Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Aftellen naar de Omloop

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 17 februari 2019 01:21
Nog 12 nachtjes slapen en dan begint het echt. Ik kijk er naar uit, eindelijk start het nieuwe seizoen écht (voor mij althans, alle andere schermutselingen tot nu toe ten spijt begint het serieuse wegseizoen met de Omloop. Hup koers!
Ridder Kale Knikker 17 februari 2019 01:25
Jumbo heeft een mooi ploegje ingeschreven. Ben erg benieuwd naar hoe ze het doen.  

Wout van Aert, Timo Roosen, Mike Teunissen, Taco van der Hoorn, Danny van Poppel, Pascal Eenkhoorn, Maarten Wynants
ton duk 17 februari 2019 08:32
Openingsweekend staat altijd in onze huiskalender als BEZET
Meestal 1 koers thuis (met vage kennissen vaak) en 1 bij vage kennissen..
gr
rustdag 17 februari 2019 08:43
Ja ik kijk er ook erg naar uit. Heerlijk als het weer gaat beginnen

Ik zet me geld op Carlos Betancur...............
Sub Culture 17 februari 2019 08:50
Jaaa!!
Dat nassale stemgeluid van Wuyts, de eerste klanken van San José.
Die kutbetonwegen ergens ter lande.
Dat zachte ruisen van de helikopter.
Eerste interventie van Renaat, die compleet nietszeggend is en iedereen in beeld zag maar Renaat wou toch ook even laten weten dat hij er is.
Sep die valt en zijn sleutelbeen breekt.

Bring it on!
Eindhovuh 17 februari 2019 08:50
Ik zou Vanmarcke wcht een een leuke overwinning gunnen. Niet meteen een monument, maar de Omloop, E3 of Gent Wevelgem e.d.
Zijn erelijst doet niet helemaal recht aan zijn jarenlange aanwezigheid in de finales.
Noot 17 februari 2019 09:54
Persoonlijk vind ik elk etappekoersje in Frankrijk interessanter dan het openingsweekend. Geef mij maar de Ster van Bessege.
Eddy Veen 17 februari 2019 10:28
Het voorjaar begint natuurlijk pas echt als Mathieu van de partij is.
Horsie is back 17 februari 2019 14:27
Normaal ben ik niet van de subordinerende taalpolitie, maar nassale stemgeluid klinkt als iemand, die net nassi heeft gegeten. hot smiley
Van City to City: Wake Up my love / The Sun is shining out there, blue SKY up above.
Adje Wijnands 17 februari 2019 16:21
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Normaal ben ik niet van de subordinerende
> taalpolitie, maar nassale stemgeluid klinkt als
> iemand, die net nassi heeft gegeten. hot smiley
> Van City to City: Wake Up my love / The Sun is
> shining out there, blue SKY up above.


Als we dan toch bezig zijn wil ik ‘serieuse’ en ‘me geld’ ook niet onvermeld laten.
ton duk 17 februari 2019 16:43
waarbij ik dan die kutbetonwegen sowieso weer toejuich...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2019 16:44 door ton duk.
ton duk 17 februari 2019 16:48
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou Vanmarcke wcht een een leuke overwinning
> gunnen. Niet meteen een monument, maar de Omloop,
> E3 of Gent Wevelgem e.d.
> Zijn erelijst doet niet helemaal recht aan zijn
> jarenlange aanwezigheid in de finales.


Doet niet helemaal recht aan is wel een heel mooie understatement.
Ik zou Sep gewoon Parijs-Roubaix gunnen....soort oeuvre-prijs
gr
opoeepo 17 februari 2019 17:52
Een waar wielerfestijn op Sporza:
2.3 De Omloop
3.3 B-K-B
5.3 Le Samyn
9.3 Strade Bianche
10.3 GP Monseré
10.3 - 17.3 Paris - Nice
tvm 17 februari 2019 21:31
Lars Boom top 10 vandaag in Almería! Hij is er in ieder geval klaar voor!
veluweracer 18 februari 2019 03:59
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Normaal ben ik niet van de subordinerende
> taalpolitie, maar nassale stemgeluid klinkt als
> iemand, die net nassi heeft gegeten. hot smiley
> Van City to City: Wake Up my love / The Sun is
> shining out there, blue SKY up above.


Na zonneschijn komt regen. En regen is een zegen.
What do I tell you, it's always the same
When you run for the sun, you catch the rain
ton duk 18 februari 2019 07:40
en ook Justin Timmermans haalt zijn 1e wielerspelpuntjes...19e Almeria
gr
Tjappie2 18 februari 2019 09:37
Is Pascal Eenkhoorn weer een beetje hersteld? Ik zag dat ie iets over een uitvliegende reiger en een kapotte vleugel twitterde, redelijk cryptisch allemaal.
Ossegal 18 februari 2019 10:46
De GP Monsere? Die zenden ze uit? En straks natuurlijk ook nog Nokere Koerse.
Die Belgen draven wel door in hun toch al eenzijdige sportaanbod. Je zou er maar wonen als niet-wielerliefhebber.
Lucho Herrera 18 februari 2019 11:26
Ik verheug me ook altijd enorm op de Omloop. Maar vorig jaar was het wel een saaie, gesloten koers. Het koersverloop was veel minder boeiend dan in de jaren ervoor op het oude parcours met finish in Gent.
Vlaflip76 18 februari 2019 14:27
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een waar wielerfestijn op Sporza:
> 2.3 De Omloop
> 3.3 B-K-B

Doen ze Kuurne dit jaar andersom?
Tjappie2 18 februari 2019 14:30
Nationaal kampioenschap voor de Belgen vroeg gepland, denk ik.
opoeepo 18 februari 2019 14:32
Vlaflip76 Schreef:
-------------------------------------------------------
> opoeepo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Een waar wielerfestijn op Sporza:
> > 2.3 De Omloop
> > 3.3 B-K-B
>
> Doen ze Kuurne dit jaar andersom?


confused smiley
opoeepo 18 februari 2019 14:34
Ossegal Schreef:
-------------------------------------------------------
> De GP Monsere? Die zenden ze uit? En straks
> natuurlijk ook nog Nokere Koerse.
> Die Belgen draven wel door in hun toch al
> eenzijdige sportaanbod. Je zou er maar wonen als
> niet-wielerliefhebber.


20.3 Nokere
22.3 Bredene Koksijde
Tjappie2 18 februari 2019 14:41
Ik vond hem leuk, maar dat zal aan mij liggen.smiling bouncing smiley
Blueprint 18 februari 2019 14:55
Eens, hopelijk dit jaar een wat minder saaie koers. Wel mooi afgemaakt door Astana toen.
Anony 18 februari 2019 16:21
Je zag in de laatste jaren van de Ronde van Vlaanderen op het oude traject ook al een trend. Dat het pak in de finale vaak weer dichtslibte, met soms grote groepsprinten voor heel dichte ereplaatsen. Door de evolutie van het algemene niveau (noem het nivellering of noem het gewoon meer kwaliteit in de breedte) werd dat parcours steeds minder scherprechter, wat je ook in andere klassiekers vaak begon/begint te zien. Neem er nog eens de kortere afstand bij van een Omloop + zachte weersomstandigheden en je krijgt een langer gesloten wedstrijd.

Ik hoop ook dat het dit jaar anders is, maar ik vrees er een beetje voor. De aanloop naar Muur+Bosberg lijkt niet uitdagend genoeg.
Tjappie2 18 februari 2019 16:26
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
. Neem er nog
> eens de kortere afstand bij van een Omloop +
> zachte weersomstandigheden en je krijgt een langer
> gesloten wedstrijd.

Volgens mij was het vorig jaar juist erg koud tijdens de Omloop. Maar ik ben het met je eens dat (ook) windstil lenteweer kan zorgen voor een gesloten koers.
Of zou het ermee te maken kunnen hebben dat vorig jaar voor het eerst in tijden de stronken van Boonen het peloton niet geselden op de Taaienberg?winking smiley
opoeepo 18 februari 2019 16:54
Hard, zacht, wind, regen, koud, warm,....ik reken op een Jose in topvorm.
Anony 18 februari 2019 17:26
De twee edities voordien was het niet meer Boonen die in de Omloop het voortouw nam op de Taaienberg.
En verleden jaar was het inderdaad erg koud, maar inderdaad ook erg windstil.
Sjorsoll 18 februari 2019 18:01
Belgisch Kampioenschap voor Belgen smileys with beer
Lucho Herrera 18 februari 2019 20:06
Laatste jaren op oude parcours van Ronde waren niet gesloten zoals jij beschrijft:

2008 Devolder. IJskoude en zeer afwisselende en slopende editie. Laatste 60km continu verbrokkeling en kleine groepjes.
2009 Devolder. Was Devolder niet met van Hecke en Quinziato op de Muur? Hier staat me te weinig van bij.
2010 Cancellara. Boonen en Cancellara van ver (Molenberg) in de aanval. Flinke verbrokkeling.
2011 Nuyens. Spetterende koers wanneer Cancellara aanvalt, groepje van Lars Boom overrompelt en Boonen net niet mee kan. Op de Muur krijgt Vancellara een tik. Klein groepje van man of 20 keert terug op de Muur. Na de Muur nog dik 10 man over. Met Boonen Cancellara Chavanel Ballan Hincapie Flecha Langeveld Thomas Scheirlinckx en Nuyens. Nuyens wint uiteindelijk na een zeer boeiende slotfase.
Anony 18 februari 2019 20:44
2008: groep van 25 renners die na Devolder streed voor podium en ereplaatsen, waaruit Nuyens en Flecha diep in de finale nog wegglipten
2009: groep van 32 renners die na Devolder streed voor podium en ereplaatsen, waaruit Haussler in de slotkilometer nog wegglipte en Gilbert de sprint won voor plek drie
2010: groep van dertig renners die sprintten om plek vijf, met nota bene Tyler Farrar als rapste
2011: inderdaad een leuke editie en boeiende finale, maar wel een gigantisch peloton dat aan de voet van de Muur bij Cancellara en Chavanel kwam

Voor mij zijn dat wel degelijk enkele finales waarin het hele pak dichtslibt naar het einde toe, een stuk anders dan de edities van de jaren daarvoor.
Lucho Herrera 18 februari 2019 22:37
Je doet nu een beetje aan scorebord/uitslagenjournalistiek. Als er door een groep gesprint wordt voor ereplaatsen, wil dat niet zeggen dat er onderweg geen verbrokkeling of open koers is geweest. Kijk die koersen eens helemaal terug zou mijn advies zijn. 2008 was een slagveld, ondanks dat er in de laatste 10km wat groepjes bij elkaar kwamen. Al op 60km van de meet ligt het volledig uit elkaar. Saunier renner Gomez Gomez knalt op dat moment met 50 per uur op een drempel/wegversmalling. 2011 zeker geen gigantisch peloton. Richting de Muur misschien wel. Maar bij het opdraaien van de Veste waren daar nog 30 man over. Na de Muur nog 10 of 12.

Ps meest gesloten koers vond ik het in de eerste 2 jaar op het nieuwe parcours. De toppers kwamen vanzelf bovendrijven. De rest waaide er gewoon vanaf. Groepje vooraan werd steeds kleiner. 1 prik op Pater of Kwaremont en het was gedaan in 2012 en 2013.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2019 22:40 door Lucho Herrera.
Anony 18 februari 2019 23:28
Uiteindelijk doe ik nergens uitdrukkelijk aan scorebordjournalistiek en beweer ik ook nergens dat er onderweg geen strijd werd geleverd. Ik zeg alleen dat je de laatste jaren steeds vaker zag dat het op het einde dichtslibte. Letterlijk dat. En dat is een trend die je in edities daarvoor amper zag. Het klopt dat dit iets is dat je ook op het huidige parcours kan krijgen. Al was de grootste groep die daar voor ereplaatsen sprintte (afgezien van de makke en ook makkelijkere 2012-editie) nooit 20 renners groot.
Lucho Herrera 18 februari 2019 23:32
We worden het vanvond niet meer eens.
Ridder Kale Knikker 19 februari 2019 07:13
Hij zal fit aan de start staan lijkt me, niks gehoord over een blessure



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2019 07:16 door Ridder Kale Knikker.
ton duk 19 februari 2019 07:26
[www.ad.nl] ....

Weet eigenlijk niet of ie al ergens westrijdkilometers heeft gereden ?
gr
opoeepo 19 februari 2019 13:39
11 Januari flinke smak gemaakt op training.
ton duk 19 februari 2019 13:47
is toch weg bij Eurosport ?
gr
Horsie is back 19 februari 2019 14:19
Aftellen tot de Omloop. De tijdens zijn wars. Een vier minuten mijl en de hond het werk laten doen. Een zevenjarige wannabee Bolt met een six pack. Peter Winnen die goed gezien heeft dat Dafne weer heel is. Een 15-jarige nu, die in OS 2024 in de 100 m finale zal staan. Een paradijsvogel, die met stenen in zijn rugzak denkt hoog te kunnen vliegen. Klimaatontkenners, Klimaatbekenners geleid door een Skandinavische Godiva. What the Fuk is going on? Was Zimmie 54 jaar geleden dan toch te vroeg of was hij playing Nostradamus? Komt er na Horsie ook nog een Horsie2?

En ik lees ook nog dat het Skandinavische sportsucces te danken is aan de kinderen langer buiten te laten spelen in plaats van ze al vroeg te ketenen.

Gelukkig is er over een week al de Omloop van Pruszkow. Waar "we" terugkeren naar de baan, waar ooit een jonge cow Felix de oude haas Sir Chris ving.

Voor degenen, die denken, dat dit een mooie vraag zou zijn voor de Slimste Mens. Neuuhh.

Eight days a week and As Time goes By zal de Omloop plaats vinden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2019 13:49 door Horsie is back.
Surplace op souplesse 19 februari 2019 15:28
Horsie is back 19 februari 2019 20:23
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.youtube.com]

It looks as if SOS is moving, but he's standing still.
Sub Culture 19 februari 2019 21:08
Naar wat heb ik net zitten kijken..?
Horsie is back 20 februari 2019 12:49
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Naar wat heb ik net zitten kijken..?

Naar vooral onrustige paarden in afwachting van de pirouette (prikker's specialiteit) die was beloofd.
Horsie is back 21 februari 2019 13:32
Denk er wel om prikkers, vanaf de Omloop is het afgelopen met Le tramadol in the Final Hour, hoogstens nog 'n paracétamolletje in een koppetje koffie, glazenwasser.
Zou het direct op deze prik te merken zijn? Ik bedoel, minder euforische commentaren enzo.
Horsie is back 22 februari 2019 20:43
Horsie neemt nog even de kans waar tijdens het aftellen (de Omloop van het Wielrennen is immers nog niet gestart) even het laatste nieuws door te stralen.
Een pracht lijst van de 40 belangrijkste wielrenners/wielrensters according to CW, zoals bekend moge zijn het beste wielertijdschrift van de wereld.
Dat moet je de Angelsaksen nageven, ze doen meer dan welk land ter wereld om de landgenoten op de renfiets te krijgen, alhoewel ze daro helaas er ook een aantal van de weg rijden. Nederland staat volgens Boardman en Co dan ook model voor fietsveiligheid. Horsie moet echter soms ook vilein zijn, zoals ook de Paradijsvogel (niet genomineerd uiteraard) mocht ondervinden. Nu begint de vogel zijn stenen uit de rugzak te gooien, niet alleen om hogerop te komen, maar ook met de bedoeling er één op het tere hoofd van Horsie te laten vallen. No Way.

Intussen zal iedereen wel nieuwsgierig zijn naar wie numero uno (oeps, ik verraad het misschien al) staat.
Nogmaals, de verkiezing is dus niet gebaseerd op Wattage, palmares, maar op importantie, dus zeg maar ook eens vanuit een cultureel of ander perspectief.
Daarom staat Lizzie er dus ook niet op. Dit jaar is echter wel haar comeback, nadat ze in september vorig jaar is bevallen van Orla.

Dus daarom: 1. Fausto Coppi en wie staat er op nr. 7, de enige wielrenster, die ooit is vergeleken met d'en Eddy: Marianne Vos.
D'en Eddy zelf figureert op nummer 20.
Snorfietser 24 februari 2019 23:02
Ik kijk altijd uit naar de Omloop. Na het koersje op Sloten heel snel rugnummer inleveren en hopen dat ik niet meekrijg wie er heeft gewonnen, dan kijk ik hem ‘s avonds terug. Kuurne darentegen heeft mij nooit kunnen bekoren, op de Traksel editie na.
ton duk 25 februari 2019 10:39
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kuurne darentegen
> heeft mij nooit kunnen bekoren, op de Traksel
> editie na.

Ja, dat was geen pannenkoek-editie
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen