat terugblikken was dat echt of alleen maar overdrachtelijk. smiling smiley
opoeepo 12 februari 2019 00:32
Wuyts is niet eng.
Die Anema vond ik eng. Of is dat een gekende billenknijper?
valse trage 12 februari 2019 00:42
grinning smiley Hiervoor kom je op het prikbord. Danku!
Anony 12 februari 2019 01:51
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anony Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heerlijke docu, vooral omdat ik het
> enthousiasme
> > en de bewondering van de 12 tot 15-jarige ik
> nog
> > eens voelde opborrelen.
> >
> > Dat stukje waar Boonen terugblikt op de hand
> van
> > Wuyts op zijn bovenbeen: priceless. spinning smiley sticking its tongue out
> Inderdaad
> > wel behoorlijk bizar, ik zou in de trend van
> vele
> > prikkers hier nog bijna gaan geloven dat de
> beste
> > man 's nachts droomde van Tommeke.
>
>
> Voor mijn beeldvorming, Anony, Dat terugblikken
> was dat echt of alleen maar overdrachtelijk. smiling smiley


In het artikel op sporza over de docu staat het bewust fragment apart uitgelicht. Al raad ik je gewoon aan je vooroordelen te laten varen en de uitzending volledig te bekijken.
Horsie is back 12 februari 2019 02:13
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------

> In het artikel op sporza over de docu staat het
> bewust fragment apart uitgelicht. Al raad ik je
> gewoon aan je vooroordelen te laten varen en de
> uitzending volledig te bekijken.

Heb ik vooroordelen, Anony? smiling smiley
Ik heb het bewuste fragment gezien. Vroeger op de kermissen was het ook al. "Komt het zien, komt het zien".
Als ik even meer tijd en vooral goesting heb zal ik de uitzending nog eens bekijken.
Want nu heb ik de volledige analyse van mijn training van de vorige dag nog niet eens gemaakt.

Intussen ben ik op een ander "forum" tot professor .... in de z.g. weet-niet-kunde gepromoveerd en is er weer content van mij verwijderd.
Uiteraard wel voor het nageslacht bewaard.
Anony 12 februari 2019 02:17
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anony Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > In het artikel op sporza over de docu staat het
> > bewust fragment apart uitgelicht. Al raad ik je
> > gewoon aan je vooroordelen te laten varen en de
> > uitzending volledig te bekijken.
>
> Heb ik vooroordelen, Anony? smiling smiley
> Ik heb het bewuste fragment gezien. Vroeger op de
> kermissen was het ook al. "Komt het zien, komt het
> zien".
> Als ik even meer tijd en vooral goesting heb zal
> ik de uitzending nog eens bekijken.
> Want nu heb ik de volledige analyse van mijn
> training van de vorige dag nog niet eens gemaakt.
>
> Intussen ben ik op een ander "forum" tot professor
> .... in de z.g. weet-niet-kunde gepromoveerd en is
> er weer content van mij verwijderd.
> Uiteraard wel voor het nageslacht bewaard.


Ik dacht dat je misschien niet wou kijken, uit principe. Maar ik verwar je met iemand anders. Mijn excuses, het is laat!
Eindhovuh 12 februari 2019 07:13
Anema is heel eng.
Sub Culture 12 februari 2019 08:12
Idem.
Bij wijlen oprechte heimwee naar de wielersport van de jaren '90.
Het leek allemaal zoveel epischer, meer kleurrijke figuren.
Ook al waren ze allemaal doordrenkt van doping, wat maakt mij het uit..
Clavan 12 februari 2019 09:09
Als ik heel eerlijk ben zou ik Irene Schouten ook wel in de billen willen knijpen. Maar ja, ik ben ook wel een beetje eng.
rustdag 12 februari 2019 09:11
Vandaag: 19:03 Belga sport
Remko 12 februari 2019 15:34
‘Het koppel stronken van Tom Boonen’ :-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2019 15:35 door Remko.
El Chaba 12 februari 2019 16:41
Maar ik verwar je met iemand anders.

Dat was ik waarschijnlijk.. winking smiley
El Chaba 12 februari 2019 16:44
Eens. Plaatsvervangende schaamte als ik naaar die man kijk..
Maar het schijnt wel een goede trainer te zijn.
Anony 12 februari 2019 17:36
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar ik verwar je met iemand anders.
>
> Dat was ik waarschijnlijk.. winking smiley

Correct! Kijken!
El Chaba 12 februari 2019 17:42
Nou vooruit dan, omdat jij het zegt.
Maar wel graag een linkje, want ik ben te lui om er op dit moment moeite voor te gaan doen.. winking smiley
Anony 12 februari 2019 17:44
El Chaba 12 februari 2019 17:48
Natuurlijk is Wuyts wel eng.
Althans in zijn welhaast bizarre adoratie voor sommige Belgische wielrenners/veldrijders.
Ben wel benieuwd naar zijn top vijf qua adoratie.
Boonen en (Sven) Nys komen er in ieder geval in voor. Iemand nog meer smaken?

Overigens vind ik Wuyts in het algemeen als wielercommentator nog altijd tien keer beter dan Dijkstra en/of Ducrot, laat dat duidelijk zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2019 17:48 door El Chaba.
Horsie is back 12 februari 2019 17:55
Van nabij bekeken is Anema niet affreus, afgrijswekkend, afgrijzenwekkend, akelig, angstaanjagend, angstwekkend, bar, beangstigend of bekrompen.
Ik hoor Irene nog tegen de interviewer zeggen: "Wat denk jij?" Toen was er voor eeuwig de gunfactor.

Hij is zeker apart en tegendraads, maar of dat nu eng is.
El Chaba 12 februari 2019 18:28
Zie je PB.

Met apart en tegendraads heb ik in het algemeen geen moeite, maar wel met zijn eeuwige houding van 'ik word door iedereen miskend en tegengewerkt, vooral door de KNSB etc.
En vervolgens zijn daarmee samenhangende - mijns inziens - overdreven emotionele uitspattingen als één van zijn pupillen weer eens een belangrijke zege heeft geboekt. Waarom zou je dat nodig hebben? Maar goed, zoals gezegd, smaken verschillen.. winking smiley
El Chaba 12 februari 2019 18:47
Ik moest me eerst registreren en hoewel ik daar niet van hou, toch gedaan.
Allemaal gelukt, de bevestigingslink via email aangeklikt en vervolgens de video aangeklikt:

Oeps
Deze video kan je enkel bekijken als je in België woont.
Meer info vind je op onze helppagina.

Geo restricted dus..
Slimmerd 12 februari 2019 19:59
Je hebt niet veel gemist, redelijk basic docu, niks speciaals.
Anony 12 februari 2019 23:11
"Dit programma kan je enkel in de EU bekijken." staat daar nochtans. Zit je in Engeland, Chaba? smiling bouncing smiley
Remko 13 februari 2019 14:04
Wel mooi die reactie van Tom op Wuyts’ actie :-)
Andere Peter 15 februari 2019 03:05
'EN HIJ STAAT' is juist zo goed omdat het óók deskundig is. Meegaan met de flow van emotie is een pre.

Eén van mijn favorieten daarbij is (niet mijn soort, het gaat hier over de kwaliteit van het commentaar:
'Timmertje, Timmertje, wat ga je doen?'
merijntje mortirolo 15 februari 2019 09:00
-
De kracht van herhaling wordt vaak juist een zwakte: ik vind Dijkstra wat wielrennen betreft een verschrikkelijke knuppel en ik heb al helemaal niets met schaatsen, maar de plaatsvervangende schaamte in commentaren als "Timmertje, Timmertje, wat ga je doen?" komt pas (achteraf) als het duizend keer is herhaald. Op het moment zelf (en ja, ik keek daadwerkelijk live mee, bij mijn vriend Adriaan in de Celebesstraat in Stad) ben je eerder geneigd 'mee te gaan' dan je te ergeren. (Een en ander afhankelijk van leeftijd, omgeving, enthousiasme voor, en ook wel kennis van, de sport etc etc). Ergens dus wel eens met Andere Peter hierboven (komt zo af en toe voor, daar werk ik aan met een psycholoog).

Toen Bergkamp die bal van Frank de Boer uit de lucht plukte, had ik echt wel hetzelfde enthousiasme als Van Gelder hoor. Al heb ik niet zo een dikke kop en vind ik mezelf veel geweldiger dan Van Gelder zichzelf vindt.

Om dan meteen nog maar even een van de meest verschrikkelijke tv-persoonlijkheden aller tijden een compliment te maken: voor mij in zijn eenvoud een van de mooiste (sportgerelateerde) uitspraken op tv ooit kwam van Mart Smeets die op een zondagavond in de jaren negentig in Studio Sport na het veldrijden 'gewoon even spontaan' kwam met "Een zondag in de winter zonder Van der Poel is geen zondag." :worshipsmiley:

Je zou die uitspraak in deze tijd ook kunnen gebruiken.

Aan de ene kant zijn die enthousiaste sportcommentaren iconisch, aan de andere kant pathetisch. ( "HIJ STAAT!" ) Zo maken ze zowat bij ieder wat los. Mooi toch?

#kusjes!

Waar ging dit topic eigenlijk over?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2019 09:01 door merijntje mortirolo.
opoeepo 15 februari 2019 12:38
"They think it's all over. It is now!"
Horsie is back 15 februari 2019 13:08
Gentlemen, laten we bij de les blijven. Cancellara doet Michel Wuyts pijn op de muur en laat Boonen ter plaatse.
"Dit is pijnlijk, dit is pijnlijk" en even later als zijn befaamde bijrijder vileintjes ook nog op de Paterberg wijst "Ook dat nog, ook dat nog".

Dit is ongekend, waarbij Horsie's gedachten toch weer uit moeten gaan naar Sanne, die moet "rusten' want teveel last van rechterheup en rechterbeen.
"Elke revolutie vreet zijn eigen kinderen".
lodjan 15 februari 2019 13:49
Na de Muur kwam alleen nog de Bosberg.
Horsie is back 15 februari 2019 14:05
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Na de Muur kwam alleen nog de Bosberg.

Video nog eens afgeluisterd.
Hoe ik aan Paterberg kom zal wel eeuwig een raadsel blijven. Het is zoiets als: .. en de Kapelmuur nog op ..
Dat "Ook dat nog, ook dat nog" blijft uiteraard eeuwigheidswaarde behouden. Der Töff von Ittgen als platwalser.

Intussen hoor ik "rivaal van dienst". Wie zou dat nou anno 2019 zijn? smiling smiley

Lodjan, bedankt voor je oplettendheid.
Sub Culture 15 februari 2019 19:01
Express yourself!
Clavan 15 februari 2019 19:32
Terwijl jullie je druk maakte over een docu van een fietsertje heb ik Missing in Action met Chuck Norris nog eens her-bekeken. Wat.een.film
Snorfietser 15 februari 2019 21:39
Ik kon wel janken die toch. Toch zienik het palmares van Boonen als compleet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen