Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de La Provence 2.1

Gepost door Lucho Herrera 
Lucho Herrera 14 februari 2019 11:37
4 dagen koers in het zuiden van Frankrijk. Inmiddels hebben ook de World Tour ploegen de weg naar deze voorbereidingskoers gevonden. Behalve de Franse (top)ploegen staan o.a. SKY, Deceuninck, Trek, Sunweb, Education First en Movistar aan het vertrek.

Vandaag wordt geopend met een volledig vlakke tijdrit van 8,9km. Daarna volgen 3 etappes over een glooiend/heuvelachtig parcours.
ton duk 14 februari 2019 12:52
met Lucho's oogappel LANGEVELD , HOFLAND , VAN DEN BERG en WELTEN als HOLstarters
gr
Lucho Herrera 14 februari 2019 13:00
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> met Lucho's oogappel LANGEVELD

Dat was mij niet ontgaan. Maar ik wilde niet teveel de fanboy uithangen. Maar nu we het onderwerp toch hebben aangesneden geldt dat ik Sebas zeker in de top 10 verwacht vandaag. Deze tijdrit (zonder klimmetje op het einde) moet hem beter liggen dan de tijdrit in Bessege waar hij 6e werd.
Tinuz 14 februari 2019 14:14
Het lijkt erop dat Sebas eindelijk weer eens een goede winter gedraaid heeft. Hoe lang was dat al niet geleden?
lodjan 14 februari 2019 14:18
Voorlopig snelste tijd voor Sebas: 10.15.

[twitter.com]
Lucho Herrera 14 februari 2019 14:24
2 jaar geleden. Toen 3e in Roubaix. Dat was voor veel mensen een verrassing. Maar de Langeveld fans hadden al gezien dat hij in E3, Dwars door Vlaanderen en Vlaanderen ook goede benen had. Vorig jaar in 2018 was Langeveld in Vlaanderen ook goed bezig. Maar Terpstra overklaste hem simpelweg op de Kwaremont. En dat was geen schande. Langeveld is een goede renner voor de 2e lijn, maar geen absolute kopman meer, zoals in zijn Rabo / Greenedge dagen wel werd verwacht.

In Roubaix 2018 brak Langeveld zijn neus en sleutelbeen. Door heel journalistiek Nederland werd dat bericht vervolgens gemeden (los van een kort ANP bericht). Dit terwijl ik een Frans filmpje zag, waarbij de koersdokter vroeg of Langeveld wist wie hij was en waar hij was. Waarop Langeveld dizzy voor zich uitstaarde en een ploegmaat hem ondersteunde. Na die val heeft Sebas hard moeten werken om weer op niveau te komen. In de Dauphine moest hij al na 3 ritjes opgeven. Op het NK liet hij weer iets van vorm zien en werd hij 6e. In de Vuelta heeft hij tenslotte het goede gevoel weer gekregen. En met een Vuelta in de benen gaan klassieke renners vaak lekker de winter in!
Tinuz 14 februari 2019 14:30
Zou mooi zijn als ie eindelijk weer eens een goed voorjaar rijdt.
Horsie is back 14 februari 2019 14:34
Dizzyness van Langeveld doet me denken aan twee topsportsters. die dat ook meemaakten. De een, Brittany Bowe, laat iedereen weer buigen, maar de andere, die toch het allermeeste opzien baarde in het ganze wielerseizoen van 2018, is nog niet zo ver. Mooie benen zag ik recent nog, alhoewel dat later wel was afgevlakt, hetzelfde lot dat de wonderbenen van Tommeke waarschijnlijk ten deel is gevallen, maar dat laatste is boeie uiteraard.
Chloé Dygert-Owen, de gesel van "ons aller" Annemieke in Apeldoorn 2018, is er over twee weken niet bij in Pruszkow.
Lucho Herrera 14 februari 2019 14:45
o.a. Senechal en Rosa blijven ver verwijderd van tijd van Langeveld. Langeveld zal lang bovenaan blijven staan. Wellicht dat er in de slotfase nog een aantal renners onder zijn tijd komen. Denk aan Lampaert, Kämna, Sutterlin.
lodjan 14 februari 2019 14:59
Hofland voorlopig vierde is ook knap. Hij staat toch niet bekend als tijdrijder.

We zijn halverwege: [www.procyclingstats.com]
MarcoV 14 februari 2019 15:06
De heilige Vaughters moet maar eens op het rooster gelegd worden m.b.t. mechanische doping in z'n tijdritfietsen, eerst al z'n team dat in Colombia afrekent met Quickstep en Sky, en nu dit ...
MarcoV 14 februari 2019 15:07
trouwens wel een zeer fraai Mondriaan-truitje dat op het spel staat.
Ook Jimmy Janssens, kort in de tijdrit in Besseges, komt niet aan de Langeveld-tijd.
ton duk 14 februari 2019 15:08
terwijl Julius van den Berg juist zijn tijdritbenen kwijt raakt....
gr
MarcoV 14 februari 2019 15:10
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> terwijl Julius van den Berg juist zijn
> tijdritbenen kwijt raakt....
> gr

hoezo? Rijdt in de voorlopige top 10, o.a. sneller dan de net voor hem gestarte Philippe Gilbert ...
Lucho Herrera 14 februari 2019 15:29
Asgreen nu 2e op 9 seconden.
lodjan 14 februari 2019 15:45
Gevaarlijke klanten voor Sebas:

121 15:32:00 BRÄNDLE Matthias - ,,
126 15:37:00 CAVAGNA Rémi - ,,
129 15:40:00 THOMAS Benjamin - ,,
135 15:46:00 NAVARDAUSKAS Ramūnas - ,,
137 15:48:00 PAILLOT Yoann - ,,
145 15:56:00 VANMARCKE Sep - ,,
146 15:57:00 WALSCHEID Max - ,,
147 15:58:00 GANNA Filippo - ,,
148 15:59:00 LAMPAERT Yves - ,,
149 16:00:00 SÜTTERLIN Jasha - ,,
151 16:02:00 PINOT Thibaut - ,,
152 16:03:00 GALLOPIN Tony - ,,
MarkV 14 februari 2019 15:50
Denk ook maar aan Ganna
lodjan 14 februari 2019 15:51
Brändle redt het niet en ook Cavagna net niet.
ton duk 14 februari 2019 15:56
wat een spanning...
gr
Surplace op souplesse 14 februari 2019 16:05
SebasTiaan heeft er verstandig aan gedaan vroeg te starten. Of leuk gegokt, dat kan ook.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2019 16:08 door Surplace op souplesse.
Slimmerd 14 februari 2019 16:06
Want? Is het weer/de wind drastisch veranderd?
lodjan 14 februari 2019 16:06
Surplace op souplesse 14 februari 2019 16:09
Duidelijk, alleen grootheden van het kaliber Ganna kunnen hier nog onder duiken.
Slimmerd 14 februari 2019 16:10
Want het is ook een indrukwekkend deelnemersveld natuurlijk...
Slimmerd 14 februari 2019 16:12
Ganna voorlopig de snelste aan de meet
Anony 14 februari 2019 16:12
Ganna verpulvert de tijd van Bas.
Anony 14 februari 2019 16:13
Lampaert was overigens tien seconden langzamer dan Langeveld (en negentien trager dan Ganna) is daarmee voorlopig zesde. Vanmarcke negende.
Slimmerd 14 februari 2019 16:13
Haha, Van Avermaet zou hier tweede hebben moeten staan op 9", maar voor Lampaert, Sütterling en Asgreen... dan was het prikbord te klein geweest hoe geweldig deze prestatie was en was er van verpulvering zeker geen sprake geweest.
Anony 14 februari 2019 16:14
Pinot 15e. Ganna wint. Langeveld tweede.
Anony 14 februari 2019 16:17
Nog voor je reactie had ik al gepost dat je landgenoot het een stuk beter deed dan de Belgische kanshebbers. En gezien de verschillen onderling vind ik winnen met negen seconden voorsprong en dus bijna een kilometer per uur sneller rijden wel degelijk een verpulvering. Nergens beweer ik dat Langevelds prestatie niet knap is.

Stel je niet zo aan en doe je nickname wat meer eer aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/02/2019 16:18 door Anony.
Anony 14 februari 2019 16:24
1 *GANNA Filippo 54 SKY 10:05
2 LANGEVELD Sebastian 75 EF1 09
3 *CAVAGNA Rémi 43 DQT 10
4 SUTTERLIN Jasha 35 MOV 15
5 *ASGREEN Kasper 42 DQT 18
6 LAMPAERT Yves 45 DQT 19
7 *THOMAS Benjamin 17 GFC 20
8 DOULL Owain 52 SKY 21
9 VANMARCKE Sep 77 EF1 24
10 PAILLOT Yoann 154 AUB 25

12 REICHENBACH Sébastien 16 GFC 25
13 JANSSENS Jimmy 136 COC 25
14 BRANDLE Matthias 93 ICA 26
15 PINOT Thibaut 11 GFC 27
16 HOFLAND Moreno 74 EF1 28

Gallopin (30e) en Calmejane (73e) stellen behoorlijk teleur.
Sub Culture 14 februari 2019 16:29
Hé, Slimmerd is gefrustreerd, what's new?
lodjan 14 februari 2019 16:34
Lucho Herrera 14 februari 2019 16:40
Lucho Herrera 14 februari 2019 16:47
Of gewoon goede benen? Het is niet zijn eerste goede tijdrit uit zijn leven. Ooit 2e op NK achter Dumoulin in topvorm. Maar ook meerdere malen top 10 en top 5 in met name korte tijdritten (o.a. Eneco Tour). En ook met Rabobank, Greenedge,en Garmin meerdere ploegentijdritten gewonnen. Dat gecombineerd met een vroege voorjaarsvorm en een niet heel sterk deelnemersveld brengt hem nu naar een knappe 2e plaats.
Eindhovuh 14 februari 2019 16:52
ton duk 14 februari 2019 17:34
Ok,ik was wat voorbarig negatief
34e Besseges en nu 23e Provence itt is best acceptabel
gr
Horsie is back 14 februari 2019 17:46
Terwijl menigeen hier nog zat moest Horsie tijdens het avondeten Makkelijk Praten aanhoren en aangluren, alwaar Dumoulin toch echt zei "moet kunnen", wat was ook al weer de vraag, Reinier Groenendaal een te luidruchtige Belgische supporter op de korrel nam (ik moest daarbij aan Duk denken, waarom dan toch) en ook Mathieu van der Poel meermaals door het slijk werd gehaald (het shirt dan wel te verstaan) en onderwijl werd de laatste Elfstedentocht nog gesitueerd in 2011.
Man Man was dat schuddebuiken.

Wel jammer dat WAF bijt Paradijsvogel niet in het programma was opgenomen. Laatstgenoemde is overigens aan de beterende hand.
Morgen valt waarschijnlijk de beslissing of Victor Campanaerts ergens in april de baan een weekje kan gaan afhuren voor zijn werelduurrecordpoging in het baanwielrennen heiligdom van Aguascalientes. Cochabamba hemelsbreed nauwelijks 200 km verwijderd van La Paz wil dit waarschijnlijk ook wel, maar het staat nog te bezien of deze 700 m hoger gelegen indoor wielerbaan dan Aguascalientes hierin slaagt.









Disclaimer
Nieuw VPRO opleukprogramma over Sport.
Tjappie2 14 februari 2019 18:01
Terwijl Tjappie2 in het topic over de Ronde van Colombia een nogal bijzondere recensie kreeg voorgeschoteld van een VPRO-programma waarvan kennelijk de herhaling onlangs is uitgezonden, een en ander gelardeerd met een zieke paradijsvogel waarbij Tjappie2 zich afvraagt hoe die in hemelsnaam op het menu terecht is gekomen, blijkt eenzelfde recensie op hetzelfde moment in een topic over de Ronde van de Provence te zijn beland. Twee schotels voor de prijs van één: Hennie Kuiper zegt me gelukkig waar te beginnen.
Cyclad58 14 februari 2019 19:26
Op NOS teletekst wordt de prestatie van Langeveld ook wat overdreven vind ik. Er staat onder meer dat Langeveld nooit een tijdrijder is geweest. Dat valt wel mee, want hij heeft al eerder laten zien dat hij, mits in vorm en gemotiveerd een prima chrono kan rijden.
In dit veld 2e worden is zonder meer goed, maar ik kan het ook met de beste wil van de wereld geen bovenmatige of superieure prestatie vinden. Gewoon goed, en dat lijkt me goed genoeg.
Cyclad58 14 februari 2019 19:30
Horsie is back 14 februari 2019 21:43
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Terwijl Tjappie2 in het topic over de Ronde van
> Colombia een nogal bijzondere recensie kreeg
> voorgeschoteld van een VPRO-programma waarvan
> kennelijk de herhaling onlangs is uitgezonden, een
> en ander gelardeerd met een zieke paradijsvogel
> waarbij Tjappie2 zich afvraagt hoe die in
> hemelsnaam op het menu terecht is gekomen, blijkt
> eenzelfde recensie op hetzelfde moment in een
> topic over de Ronde van de Provence te zijn
> beland. Twee schotels voor de prijs van één:
> Hennie Kuiper zegt me gelukkig waar te beginnen.

Neeeen, Tjappie2, de zieke paradijsvogel stond helemaal niet op het menu van het VPRO programma Makkelijk Praten.
Hoe jij één recensie in twee topics kunt zien, is me trouwens een raadsel.

Kijk, Horsie is een beetje gefrustreerd omdat enigermate serieus redeneren over topsport, met name hoe de fysieke kwaliteiten van onze voordeoorlogse mannen zich tot die van de hedendaagse mannen verhouden, door die paradijsvogel worden gebruskeerd, want opgevat als al te veel kritiek, te eng op de borst.
Volgens mij heeft één van de vanmorgen toch 16.858 leden tellende Wielrennen Aneldote's Foto's ckub (een zwaluw maakt nog geen Zomer) zich laten we zeggen recent ook erg kritisch uitgelaten (lomp, onnodig grievend, dat wel), maar dat veroorzaakte wel heel erg veel reuring en als Horsie dan bedenkt dat ooit de Roverhoofdman van diezelfde club dezelfde paradijsvogel in het verhaal in bescherming wilde nemen tegen al te veel kritiek van all of the tired horses Horsie en zelfs op hem wilde gaan jagen, dan kom je tot vreemde gedachten. Kunt U me nog volgen?

Misschien moet ik me maar een beetje matigen al functioneert het vaak wel als een medicijn (niemand heeft zoveel plezier hier als ik) en me voorbereiden op de Grand National. grinning smiley. Joan Baez verweet His Bobness ooit in een song, dat hij destijds bepaalde zaken nog al eens vaag hield en te ver voor de muziek uit liep.
Dat laatste zal zeker waar zijn.

Spring is in the air dus gaat Horsie wat vroeger slapen, maar nooit op dezelfde dag. grinning smiley
Tjappie2 14 februari 2019 22:23
Ik kan je niet, of moeilijk, volgen inderdaad. Ik was de draad zelfs zodanig kwijt dat ik meende een paradijsvogel in zowel de Provence als in Colombia te zien. Dit bleek (gelukkig) een optisch bedrog. Overigens ben ik blij dat je plezier hebt op dit forum; blijven posten dus.
Horsie is back 14 februari 2019 23:48
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan je niet, of moeilijk, volgen inderdaad. Ik
> was de draad zelfs zodanig kwijt dat ik meende een
> paradijsvogel in zowel de Provence als in Colombia
> te zien. Dit bleek (gelukkig) een optisch bedrog.
> Overigens ben ik blij dat je plezier hebt op dit
> forum; blijven posten dus.

Een Mirage toe maar en je bent niet eens een dolende in een woestijn.
Ik noem iemand die 63 jaar is, vrouw en leuke kinderen heeft, in het zakelijk leven goed boert en dan als een bezetene in een ver land op grote hoogten zich ongans gaat trainen zo niet daarmee zijn gezondheid in de gevarenzone brengt een paradijsvogel. En zeker als de goede man denkt, dat hij een topsporter is on top of the world (wel als hij zichzelf afpeigert op 5500 m hoogte uiteraard) en in werkelijkheid niet meer (nog steeds prima en lovenswaardig) is dan een goed presterende 60 plusser. Horsie vindt nu eenmaal, dat een mens moet zich nooit moet tooien als een Peacock met veren, die niet zelf zijn verdiend.

Ik heb toch wel moeten lachen om dat Makkelijk Praten en vooral vandaag in de herhaling, omdat daar veel wielrennen in zat.
Zoals om de gemakkelijke quote, dat weer wel, dat als Mathieu niet heeft gewonnen, je er wel bij moet zeggen, dat ie ook niet aan de start stond.
Vrije bewerking van Horsie.
Tjappie2 15 februari 2019 15:38
In de 2e etappe met nog zo'n 15 km te gaan Mauro FINETTO (Delko Marseille Provence) et Anthony DELAPLACE (Arkéa-Samsic) kennelijk op kop met een voorsprong van 1:30 minuut.
lodjan 15 februari 2019 15:48
Erg levendig koersverloop nu. Acht man op kop.
Leider Ganna zou gelost zijn.

[www.directvelo.com]
lodjan 15 februari 2019 15:52
Kopgroep:

Thibaut PINOT + David GAUDU + Rudy MOLARD (Groupama-FDJ),
Simon CLARKE (EF Education First),
Lilian CALMEJANE (Direct Energie)
Gorka IZAGUIRRE INSAUSTI (Astana)
Edward DUNBAR (Team Sky),
Eduard PRADES REVERTER (Movistar Team),
lodjan 15 februari 2019 15:54
15h51
+

Mauro FINETTO (Delko Marseille Provence)
Tony GALLOPIN (AG2R La Mondiale) sont rentrés.
Tjappie2 15 februari 2019 15:55
Jimmy Janssens laat zich weer opmerken en Gaudu voert de forcing op de laatste steile (korte) klim.
lodjan 15 februari 2019 15:56
De kopgroep rijdt weg op (of net na) deze klim:

Km 179 - Les Crêtes (2,8 km à 9,8%) (1ère cat.)
Tjappie2 15 februari 2019 15:56
Composition du groupe de tête :
Edward DUNBAR (Team Sky), Eduard PRADES REVERTER (Movistar Team), Thibaut Pinot, David Gaudu, Rudy MOLARD (Groupama-FDJ), Simon CLARKE (EF Education First), Lilian CALMEJANE (Direct Energie) et Gorka IZAGUIRRE INSAUSTI (Astana).
lodjan 15 februari 2019 15:59
Poging van Lilian CALMEJANE geneutraliseerd.
lodjan 15 februari 2019 16:00
Daarna gaat GAUDU. CALMEJANE reageert.
lodjan 15 februari 2019 16:03
lodjan 15 februari 2019 16:07
1 Eduard PRADES REVERTER (Movistar Team)
2 Tony GALLOPIN (AG2R La Mondiale)
3 Gorka IZAGUIRRE INSAUSTI (Astana)
4 Simon CLARKE (EF Education First)
5 Edward DUNBAR (Team Sky)
6 Lilian CALMEJANE (Direct Energie)
7 Thibaut PINOT (Groupama-FDJ)
8 David GAUDU (Groupama-FDJ)
9 Rudy MOLARD (Groupama-FDJ)
10 Philippe GILBERT (Deceuninck-Quick Step)
lodjan 15 februari 2019 16:09
Gorka is de nieuwe leider, net voor Pinot.
Tjappie2 15 februari 2019 16:15
Langeveld 54e op 2:21 voor wie het interesseert.
Slimmerd 15 februari 2019 16:18
Is ie door aardig wat man verpulverd...
Anony 15 februari 2019 19:37
Mooie kopgroep, leuk voor Prades dat hij het vertrouwen van Movistar meteen kan omzetten. Moeilijk in te schatten of dit goed dan wel teleurstellend is van Gilbert.
lodjan 16 februari 2019 16:13
Vandaag winst voor Gilbert.

Tjoek tjoek!
El Chaba 16 februari 2019 16:21



1 GILBERT Philippe DECEUNINCK - QUICK - STEP 04:26:08
2 SKUJINS Toms TREK - SEGAFREDO MT
3 GALLOPIN Tony AG2R LA MONDIALE MT
4 CLARKE Simon EF EDUCATION FIRST MT
5 IZAGUIRRE INSAUSTI Gorka ASTANA PRO TEAM MT
6 GAUTIER Cyril VITAL CONCEPT - B&B HOTELS MT
7 MARTIN Guillaume WANTY - GOBERT CYCLING TEAM MT
8 EL FARES Julien DELKO MARSEILLE PROVENCE MT
9 *GODON Dorian AG2R LA MONDIALE MT
10 *DUNBAR Edward TEAM SKY MT
11 PRADES REVERTER Eduard MOVISTAR TEAM MT
12 CALMEJANE Lilian DIRECT ENERGIE MT
13 PERICHON Pierre-Luc COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS MT
14 MAS BONET Luis Guillermo MOVISTAR TEAM MT
15 PINOT Thibaut GROUPAMA - FDJ MT
16 MOLARD Rudy GROUPAMA - FDJ MT
17 CHEREL Mikaël AG2R LA MONDIALE MT
18 *STORER Michael TEAM SUNWEB MT
19 *GAUDU David GROUPAMA - FDJ MT
20 MASNADA Fausto ANDRONI GIOCATTOLI - SIDERMEC MT
21 EDET Nicolas COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS MT
22 JANSSENS Jimmy CORENDON - CIRCUS MT
23 ROLLAND Pierre VITAL CONCEPT - B&B HOTELS MT
24 PEDRERO Antonio MOVISTAR TEAM 19
25 DOMONT Axel AG2R LA MONDIALE 27
26 HAGA Chad TEAM SUNWEB 54
27 BARGUIL Warren TEAM ARKEA - SAMSIC MT
28 VICHOT Arthur VITAL CONCEPT - B&B HOTELS MT
29 SERRY Pieter DECEUNINCK - QUICK - STEP MT
30 ZEITS Andrey ASTANA PRO TEAM MT
31 PEREZ Anthony COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS MT
32 LAMPAERT Yves DECEUNINCK - QUICK - STEP MT
33 *KÄMNA Lennard TEAM SUNWEB 01:23
34 *CARTHY Hugh EF EDUCATION FIRST 01:29
35 HIVERT Jonathan DIRECT ENERGIE 01:53
36 DE BONDT Dries CORENDON - CIRCUS 02:23
37 SIMON Julien COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS MT
38 MAISON Jérémy TEAM ARKEA - SAMSIC MT
39 *TOUZÉ Damien COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS MT
40 MEURISSE Xandro WANTY - GOBERT CYCLING TEAM MT
lodjan 17 februari 2019 14:17
Kopgroep:

Les places au général (en tenant compte du sprint bonif') :
11 CALMEJANE Lilian DIRECT ENERGIE 32
12 MAS BONET Luis Guillermo MOVISTAR TEAM 49
16 MASNADA Fausto ANDRONI GIOCATTOLI - SIDERMEC 58
38 GANNA Filippo TEAM SKY 05:27
39 REICHENBACH Sébastien GROUPAMA - FDJ 05:37
56 CAVAGNA Rémi DECEUNINCK - QUICK - STEP 11:43
Pyama 17 februari 2019 16:49
Degenkolb de rit. Gorka eindzege. Dat is 3 voor Astana.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen