Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Luc Suykerbuyk

Gepost door ton duk 
ton duk 12 februari 2019 12:19
Een van mijn favoriete jaren80 renners is jarig...

[nl.wikipedia.org]

gr
Horsie is back 12 februari 2019 12:25
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een van mijn favoriete jaren80 renners is
> jarig...
>
> [nl.wikipedia.org]
>
> gr

Sticky van maken, Ton? hot smiley
Nodig jij ook alvast Marilyn Monroe uit, neen, niet Mariah, want die zingt soms vals, alhoewel haar Hero Horsie zeer wel kan bekoren door de magische hick-up.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2019 13:42 door Horsie is back.
Eindhovuh 12 februari 2019 14:54
Die staat mij uit mijn jeugd nog vaag bij.
Wat was daar ook alweer mee? Een groot talent dat nooit doorbrak of zoiets?
opoeepo 12 februari 2019 15:06
Luc presteerde alleen in Spanje.
ton duk 12 februari 2019 15:07
Een doorsnee renner die in Spanje ging rijden en zo wat furore maakte in Spanje
Volgens mij verder geen verhaal....
gr
Horsie is back 12 februari 2019 15:08
Net wat je zegt, Jaren80. Daarna ging het bergafwaarts om welke reden(en) dan ook: van 10 naar 64 / opgave / 79.
El Chaba 12 februari 2019 15:10
Toch op z'n 25-ste een keer 10 in het AK van de Vuelta plus een etappezege, dus toch net ietsje meer dan een doorsneerenner.
ton duk 12 februari 2019 15:15
Ik bedoelde dat hij in den beginne een doorsneerenner was/leek bij de amateurs maar door zijn Spaans / Baskisch avontuur daar tot aardige resultaten kwam met oa etappe Vuelta en Baskenland en ereplaatsen in AK in deze ronden

[www.procyclingstats.com]
Aardig top 10...

gr
Horsie is back 12 februari 2019 16:00
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Luc presteerde alleen in Spanje.

Wat bedoelt U Opoe? smiling smiley
Cecchini 12 februari 2019 16:18
Ooit toen ik de topics van de Vuelta opende kreeg elke etappe een Nederlandse renner met een rijk Vuelta verleden extra aandacht, zoals Luc. Dit schreef ik zo'n dikke 4 jaar geleden.

24-08-2014 01:46
Zo in de late nacht ga je ineens warme herinneringen aan de Vuelta van toen ophalen, toen de Vuelta nog na de voorjaarsklassiekers op het programma stond, de Vuelta daarom ook nog vaak in slecht weer werd gereden, Robert Millar een keer in het pak werd gestoken door een Spaanse combine, Marino Lejaretta een veel betere uitvoering was dan Adam Hansen, maar ook Luc Suijkerbuijk die zomaar eens binnen de top 10 eindigde. Zo'n avond dus en Googlend op zoek gaat hoe het toch met Luc gaat. Mijn speurtocht hield op in 2009, daarna is er nooit iets meer van hem vernomen.


CASTELLON - Luc Suijkerbuijk laat u groeten. De profrenner van weleer woont al lang niet meer in Nispen, zoals toen.
Hij heeft sinds 1989 zijn draai gevonden in Castellon, 300 kilometer onder Barcelona en 70 kilometer boven Valencia.
“In de buurt van Villareal, zeg maar”, verduidelijkt Suijkerbuijk (45). Hij woont er samen met vrouw Jolanda en twee zonen Mike en Sven en runt er een fietsenzaak. “Doe ik alleen. Ik heb geen mensen in dienst. De recessie is hier gevoelig. De werkloosheid is hoog: zeventien procent.”
Er zijn een paar redenen waarom hij in Spanje is blijven hangen. “Het klimaat natuurlijk en de manier van leven. Het is doorgaans lekker weer en de mensen jakken en jagen hier niet.” Hoewel, lekker weer… “Deze zomer is het hier wel heel erg warm ja.”. En voor wie het niet weet, of inmiddels vergeten mag zijn: Suijkerbuijk eindigde precies twintig jaar geleden, in 1989, in diezelfde Ronde heel erg verdienstelijk als tiende. Hij won in datzelfde jaar de etappe naar Avila.
Die overwinning staat Suijkerbuijk - zes jaar prof, evenzoveel triomfen en uitkomend voor louter Spaanse ploegen als Dormilon, Zahor en Lotus/Festina - nog helder voor de geest.
“Het was een bergetappe. Ik zat voorop met twee Colombianen. Sprinten kon ik niet, maar die Colombianen nog minder.”
Naar boven rijden, dat kon Suijkerbuijk opvallend genoeg des te beter. Zijn kenmerkende lange, witte benen hielpen hem snel bergop, waardoor de voormalige Nispenaar juist op dat terrein tot grote daden in staat was. Zo won hij ooit ook de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland. “Is na de Vuelta-etappe m'n mooiste zege.”
El Chaba 12 februari 2019 16:37
Lucho Herrera 12 februari 2019 18:36
Renners uit de jaren ‘80 en begin jaren ‘90 maak ik nog wel eens groter dan ze zijn. Als 8 jarige begon ik het wielrennen te volgen. En als 10 jarige spitte ik grondig alle artikelen van Jean Nelissen in dagblad de Limburger door. In april als de Vuelta werd verreden dook dan ook de naam van Luc Suykerbuyk op! Een Nederlander die voor een Spaanse ploeg fietste en avonturen beleefde in het buitenland. Dat moest wel een geweldenaar zijn!

(Zoals Tjappie in een ander topic al zei. Zo mooi als in je kinderjaren wordt koers kijken nooit meer)
Horsie is back 12 februari 2019 18:48
Mijn eerste wieleridool moet een klimgeit geweest zijn.
Luijt 12 februari 2019 23:26
10e in de Vuelta in die tijd stelde niets voor.
opoeepo 13 februari 2019 01:26
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> opoeepo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Luc presteerde alleen in Spanje.
>
> Wat bedoelt U Opoe? smiling smiley


Is geen woord Spaans bij, toch?
ton duk 13 februari 2019 09:15
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Renners uit de jaren ‘80 en begin jaren ‘90
> maak ik nog wel eens groter dan ze zijn

Volledig hetzelfde bij DUK hoewel ik dan nog een stuk jonger ben
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen