Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nul is weg voor Ag2r, nog 1 WT-ploeg zonder zege

Gepost door Anony 
Anony 03 maart 2019 21:05
In Frankrijk werd de Royal Bernard Drome Classic gewonnen door Alexis Vuillermoz. Hij hield Valentin Madouas (gisteren ook al tweede) en Warren Barguil met kleine voorsprong achter zich en pakt daarmee de eerste zege van het seizoen voor Ag2r La Mondiale.

Daarmee is ook het pleit beslecht welke WorldTour-ploeg dit jaar het langst moet wachten op een (UCI-)overwinning. En dat is enigszins verrassend Sunweb geworden. De Duitse formatie herbergt toch een goeie selectie met enkele toppers, maar kwam dit seizoen dus nog niet aan feesten toe.
Sub Culture 03 maart 2019 21:20
Het is pas maart..
Als die 0 nog op de teller zou staan binnen een paar maand zou ik mij zorgen maken als Sunweb zijnde, denk niet dat ze er daar van wakker liggen.
lodjan 03 maart 2019 21:52
Sunweb was voorgaande jaren toch ook laat? Zijn doen liever aan kwaliteit dan kwantiteit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2019 21:52 door lodjan.
lodjan 03 maart 2019 22:19
1 Astana 15
2 Deceuninck 13
3 Mitchelton 11
4 Emirates 10
5 Eritrea 7 (= nationale ploeg, met de zeges van Kudus erbij staat het land Eritrea al op 10).
Jumbo 5
Lotto 4

1 Italië 17
2 Frankrijk 15
3 Colombia 15
4 Spanje 11
5 Eritrea 10
België 8
NL 6
Anony 04 maart 2019 00:16
Natuurlijk, je kan er zo vroeg op het seizoen weinig conclusies aan verbinden. Maar het zijn wel leuke feiten/weetjes.
Siem 04 maart 2019 16:06
Sunweb heeft, op een paar toppers na, uiteindelijk ook gewoon een heel karige ploeg. Niet verrassend dat ze dit lijstje aanvoeren, ik zou ook van +/-75% van de Sunweb renners niet weten hoe die ooit een wedstrijd gaan winnen.
Cecchini 04 maart 2019 17:02
ARNDT Nikias27
BAKELANTS Jan33
BOL Cees23
CURVERS Roy39
DUMOULIN Tom28
FRÖHLINGER Johannes33
HAGA Chad30
HAMILTON Chris23
HINDLEY Jai22
HIRSCHI Marc20
KÄMNA Lennard22
KANTER Max21
KELDERMAN Wilco27
KRAGH ANDERSEN Søren24
KRAGH ANDERSEN Asbjørn 26
MATTHEWS Michael28
NIEUWENHUIS Joris23
OOMEN Sam23
PEDERSEN Casper22
POWER Robert23
ROCHE Nicolas34
STORER Michael22
STORK Florian Since 2019-03-0121
TUSVELD Martijn25
VERVAEKE Louis25
WALSCHEID Max25

Matthews, Oomen, Kragh Andersen, Kelderman, Dumoulin, Walscheid, und vielleicht de jonge Duitsers and maybe de jonge Australiers en op een goeden dag Bakelants zouden best wel eens een koersje kunnen pakken.
El Chaba 04 maart 2019 17:13
Natuurlijk, de reactie van Siem lijkt me dan ook zwaar overdreven. Ik zie ook maar 4-5 typische knechten, waarvan je haast zeker kunt zeggen dat die nooit (meer) een koers zullen winnen..
En ook niet vergeten dat er daar nog heel veel jonge renners met groeimarge rond rijden, zoals jij al indirect aangeeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2019 17:14 door El Chaba.
Cyclad58 04 maart 2019 17:16
Sunweb was er met Dumoulin in de VAE al heel dichtbij. En met Matthews aan boord is het nooit echt lang wachten op een overwinning. Kan best eens zo zijn dat dat een heel mooie wordt (MSR bijvoorbeeld).
Siem 04 maart 2019 17:42
Met een beetje negatieve bril tel ik 19 renners waarvan ik denk dat die dit jaar geen koers gaan winnen. Door hun rol, hun kwaliteit (of gebrek daaraan) of hun leeftijd (groen). Je zult van elke ploeg wel zo'n lijstje kunnen maken maar ik vind de top van Sunweb gewoon heel erg smal. Het verbaast me dan ook niets dat wanneer de kanonnen nog niet tot scoren zijn gekomen, dat er voor de rest ook niemand iets meepikt. Ik blijf me toch verbazen hoe deze ploeg, met een potentiele (Nederlandse) Tourwinnaar in de gelederen toch nog altijd wordt gezien als een ploegje die "vast wel een koersje kunnen gaan pikken".

Ps: En bij die 19 zitten geen Oomen en Kelderman, ook bepaald geen veelwinnaars...
El Chaba 04 maart 2019 17:50
Als je het zou hebben over dit seizoen, oké, maar je schreef dit:

ik zou ook van +/-75% van de Sunweb renners niet weten hoe die ooit een wedstrijd gaan winnen...

Maar wellicht bedoelde je met 'ooit' ooit in dit seizoen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2019 17:52 door El Chaba.
Pyama 05 maart 2019 07:20
Siem heeft natuurlijk gelijk. Sunweb is al jaren een van de laatst winnende ploegen.
Curzio 05 maart 2019 08:15
Als een Nederlandse ploeg vroeg wint dan wordt er vaak een spreuk over eerste pannenkoeken bijgehaald. Laten we eens kijken hoe het seizoen zich ontwikkelt, nu de eerste doelen eraan gaan komen.
Siem 05 maart 2019 08:45
Correcte correctie!

El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je het zou hebben over dit seizoen,
> oké, maar je schreef dit:
>
> ik zou ook van +/-75% van de Sunweb renners
> niet weten hoe die ooit een wedstrijd gaan
> winnen.
..
>
> Maar wellicht bedoelde je met 'ooit' ooit in
> dit seizoen
Luijt 05 maart 2019 14:30
Het nietige NL al 6 zeges en grote wielerland Vlaanderen pas 8.
Luijt 05 maart 2019 14:34
Maar Siem, waarom je op 5 maart al meteen een negatieve bril moeten opzetten? Als je je positieve bril op zet, hoe ver kom je dan?
En ook dan is nog de vraag: wat heb je aan die glazen bollen als er nauwelijks nog iets van importantie is gereden?
ton duk 05 maart 2019 14:49
Ik denk dan eerder aan een zwaluw...
Het vlaams voorjaar kan natuurlijk moeilijk geevenaard worden..2018 was luxe
gr
Siem 05 maart 2019 16:36
Ach, ik kan gewoon genieten van opportunisme in de sport. Ik geniet als Maassen (of Verhoeven) vlak voor de laatste tijdrit van de TdF zegt dat Roglic "ook nog kan winnen". Daar tegenover staat wat mij betreft Sunweb. Elke keer vanuit de underdog, lange termijnvisie of braafste-jongetje-van-de-klas-rol uitgaan. Doodsaai... En als ik dan een stok vind om mee te slaan, pak ik hem. Dit keer het uitblijven van een overwinning (vorig jaar was het mei, volgens mei).
Tinuz 05 maart 2019 18:17
Sunweb heeft een hele tros jong grut aangetrokken - Australiers, Denen, Duitsers, met name.
Ik weet niet of dat wel verstandig is. Zal ook wel een budgettaire reden hebben.
Het moet natuurlijk niet te gek worden. Zo vraag ik me af om welke antecedenten Asbjorn Kragh Andersen is aangetrokken. Met alle respect, maar Sunweb is een profteam, geen sociale werkplaats.
Luijt 05 maart 2019 21:54
Ok, Siem slaan met die stok!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen