Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Omloop Het Nieuwsblad 2019

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 01 maart 2019 11:37
Parcours



TV
De Omloop Het Nieuwsblad wordt live uitgezonden door Eurosport 1 en Sporza. Die laatste omroep komt uiteraard eerst met een uitgebreide voorbeschouwing, gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Vanaf 14.30 uur zijn er livebeelden. Vanaf dat moment schakelt ook Eurosport in. De NOS komt op internet met een livestream.

Laatste tien winnaars Omloop Het Nieuwsblad
2009: Thor Hushovd
2010: Juan Antonio Flecha
2011: Sebastian Langeveld
2012: Sep Vanmarcke
2013: Luca Paolini
2014: Ian Stannard
2015: Ian Stannard
2016: Greg Van Avermaet
2017: Greg Van Avermaet
2018: Michael Valgren



Uitslag 2018
1 Michael Valgren Astana Pro Team 4:50:14
2 Łukasz Wiśniowski Team Sky 0:12
3 Sep Vanmarcke Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale ,,
4 Jasper Stuyven Trek - Segafredo ,,
5 Philippe Gilbert Quick-Step Floors ,,
6 Edward Theuns Team Sunweb ,,
7 Bert Van Lerberghe Cofidis, Solutions Crédits ,,
8 Sonny Colbrelli Bahrain Merida Pro Cycling Team ,,
9 Arnaud Démare Groupama - FDJ ,,
10 Marcus Burghardt BORA - hansgrohe ,,

Brieske 01 maart 2019 11:50
Sub Culture 01 maart 2019 12:28
Mooi zo, eindelijk kan het wielerseizoen beginnen.
Kutweer dit weekend, dus dat komt goed uit.
Als ik de weersvoorspelling zie voor morgen en overmorgen zal het een aardig slagveld worden, ook in Kuurne.
Horsie is back 01 maart 2019 12:32
Nog een paar quick steps en de machinist neemt weer plaats achter de #Zegetrein.
Anony 01 maart 2019 13:42
Heerlijk gevoel, dat aftellen naar de Omloop. Zin in!
El Chaba 01 maart 2019 14:05
10-11 graden, half bewolkt, droog, windkracht 3-4 wordt er voor morgen voorspeld in Ninove: [www.weeronline.nl]

Dat kan veel slechter toch..?
rustdag 01 maart 2019 14:09
Jaja het echte werk gaat weer beginnen......smiling bouncing smiley
ton duk 01 maart 2019 14:38
Wilt uwes dat vooral NIET roepen in mijn dorp komend weekend...
gr
ton duk 01 maart 2019 15:25
Het kan veel slechter dan Ninove...
gr
ton duk 01 maart 2019 15:27
Eind aan 6 maanden van debatteren dat "we" dat weekend al vol zitten...
gr
veluweracer 01 maart 2019 15:51
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wilt uwes dat vooral NIET roepen in mijn dorp
> komend weekend...
> gr

Mag 'Helau' dan misschien wel?
veluweracer 01 maart 2019 15:55
Je ziet het liefst toch een renner met enige naam en faam winnen. Voor mij was Valgren vorig jaar een vage bekende.
Ridder Kale Knikker 01 maart 2019 20:43
Echt enorm zin in de Omloop, eindelijk!
Clavan 01 maart 2019 20:52
Is dat morgen al? Tjonge
Eazster 01 maart 2019 21:45
Vandaag een beetje een lauwe ode in de AD krant van Thijs over de omloop en dus het begin van "echte"wielerseizoen.Iets met een vrouw in bloemetjesjurk,dat heeft hij wel eens beter gedaan.Ook Smeets kon me totaal niet enthusiasmeren bij DWDD.
Gelukkig weet ik dat de Omloop gewoon echt een mooie koersbeleving is.Heerlijke finale met de opvolging van kasseiheuveltjes om de paar kilometer waar zomaar de slag kan worden gemaakt.Veel kanshebbers en verschillende type renners die kunnen winnen a la San Remo ,maar dan met een veel langere finale.Morgen begint het pas echt daar was het stofhappen naar gebakken lucht etappe van vandaag in het desolate landschap van de Emirs alleen maar weer een grote bevestiging van.Ondanks zelfs na een mooie krachtsinspanning bergop van een Warmbloedige flandrien en in z'n kielzog winnende koele kikker.Morgen is het volk aan de beurt.
el:equipo 02 maart 2019 00:03
Het is vandaag al!
Eddy Veen 02 maart 2019 09:40
Ik ga Jan-Willem van Schip hier wel missen vandaag.
rustdag 02 maart 2019 10:09
ZORGEN BIJ VAN AVERMAET OVER HERTEKENDE AANKOMST OMLOOP

Greg Van Avermaet is vandaag een van de grote kanshebbers in Omloop Het Nieuwsblad. In de klassieker was de Belg al tweemaal de beste en met zijn nieuwe ploeg CCC schoot hij al uit de startblokken. Hij is erg gemotiveerd en liet alvast zijn licht schijnen over het hertekende parcours.
“Het nieuwe parcours gaat nieuwe impulsen geven. Misschien zal er iets meer afwachtend worden gereden, omdat het allemaal nog wat nieuw is en we niet goed weten wat te verwachten”, tekende Het Nieuwsblad op uit de mond van Van Avermaet. “Ik denk dat we een meer ‘open’ koers krijgen. Ik doe alvast mijn eigen ding.”

Wat het parcours betreft is koersdirecteur Peter Van Petegem op zoek naar de winnende formule. De aandacht gaat ook dit jaar uit naar de Muur van Geraardsbergen en de Bosberg, maar de organisatie kiest ditmaal voor enkele nieuwigheden in aanloop naar dit legendarische tweeluik. Ook de aankomst is hertekend en is verplaatst naar het centrum van Ninove.

Levensgevaarlijk
“Wat me wel stoort, is de aankomstzone. Die was vorig jaar zo mooi in Meerbeke, nu is die levensgevaarlijk. Komen we met een grote groep naar de eindmeet, dan is de renner met het grootste kamikazegehalte de winnaar. Alleen aankomen is mijn boodschap.”
ton duk 02 maart 2019 10:26
De veldtocht gaat beginnen. Veel beter dan in 2018 wordt moeilijk voor ons
HUP HOL en HUP LARS
gr
Horsie is back 02 maart 2019 12:30
"Levensgevaarlijke aankomstzone". Dan toch zeker voor het zingen de kerk uit.
Horsie is back 02 maart 2019 13:18
Wout van Aert nu al met de neus aan het venster. 15 km met 220w gemiddeld en 990w piek.
Horsie is back 02 maart 2019 13:30
Na 40km dendert Ian Standard over de eerste hobbels (cobbles/keien) bij Haaghoek. Top 49.0 km/h. Spring hangt hier nu niet bepaald in de lucht.
Curzio 02 maart 2019 14:32
We krijgen met veel aplomb vanaf de motor te horen dat Naessen na plaspauze's telkens door twee ploegmaats wordt teruggebracht. De winnaar is bekend?
Ridder Kale Knikker 02 maart 2019 14:56
Iemand gezien welke Jumbo er in de achtervolgende groep zit?
rustdag 02 maart 2019 14:58
volgens mij Teunissen
Ridder Kale Knikker 02 maart 2019 14:59
Oef dat zou vroeg zijn.
rustdag 02 maart 2019 14:59
Klopt dus nietsmiling smiley
rustdag 02 maart 2019 15:00
Ridder Kale Knikker 02 maart 2019 15:00
Hoor net Michel zeggen dat het Taco vd Hoorn is
Staffie 02 maart 2019 15:19
Teunissen zat er ook bij (handig die namen op de helmen). Maar hij ging tegen de vlakte tijdens de valpartij in de achtervolgende groep.
rustdag 02 maart 2019 15:51
Ned doet niet meer mee?
rustdag 02 maart 2019 15:57
Chantal Blaak heeft de Omloop het Nieuwsblad op haar naam geschreven. De renster van Boels-Dolmans reed weg op de Muur van Geraardsbergen en zag haar zege daarna niet meer in gevaar komen. Marta Bastianelli en Jip van den Bos sprintten meer dan een minuut later naar de plekken twee en drie.
Slimmerd 02 maart 2019 16:42
1. Stybar

2. Van Avermaet
3. Wellens
4. Lutsenko
5. Teuns

6. Drucker
7. Lampaert
8. Gilbert
9. Trentin
10. Naesen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 16:46 door Slimmerd.
ton duk 02 maart 2019 16:50
Lachend de finale gezien...genieten
Mooi dat in de koers buitenlander Stybar na de koers ineens de 1/2 belg geworden is hot smiley
gr
Sub Culture 02 maart 2019 16:50
Sterkste man in koers wint.
De obligate Greg uiteraard ook weer op de afspraak.
Paar mannen die zich vooraf op de borst klopten niet of nauwelijks gezien, Stuyven? Vanmarcke?

#zegetrein
Sub Culture 02 maart 2019 16:57
Goh, als er een buitenlander de term 'halve Belg' opgekleefd mag krijgen is het mss wel Stybar.
Rijdt al zowat zijn hele profcarrière voor Belgische teams, spreekt de taal, woont in België, is getrouwd met een Belgische etc..

Maar goed, ik ben dan weer een koersliefhebber die geen plezier schept in verlies van bepaalde nationaliteiten en gewoon leuke, mooie koers wil zien waarbij ik iedereen die het verdient de overwinning gun.

gr
Slimmerd 02 maart 2019 16:59
Maar zo leuk was de koers zelf niet toch?
jonglins 02 maart 2019 17:01
Die Wellens en Van Avermaet, dat leken me niet de beste vrienden in de koers. Waren behoorlijk met elkaar bezig, zo leek het.
Sub Culture 02 maart 2019 17:01
Feit.
Finale begon, naar Vlaamse normen, wat laat.
Was snel duidelijk wie de sterkeren waren, paar mannen door pech teruggevallen en anderen in de achtergrond bleken niet sterk genoeg.

Heb al spectaculairdere edities gezien.
Orakel 02 maart 2019 17:07
Van Avermaet laat Stybar rijden.
Lutsenko vééls te veel kopwerk.
Anony 02 maart 2019 17:30
Greg zoals altijd goed. Uitstekend zelfs, maar ook Stybar was duidelijk heel erg in orde. Leuk voor hem dat hij eindelijk een Vlaamse voorjaarskoers wint, 't is 'm gegund. Lefevere zal ook glunderen. Aangenaam verrast door Teuns, onaangenaam verrast door Vanmarcke.
El Chaba 02 maart 2019 18:08
Greg prima en ook heel sportief en realistisch in zijn interview achteraf. Hij zou normaal gesproken de sterkste in een sprint van vijf geweest zijn en dat is altijd een lastige positie omdat dan de anderen bij een demarrage toch eerst naar hem gaan kijken.
Wellens sloeg een paar keer over maar demarreerde op het laatst en dat vond hij (in de koers) logischerwijze niet zo tof.

Vanmarcke viel inderdaad enorm tegen en had er niet echt een verklaring voor. Niettemin was hij uiterst relaxed na afloop en leek hij zich totaal geen zorgen te maken, dat was wel mooi om te zien.

Naesen was ook erg goed, maar had simpelweg de pech af te moeten haken na de val van de - weer eens - onfortuinlijke Benoot. En Teuns is een heerlijk all round ventje, die gaat nog mooie koersen winnen in de toekomst.
Eazster 02 maart 2019 18:11
Je bedoeld denk im lampaert toch? Ook allemaal die AE in het vlaams.
El Chaba 02 maart 2019 18:18
Lampaert ook, ja.
Gold voor allebei dat ze moesten afhaken na die val van Benoot.
Sub Culture 02 maart 2019 18:42
Waar zaten de Nederlanders eigenlijk?
Van Poppel op een bepaald moment indrukwekkend even doorgetrokken op een helling, Jumbo Visma zat eventjes later collectief met veel man vooraan, dat oogde veelbelovend.
Langeveld in geen velden te bespeuren, Van Baarle achter zijn werkende ploegmaat zien zitten maar zelf niks zien ondernemen.
Terpstra bij Direct Energie wordt toch een moeilijker verhaal, maar dat viel te verwachten.
En Boom.. tja.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 18:54 door Sub Culture.
Ridder Kale Knikker 02 maart 2019 18:51
Viel vanuit Nederlands standpunt nogal tegen inderdaad. Had veel verwacht van Teunissen, geen idee hoeveel invloed de valpartij heeft gehad op zijn tegenvallende uitslag.
El Chaba 02 maart 2019 18:53
Teunissen zat al heel erg vroeg achteraan het peloton aan de rekker, maar inderdaad, zelfs op TV krijg je lang niet alles mee van wat er precies is gebeurd..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 18:54 door El Chaba.
Slimmerd 02 maart 2019 18:55
Van Poppel forceerde de kopgroep die op de Molenberg ontstond en waaruit uiteindelijk de complete top-5 Van de koers uit voorkomt. Ploeggenoot Van Aert leek daar ook nog meer dan prima, Jumbo-Visma zakte daarna weg.

Langeveld zat constant in de 2e groep en had denk vooral last van een tegenvallende kopman.

Van Baarle liet zijn ploeg werken, maar deed niks. * edit * lees net dat hij bij een eerdere valpartij zijn pink uit de kom heeft gehad en zelf even snel moest terugzetten

Teleurstellend inderdaad uit NL oogpunt, maar al bijna beter dan heel 2018



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 18:59 door Slimmerd.
Lucho Herrera 02 maart 2019 18:56
Langeveld was niet sterk genoeg voor groep 1, maar zat keurig mee in de 2e groep. Zijn vloeiende rijstijl heb ik dan ook talloze malen in beeld gezien. Uiteindelijk wordt hij netjes 15e. Dat is voor een renner van zijn niveau gewoon heel redelijk. Dat jij hem in geen velden of wegen kon bespeuren zegt iets over jou.
El Chaba 02 maart 2019 18:57
En je vergeet nog Taco van der Hoorn, die mee was in de allereerste, serieuze kopgroep van ongeveer 20 man..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 19:05 door El Chaba.
Lucho Herrera 02 maart 2019 18:58
Teunissen leek me dik in orde toen hij samen met ploegmaat vd Hoorn mee was in een sterke groep. Daarna was hij betrokken bij die val in de ‘Gaumont-bocht’
El Chaba 02 maart 2019 19:05
Dat bedoelde ik dus. Je krijgt lang niet altijd alles mee van wat er in een koers gebeurt. Ik keek op 'De Belg' en daar hadden ze geen enkele verklaring waarom Teunissen al zo vroeg in de koers helemaal achterin reed..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 19:05 door El Chaba.
Sub Culture 02 maart 2019 19:22
Wat zegt dat over mij?
Ik bedoelde mijn eerdere post ook niet als denigrerend ofzo.
Behalve Terpstra werd er in de Vlaamse pers met geen woord gerept over Nederlanders voor koersen als vandaag.
Daarom is het interessant om het prikbord te toeven en een andere insteek te ervaren, hoe brengen Teunissen, Taco, Langeveld, Van Baarle het er van af ..

Jij zal wel een Langeveld fanboy zijn die bij de helikoptershots speurt naar hem, ikzelf heb hem niet opgemerkt in elk geval.
Eazster 02 maart 2019 19:22
Neemt niet weg dat de resultaten toch een beetje tegenvielen als je het van en afstandje bekijkt. Al moet ik zeggen dat ik er niet al te hooggespannen verwachtingen had en ik me er niet zo druk over zal maken.
Denk dat Terpstra zoals gewoonlijk, er zal staan als het echt moet. Voor van Poppel zal deze wedstrijd met de opvolging van deze pittige hellingen blijken niet zijn ding te zijn, verwacht wel veel van hem in bijvoorbeeld Gent Wevelgem.
Teunissen even afwachten wat er is gebeurd in de koers. Van der Hoorn moet nog veel leren. Langeveld wel goed en hopelijk weer een keertje die uitschieter.
Boom met z'n bekende verdwijntruc.Even in voor beeld showen en dan poef weg naar de achterste regionen. De enige waar ik echt meer van had verwacht was van Baarle.Bleef zoals je aangaf lang achter zijn ploeggenoot zitten en wou er voor de muur volgens mij naar toe toen ze op 11 seconden zaten ,maar het leek toch snel op.
Pyama 02 maart 2019 19:45
Teunissen reed toch ook lek op een slecht moment?
Tinuz 02 maart 2019 21:01
Komt denk ik ook door het nieuwe wat obscure pakje van Education First waardoor Langeveld nauwelijks opviel. Zelfs Vanmarcke valt er ternauwernood in op.
Verder was het bedroevend qua Nederlandse inbreng. Al was Van Baarle blijkbaar gevallen op een vervelend moment.
Terpstra mikt waarschijnlijk vooral op later. Taco moest rijden voor een tegenvallende Van Aert. Boom is vroeg oud - die is in feite ouder dan Rebellin als je het doorberekent.
Gewoon tegenvallend vandaag, maar de belangrijke afspraken volgen nog, uiteraard.
Lucho Herrera 02 maart 2019 21:13
Dat zegt in ieder geval dat je deels op andere renners hebt gelet dan ik. Maar dat is ook wel logisch, want je hebt gelijk dat ik als fanboy bij helikoptershots zoek naar Sebas. En ook naar Taco. En binnen een paar weken ook naar JW ‘Brute held’ van Schip.
Adje Wijnands 02 maart 2019 21:17
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zegt dat over mij?
> Ik bedoelde mijn eerdere post ook niet als
> denigrerend ofzo.
> Behalve Terpstra werd er in de Vlaamse pers met
> geen woord gerept over Nederlanders voor koersen
> als vandaag.
> Daarom is het interessant om het prikbord te
> toeven en een andere insteek te ervaren, hoe
> brengen Teunissen, Taco, Langeveld, Van Baarle het
> er van af ..
>
> Jij zal wel een Langeveld fanboy zijn die bij de
> helikoptershots speurt naar hem, ikzelf heb hem
> niet opgemerkt in elk geval.

Hoewel je vaak voor de broodnodige relativering zorgt als het gaat om Begisch-Nederlands
venijn laat je je nu wel kennen met je fanboy-opmerking.
Anyways; much ado about nothing.
Veel grootspraak en opgeklopte verwachtingen maar behalve van Avermaet, Lutsenko en Wellens
viel het me toch tegen. Stybar vindt ik wel straf na een jaar waarin ik dacht dat hij zelf al had geaccepteerd
dat het er niet meer inzat.
Jumbo-Visma heeft de bravoure maar moet nog iets slimmer en sterker worden.
Ik heb wel zin in het vervolg.
Alaaf
Remko 02 maart 2019 21:55
# absoluut geen trol
Sub Culture 02 maart 2019 23:01
Wat is er mis aan die 'fanboy' opmerking?
Lucho H bevestigt ook gewoon dat hij fanboy is..
Horsie is back 02 maart 2019 23:06
Wat lees ik hier nu en waarom wordt Horsie daarover niet ingelicht?
De Omloop voor vrouwen moest geneutraliseerd worden omdat ze dreigden de mannen in te halen. hot smiley

Nicole Hanselmann haalde met deze prestatie zelfs CNN.

Overigens haalde Martina in het koude, hoogdrukkerige Calgary virtueel wel één Canadees in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2019 12:56 door Horsie is back.
Lucho Herrera 02 maart 2019 23:13
Klopt!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2019 23:13 door Lucho Herrera.
Pyama 03 maart 2019 00:16
Je verwacht het niet he... in Belgie
Adje Wijnands 03 maart 2019 00:44
Daar is niet zoveel mis mee. Dat geeft een beetje kleur en die zag ik toevallig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen