Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sporters (niet) in praatprogramma's

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 05 maart 2019 21:52
Vanavond zat Dafne Schippers bij DWDD. Ze heeft daar al vaker gezeten, net als bijvoorbeeld Suzanne Schulting en Ireen Wüst. Ik had echt verwacht dat Harrie Lavreysen en Jan-Willem van Schip deze week ergens aan tafel zouden zitten. Daar heb je toch goud mee in handen? Als het bakker van Heeswijk lukt om Harrie voor een interview te strikken, moet dat voor Eva of Matthijs toch niet zo moeilijk zijn? Eigenlijk vind ik dat Holland Sport terug moet komen.
Koppizoektwachtwoord 05 maart 2019 22:01
Ik heb het niet allemaal zo gevolgd wie waar was. Maar Schippers geniet onder het volk toch nog steeds veel meer bekendheid dan 'onze' wielerhelden. Dat zal meer kijkers trekken, hoe mediageniek Van Schip ook is. Hij verdient eigenlijk een talkshowoptreden, dat wel.
Btw, wat me zeker boeiend lijkt is een discussie tussen Ritsma (glimmend van de boter) en bijvoorbeeld Zonneveld. Schaatsen blijkt het nieuwe oude wielrennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2019 22:02 door Koppizoektwachtwoord.
Tinuz 05 maart 2019 22:18
Holland Sport was wel leuk. Dat is een gemis. De NPO programma's die niet zwaar gepolitiseerd zijn kunnen leuk en aangenaam zijn.
De talking heads met hun dwingende, pathologisch gepolitiseerde propagandameuk zijn niet te harden, daarentegen.
Horsie is back 05 maart 2019 22:51
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanavond zat Dafne Schippers bij DWDD. Ze heeft
> daar al vaker gezeten, net als bijvoorbeeld
> Suzanne Schulting en Ireen Wüst. Ik had echt
> verwacht dat Harrie Lavreysen en Jan-Willem van
> Schip deze week ergens aan tafel zouden zitten.
> Daar heb je toch goud mee in handen? Als het
> bakker van Heeswijk lukt om Harrie voor een
> interview te strikken, moet dat voor Eva of
> Matthijs toch niet zo moeilijk zijn? Eigenlijk
> vind ik dat Holland Sport terug moet komen.

Maar Eddy, zei Mathijs (ex Holland Sport) dan niet bepaald hilarisch "onder ons topsporters gesproken".
Horsie dacht meteen: "Hi, hi, ik weet wel wie het meeste verdient".

Op de NOS site zijn trouwens altijd interviews te zien of tijdens uitzendingen.
Eurosport telefoneerde elke dag met één of andere gouddelver. Nietszeggende gesprekjes.
Deze sportmannen praten met hun benen en doorgaans niet met hun stem.

Het gaat om de aaibaarheidsfactor.
Sub Culture 05 maart 2019 23:17
Ik ben voorstander van een cleane sport.
De kaaklijn van Daphne ontneemt me deels mijn hoop.
opoeepo 06 maart 2019 00:09
Vanzelfsprekend alleen (oud-)Ajacieden in de komende praat-shows.

1-4 in de CL-wedstrijd 14. Er was natuurlijk geen andere uitslag mogelijk.
Horsie is back 06 maart 2019 00:32
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben voorstander van een cleane sport.
> De kaaklijn van Daphne ontneemt me deels mijn
> hoop

Ben je niet in de war met de kaaklijn van de # zegetrein?
Om misverstand te voorkomen, ik bedoel hier dus een echte trein en dus niet de met vlugge stappen snel thuis ploeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2019 01:27 door Horsie is back.
Horsie is back 06 maart 2019 01:32
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanzelfsprekend alleen (oud-)Ajacieden in de
> komende praat-shows.
>
> 1-4 in de CL-wedstrijd 14. Er was natuurlijk geen
> andere uitslag mogelijk.

Dankzij de frustratiesoftware van Peter Winnen met als advies. Laat Gerrie Mühren nog eens zien, waarbij hij de bal hoog houdt, nadat hij de bal toegespeeld kreeg.
Herman Kuiphof praatte er gewoonweg over heen. Alsof het in die dagen de gewoonste zaak van de wereld was.
el:equipo 06 maart 2019 01:59
Wie een pratende JW Schip wil, hier een podcast van ruim een uur. Vorige week opgenomen.
[twitter.com]
ton duk 06 maart 2019 08:32
> -----
> > Vanzelfsprekend alleen (oud-)Ajacieden in de
> > komende praat-shows.
> >


en kabouter Wesley want die zorgde voor het grootste nieuws gisteren...
gr
Curzio 06 maart 2019 09:17
Keira Knightley is dan ook zeker aan de dope?
Cecchini 06 maart 2019 09:49
Schippers mag dan wel meer bekendheid genieten, maar ze is geen sprankelende persoonlijkheid, en heeft eigenlijk nooit iets te vertellen, en schijnt op de weg terug te zijn, maar ze benadert bij lange na nog niet haar persoonlijke records, en werd ook slechts 2e tijdens het EK (geen WK). Dus zo bijzonder is het allemaal nog niet wat ze laat zien. Maar dan heb je 2 topsprinters in het land, die na de baan legendes Arie van Vliet en Jan Derksen samen een WK finale rijden, en had je met Wilfred de Jong en Theo Bos (in die rol is die okay) als vrienden aan tafel en daarnaast of daarvoor met Jeffrey en Harry met hun torso's in hun strakke pakkies op de roller iets leuks kunnen verzinnen, me dunkt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2019 13:45 door Cecchini.
opoeepo 06 maart 2019 12:11
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> opoeepo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vanzelfsprekend alleen (oud-)Ajacieden in de
> > komende praat-shows.
> >
> > 1-4 in de CL-wedstrijd 14. Er was natuurlijk
> geen
> > andere uitslag mogelijk.
>
> Dankzij de frustratiesoftware van Peter Winnen met
> als advies. Laat Gerrie Mühren nog eens zien,
> waarbij hij de bal hoog houdt, nadat hij de bal
> toegespeeld kreeg.
> Herman Kuiphof praatte er gewoonweg over heen.
> Alsof het in die dagen de gewoonste zaak van de
> wereld was.


Gerrie is nu te zien op nos.nl En Tjuiphof was natuurlijk wel wat gewend, die keek daar niet meer van op.
Horsie is back 06 maart 2019 13:23
De een afbranden om de ander(en) beter tot hun recht te laten komen is een eigenschap, die doorgaans wordt toegedicht aan Calimero's en kleuters. Ook al ben je old and wise, dan biedt dat nog steeds geen absolute garantie niet regressief te kunnen denken en/of te handelen. De menselijke geest kent geen grenzen, niet naar boven maar ook niet de andere kant op. Dafne Schippers is hoe dan ook een wereldster i(2010 jeugdwereldkampioen) in uiteraard een zee van flonkerende sterren.
Usain Bolt was uiteraard de absolute ster totdat hij als een Icarus neestortte en dacht een Messi (Messias was hij al) te kunnen worden..

Haar 200m record 2015 in Beijing zat heel dicht bij de 6.4w/kg in een uur, de heilige schone graal van de moderne wielrenner.
Dus zo gek is het niet, dat ze dat record nooit meer heeft benaderd. Niettemin heeft het ook mij wel eens verbaasd, waarom ze niet echt meer in de buurt kwam.

De meest aansprekende sportprestatie is nog steeds de 8,90m vertesprong van Robert Beamon in de ijle lucht van Mexico City 1968.
In de terminologie van Cecchini kwam Beamon daarna nog maar nauwelijks met de hakken over een sloot.
Bij mijn weten bleef Beamon daarna overigens in absolute zin zo'n 10% achter bij dat ene magische moment.

En natuurlijk is het fantastisch wat Harrie en Jeffrey laten zien, maar vertel mij niet dat het sprankelende persoonlijkheden zijn.
Dat is bijvoorbeeld Mathijs wel al sprak zijn "onder ons topsporters", tegen Dafne, waarlijk Freudiaanse boekdelen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2019 13:44 door Horsie is back.
El Chaba 06 maart 2019 14:12
Het grootste non-nieuws zul je bedoelen..
Ron de Renner 06 maart 2019 14:19
De baanrenners zaten maandag bij Peptalk, was een prima aflevering. Ik begrijp niet waarom we blij zouden moeten zijn met meer sporters bij Jinek of Pauw. Dan krijg je van die typische lekenvragen, en de sporters zelf voelen zich zo tussen Peter R de Vries en Rob Jetten ook minder op hun gemak dus daar komt dan ook weinig boeiends uit.
Horsie is back 06 maart 2019 14:20
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het grootste non-nieuws zul je bedoelen..

Zeker wel en ik moest terugdenken aan de "tirade" die Wesley ten beste gaf over een Amsterdamse politica.
Wat zou Yolanthe hiervan niet denken?
Horsie is back 06 maart 2019 14:36
@Ron de Renner: Het kan natuurlijk net zo goed andersom zijn. Peter R. de Vries (natuurlijk niet snel grinning smiley) en Rob Jetten, die zich niet totaal op hun gemak voelen bij (hun) grote sporthelden. Het hangt soms ook sterk af hoe het verhaal achter de sportprestaties er uit ziet. Zo werd in het geval Ireen Wüst het uitermate droevige verhaal met haar vriendin Paulien natuurlijk geheel "uitgebuit", terwijl bijna volledig voorbij werd gegaan aan de natuurlijke gang van de opkomende en de ondergaande zon. Strikt genomen, denk ik persoonlijk, dat Sven K. het allerbeste verhaal heeft (Bert en Ernie), dat een topsporter kan brengen.

En dan wat voor Horsie het allerbelangrijkste is: in hoeverre weet de sporter of ex-sporter voor mijn part de essenties van de sport duidelijk te maken.
Het gaat er om dat er dingen aan het licht komen, die jij niet gezien had ook al zat je er met de neus dicht op. Het meest voorkomend menselijk gedrag is dan ook het gedrag niet door kennis gehinderd.
Ron de Renner 06 maart 2019 15:15
Dat laatste komt er in mijn ogen in de algemene praatprogramma's zelden tot nooit uit, vooral omdat de vraagstelling vaak blijft hangen op het niveau van: kun je nog naar de bakker, wat ging er door je heen bij het Wilhelmus, wat vinden paps en mams ervan, etc. Of inderdaad omdat er erg ingezoomd wordt op een persoonlijke/emotionele gebeurtenis.

Daarom was het gesprek bij Peptalk ook wel boeiend. Bij de sprintfinale ging het oa over fouten op anderhalve ronde waardoor Hoogland eigenlijk al kansloos was. Iets was mij als casual volger van het baanwielrennen in ieder geval niet zou opvallen op TV.
Sjorsoll 06 maart 2019 15:29
Je moet je denk ik beseffen dat baanwielrennen niet heel populair is bij ons. Op die manier kun je sporters uit veel meer sporten uitnodigen. Talkshows hebben meer potentiële gasten.
Horsie is back 06 maart 2019 15:37
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat laatste komt er in mijn ogen in de algemene
> praatprogramma's zelden tot nooit uit, vooral
> omdat de vraagstelling vaak blijft hangen op het
> niveau van: kun je nog naar de bakker, wat ging er
> door je heen bij het Wilhelmus, wat vinden paps en
> mams ervan, etc. Of inderdaad omdat er erg
> ingezoomd wordt op een persoonlijke/emotionele
> gebeurtenis.
>
> Daarom was het gesprek bij Peptalk ook wel
> boeiend. Bij de sprintfinale ging het oa over
> fouten op anderhalve ronde waardoor Hoogland
> eigenlijk al kansloos was. Iets was mij als casual
> volger van het baanwielrennen in ieder geval niet
> zou opvallen op TV.

Je wijst, denk ik, op de tweede manche. De eerste manche heb ik niet gezien. Toch maar eens terugkijken.
Beiden waren even snel in de kwalificatie wat nog niet meteen wil zeggen, dat dit ook op de volle ronde zelf is, zonder banking.
Als je van ver gaat moet je bij gelijkwaardigheid toch meteen toeslaan en de ander niet de gelegenheid bieden nog binnen de comfortzone te komen en die is dan anders dan in het dagelijkse leven nog redelijk lang. Sinds vooral Brocken weten we tegenwoordig hoeveel dat er toedoet .Oma, die in de buik van het peloton mee zou kunnen en dan niet op haar E-bike. Want anders kan de ander op dat niveau nog behoorlijk uitrusten en uiteindelijk nog eens versnellen, terwijl de degene, die voorop ligt niet meer kan versnellen, eerder zal verzwakken.

Dit is ook de reden, dat een nobody een match sprint nooit kan winnen, tenzij de ander een cruciale fout maakt.
Zoals, voor de tiende keer, ooit toen nog niet Sir Chris Hoy in 2010 in hetzelfde Pruszków tijdens het EK overkwam tegen Felix English, een groentje uit het groene Ierland. Voor de geïnteresseerde: kijk het maar eens terug op Genie Google.

Niettemin, bedankt Ron.
Horsie is back 06 maart 2019 15:53
De reden dat baanwielrennen niet zo heel populair zal zijn ligt waarschijnlijk aan de (on)mogelijkheid je met hen te identificeren. De sport is losgezongen van de alledaagse werkelijkheid. De sport is alleen mogelijk op die ene plek van een velodroom en met records gereden op grote hoogte is het nog meer valse magie.
Met andere woorden: het cosmetisch effect is van alle sporten daar het grootst.

Degene, die denkt een nieuwe Usain Bolt te wezen, moet op zijn minst 10 seconden over 100m kunnen lopen op een goed verhard tuinpad.
Dezelfde persoon moet bij het wielrennen onder alledaagse omstandigheden minstens denken aan 11 seconden over 200m, zo niet meer.
Dezelfde wannabee, die op een voetbalveldje zijn capriolen uithaalt heeft nauwelijks het idee, dat hij desondanks zevenmijlslaarzen verwijderd is van geniale koppies en benen, zoals die huizen in Cruijff en Messie enzovoorts. Daarom heeft Nederland ook 17+ miljoen voetbalcoaches.
PassoEira 06 maart 2019 19:35
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanzelfsprekend alleen (oud-)Ajacieden in de
> komende praat-shows.
>
> 1-4 in de CL-wedstrijd 14. Er was natuurlijk geen
> andere uitslag mogelijk.
De Wuyts-haters , vanwege zijn chauvinisme, hebben zich gister nog meer kunnen ergeren aan 10 keer meer chauvinisme van de NL-se voetbalcommentatoren
Horsie is back 06 maart 2019 20:07
De karavaan trekt verder, de Tour wacht op niemand. Nou daar trekt de wereld draait door zich niks van aan. Terwijl de beheerders van de atoomklok in Nederland grijze haren krijgen draait de wereld door zijn pirouette en staat de tijd stil en er is hoegenaamd geen sporter in de studio te bekennen. De vraag van Horsie is dan toch: verschilt de moderne mens fundamenteel eigenlijk wel van de holenmens, die in zijn grotten zat te kijken naar die vreemde gereflecteerde verschijnselen op de muren?

En wat is er nu helemaal gebeurd? Elf spelers hebben niet zozeer gewonnen van de data-imperialisten van Real di Madrid maar van een volgevreten zak (bale) met geld, door één speler vergaard. Om deze religieuze eer ten beurt te vallen zou Harrie Lavreysen harder rond moeten rijden dan Cheetah of die muis uit Mexico.
Luijt 07 maart 2019 13:22
Van Schip mediageniek lees ik hierboven ergens.
Wat mij betreft fietst ie gewoon en houdt ie zich verre van camera's en vooral microfoons.
Luijt 07 maart 2019 13:24
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar dan heb je 2 topsprinters in het
> land, die na de baan legendes Arie van Vliet en
> Jan Derksen samen een WK finale rijden, en had je
> met Wilfred de Jong en Theo Bos (in die rol is die
> okay) als vrienden aan tafel en daarnaast of
> daarvoor met Jeffrey en Harry met hun torso's in
> hun strakke pakkies op de roller iets leuks kunnen
> verzinnen, me dunkt.

"In die rol is die okay", wat bedoel je daar precies mee?
Cecchini 07 maart 2019 13:38
Zorgt als over the hill zijnde baanrenner voor onrust binnen de baanploeg.
El Chaba 07 maart 2019 13:39
Luijt 07 maart 2019 13:49
Quod non. Fake news. Zowel het gedeelte "over the hill" als het gedeelte "onrust".
Eindhovuh 07 maart 2019 14:20
Dat Calimero gedoe over de aandacht voor voetballer vind ik zo onnodig.
Er zijn wereldwijd nu eenmaal heel veel meer voetballers dan baanwielrenners.
Als een paar van die voetballers dan iets bijzonders doen in hun vakgebied krijgt dat, terecht, meer aandacht dan een wk baan wielrennen.
Horsie is back 07 maart 2019 14:25
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zorgt als over the hill zijnde baanrenner voor
> onrust binnen de baanploeg.

Horsie had nog de stille hoop gehad, dat hier de voetballer waarover je geen bio kunt schrijven, werd bedoeld, maar blijkt niet zo te zijn.
Horsie is back 07 maart 2019 14:35
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat Calimero gedoe over de aandacht voor
> voetballer vind ik zo onnodig.
> Er zijn wereldwijd nu eenmaal heel veel meer
> voetballers dan baanwielrenners.
> Als een paar van die voetballers dan iets
> bijzonders doen in hun vakgebied krijgt dat,
> terecht, meer aandacht dan een wk baan wielrennen.

Het probleem is dat je voor het WK baanwielrennen verstand van de materie moet hebben en dat voor genieten van het spel voetbal, dat staat voor het leven (Desmond Morris) hoegenaamd geen kennis nodig is. Totale identificatie is imminent, van het jochie op het veldje, dat denkt wie dan ook te zijn voor een paar momenten, tot de kijkers, die totaal geen verstand van welke sport dan ook hebben, maar zich daar wel in kunnen vinden. Da's uiteraard prima en ook niks op tegen. Maar Horsie benadert dingen vaak net iets anders, ook niks op tegen als je op de koop toeneemt, dat je wat eenzamer moet zijn.

Er zijn geen wonderen meer, want de bordjes waarop staat - dit is een wonder - zijn opgeraakt.
Tjappie2 07 maart 2019 14:44
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn geen wonderen meer, want de bordjes waarop
> staat - dit is een wonder - zijn opgeraakt.

Een wonder is een wonder als je het wilt zien, en belangrijker nog: wilt geloven.

Dat Velon en aanverwanten, als waren het 21e-eeuwse Galileo's, ons met formules dichter bij de waarheid brengen is misschien vooruitgang. Maar wat baat kennis en vooruitgang als het kinderlijke ontzag daarmee de nek omgedraaid wordt?
ton duk 07 maart 2019 15:07
Die Theo was onlangs alweer 6 jaar dood...
We missen 'm ook bij FC
gr
Horsie is back 07 maart 2019 17:31
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Er zijn geen wonderen meer, want de bordjes waarop staat - dit is een wonder - zijn opgeraakt.
>
> Een wonder is een wonder als je het wilt zien, en
> belangrijker nog: wilt geloven.
>
> Dat Velon en aanverwanten, als waren het 21e-eeuwse Galileo's, ons met formules dichter bij de waarheid brengen is misschien vooruitgang. Maar
> wat baat kennis en vooruitgang als het kinderlijk ontzag daarmee de nek omgedraaid wordt?

Horsie mag natuurlijk ook niet verwachten, dat zonder context, zijn woorden altijd begrepen worden.
Mag ik een beetje rood vlees in de arena gooien met de woorden

The geometry of innocence flesh on the bone
Causes Galileo's math book to get thrown

Horsie verenigt in zich de data-imperialist en het indiscrimitive child.

Of wil jij, Tjappie 2, hier bijbels gaan uitweiden, want Horsie kent uit een ver verleden zijn klassieken.
Horsie is back 07 maart 2019 17:38
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat Calimero gedoe over de aandacht voor
> voetballer vind ik zo onnodig.
> Er zijn wereldwijd nu eenmaal heel veel meer
> voetballers dan baanwielrenners.
> Als een paar van die voetballers dan iets
> bijzonders doen in hun vakgebied krijgt dat,
> terecht, meer aandacht dan een wk baan wielrennen.

Overigens dacht ik aan het begin van mijn training, ik moet @Eindhovuh nog even laten weten, dat ik in mijn tirade ook de ironie had vervlochten.
Inderdaad, allemaal mannen over the hill in giechel bijeen, behalve dan (Horsie dacht, wat doet die daar tussen) Fox(e)y Lady Fresia Cousino Arias. smiling smiley
Ik had net ingeschakeld en viel met de neus in de Ajax boter.
Horsie is back 07 maart 2019 17:44
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Theo was onlangs alweer 6 jaar dood...
> We missen 'm ook bij FC
> gr

Sorry, Ton. Ik heb de namen van twee voetballers met dezelfde voornaam van Theo door elkaar gehaald: Theo Bos en Theo Janssen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2019 14:23 door Horsie is back.
Tjappie2 07 maart 2019 17:46
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Of wil jij, Tjappie 2, hier bijbels gaan
> uitweiden.

Nee dat wil ik niet. De zondvloed aan data die we op dit prikbord over ons heen krijgen beneemt me al de adem.
Horsie is back 07 maart 2019 18:09
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Of wil jij, Tjappie 2, hier bijbels gaan
> > uitweiden.
>
> Nee dat wil ik niet. De zondvloed aan data die we
> op dit prikbord over ons heen krijgen beneemt me
> al de adem.

Welke zondvloed en wat bedoel je met data? Bromertà kon er af en toe wel iets van, maar die is met de noorderzon vertrokken.
Goed, Horsie strooit af en toe met wattages en een enkele keer wat cijfermatig, maar dat bedoel je (hopelijk) toch niet? smiling smiley
Tjappie2 07 maart 2019 18:25
Laat ik het zo zeggen: Ik ben blij dat er slechts 1x per jaar een wk baanwielrennen is. Hoewel ik het Nederlandse succes op die disciplines uiteraard toejuich.
Horsie is back 07 maart 2019 18:38
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat ik het zo zeggen: Ik ben blij dat er slechts
> 1x per jaar een wk baanwielrennen is. Hoewel ik
> het Nederlandse succes op die disciplines
> uiteraard toejuich.

Iets van de kool en de geit willen sparen..

Vindt jij De Rijdende Rechter (ik denk altijd trechter) ook zo'n fantastisch programma?
Sub Culture 07 maart 2019 19:20
Horsie is back 07 maart 2019 19:36
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> *Vind

Sub, ik ben ook niet zonder faute, maar wat is er mis met vindt jij. Mss de taalfelefoon eens bellen?
Sub Culture 07 maart 2019 19:48
Maak jij nu een grapje.
Of is het maakt?
Horsie is back 07 maart 2019 20:21
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maak jij nu een grapje.
> Of is het maakt?

Dat van faute natuurlijk wel, maar niet over vindt jij...
De taaltelefoon vond ik op Google.
Tjappie2 07 maart 2019 23:15
Ik zal duidelijker proberen te zijn. Het punt is (tenminste dat denk ik) dat jij vooral hard fietsen fascinerend vindt. Inclusief bijbehorende wattages e.d. Ik houd meer van wielrennen. Hoeveel watt bv Van Avermaet trapt op de Kwaremont zal me worst zijn. Hij moet zorgen dat ie mee is, dat is het enige dat telt. Het maximale vermogen van Stybar in de laatste km doet voor mij evenmin ter zake, de ontsnapping op het juiste moment des te meer. Mogelijk is ofwel de geit nu geslacht, ofwel de kool nu gekookt.
Sjorsoll 08 maart 2019 02:02
Whuut? :p

Fiets jij of fietst jij op je wattbeest?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2019 02:03 door Sjorsoll.
Horsie is back 08 maart 2019 02:26
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zal duidelijker proberen te zijn. Het punt is (tenminste dat denk ik) dat jij vooral hard fietsen fascinerend vindt. Inclusief bijbehorende wattages e.d. Ik houd meer van wielrennen. Hoeveel watt bv Van Avermaet trapt op de Kwaremont zal me worst zijn. Hij moet zorgen dat ie mee is, dat is het enige dat telt. Het maximale vermogen van Stybar in de laatste km doet voor mij evenmin ter zake, de ontsnapping op het juiste moment des te meer. Mogelijk is ofwel de geit nu geslacht, ofwel
> de kool nu gekookt.

Atletiek was mijn eerste liefde, vooral het koningsnummer 100m en als er toch een keus gemaakt moet worden van de hele sport.
Het kenmerkende hiervan is acceleratie, topsnelheid en beperken van het verval. Dit inzicht vormde mij fundamenteel en bracht ik zelf als atleet in de praktijk en later als wielrenner ook bergop en nog later veel meer in analogie met het baanwielrennen.

Baanwielrennen leeft vanwege het ultieme karakter van standaardisatie in de meest uitgebreide zin (controle variabelen zoals in een laboratorium) vrijwel uitsluitend van data en dus analyse. Down Under studeren ze universitair af op een nummer als de team pursuit. Het wegwielrennen is ook wel een eind in die richting opgeschoven, maar daar spelen toeval en gelegenheid nog steeds een beduidend grotere rol en zeker in eendaagse wedstrijden. Daar is het in de vergelijking met een goed deel van het baanwielrennen nog steeds een spel, dat best nog vaak door de besten gewonnen wordt, maar niet bij voorbaat. D'en Eddy, toch de meest succesvolle wielrenner aller tijden liep "maar" 1 op 3. Om maar te zwijgen over de vaak besprenkelde Boom, met Lars als voornaam.

De powermeter (Schoberer kwam er in 1986 mee) bracht uiteindelijk een enorme revolutie teweeg in de zoektocht naar de ultieme wielerprestatie.
De definitieve doorbraak liet feitelijk echter nog wel decennia op zich wachten, ofschoon de Fransen zich er al vrij vroeg wel mee bezighielden.

Zelf ben ik altijd een data-imperialist geweest en vaak genoeg ging dat ook ten koste van het kijken (deerde me niet), want je kunt niet alles tegelijk.
Dus kijk ik wel eens koers, maar niet erg fanatiek. Daarvoor is mijn span of control ook niet groot genoeg, neig ook er toe als ik bijvoorbeeld Eva kijk er iets anders naast te gaan doen. Maar ben ook vooraf of achteraf graag bezig met andere analyses, zoals tegenwoordig Velon die geeft. Het posten van het wattage van Stybar bij zijn uitbraak was maar een geintje, noem het maar belletje trekken. In absolute zin waren wattage en snelheid in vergelijking met het baanwielrennen zonder rekening te houden met de omstandigheden zwaar in het nadeel van Stybar. Zeer matig dus.

Dus geen reden om te posten. Ben het wel met de schare Velon haters eens, dat wattages op zich maar al te vaak niks zeggend zijn als de context onduidelijk is. Strava als zodanig is voor mij een monster zonder waarde, wat zou kunnen veranderen als ik zelf Strava actief zou gebruiken. Maar dan zou ik eerder kiezen voor een powermeter. De wattage metingen bergop hebben tegenwoordig een hoge validiteit mits in de goede context weergegeven. Daarom viel ik destijds Bromertà ook zo fel aan.

Overigens heb ik bij mijn weten over het WK baanwielrennen geen enkel wattage over de prikkers uitgestort, simpelweg omdat ik er geen heb.
Wat dat betreft is het baanwielrennen een gesloten bastion.

Dus wees blij, Tjappie2, in de moeder aller sporten worden tegenwoordig bijna alle beschikbare data inclusief tonnen biomechanische data geloosd.

Dus geniet maar zoals je wilt, maar oordeel niet te hard over de data-imperialisten, want zonder hen zat jij geen televisie te kijken.
Sub Culture 08 maart 2019 06:23
Luijt 08 maart 2019 08:57
Of gewoon helemaal ff laten zitten.
ton duk 08 maart 2019 09:15
Het was van beiden een voorrecht om de een te zien coachen en de ander te zien voetballen ...
Bos, Janssen, Sturing, Hofs...Als Bossche Wilhelminiaan heb ik toch ook wat met dat geelzwart van Vitesse ,merk ik
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2019 09:15 door ton duk.
Luijt 08 maart 2019 10:57
Jij bedoelt daar Nicky Hofs, maar diens oom Bennie, die was pas leuk om naar te kijken (kaartje jongensrang op Nieuw Monnikenhuize was fl 1,50).
Bennie schoffelde graag. Als vanaf de tribune werd geroepen: "Bennie, nummer zeuve!!" dan rende Bennie net zo lang achter de nummer 7 van de tegenpartij aan tot ie 'm een schöpke kon geven. Dan werd er even hard gejuicht als wanneer Bosco Bursac scoorde. Charly Bosveld hield alles tegen en de naam van Herman Gerdsen klonk in het Ernums het lekkerst.
Ik wil terug.
Luijt 08 maart 2019 11:09
Ja Tinuz, Holland Sport was fijn. Over "gepolitiseerd" gesproken. Half Nederland vindt dat alles wat op de NPO/NOS gebeurt als "links" of "linkse kerk" moet worden aangemerkt. Maar ja, die helft komt niet op dit forum.
Horsie is back 08 maart 2019 12:16
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of gewoon helemaal ff laten zitten.

Gaat U maar Cycling Inside presenteren dan buldert Horsie wel als Gijp.
Eerste onderwerp: Hebt U de voorpagina van de VK al gelezen. Over scheve schaats gesproken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2019 12:34 door Horsie is back.
ton duk 08 maart 2019 12:25
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij bedoelt daar Nicky Hofs
> Ik wil terug.

in de geest van deze week kan ik me een Vitesse-AJAX herinneren (4-1 of zo ) en nog op het oude sportpark een Vitesse-Real Madrid (0-0,denk ik) en in da oude stadion ben ik nog regelmatig met mijn FC geweest...toen Vitesse ook in de onderste regionen 1e divisie speelde...Tijden veranderen en het voetbal ook (helaas)
gr
Horsie is back 08 maart 2019 12:31
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Less is more.

En daarvoor sta je voor zessen op neem ik aan?
They say the darkest hour is right before the dawn. Dan heb je more or less niet zo veel puf meer.

Ik ben inderdaad wat hyper, deels door het gedonder met de medici, maar ook omdat Horsie het moleculaire geheugen (anaeroob alactisch) van zijn beenspieren weer heeft teruggevonden na meer dan twee jaar specifiekere training. In sub's ordinaire taal: sprintuithoudingsvermogen sterk verbeterd.
Horsie is back 08 maart 2019 12:38
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Whuut? :p
>
> Fiets jij of fietst jij op je wattbeest?

Het wattbeest is sinds 6 februari 2019 op vakantie om bij te komen.
Luijt 08 maart 2019 13:41
Ja heb ik natuurlijk gelezen. De berichtgeving irriteert om meerdere redenen.
Horsie is back 08 maart 2019 13:57
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja heb ik natuurlijk gelezen. De berichtgeving
> irriteert om meerdere redenen.

In mijn egocentrisme dacht ik eerst dat je mijn hele post had gelezen, maar toen kwam ik tot inkeer.
Wat irriteert je dan? Harm Kuipers kan het toch mooi verwoorden. Of dat de berichtgeving samenvalt met de wereldbeker in Salt Lake City?
En jij als insider wist toch ook wel, dat dit allemaal speelde. Overigens met een beetje analytisch vermogen kun je toch ook op een bierviltje (Brommie weer) uittekenen, dat er in de schaatskeuken niet altijd biologisch vriendelijk werd gekookt.
Ik veronderstel, dat de ISU met haar onvolkomen beleid toch heeft weten te voorkomen, dat het de kant van het wielrennen opging.
El Chaba 08 maart 2019 14:09
Luijt 09 maart 2019 13:10
"En jij als insider wist toch ook wel, dat dit allemaal speelde."

Wat speelt er dan?
Hetzelfde misselijk makend geinsinueer als in de Volkskrant, waar men kennelijk het vizier nu op het schaatsen heeft gericht. Tot nu toe komt het op mij over als schieten met hagel, lekker framen en maar hopen dat men ooit echt iets vindt, want anders blijkt straks dat ten onrechte allerlei jongens en meisjes in verband met doping gebracht zijn.
Sjorsoll 09 maart 2019 15:55
Maar maakte je nou een grapje of niet over ''vindt jij''?
Horsie is back 09 maart 2019 16:41
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar maakte je nou een grapje of niet over ''vindt
> jij''?

Neen. Maar ik zie nu, dat jij+stam + t is en stam + jij zonder t.
Toch blij tenminste één prikker een tevreden gevoel te kunnen geven na zo'n saaie wielerwedstrijd. grinning smiley
Sjorsoll 09 maart 2019 17:09
Ik zal niet corrigeren, maar als iemand stug blijft volhouden zal ik me mengen winking smiley

Je bent meer van een ander soort hoefdier, maar dit is een mooi ezelsbruggetje:

Loop ik?
Loop jij?

Ik loop
Jij loopT
Horsie is back 09 maart 2019 21:38
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zal niet corrigeren, maar als iemand stug
> blijft volhouden zal ik me mengen winking smiley
>
> Je bent meer van een ander soort hoefdier, maar
> dit is een mooi ezelsbruggetje:
>
> Loop ik?
> Loop jij?
>
> Ik loop
> Jij loopT

Je had ook kunnen denken, Horsie weet het niet, want hij is geen ezel. En een ezel met humor is niet gemakkelijk te vinden.
Je moet wel beslagen ten ijs komen. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen