Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koers in Chili en op Rhodos

Gepost door lodjan 
lodjan 09 maart 2019 18:13
Dezer dagen worden er 2.2 rondjes gereden in Chili en op Rhodos.

In Chili staat het Global Cycling Team aan de start met een sterke Lars Quaedvlieg (Rwanda-veteraan), maar tegen de Medellin-ploeg met Oscar Sevilla valt weinig te beginnen.

Op Rhodos doet de BEAT-ploeg mee met Havik, Bugter en Budding als sterkhouders. Budding wist vandaag de etappe te winnen en verdedigt morgen de leiderstrui. smileys with beer
lodjan 09 maart 2019 18:49
Vorige week, tijdens de Tour of Rwanda, werd er in de Dominicaanse Republiek gekoerst. Daar was de dominantie van de Medellin-ploeg duidelijk door de top 4 in het eindklassement te bekleden. Oude bekende Robinson Chalapud was de winnaar dankzij het ploegenspel. Kopman Oscar Sevilla werd 2e.
Stephan Bakker toonde 'ballen' en zijn goede vorm door het puntenklassement te winnen (achtereenvolgens 4e, 3e, 7e, 22e en 5e). Trainen met Noordhollands Best wierp dus zijn vruchten af.
veluweracer 09 maart 2019 20:33
El Ninõ is lekker bezig in Chili. Hij zal onderhand wel minstens 2 keer zo oud zijn als de overige deelnemers.
Tjappie2 09 maart 2019 21:35
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------

> In Chili staat het Global Cycling Team aan de
> start met een sterke Lars Quaedvlieg
> (Rwanda-veteraan)

Ik dacht dus serieus even dat je hier een stokoude Belg bedoelde die als lid van het 2e Commando Battalion, Paracomando Regiment tijdens de United Nations Assistance Mission for Rwanda had gediend.
lodjan 10 maart 2019 08:14
Lars Q. werd gisteren 9e na afsprinten op een steil muurtje. Sevilla werd 2e behoudt de leiding in het klassement.
lodjan 10 maart 2019 08:18
Hahaha.
Het Global cycling team is een Nederlands 'team' (samengeraapt zooitje) dat overal ter wereld (global) de meest obscure en interessante koersen rijdt. Er zitten dus geen Belgen in dat team.
lodjan 10 maart 2019 16:20
In Chili wint Oscar Sevilla de laatste etappe en het eindklassement.
Op Rhodos wint Herman Dahl de laatste etappe en Martijn Budding het eindklassement.
#9 smileys with beer Gaap....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 16:22 door lodjan.
El Chaba 10 maart 2019 17:05
lodjan 10 maart 2019 19:12
Bugter wordt vandaag 5e op Rhodos.
Lars Quaedvlieg wordt 12e in de tijdrit en 9e in het eindklassement in Chili.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 19:13 door lodjan.
Sub Culture 10 maart 2019 21:43
Wat ik mij afvraag bij dit soort koersen.
De mensen die updates geven en bijkomende info, doen die dat vanuit een soort plichtsbewuste reflex naar het prikbord toe; waar ter wereld ook in wedstrijdvorm op een hoger niveau wordt gefietst dient te worden aangegeven op het prikbord.
Of is er een oprechte interesse in dit soort koersen.

Ik zeg het met het allergrootste respect en als wielerliefhebber maar het kan mij geen fluit schelen wie er op Rhodos of in Chili wint omdat ik vrijwel niemand ken op de deelnemerslijst, geen idee heb van het parcours

De ronde van Langkawi spant wat dat betreft zo'n beetje de kroon voor mij, laat Guardini maar weer zijn erelijst, die voor 60% uit ritzeges in Langkawi bestaat, aandikken met een 4-tal ritzeges daar..
Tjappie2 10 maart 2019 21:45
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ik mij afvraag bij dit soort koersen.
> De mensen die updates geven en bijkomende info,
> doen die dat vanuit een soort plichtsbewuste
> reflex naar het prikbord toe;


De reflex: 2.2 = mogelijk smileys with beer

Mijn interesseren dit soort koersjes ook niet.
lodjan 10 maart 2019 22:03
Ik begrijp dat wel. Mij interesseren koersen waar ik nooit geweest ben en waar ik niemand ken ook niet of nauwelijks.
Wanneer ik enkele van de renners wel goed ken en/of ik er zelf gefietst heb, dan ligt dat anders. Ik ga er niet vanuit dat ieder het zal en wil lezen, maar er zijn altijd wel geïnteresseerde meelezers.
Het is voor mij zeker niet zo dat een hogere UCI-quotatie de koers intetessanter maakt. Ook koersen op de nationale kalender of dikkebandenraces kunnen me interesseren (bv wanneer mijn zoontje meedoet).
Sub Culture 10 maart 2019 22:05
Ik lees het ook wel, maar eerder vanuit een reflex dat ik vetgedrukte ongelezen dingen op het prikbord niet kan verdragen.
Ook al gaat het om veldrittopics, VSS topics of zelfs het gepalaver van ton duk.
lodjan 10 maart 2019 22:12
Ja, dat herken ik ook wel, het aanklikken van de vetgedrukte regels zoals bij VSS. Maar voor mij is aanklikken vaak genoeg: ik hoef het niet te lezen.
Overigens, om op je vraag terug te komen, er is ook een soort van plichtsbesef om als er eenmaal een topic over een etappekoers gemaakt is om het dan ook af te maken.
Sub Culture 10 maart 2019 22:14
Ja, waarvoor respect, ik weet zeker dat het wel aan afdoende mensen appelleert.
En dat de zwijgende massa het apprecieert.
Horsie is back 10 maart 2019 22:53
Lodjan is "onze" archivaris/globetrotter/Genie Google crawler, die zo veel mogelijk koersen opvist. Lodjan is Hendrik de Tuinman, die alle bloemen op tijd water geeft.
Hulde. Ik neem toch aan, dat hijzelf de meeste vreugde aan zijn berichtgeving beleeft en niet een monnik is, die maar door moet pennen, omdat hij anders niet veel te eten krijgt. Horsie versloeg ook met de meeste vreugde het WK Baanwielrennen.
veluweracer 11 maart 2019 01:44
Die aandacht voor die obscure koersen maakt dat ik graag de statistieken ervan er even op na sla.
lodjan 11 maart 2019 07:30
Natuurlijk doe ik het omdat ik het leuk vind.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen