Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Stefan Denifl en George Preidler bekennen bloeddoping

Gepost door lodjan 
lodjan 03 maart 2019 10:14
Hij is betrokken bij de dopingzaak met de wintersporters die deze week aan het licht kwam. [twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2019 08:32 door lodjan.
el:equipo 03 maart 2019 10:24
Dju toch. In het artikel erachter staat geschreven dat de verwachting is dat aankomende week meer acties volgen. En dan waarschijnlijk Duitse sporters en vooral 'zomersporters'.
Slimmerd 03 maart 2019 10:33
Je verwacht het niet...
opoeepo 03 maart 2019 12:56
Zo iets gebeurt toch alleen in Rusland?
Goozzer 03 maart 2019 13:31
Betrokken arts zou Mark Schmidt zijn. Nog genoemd door Bernard Kohl in zijn bekentenissen, en in de wielersport ooit werkzaam als arts bij o.a. Gerolsteiner en Milram.
Horsie is back 03 maart 2019 13:48
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Betrokken arts zou Mark Schmidt zijn. Nog genoemd
> door Bernard Kohl in zijn bekentenissen, en in de
> wielersport ooit werkzaam als arts bij o.a.
> Gerolsteiner en Milram.

Dit is toch wel de echte en niet een hack-Goozzer.
MarkV 03 maart 2019 15:11
Zou bij CCC gaan rijden, maar haakte in december af wegens "persoonlijke redenen".
Toeval? Of wist hij het al eerder dan de zaak van deze week?
Blueprint 03 maart 2019 17:01
Dat is natuurlijk geen toeval.
opoeepo 03 maart 2019 17:15
Straks 18.00U op ARD, Sache Doping.
El Chaba 03 maart 2019 18:19
Een door de staat aangestuurd dopingprogramma zoals in Rusland is gebeurd is nog iets totaal anders dan wat hier aan de hand is..
Clavan 04 maart 2019 08:16
Preidler bekent nu ook.
Sub Culture 04 maart 2019 08:30
“Ik heb idioot gedaan en wil eerlijk zijn. Dat was de grootste fout, die ik in mijn leven gemaakt heb”, zegt hij. “Ik kan slechts zeggen dat het een hel is om te leven in de wetenschap dat ik fraude gepleegd heb. Ik kan het niet langer voor me houden.”

Hij kon het niet langer voor zich houden, of wilde anticiperen en het zelf opbiechten alvorens het via het lopende onderzoek in Oostenrijk naar boven kwam..
Tjappie2 04 maart 2019 09:07
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Preidler bekent nu ook.

Och, och, en dat was nog wel een van Argos-Shimano's Nieuwe Helden - (in het geval van Preidler net niet) In het hart van de Tour in 2013.
el:equipo 04 maart 2019 09:11
5 jaar bij die ploeg.
Is er iets bekend over wanneer de contacten met deze arts en de bloeddoping voor Preidler speelde?
lodjan 04 maart 2019 09:44
Wel afgetapt, nooit ingebracht: [www.wielerflits.nl]
Slimmerd 04 maart 2019 09:50
Oh, dan is het allemaal goed
el:equipo 04 maart 2019 10:03
ah, zo. Eigenlijk gewoon bij een soort Sanquin geweest dus.
Orakel 04 maart 2019 10:03
Dit kan wel eens uitgroeien tot een Fuentes 2.0, maar dan een zaak waarbij wel vrijwel alle namen op straat komen...
Cecchini 04 maart 2019 10:21
In Oostenrijk begint vaak alle ellende
Tjappie2 04 maart 2019 10:32
Oostenrijk-Hongarije of München, afhankelijk van je startpunt.
opoeepo 04 maart 2019 11:03
Schandaal ontwikkelt zich bloedsnel.
Clavan 04 maart 2019 11:11
De echte problemen zijn natuurlijk begonnen bij de Vrede van Frankfurt (1871)
Eindhovuh 04 maart 2019 11:16
Blijkt maar weer dat je van bloeddoping niet ineens een Armstrong wordt.
Eindhovuh 04 maart 2019 11:19
Voor zo'n verklaring zou je een jaar extra schorsing moeten krijgen, wat een berekenende hypocriet.
Curzio 04 maart 2019 11:39
Als je naar de resultaten van Preidler kijkt dan is het verhaal dat hij alleen bloed liet aftappen maar niet inbrengen wel redelijk geloofwaardig.
Horsie is back 04 maart 2019 11:42
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel afgetapt, nooit ingebracht:
> [www.wielerflits.nl]
> er-biecht-dopinggebruik-op/

Goeddoeme, nu weet Horsie waarom ie zo snel is. Al meer dan honderd keer (geen gebak overigens) bij de Trombosedienst langs geweest.
Goozzer kon het vroeger beter uitleggen, maar het is bloeddoping met bloed van jezelf of van een ander. Dus bij Preidler is het kennelijk van een ander geweest.
Bloeddoping bestaat natuurlijk al vrij lang. Het inleveren van de pis van je zwangere vrouw is destijds wel uit zwang geraakt. grinning smiley
Horsie is back 04 maart 2019 12:01
Ras mus publiceert deze morgen op zijn twitteraccount maar weer eens zijn bloedwaarden met de claim, dat die ook met het huidige bloedpaspoort niet tot problemen zouden leiden. Het is een uiterst lastige materie.
lodjan 04 maart 2019 12:18
Preidler heeft ontslag gehad bij FDJ.

edit: hij heeft zelf ontslag genomen en FDJ heeft dat geaccepteerd.

Preidler zegt eind 2018 2x bloed te hebben laten afnemen en hij had het nog niet geïnjecteerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2019 12:58 door lodjan.
Orakel 04 maart 2019 12:38
Toch vond ik destijds zijn Giro (2016) érg sterk.
Tinuz 04 maart 2019 13:01
Bij Adam en Eva.
ton duk 04 maart 2019 13:14
we zijn eruit...EVA dus
gr
Tinuz 04 maart 2019 13:14
En Vele Anderen (?)
Tjappie2 04 maart 2019 13:33
Hoopte misschien toch een opgevoerde brommer te worden. Helaas voor hem is dat een Kreidler i.p.v. een Preidler.
Blueprint 04 maart 2019 13:42
Kortom, hij geeft het minimale toe waar hij sowieso al niet meer onderuit gaat komen.
lodjan 04 maart 2019 14:14
Zouden ze bij Bora lekker slapen dezer dagen?
ton duk 04 maart 2019 14:28
Nu ken ik de lijntjes allemaal niet ,dus vraag ik maar : hoezo Bora ?
gr
lodjan 04 maart 2019 14:37
Veel potentiële klanten in de ploeg (Oostenrijk, Duitsland).
Pyama 04 maart 2019 14:39
Zouden ze bij Sky lekker slapen deze dagen?
ton duk 04 maart 2019 14:45
Nu ken ik de lijntjes allemaal niet ,dus vraag ik maar : hoezo Sky ?
gr
Pyama 04 maart 2019 14:51
Denifl reed met Pfannberger bij Elk Haus. Pfannberger ging daarna rijden voor Barloworld waar ook ene Froome en Thomas rond reden. Froome kwam in die jaren nog geen berg op. Pfannberger is 2x ontmaskers als pakhaas. Een andere ploegmaat daar was Duenas.
Cyclad58 04 maart 2019 17:17
Ze slapen heerlijk bij Sky. Denifl is ontmaskerd, de Skyrenners niet.
Waarom zou je je ook zorgen maken om problemen die er (nog) niet zijn?
lodjan 04 maart 2019 17:24
Dat is wel erg ver gezocht. Dan kunnen ze overal wel slecht slapen.
Nee, ik denk net als Cyclad dat ze bij Sky weer prima slapen. De zaak Froome is van de baan en vóór de Giro wordt een nieuwe Europese sponsor gepresenteerd. Alleen Freeman moet nog op het matje komen, maar die jiffy bag-zaak is inmiddels ook een oude koe geworden.
El Chaba 04 maart 2019 18:02
Overigens frappant om te lezen hoe de meeste Nederlandse media de koppen in hun berichtgeving voorzien van bijvoeglijke naamwoorden, oftewel subjectief zijn: -

- Op TT gisteren een bericht over Denifl: 'oud Vacansoleil-renner bekent bloeddoping..
- En bij Preidler op Radio 1 de hele ochtend in het journaal: oud-ploegmaat Dumoulin bekent bloeddoping..

Hoezo tendentieuze berichtgeving..?
lodjan 04 maart 2019 18:22
Dat heeft een hoog Telegraaf-gehalte inderdaad.
Dit Rit Naar Bordeaux 04 maart 2019 19:56
Tjappie2 04 maart 2019 20:29
Op zich wel logisch (en journalistiek laakbaar), men wil dat artikelen gelezen worden. En dat werkt beter met een (tendentieuze) Nederlandse link.
diravi 04 maart 2019 21:06
Matthias Brändle:

Ich bin einfach nur schockiert???? Über vieles musste ich die letzten Stunden nachdenken.

Zwei meiner ehemaligen Zimmerkollegen gestehen Blutdoping. Wie konnte es nur soweit kommen ? Ich hätte diese Beiden Sportler wirklich vor anderen Leuten verteidigt, niemals hätte ich sowas geahnt oder gar erwartet. Es scheint als wäre ich einfach zu naiv gewesen.

Die Hemmschwelle für Doping scheint einfach noch immer viel zu gering zu sein.

Klar die Karriere der Beiden ist jetzt vorbei.

Was sie aber im Sport bis dahin verdient haben bleibt unangetastet. Vielleicht sollte die Strafe für vorsätzliches Doping vom Gesetzgeber drastisch angehoben werden. Es scheint einfach immer noch viel zu reizvoll zu sein sich einen unerlaubten Vorteil zu verschaffen.

Würde es ein Dokument geben, welches ich unterschreiben könnte, mit dem ich alles verlieren würde was ich in 11 Jahren als Profi verdient habe, wenn ich jemals vorsätzlich gedopt Rennen gefahren wäre,
ICH, Brändle Matthias würde es sofort unterschreiben.

Ich bin zutiefst schockiert. Ich als sauberer Sportler wurde von solchen Leuten betrogen, um Preisgelder gebracht, um gut dotierte Verträge gebracht und das ansehen unseres schönen Sports wurde massivst beschädigt. Ich hoffe nur das die anderen Blutbeutel auch indentifiziert werden können. Und jeder, wirklich jeder der mit dem Thema Doping in Verbindung ist, zur Rechenschaft gezogen und hart bestraft wird.

Es waren sicher nicht nur die Beiden, es sind sicher viel mehrere Sportarten als der Radsport und der Langlaufsport betroffen. Doping ist ein gesellschaftliches Problem und sicherlich nicht nur im Sport.

Alles was ich sagen kann ist das ich mir niemals ein Vorteil durch unerlaubte Mittel verschafft habe um schnell Rennen zu fahren!!

Dafür stehe ich mit meinem Namen.

Euer Brändle Matthias
Horsie is back 04 maart 2019 21:14
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens frappant om te lezen hoe de meeste Nederlandse media de koppen in hun berichtgeving
> voorzien van bijvoeglijke naamwoorden, oftewel subjectief zijn: -
>
> - Op TT gisteren een bericht over Denifl: 'oud Vacansoleil-renner bekent bloeddoping..
> - En bij Preidler op Radio 1 de hele ochtend in het journaal: oud-ploegmaat Dumoulin bekent bloeddoping..
>
> Hoezo tendentieuze berichtgeving..?

Ik had het erger gevonden als er alleen maar gestaan had wielrenner.
Je kunt het ook beschouwen, denk ik, als verduidelijking.

Horsie weet nog niet hoe hij zou reageren wanneer omschreven als oud-prikker.
Goeddoeme, ik heb youtube aanstaan met een prachtig optreden van Melissa Etheridge en Bruce Springsteen (Thunder Road).
Voordat ze Bruce op het podium uitnodigt om met haar dit prachtige nummer te zingen vertelt ze met horten en stoten hoe ze tot de muziek kwam.
Als tiener oefende ze en nu zegt ze ter verduidelijking hoe ze dat deed: I put my eight track in. De reactie van het publiek is uiteraard hilarisch.

Horsie wil uiteraard El Chaba niet helemaal afvallen, maar alleen de wiskunde is Wertenfrei of dat zelfs niet?
lodjan 04 maart 2019 23:34
Info over deze zaak voor de geïnteresseerden:
[www.sportschau.de]
[inrng.com]
Sjorsoll 05 maart 2019 00:40
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> El Chaba Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Overigens frappant om te lezen hoe de meeste
> Nederlandse media de koppen in hun berichtgeving
> > voorzien van bijvoeglijke naamwoorden, oftewel
> subjectief zijn: -
> >
> > - Op TT gisteren een bericht over Denifl: 'oud
> Vacansoleil-renner bekent bloeddoping..
> > - En bij Preidler op Radio 1 de hele ochtend in
> het journaal: oud-ploegmaat Dumoulin bekent
> bloeddoping..
> >
> > Hoezo tendentieuze berichtgeving..?
----------------------------------
> Ik had het erger gevonden als er alleen maar
> gestaan had wielrenner.
> Je kunt het ook beschouwen, denk ik, als
> verduidelijking.


Dat denk ik ook thumbs up En dan is het feit dat het een clickbait-titel is mooi meegenomen.
veluweracer 05 maart 2019 14:29
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je naar de resultaten van Preidler kijkt dan
> is het verhaal dat hij alleen bloed liet aftappen
> maar niet inbrengen wel redelijk geloofwaardig.

Als hij dat tappunt nu ook nog eens niet met een naald heeft gemaakt dan zit hij gebeiteld.
opoeepo 05 maart 2019 17:08
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Preidler heeft ontslag gehad bij FDJ.
>
> edit: hij heeft zelf ontslag genomen en FDJ heeft
> dat geaccepteerd.
>
> Preidler zegt eind 2018 2x bloed te hebben laten
> afnemen en hij had het nog niet geïnjecteerd.


Ondertussen rookte hij een joint zonder te inhaleren.
El Chaba 05 maart 2019 17:46
Oké, daar heb je wel een goed punt, ja.. smiling smiley

Maar niettemin schijnt het vooral een zaak van wintersporters te zijn. Waar zijn alle berichten in de media over die namen?
Horsie is back 05 maart 2019 18:52
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oké, daar heb je wel een goed punt, ja.. smiling smiley
>
> Maar niettemin schijnt het vooral een zaak van
> wintersporters te zijn. Waar zijn alle berichten
> in de media over die namen?

Door het sneeuw ploegen kost veel zuurstof en sprints en 1 km met staande start bijvoorbeeld (bijna volledig anaeroob) zijn er in feite niet.
Ergo, Vo2 max speelt een niet onbelangrijke rol en dus "loont" bloeddoping. De Noordse skiwereld staat overigens al een tijdje onder verdenking, dus verbaast het Horsie niet echt. Alleen als zou blijken dat de Adelaar van Hernig toch nog weer opvolgers heeft gekregen krijgt de wielerwereld ook een klap.
Orakel 05 maart 2019 21:30
40 zakken bloed aangetroffen, die naar verluid een DNA test ondergaan.
Horsie is back 05 maart 2019 21:39
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> 40 zakken bloed aangetroffen, die naar verluid een
> DNA test ondergaan.

Zo ver is dus het al gekomen. Onschuldig bloed moet een DNA test ondergaan. grinning smiley
Curzio 06 maart 2019 09:20
Op zich goed nieuws, veel duidelijker kan je het niet hebben, maar dan moeten ze wel alle namen bekend maken.
Erik S. 06 maart 2019 16:01
Je hebt alleen iets aan die test als je weet wie er bij hoort. Ik neem niet aan dat van eengemiddelde sporter het DNA profiel bekend is bij de doping autoriteiten? Of is dat tegenwoordig ook verplicht?
Curzio 07 maart 2019 16:20
Nee denk het niet, maar wel materiaal vanuit het biologisch paspoort waar je volgens mij ook gewoon het DNA uit kan halen en dan kan matchen.
Wellicht mag dat juridisch alleen met toestemming?
Johan 08 maart 2019 11:18
ISU beschermde schaatsers jarenlang lees ik nu.
Waar kennen we dat van?
Wordt tijd dat die beerput ook eens helemaal open gaat.
ton duk 08 maart 2019 11:37
en dan doel je hierop : 'ISU-dopingcontroleurs waarschuwden verdachte schaatsers'...........
Ach, ISU en UCI is hierin idd hetzelfde pot nat
Sommige renners en schaatsers gaan dan een paar procentjes minder presteren...valt amper op...
gr
Horsie is back 08 maart 2019 12:54
Johan Schreef:
-------------------------------------------------------
> ISU beschermde schaatsers jarenlang lees ik nu.
> Waar kennen we dat van?
> Wordt tijd dat die beerput ook eens helemaal open
> gaat.

Van mij mag alles, maar sommige zaken zijn zo ook wel duidelijk.
De ISU was vooral bezig om de schaatstuin zo veel mogelijk te beschermen door op de trom te roeren zodat de witte kraaien voor even de vlucht namen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen