Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Team Sky krijgt hoofdsponsor uit Colombia?

Gepost door lodjan 
lodjan 14 februari 2019 09:24
‘Colombiaanse oliegigant in beeld als nieuwe hoofdsponsor Team Sky’
donderdag 14 februari 2019 om 08:55 (WF)

Ecopetrol lijkt Team Sky van de ondergang te redden. Het Colombiaanse oliebedrijf is volgens La Gazzetta dello Sport klaar om het hoofdsponsorschap van de Britse WorldTour-ploeg vanaf volgend seizoen op zich te nemen.

Dave Brailsford is in Colombia voor de Tour Colombia 2.1, maar dat is volgens de roze sportkrant niet de enige reden waarom hij momenteel in Zuid-Amerika verblijft. De ploegbaas, die na het afhaken van Sky op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor, voerde in de hoofdstad Bogotá gesprekken met de Colombiaanse president Iván Duque en Ernesto Lucena, hoofd van het Ministerie van Sport. Volgens El Espectador was de ontmoeting geïnitieerd door voormalig Sky-renner Rigoberto Uran, die al langer hardop droomt van een Colombiaanse WorldTour-ploeg.

Tijdens het gesprek is Ecopetrol naar voren geschoven als nieuwe hoofdsponsor. Het bedrijf is voor meer dan tachtig procent in handen van de Colombiaanse overheid en behoort tot de grootste spelers op de Zuid-Amerikaanse oliemarkt, met meer dan 9.000 werknemers. Mogelijk zijn er naast Ecopetrol nog meer Colombiaanse bedrijven betrokken bij de overname van de wielerploeg.

Team Sky heeft al langer een band met Colombia. In de beginjaren van de ploeg was Rigoberto Uran steevast een van de klassementsrenners. Dit jaar seizoen staan er drie Colombiaanse renners op de loonlijst van de formatie: Sebastián Henao, Iván Sosa en Egan Bernal.
Eindhovuh 14 februari 2019 09:36
Tja. Op zich is het leuk als een soort "Colombiaanse ploeg" ontstaat op WT niveau. (ik weet niet of dat het plan zou zijn).
Aan de andere kant is Ecopetrol zoals alle oliebedrijven geregeld in opspraak. Net als Brailsford eigenlijk.
(2015 was er nog een groot omkoopschandaal met Ecopetrol, vorig jaar flinke protesten over de behandeling van werknemers, de aanhoudende guerilla aanvallen op pijplijnen(58x in 2018), etc.)
Orakel 14 februari 2019 11:34
Dit bedrijf heeft een omzet boven de 30 miljard Euro. Is volgens Forbes een fantastische werkgever. Ondanks de groene revolutie zijn we nog makkelijk 10-20 jaar hoofdzakelijk afhankelijk van fossiele brandstoffen. Dus wat mijn optelsom betreft: een héle goede deal voor het huidige Team SKY. Een sponsorinvestering van 20-30 miljoen is een peuleschil voor Ecopetrol en met het vele Colombiaanse talent in deze ploeg is het ook een interessante deal voor de grootse aandeelhouder: de Colombiaanse staat. Kortom: ik zie dit wel rond komen.
opoeepo 14 februari 2019 12:18
Er gaat niets boven een stabiele partner.

[www.reuters.com]
Horsie is back 14 februari 2019 12:28
Horsie vraagt zich wel eens af zitten hier nu veel wielermensen die overal verstand van hebben of mensen, die overal verstand van hebben behalve wielrennen.
Valentine's can't buy Horsie. Ut is maar dat u het weet.
Eindhovuh 14 februari 2019 12:44
Een goede deal voor Sky denk ik ook.
Goede werkgever denken de gewonde demonstranten blijkbaar anders over. [www.google.nl]

Maar goed als je wat googled over Shell kom je ook veel vervelends tegen.
Orakel 14 februari 2019 19:39
Zulke topics zijn denk ik het bewijs dat dit prikbord vol zit met dynamische persoonlijkheden, met een brede maatschappelijke visie. Een verfrissend en veelzijdig publiek. Binnen een gedeelde passie.
Curzio 14 februari 2019 20:50
Horsie is back 14 februari 2019 22:10
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zulke topics zijn denk ik het bewijs dat dit
> prikbord vol zit met dynamische persoonlijkheden,
> met een brede maatschappelijke visie. Een
> verfrissend en veelzijdig publiek. Binnen een
> gedeelde passie.

Netjes geformuleerd, Orakel. Je hebt het toch wel over de usual suspects, niet over het merendeel van de prikkers, die never nooit nie reageren of heel zelden.
Het is trouwens wel een interessant topic.
Twintig jaar geleden of eerder had je een hausse aan mannen, die plotseling de edele wielersport gingen beoefenen en 's Heeren wegen onveilig maakte.
De regionale krant spendeerde er zelfs een sensationeel artikel van (in de trant van de ZHW is nu een roetsjbaan geworden), waartegen Horsie in het geweer kwam.

De opgestoken storm ging natuurlijk weer liggen, maar Horsie heeft in de een en twintigste eeuw stellig de indruk gekregen, dat het praten en schrijven over wielrennn laten we zeggen erg bon ton is geworden. Als je weet wie Tom Dumoulin is staat toch beter op je CV dan dat je iets weet over Marshall McLuhan.
Maar hier zitten uiteraard alleen mensen, die in hun eerste levensjaar al op de fiets klommen.

Horsie was een laatbloeier, want zijn coming-out (renfiets) dateert van 6 mei 1973.

Het spijt Horsie wel dat de beroepsgroep cardiologen hier niet schijnt te zijn vertegenwoordigd of zijn die net als shrinks, die online niet willen oordelen.
Horsie is back 16 februari 2019 14:59
https://www.cyclingweekly.com/fitness/why-amateurs-shouldnt-try-to-pedal-like-chris-froome-191779]Hier[/url]
Intussen wordt heel vilein amateurs afgeraden te pedaleren als Chris Froome.

Voor Tjappe2: De paradijsvogel is beter en heeft als eeuwige optimist weer volop praatjes.
Maar die kwalificatie kunnen we beter aan Annemieke van Vleuten geven. Laat nu de Omloop maar komen, maar eerst naar buiten, richting zuiden, terwijl op de achtergrond North & South wordt uitgeluid.
Tjappie2 16 februari 2019 16:56
Ik heb nog steeds geen idee wie die paradijsvogel is, voorts ben ik geen fan van Van Vleuten en ten derde valt het me op dat je de afgelopen dagen opvallend vaak het woord "vilein" gebruikt. On topic zou dit voor de Sky-boedel een goede deal zijn lijkt me.
Horsie is back 16 februari 2019 18:21
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb nog steeds geen idee wie die paradijsvogel
> is, voorts ben ik geen fan van Van Vleuten en ten
> derde valt het me op dat je de afgelopen dagen
> opvallend vaak het woord "vilein" gebruikt. On
> topic zou dit voor de Sky-boedel een goede deal
> zijn lijkt me.


Het begint inderdaad te ontsporen. On track dan maar: Paradijsvogel is natuurlijk de man, die op dit prikbord eigenlijk niet mag worden genoemd, dus een soort JWH, maar dan drijft Horsie het wel heel erg op de spits, een man dus van de Veluwe, ene Maas van Beek, ook bekend als Willy Wortel.
Paradijsvogels kwamen vroeger alleen voor in Showroom, het eertijdse Farce Majeure achtige programma over zonderlingen. Een paradijsvogel is voor mij iemand, die heel tevreden mag zijn met het leven, dat hij/zij mag leiden, maar vervolgens toch doet of het paradijs aan het andere eind van de wereld ligt en de wereld daarbij een rad voor ogen probeert te draaien met prestaties, die er in die context niet toe doen. Horsie vindt wel, dat elk mens van 10 tot 105 een werelduurrecord poging mag doen, maar daarvoor dan niet de doelpalen moet verzetten.

Geen fan van Annemieke? Woorden schieten me tekort. smiling smiley

Waar jij dat nou vandaan haalt, dat ik de afgelopen dagen opvallend vaak het woord "vilein" gebruik, zal wel op rekening te schrijven zijn van Truth is in the eye of the beholder.

Dat begrip vilein was door Horsie uiteraard ironisch bedoeld. De crux van dat artikel was namelijk, dat hoge trapfrequenties bij kleinere verzetten, door sommigen ook betiteld als het koffiemolentje en dat later het handelsmerk van Chris Froome werd, energetisch niet goed uitwerken en daarom amateurs werd ontraden.
Horsie is back 16 februari 2019 18:47
Op de wenken bediend, al lekker aan het trainen, maar de Paradijsvogel zet intussen doodleuk op zijn Facebook, dat hij het Nederlands Uurrecord van Frans Slaats, afgerond 45,6 km gereden in 1937 op de snelle Vigorelli baan eind maart gaat proberen te verbeteren.

Voor de goede orde: op zogenaamd conventioneel materiaal en het klopt inderdaad, dat dit op die manier verder nooit werd verbeterd, want uurrecord pogingen zijn altijd buitengewoon schaars geweest, simpelweg omdat er geen sportnummer bestaat waarbij de "verliezers" zo ongenadig worden "ontmaskerd".
In het verleden waren het dus bijna altijd degenen, die dachten een kans te maken of het uurrecord ook inderdaad verbraken.

Het is prima een recordpoging met vergelijkbaar materiaal te doen, maar dan moet je ook niet naar grote hoogte "afdalen", want dan verzet je de doelpalen.
Het levert namelijk minimaal 2 kilometer op en de Vigorelli baan was wel degelijk nog een buitenbaan.

Eenzelfde recordpoging voor de UCU 60-64 categorie met volledige aerodynamische uitrusting en ook nog op hoogte is prima, want dat kunnen anderen ook.
We hebben het aan Wiggo te danken, dat er zoveel interesse in het WUR bleef bestaan, want zou hij namelijk in Aguascalientes hebben gereden, dan was het stil geworden.
Orakel 18 februari 2019 17:00
Wielerflits bericht inmiddels dat Brailsford een Colombiaanse sponsor 'zeer onwaarschijnlijk' acht, om vervolgens geen enkele quote te presenteren waarin die uitspraak gedaan, laat staan geduid, wordt.
Tjappie2 18 februari 2019 17:04
Brailsford heeft dat gezegd in de Spaanse sportkrant Marca.
Orakel 18 februari 2019 18:02
Marca beweert dat in een kopje, echter niet in de tekst.
En het artikel van de dag er voor waar binnen dat Marca artikel naar verwezen wordt, heeft deze quote ook niet.

Ik zie zo’n Colombiaans team wel zitten, daarom weet ik graag van de hoed en de rand.
Tjappie2 18 februari 2019 18:17
In de tekst staat: El mánager general del Team Sky, sir Dave Brailsford, reconoció ayer que por el momento "es muy improbable".

Ik neem aan dat het feit dat ze "muy improbable" tussen aanhalingstekens zetten aangeeft dat het hier een quote betreft.
link.
Orakel 18 februari 2019 19:33
Ze verwijzen naar een artikel van de dag er voor, deze:
[www.marca.com]
Dit is slechts een achtergrondartikel waarbij de schrijver zelf concludeert dat de sponsoring waarschijnlijk niet van de grond komt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen