Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

1e etappe Parijs-Nice

Gepost door lodjan 
lodjan 10 maart 2019 11:13
Kunnen waaiers een massasprint voorkomen?
Startlijst: [www.procyclingstats.com]
Op Viviani na staan alle topsprinters aan het vertrek. Groenewegen en Jakobsen horen daar ook bij.
jonglins 10 maart 2019 11:33
Ehm..., en Gaviria. Misschien wel dé topsprinter van het moment.
lodjan 10 maart 2019 11:46
En Ackermann en Bouhanni..... nou ja, er zijn heel veel topsprinters wel aanwezig.
el:equipo 10 maart 2019 12:04
Amael Monard (Arkea Samsic), Damien Gaudin (Direct Energie) en Romain Combaud (Delko Marseille Provence) de vluchters van de dag.
1:20 voorsprong na 15 minuten koers
Sub Culture 10 maart 2019 12:58
Al breukjes in het peloton..
Sub Culture 10 maart 2019 13:00
Pozzovivo en Meintjes al in de penarie..
Sub Culture 10 maart 2019 13:02
Ook Terpstra, Nieve, Henao op achterstand.
Adje Wijnands 10 maart 2019 13:04
el:equipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Amael Monard (Arkea Samsic), Damien Gaudin (Direct
> Energie) en Romain Combaud (Delko Marseille
> Provence) de vluchters van de dag.
> 1:20 voorsprong na 15 minuten koers

Ofwel: wie krijgt de wildcard voor de Tour?
lodjan 10 maart 2019 13:05
Aanwezige sprinters naast de eerder genoemde landgenoten Dylan Groenewegen en Fabio Jakobsen:
Matteo Trentin (Mitchelton-Scott), Sam Bennett (BORA-hansgrohe), Sonny Colbrelli (Bahrain Merida), Caleb Ewan (Lotto Soudal), John Degenkolb (Trek-Segafredo), Alexander Kristoff (UAE Emirates), André Greipel (Arkéa-Samsic), Christophe Laporte (Cofidis), Niccolo Bonifazio (Direct Energie),Bryan Coquard (Vital Concept-B&B Hotels), Marcel Kittel (Katusha-Alpecin), Magnus Cort (Astana), Mark Cavendish (Dimension Data), Arnaud Démare (FDJ), Luka Mezgec (Mtichelton Scott), Jakub Mareczko (CCC) en Michael Matthews (Team Sunweb).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 13:11 door lodjan.
rustdag 10 maart 2019 13:06
Slimmerd 10 maart 2019 13:30
Die verwacht je daar niet the finger smiley
Slimmerd 10 maart 2019 13:39
DNF Matthews (na val)
Slimmerd 10 maart 2019 13:41
Nog 64km, peloton weer tezamen, koplopers met 2'00
Sub Culture 10 maart 2019 13:44
Aan de eerste live beelden te zien geloof ik nooit dat het een massasprint wordt.
Al 2 renners het gras in zien rijden op 1 minuut tijd
rustdag 10 maart 2019 13:45
Ja dat wordt Chaos, dat wordt oorlog........
lodjan 10 maart 2019 13:56
En niet de minsten: Sosa en Uran. Maar dit is niet slecht voor je carrière, zie Thomas in Gent-Wevelgem.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 18:18 door lodjan.
Slimmerd 10 maart 2019 14:08
Waaiers.... slagveld!
Sub Culture 10 maart 2019 14:09
Heerlijk schouwspel.
Opvallend: geen enkele quickstepper in de eerste waaier.
Sub Culture 10 maart 2019 14:10
correctie: Jungels mee
rustdag 10 maart 2019 14:11
Ja en opvallend 1 jumbo mee.waarom laat hij zich niet lossen tot bij groen
Slimmerd 10 maart 2019 14:15
Niet zo snel in paniek joh
rustdag 10 maart 2019 14:18
Het was niet meer dan een opmerking.....maar is 1 en 2 nu samen gekomen. was ff weg
rustdag 10 maart 2019 14:18
Dat was toch niet kelder?
Slimmerd 10 maart 2019 14:19
Kwamen weer wat groepjes samen en nu begint het weer opnieuw.

Nog 33km, al vele sprinters kansloos voor vandaag
Tinuz 10 maart 2019 14:20
Vrees het wel.
Horsie is back 10 maart 2019 14:21
Waaiers het toverwoord van vandaag. Het is nog niet zo lang geleden dat ze welkom waren bij 37 graden Celsius hitte.
rustdag 10 maart 2019 14:23
Dit kan een link klimmetje worden voor Groen........volgens jumbo
Sub Culture 10 maart 2019 14:26
Volgens mij zit hij (als enige van zijn ploeg) in de voorste groep.
Slimmerd 10 maart 2019 14:27
Die gevallene met De Buyst leek mij Vervaeke.
Slimmerd 10 maart 2019 14:28
Groep wordt op klimmetje weer een stuk groter, straks weer kansen op waaiers en twee tussensprints, met een paar boniseconden natuurlijk
Vlaflip76 10 maart 2019 14:37
Er volgen nog wat etappes deze week, dus ook voor Vital Concept is er nog (valse) hoop.

Zal zonder meer Arkea en Direct Energie worden (naast de al toegekende wildcards aan Cofidis en Wanty)
Slimmerd 10 maart 2019 14:37
Tussensprint 1;

1. LLSG 3"
2. Kwiatkowski 2"
3. Bernal 1"
Slimmerd 10 maart 2019 14:53
Nog 4.5 km tot de sprint, straks eerst nog de 2e tussensprint
rustdag 10 maart 2019 14:54
Kelderman is mee.....
Slimmerd 10 maart 2019 14:54
Tussensprint 2;

1. Kwiatkowski 3"
2. LLSG 2"
Slimmerd 10 maart 2019 14:57
Nog 1km voor Gilbert, die aanviel op 2km
merijntje mortirolo 10 maart 2019 14:58
-
"Gilbert heeft in zijn carrière best mooie dingen gewonnen."

ZZZZZZZZZZ

(Waarom kijk ik op de NOS?)
Slimmerd 10 maart 2019 14:58
1. Groenewegen
2. Ewan
3. Jakobsen
4. S. Bennett
5. Degenkolb
6. Trentin
7. Demare
8. Colbrelli
9. Coquard
10. Turgis



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 15:06 door Slimmerd.
Slimmerd 10 maart 2019 14:59
MAL op 1'00 over de streep
Ridder Kale Knikker 10 maart 2019 15:03
Wat een klasse van Jumbo Visma, heel de dag geweldig gewerkt. Fijn dat dit beloond wordt met winst door Groenewegen
Sub Culture 10 maart 2019 15:05
Logische zege voor Groenewegen.
Had de indruk dat Ewan nog net wat voor Groenewegen uitkwam maar die met zijn finale jump toch nog pareerde.
Sterk collectief van de Jumbo's.

Ook onder de indruk van Bernal, die hield zich moeiteloos staande in het spel van de wind.
Slimmerd 10 maart 2019 15:06
Bernal was inderdaad erg indrukwekkend in de wind
rustdag 10 maart 2019 15:09
Schulting Wereldkampioen !
Slimmerd 10 maart 2019 15:11
Welk WK op wielen is er bezig dan?
ton duk 10 maart 2019 15:19
Als een basisschoolleerling zo blij met deze overwinning van Groenewegen
Knap ploegwerk van Jumbo. Jakobsen goede 3e na een finale in constante achtervolging
Kelderman mee in groep 1 , meen ik...(ik moet nog wennen aan dat rood e.d)
HUP HOL
gr
Eazster 10 maart 2019 15:22
Knappe zege van Jumbo met Groenewegen. Zo eentje die je wel op papier kunt zetten, maar het toch maar even moet flikken. Sterke sprint van Groenewegen die door de machtige jump van Ewan niet zo snel zeker was.Ewan had wel het voordeel dat ie lang achter de geblokte rug van Groenwegen kon schuilen, vandaar dat de zege des te knapper is. 6 Man van Jumbo in de voorste groep! ook er fijn voor een sprinter die de controle wilt houden.

Fijn dat Kelderman er nog bijzit. Kwiat en Bernal,Quintana en Molard maken indruk voor protagonisten voor het klassement. Verliezers Soler,MA Lopez,Henao en misschien in mindere maten Martinez,Pozzovivo en Chaves.
Slimmerd 10 maart 2019 15:24
I. Izagirre zelfs op 2'50 over de streep, in gezelschap van Aru
Slimmerd 10 maart 2019 15:28
Klassementsmannen zonder verlies vandaag;
LLSG, Kwiatkowski, Bernal, Molard, Grossschartner, Teuns, Bardet, G. Bennett, Quintana, Gallopin, Zakarin, G. Izagirre, Uran, Yates, Kelderman en Jungels
ton duk 10 maart 2019 15:31
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Schulting Wereldkampioen !

Ze toont nu enige blijdschap op de NOS
gr
lodjan 10 maart 2019 15:31
Het was Martijn Tusveld. Hij heeft moeten opgeven.
lodjan 10 maart 2019 15:33
Mooie, verdiende overwinning! #8 smileys with beer
ton duk 10 maart 2019 15:35
Matthews en Tusveld DNF en Bakelants op bijna 13 minuten...Het is niet de dag van Sunweb
gr
El Chaba 10 maart 2019 15:45
Slimmerd 10 maart 2019 15:46
Welke Afrikaan heeft er gewonnen dan?
ton duk 10 maart 2019 15:54
Gaap..
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 15:54 door ton duk.
Ridder Kale Knikker 10 maart 2019 16:04
Voor Kelderman wel zuur dat zijn ploeg het nu al met 2 man minder moet doen. Zowel Matthews als Tusveld een DNF.
Slimmerd 10 maart 2019 16:06
En zie ook Bakelants eenzaam allerlaatste worden vandaag
Eazster 10 maart 2019 16:11
Lijkt me voor Matthews ook wel prettig als hij wat meer wedstrijd ritme hardheid opdoet in aanloop naar San Remo ,dat word al erg moeilijk zo. Met 2 koersdagen nu op de teller.
Tinuz 10 maart 2019 16:53
Die tenues van Sunweb dit seizoen zijn een soort camouflagepakken. Ze vallen niet op.
Horsie is back 10 maart 2019 17:23
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Knappe zege van Jumbo met Groenewegen. Zo eentje
> die je wel op papier kunt zetten, maar het toch
> maar even moet flikken. Sterke sprint van
> Groenewegen die door de machtige jump van Ewan
> niet zo snel zeker was.Ewan had wel het voordeel
> dat ie lang achter de geblokte rug van Groenwegen
> kon schuilen, vandaar dat de zege des te knapper
> is. 6 Man van Jumbo in de voorste groep! ook er
> fijn voor een sprinter die de controle wilt
> houden.
>
> Fijn dat Kelderman er nog bijzit. Kwiat en
> Bernal,Quintana en Molard maken indruk voor
> protagonisten voor het klassement. Verliezers
> Soler,MA Lopez,Henao en misschien in mindere maten
> Martinez,Pozzovivo en Chaves.

Het voordeel van Ewan Caleb is toch eerder dat ie onder de radar vliegt en zich niet achter de geblokte rug van wie dan ook hoeft te verschuilen.
Zonder dat wapen kan hij zich echter niet met de besten meten.
Arsimo 10 maart 2019 17:33
Komt natuurlijk ook doordat alleen Kelderman een beetje vooraan zat, en niet eens altijd en zich verstandig veel verstopte. Caspersen kwam in laatste stuk nog terug met een groep, de rest niet in beeld behalve als ze er bij gingen liggen.
el:equipo 10 maart 2019 18:05
Zag er vreemd uit die stof/plof-crash van Tusveld.
Horsie is back 10 maart 2019 18:05
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Welke Afrikaan heeft er gewonnen dan?

Voor een poes gezeten op de vensterbank steeds verslag doend van wat er buiten te zien is er veel ruis.
lodjan 10 maart 2019 18:17
Casper Pedersen
Kuiperberg 10 maart 2019 18:18
Sunweb gaat niet bepaald lekker tot op heden in dit nog prille voorseizoen. Beetje de Wet van Murphy..dopingberichten over Preidler, geen zeges tot op heden en uitvallers. Dit in tegenstelling tot Jumbo die helemaal in een flow zitten en echt top zijn.
Clavan 10 maart 2019 18:47
Gejat van een of ander copy-paste website:
Sunweb had geen beste dag in de eerste etappe van Parijs-Nice. Ze verloren Michael Matthews en Martijn Tustveld na valpartijen in het begin van de rit. De twee werden direct afgevoerd naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis in Versailles.

Matthews was met zijn goede sprint een kandidaat voor de eindzege van deze rit. Tustveld stond samen met zijn kopman Wilco Kelderman goed geklasseerd in het klassement. Het medische team heeft geconstateerd dat Matthews hersenletsel heeft opgelopen en hij verloor zijn bewustzijn. Tustveld beschadigde eveneens zijn hersenen maar hield wel zijn bewustzijn.
Sub Culture 10 maart 2019 18:55
Dat is wel zeer heftig..
ton duk 10 maart 2019 19:00
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gejat van een of ander copy-paste website:

>
Tustveld stond
> samen met zijn kopman Wilco Kelderman goed
> geklasseerd in het klassement.

Als dat een resultaat is van google translate , wacht ik mbt rest van het bericht maar op officiele bronnen
gr

ps: [www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2019 19:02 door ton duk.
lodjan 10 maart 2019 19:04
Inderdaad: TusTveld, klassement, allebei hersenbeschadiging. Vreemd bericht. Hopen dat het meevalt en wachten op bericht van de ploeg.
lodjan 10 maart 2019 19:30
Gevonden: 'in de leiderstrui'. Wat slecht zeg....
Horsie is back 10 maart 2019 19:59
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is wel zeer heftig..

Natuurlijk, maar de pas 23-jarige Kelly Catlin nam het lot zelf in haar handen.
lodjan 10 maart 2019 21:25
Elijzen vreesde opnieuw voor het leven van een renner

Door HANS RUGGENBERG, Telegraaf

MAUREPAS - Er heerste een bedrukte sfeer in hotel Mercure Maurepas. Waar Jumbo-Visma een topdag kende met Dylan Groenewegen, was het voor Team Sunweb een regelrechte rampdag tijdens de ouverture van Parijs-Nice. De enige opsteker was dat kopman Wilco Kelderman zich ondanks het waaiergeweld aan het front handhaafde. Michael Matthews, Martijn Tusveld en Roy Curvers belandden na een val in het ziekenhuis.

De zorgen om Matthews en Tusveld waren het grootst. De eerste werd als een veertje door de wind van zijn fiets geblazen, op het moment dat hij naast de ploegleiderswagen van Michiel Elijzen reed. ,,Michael raakte daarna het achterwiel van de auto, waarna hij hard tegen de grond klapte. Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel zag dat hij niet meer bewoog, schoot Parijs-Roubaix van vorig jaar door mijn hoofd.”

"Pas toen hij op de brancard de ziekenwagen in werd gereden, kwam hij bij"

Elijzen was in 2018 ploegleider van Veranda’s-Willems toen het noodlot toesloeg voor Michael Goolaerts in de Noord-Franse klassieker. De 23-jarige renner kwam keihard ter val en overleed, nu speelde dus zo’n zelfde drama door het hoofd van Elijzen. ,,Als je dan Michael zo ziet liggen, heb je het weer heel slecht. Zeker omdat het daarna nog lange tijd (vier minuten, red.) duurde voordat hij weer bij zijn positieven kwam. Pas toen hij op de brancard de ziekenwagen in werd gereden, kwam hij bij”, aldus Elijzen, die later opgelucht meldde dat de Australiër ’slechts’ een hersenschudding aan zijn val had overgehouden, maar wel ter observatie een nacht in het ziekenhuis moet blijven. Tevens werden zijn wenkbrauw en lip gehecht. ,,Het is nog steeds heftig, maar het valt dan gelukkig ook mee.”

Met Matthews hoopte Sunweb voor ritzeges te gaan. De 28-jarige ’Bling’ was in goede vorm en kon in Parijs-Nice tevens nog meer bruikbare conditie opdoen met het oog op de klassiekers. ,,En nu is het afwachten hoe lang Michael is uitgeschakeld en hoe snel hij weer op niveau is om daar mee te spelen om de zeges”, liet de andere ploegleider, Marc Reef, weten.

Gebroken kaak

Tusveld werd vrij snel na binnenkomst in het hospitaal de operatiezaal in gereden. ,,Die heeft zijn kaak gebroken en van zijn gebit is weinig meer over. Verschrikkelijk voor die jongen”, aldus Elijzen.

Curvers keerde later op de avond terug in het hotel met een dikke rechterhand. De 39-jarige routinier kwam in de finale hard ten val en klapte met zijn hand tegen een betonnen paal. De Limburger gaat in ieder geval een poging doen om de koers te vervolgen. ,,Ik ga het proberen, en dan zien hoe het gaat. Maar die andere twee mannen zijn er erger aan toe, dit is in ieder geval vreselijk balen om zo te beginnen.”

Kelderman

Voor Sunweb is het te hopen dat verder leed bespaard blijft, al is Kelderman ook niet helemaal okselfris. De kopman hoopte, mede wegens een tijdrit van 25 kilometer, een gooi te doen naar het podium, maar werd in de aanloop naar Parijs-Nice ziek. ,,Ik ben nog steeds wat verkouden en voel me niet super. Hopelijk gaat het dag per dag beter, maar het deelnemersveld is hier sterk. Ik hoopte om de podiumplaatsen mee te doen, maar het zou nu al mooi zijn als ik in de top tien eindig”, aldus Kelderman.
Tjappie2 10 maart 2019 21:42
Wel echt kloten voor Tusveld dat ie z'n tanden kwijt is. Ik zou liever een sleutelbeen breken.
Sub Culture 10 maart 2019 21:44
Ik liever geen van beiden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Tjappie2 10 maart 2019 21:46
Als je een sleutelbeen breekt ben je een echte wielrenner.
Sub Culture 10 maart 2019 21:49
Ik heb al twee keer mijn sleutelbeen gebroken, een keertje links en een keertje rechts, omdat ik het ene niet het gevoel wil geven het andere te kort doen.
Kwatongen zullen beweren dat dat gewoon toeval is en je in een fractie van een seconde niet te kiezen hebt.

Ik voel mij overigens geen echte wielrenner.
Sub Culture 10 maart 2019 21:53
Officiële bronnen als in, ik maak een topic over puzzelen met wat van de pot gerukte uitspraken en beweringen en ik kader dit alles niet binnen een context met officiële bron.

ps: gr
Tjappie2 10 maart 2019 21:53
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------

> Kwatongen zullen beweren dat dat gewoon toeval is
> en je in een fractie van een seconde niet te
> kiezen hebt.

Van Tusveld valt in elk geval te beweren dat hij nu niet meer de kiezen heeft.
Sub Culture 10 maart 2019 21:58
Naar mijn mening viel er een slimmere alludatie op.. te maken.
Wou je nog iets toebijten over op je mondje vallen, maar dan bezondig ik me aan dezelfde shit.
Arsimo 10 maart 2019 22:49
Oeps, ja bedoel ik natuurlijk. :-)
Luijt 10 maart 2019 23:12
Dylan, makkelijk
Tinuz 11 maart 2019 00:19
Wat is het toch een beenharde stiel, dat wielrennen. Ben er ff niet goed van. sad smiley Fuck alle overbetaalde voetballers.
Sub Culture 11 maart 2019 06:52
Waarom altijd die vergelijking maken met voetballers?
De tijd dat voetballers party animals waren die tussen het feesten door wel eens op een trainingsveld stonden om dan in het weekend het obligate wedstrijdje te spelen ligt al een tijdje achter ons.
Absolute topvoetballers in de huidige voetbalwereld zijn jongens die 100% voor hun vak leven.
Ok, het financiële aspect neemt soms belachelijke proporties aan maar het blijft wel een intensieve contactsport.
Het aantal voetballers dat met 'pensioen' gaat en aan +/- 15 jaar profvoetballersbestaan compleet kapotte knieën en enkels over heeft gehouden is talloos.
lodjan 11 maart 2019 07:27
De vergelijking met voetballers wordt vaak gemaakt omdat voetballers bij een lichte overtreding (en val op het zachte gras) op het veld blijven liggen en wielrenners na een zware val (op het harde wegdek) zo snel mogelijk weer de ledematen bij elkaar rapen en de fiets op kruipen.
Hierbij wordt echter voorbij gegaan aan het feit dat er andere belangen zijn. Het zijn andere sporten. Voor een voetballer kan het tactisch zijn om wat te overdrijven en te blijven liggen (gele kaart aansmeren, tijd trekken, scheids beïnvloeden).
Niettemin heb ik niet veel met voetbal. Geef mij maar koers.
Pyama 11 maart 2019 08:39
lodjan Schreef:
(gele
> kaart aansmeren, tijd trekken, scheids
> beïnvloeden).


Zielige jankers dus.
Slimmerd 11 maart 2019 09:09
Zo zacht is kunstgras anders niet
Luijt 11 maart 2019 12:47
Hard Gras is sowieso beter.
Horsie is back 11 maart 2019 13:08
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hard Gras is sowieso beter.

Je hebt wel een kudo verdiend.
Tjappie2 11 maart 2019 13:16
Voetbal is plat vermaak. Valt niet literair te benaderen, hooguit sociologisch.
Horsie is back 11 maart 2019 13:26
Wielrennen is ook steeds meer een contactsport geworden. Doordat d'en fiets de renner rijdt brengt dit kennelijk steeds meer contacten met het wegdek teweeg.
Op de Grand National zie je dat ook vaak.

Maar er wordt nogal eens vergeten, dat voetbal als topsport psychologisch (maar dat hoeft niet meer te zijn in verhouding met andere sporten) ook fysiologisch een zware sport is. Volledig herstel pas na 3 dagen. Terwijl de dwangarbeiders van de weg elke dag weer op hun raspaardje klimmen.

Wegwielrennen is daarom zo'n fantastische sport omdat als je niet maximaal hoeft te gaan, zoals vliegende Hollander Jeffrey Hoogland op de kilo, je het heel lang vol kunt houden op grond van het karakter van de sport, namelijk op een zadel blijven zitten. Zolang je niet in het rood gaat kun je een dag lang zelfs met een behoorlijke snelheid fietsen. Moet je eens al lopende proberen of weer on topic voetballende of zelfs dansende op een vulkaan. They shoot horses don't they.

Dus respect voor de voetballer, zelfs voor Arjen, al komt Horsie bij hem vaak in de verleiding te denken, dat hij altijd geblesseerd is.

Kijk, gisteren heeft iedereen kunnen zien wat het in topsport betekent als de doelpalen worden verlegd.
Nuis en Krol zouden met hun tactiek gisteren in SLC op een laaglandbaan duizenden doden zijn gestorven.
Nu werden ze aan de finish liefdevol door Mark Tuitert en Erben Hero Wennemars opgevangen.
Horsie is back 11 maart 2019 13:28
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voetbal is plat vermaak. Valt niet literair te
> benaderen, hooguit sociologisch.

Ironie of val jij onder de noemer: "Het is een bijzonder kind, onze Tjappe1jroud". smiling smiley
lodjan 11 maart 2019 13:35
Doelpalen verleggen?
Tjappie2 11 maart 2019 13:36
Jij bent van mening dat 'Kieft' een literair pareltje is?
Horsie is back 11 maart 2019 13:43
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij bent van mening dat 'Kieft' een literair
> pareltje is?

Gemakkelijk scoren, Tjappie2. Welke deel?
Neen, ik "viel" meer over het voor mij in elk geval kennelijke gemak van jou over voetbal te spreken als plat vermaak.
Dan is de meest beoefende sport ter wereld dat toch ook en heel veul literaire werken gaan in wezen hierover toch.
There is no sucksess like failure, but failure is no success at all.
Tjappie2 11 maart 2019 13:54
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjappie2 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jij bent van mening dat 'Kieft' een literair
> > pareltje is?
>
> Gemakkelijk scoren, Tjappie2. Welke deel?

Kieft (2014)

> Neen, ik "viel" meer over het voor mij in elk
> geval kennelijke gemak van jou over voetbal te
> spreken als plat vermaak.

Houdt voetbal een spiegel voor of geeft het slechts een kortstondige emotionele rush? Neigt meer richting het laatste m.i.

> Dan is de meest beoefende sport ter wereld dat
> toch ook en heel veul literaire werken gaan in
> wezen hierover toch.

Hooguit wordt een literair werk opgehangen aan het voetbalspelletje. En dan nog slechts zijdelings.

> There is no sucksess like failure, but failure is
> no success at all.

Our greatest glory is not in never failing, but in rising every time we fail. (nooit geweten dat Chinezen van wielrennen houden, maar het lijkt er wel op dus)
Horsie is back 11 maart 2019 14:15
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
Horsie: Met al die linkjes wordt het te verwarrend.

Dus Gemakkelijk scoren of makkelijk scoren verwijst naar het humoristische programma op tv, waar meerdere versies van Kieft werden getoond.
De meest beoefende sport ter wereld gaat uiteraard terug naar playing Adam and Eve.

Suckcess verwijst hier ook naar in een ongekuiste Dylan tekst.
Tjappie2 11 maart 2019 14:29
Echt inhoudelijk word je niet. Ik neem aan dat je impulsief reageerde. Geeft niet.
Horsie is back 11 maart 2019 18:39
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Echt inhoudelijk word je niet. Ik neem aan dat je
> impulsief reageerde. Geeft niet.

Ik was al naar buiten.
Bij voetbal en sociologie dan kom je al snel terecht bij Desmond Morris.
Niet dat ik me daarin heb verdiept, maar zomaar voetbal als plat vermaak betitelen is ook wel wat cru. Het bier is meteen koud.
We moeten toch niet toe naar het vlaamse programma DIW door een Hollander gepresenteerd met een topic, waarin de geïnterviewde na het interview in de veronderstelling zijnde dat de microfoon dicht staat pas echt zegt wat ie denkt. Daarvoor hebben we Sub al.
Even goede vrienden hierbij.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen