Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sunweb-puzzle

Gepost door ton duk 
ton duk 08 maart 2019 13:51
Dumoulin : ik zou liever in P-N starten maar gezien de Giro-TTT wil de ploegleiding mij in de T-A...las ik van de week...?
Kelderman kopman in P-N ...terwijl hij toch ook in de Giroploeg beoogd is...toch ?
Oomen morgen in Strade en dan logischerwijs ook in T-A...terwijl hij, volgens mij, P-N en TdF op zijn programma had staan ?

gr
Cecchini 08 maart 2019 15:03
Dumoulin moest tegen zijn zin de TA rijden, vooral vanwege de ploegentijdrit, terwijl Matthews en Kelderlman (goede tijdrijders) juist in PN rijden en Oomen niet bepaald een tijdrijder weer moet opdraven in TA. Gezien het parcours van TA en de 2 tijdritjes daar zou Matthews volgens mij daar geen slecht figuur hebben geslagen. Moeilijke puzzle Ton, inderdaad
ton duk 08 maart 2019 15:12
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
>Oomen niet bepaald een tijdrijder

Niet geheel eens met die constatering maar Oomen gaf "ergens "weer aan dat ie qua oefenen met tijdritfiets een moeilijke winter heeft gehad.
Geeft maar weer denken hoe dat schijnbaar niet geregeld is in zo'n ploeg als Sunweb ?...


Moeilijke puzzle
> Ton, inderdaad

Wij (ik in ieder geval) zouden de stukjes anders leggen...met de info die wij lezen en hebben natuurlijk
Parcours P-N lijkt me uitgestippeld voor een trio Dumoulin-Kelderman-Oomen...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2019 15:12 door ton duk.
Cecchini 08 maart 2019 15:18
Hij had geen moeilijke tijd gehad qua tijdrijden, maar had er niet veel aan gedaan. Is inderdaad erg vreemd.
ton duk 08 maart 2019 15:30
geeft, denk ik , ook aan hoe vaak wij (ik dan weer) overschatten hoe de begeleiding bij zo'n ploeg is
Vaak meer eigen verantwoordelijkheid om op stage te gaan en dan de tijdritfiets mee te nemen...
gr
El Chaba 08 maart 2019 16:37
Is dat niet wat kort de bocht? Team Sunweb staat toch juist bekend om hun profesionaliteit in de begeleiding? Dat alles heel strak en strikt is geregeld?
opoeepo 08 maart 2019 18:15
De tijdritten van Oomen stagneren enigszins. Reed hij enkele seizoenen nog wel eens top 10-15, zijn meest
recente tijdritten finisht hij steevast rond de dertigste plek. Meer trainen op de tijdritfiets levert wellicht winst op, maar gaat dan misschien weer ten koste van zijn overige capaciteiten. Maar podium rijden in een grote ronde zie ik hem ook niet toe in staat.
Dus toch maar snel 'rittenkaper' worden? (En niet te lang mee wachten zoals Gesink, want dan is het dáár weer te laat voor.)
Of alles zetten op de Ardense klassiekers?
Horsie is back 08 maart 2019 19:25
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin : ik zou liever in P-N starten maar
> gezien de Giro-TTT wil de ploegleiding mij in de
> T-A...las ik van de week...?
> Kelderman kopman in P-N ...terwijl hij toch ook in
> de Giroploeg beoogd is...toch ?
> Oomen morgen in Strade en dan logischerwijs ook in
> T-A...terwijl hij, volgens mij, P-N en TdF op
> zijn programma had staan ?
>
> gr

Degene, die heel toevallig op deze site belandt zal beamen, dat de cargo van deze post in elk geval gedekt wordt door de titel.
Sorry, Duk, dit moest even.
Groeten van Horsie.
De zwarte trui 08 maart 2019 19:27
Ramon Sinkeldam is er volgens de laatste LtD podcast pas bij zijn nieuwe ploeg achter gekomen dat hij vanwege zijn lengte mag afwijken van de standaard UCI richtlijnen. Volgens eigen zeggen is dit mogelijk de verklaring voor zijn relatief goede tijdrit (47e) in de Algarve. Dus bij Sunweb is het zeker niet voor iedereen perfect geregeld.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2019 19:28 door De zwarte trui.
PassoEira 08 maart 2019 19:30
Zo'n puzzel lijkt me dat niet. Meest voor de hand liggend is dat Sunweb een lucratieve financiële overeenkomst heeft gesloten met de Giro organisatie om de Giro te rijden en de Tour als "bijzaak" te beschouwen met waarschijnlijk ook een flink extra bedrag aan startgeld voor Tirreno-Adriatico (dezelfde inrichters) maar met de voorwaarde dat het publicitaire belangrijkste uithangbord Tom D. er bij moet zijn.
ton duk 08 maart 2019 19:38
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat niet wat kort de bocht? Team Sunweb staat
> toch juist bekend om hun profesionaliteit in de
> begeleiding? Dat alles heel strak en strikt is
> geregeld?


Eens mbt kort door de bocht maar het is ook informatie die ik heb /had vanuit Vacansoleil en Rabo (en co).
Renners leken een stel zzp-ers die dan in dienst zijn van een ploeg maar toch met eigen trainingsmethoden, eetgewoonten e.d
Zal bij Sunweb best strikter zijn maar of daar voor alle renners dezelfde begeleiding is..dat betwijfel ik …
gr
Tjappie2 08 maart 2019 23:56
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zal bij Sunweb best strikter zijn maar of daar
> voor alle renners dezelfde begeleiding is..dat
> betwijfel ik …
> gr

Het kan best zijn dat Sunweb stappen aan het zetten is, maar een jaar geleden was het organisatorisch nog een waanzinnige chaos. Tenminste als je wielerflits/Raymond Kerckhoffs toentertijd mag geloven: " De successen hebben een probleem, dat al enkele jaren onderhuids in Team Sunweb broeit, verbloemd. Intern is al diverse keren gewezen op de ondercapaciteit qua personeel, de vele onervaren mankrachten en de enorme werkdruk tijdens rittenkoersen met onder andere meetings tot in de nachtelijke uren."

Overigens, dat TD de T-A zou rijden was volgens mij al rond de jaarwisseling bekend.
ton duk 09 maart 2019 07:40
Tjappie2 Schreef:
>
> Overigens, dat TD de T-A zou rijden was volgens
> mij al rond de jaarwisseling bekend.

Klopt maar dat hijzelf liever P-N zou rijden ,las ik onlangs...
Het bleef T-A want er zat een TTT die dan geoefend kon worden met de Giroploeg waarbij Kelderman dan ook zou horen...maar die start wel in P-N,wat mij dus de verbazing opleverde...
gr
Eddy Veen 09 maart 2019 10:30
Misschien moet Dumoulin naar Jumbo; Zoetemelk moest ook naar Raleigh om de Tour te kunnen winnen.
Sub Culture 09 maart 2019 20:43
Als je dit soort vage topics opent is het mss handig om het ook te linken aan een artikel zodat er wat meer context bij is.
Dit soort gezwets en een collectieve oproep tot puzzelen is lagere school prikgedrag.
Wat anderzijds niet mag verwonderen gezien de topicstarter

gr
Remko 09 maart 2019 20:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je dit soort vage topics opent is het mss
> handig om het ook te linken aan een artikel zodat
> er wat meer context bij is.
> Dit soort gezwets en een collectieve oproep tot
> puzzelen is lagere school prikgedrag.
> Wat anderzijds niet mag verwonderen gezien de
> topicstarter
>
> gr

# lagere school prikgedrag
MarkV 10 maart 2019 14:07
Dat had meer met Hinault die zijn knie kapot reed te maken dan met Zoetemelk. Als Hinault dat in 78, 79 of 82 had gedaan dan had Joop ook zonder Raleigh de Tour gewonnen.
Eddy Veen 10 maart 2019 15:49
Hinault moest natuurlijk forceren om Zoetemelk en zijn kornuiten bij te houden. Daardoor kreeg hij pijn in zijn kniewinking smiley
merijntje mortirolo 10 maart 2019 16:19
-
:worshipsmiley:
El Chaba 10 maart 2019 17:09
Luijt 11 maart 2019 12:56
Hinault heeft z'n knie verkloot door zijn eigen allesverzengende ambitie om te laten zien dat ie veruit de beste was. Vide LBL 1980.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen