Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

77th Paris - Nice Etappe 8

Gepost door rustdag 
rustdag 17 maart 2019 10:01
Nice - Nice 110km















Klassment:


1. Egan Bernal (Col)
2. Philippe Gilbert (Bel) + 0.45
3. Nairo Quintana (Col) + 0.46
4. Michal Kwiatkowski (Pol) + 1.03
5. Jack Haig (Aus) + 1.21
6. Romain Bardet (Fra) + 1.45
7. George Bennett (NZl) + 2.20
8. Ilnur Zakarin (Rus) + 2.52
9. Rudy Molard (Fra) + 3.02
10. Bob Jungels (Lux) + 3.06
Inigo 17 maart 2019 10:46
Mooi tourtochtje
Pyama 17 maart 2019 12:37
Wie gaat er mee in de kopgroep en wint de ronde? Kwiat?
Slimmerd 17 maart 2019 14:02
DNS Kristoff, Laporte, McLay en Gallopin
Slimmerd 17 maart 2019 14:02
De Gendt gaat wel mee in de kopgroep
Slimmerd 17 maart 2019 14:52
Kopgroep van momenteel 37 man, Zakarin beste uit AK die mee is.

Voorsprong kleine minuut
lodjan 17 maart 2019 15:03
Kelderman mee, en de hoofdrolspelers van gisteren (Martinez, Superman en Yates).

Soler, Annacona, Carretero (Movistar), Yates, Trentin (Mitchelton-Scott), Lopez, Houle, Ion Izagirre, Sanchez (Astana), De Gendt (Lotto-Soudal), Pozzovivo, Colbrelli, Garcia, Teuns (Bahrain-Merida), Konrad, Grosschartner (Bora-Hansgrohe), Naesen (AG2R), Sergio Henao (UAE), Bernard, (Trek-Segafredo) Madouas (Groupama-FDJ), Jungels (Deceuninck-Quick Step), Zakarin, Politt, Spilak (Katusha), Gesbert, Moinard (Arkea Samsic), Martinez, Van Garderen (Education First), Kelderman (Sunweb), Edet, Perrichon (Cofidis), Antunes, De Marchi (CCC), Calmejane, Hivert (Direct Energie), Pacher (Vital Concept), El Fares (Delko-Marseille-Provence) lead the peloton by 45 seconds.
lodjan 17 maart 2019 15:26
Trentin, Van Garderen en El Fares uit de kopgroep weggereden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2019 15:26 door lodjan.
Pyama 17 maart 2019 15:42
El Chaba 17 maart 2019 16:07
Maakt geen schijn van kans..
Lucho Herrera 17 maart 2019 16:15
Misschien heb je gelijk, maar hij is wel in prima doen en maakt de koers! Hup Nairoman!
Slimmerd 17 maart 2019 16:20
Maakt wel de koers
Slimmerd 17 maart 2019 16:31
Nog 13km, Quintana met negen schaapjes in zijn wiel. Op 40" een Sky-treintje met AK overblijfsels
Slimmerd 17 maart 2019 16:34
I. Izagirre nu ten aanval, 15" op groepje Quintana, die zowaar wat hulp kreeg van Martinez
Pyama 17 maart 2019 16:37
En ook hier Astana!
Slimmerd 17 maart 2019 16:38
Het Astana dat zeer bleek straalt in het AK
Slimmerd 17 maart 2019 16:47
Izagirre de etappe, Bernal de ronde
Pyama 17 maart 2019 16:47
Haha denk je dat ze daar mee zitten?
Hoeveel zeges heeft Sunweb al?
Anony 17 maart 2019 16:52
Topvorm voor Naesen, belooft voor het Vlaamse werk.
Slimmerd 17 maart 2019 16:53
Haha, denk je dat ik daar mee zit.
Sub Culture 17 maart 2019 17:02
Ja, imponerend sterk, heb hem zelden sterker zien rijden.
Het biedt geen garanties op wat nog komen moet in Vlaanderen weliswaar, maar het doet wel het beste vermoeden.
Sub Culture 17 maart 2019 17:04
Pyama 17 maart 2019 17:07
Maar zij wel. En daar gaat het om.
Topploeg Astana!
Slimmerd 17 maart 2019 17:11
Volgens mij maken ze zich bij Sunweb nog niet echt zorgen hoor, maar als jij dat graag gelooft thumbs up
Eindhovuh 17 maart 2019 17:20
Ik vind jouw commentaar over het AK een beetje vreemd eerlijk gezegd.
Ze winnen veel etappes. Veel teams winnen amper iets.
Cecchini 17 maart 2019 17:22
Tsja Astana. Wat zullen we daar van zeggen.
Kuiperberg 17 maart 2019 17:28
Begrijp Kelderman niet. Was toch een uitgelezen kans om ook eens een poging te wagen in de slotklim. Zo win je nooit.
el:equipo 17 maart 2019 17:35
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Topvorm voor Naesen, belooft voor het Vlaamse
> werk.


Ongelofelijk, ik had geen idee dat Naesen dit in zich had.
ton duk 17 maart 2019 17:49
Gilbert van 2 naar 15 , wat trouwens niet zijn beste AK is in P-N
gr
el:equipo 17 maart 2019 18:59
Kelderman en aanvallen.
Lucho Herrera 17 maart 2019 19:13
Kelderman is een vriendelijke jongen en heeft veel talent om in etappewedstrijden in top 10 te eindigen. Dat bereikt hij met een redelijk defensieve rijstijl. En daarnaast is het nooit de man geweest die eens lekker doldriest gaat aanvallen. Eerder berekenend. En helaas voor hemzelf straalt hij niks uit. Geen personality. Maar goh, dat kan ik makkelijk zeggen vanuit mijn luie stoel. Wilco toont na alle valpartijen toch maar iedere keer karakter en vecht altijd terug. Maar voor het aller aller hoogste niveau komt hij net wat te kort. Geen schande lijkt me.
Walnoot 17 maart 2019 19:24
Wilco zal best wel lief voor zijn ma zijn en als je op dat niveau wielrent, heb je zeker een groot doorzettingsvermogen en zin voor opoffering. Maar als kijker interesseert me dat allemaal niet zo heel veel, ik wil koers zien. Renners van het type Kelderman of George Bennett--die is nog veel erger--voegen vrijwel nooit iets toe aan de beleving van de objectieve kijker aangezien ze meestal niets anders doen dan volgen. Geef mij maar zo'n Lutsenko: spuit erin en gaan met die banaan, twee keer gaan liggen en weer opstaan en dan ook nog anderhalve minuten later netjes de sprint winnen. Dat vind ik nou karakter.
Curzio 17 maart 2019 19:32
Mooi werk van Quintana. Deed denken aan de Ronde van Zwitserland vorig jaar. Vroeg ook nauwelijks, of zonder veel misbaar, om overname.

3 Astana overwinningen met 3 verschillende renners in 2 dagen is wel wat veel van het goede.
Sub Culture 17 maart 2019 19:44
Het is allemaal de schuld van Laurens De Vreese dat ze ineens rapper zijn.
lodjan 17 maart 2019 19:55
Sub Culture 17 maart 2019 20:03
Snap de twijfel over Astana trouwens niet.
Heel veel zeges vroeg op het seizoen, maar grossieren in zwak bezette rittenkoersen als Rwanda en Oman die al zowat de helft van het aantal zeges opleveren is op zich niet vreemd.
Nog minder vreemd is het dat klasbakken als de Izaguirres, Fuglsang, Lutsenko, M. A. Lopez, M C Nielsen zeges meepikken.
Alles valt op dit moment gewoon heel mooi op zijn plaats voor hen.

Nu goed, allicht pakken ze de komende weken niet of nauwelijks overwinningen en kunnen de verdachtmakingen weer de ijskast in.
Eindhovuh 17 maart 2019 20:24
Nelis! 17 maart 2019 20:42
Tja Astana.
Ik kan er maar één ding op zeggen. De geschiedenis heeft uitgewezen dat ongelooflijke prestaties in het wielrennen heel vaak ongelooflijk zijn.
PassoEira 17 maart 2019 20:52
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja Astana.
> Ik kan er maar één ding op zeggen. De
> geschiedenis heeft uitgewezen dat ongelooflijke
> prestaties in het wielrennen heel vaak
> ongelooflijk zijn.
Tja , Jumbo?(Groenewegen , Roglic). Als je van achterdocht houdt dan is het wielrennen het walhalla van vermaak. Beter is je er gewoon niet druk om maken en accepteren dat de charme van wielrennen ook list en bedrog is in allerlei vormen.
jonglins 17 maart 2019 21:10
Nog zo'n verdachte ploeg DQT zonder zeges in deze etappekoers. Daarmee voldoen ze niet aan hun eigen doelstelling.

Astana - DQT: 19-17.
Ket kan verkeren
Curzio 17 maart 2019 21:37
Als renners goed rijden ligt het voor de hand om te zeggen dat dat logisch is omdat ze ook goed zijn. Dat is echter wel een cirkelredenering. Net als het verklaren van winnen uit een winning-mood. Wielrennen is vooral verliezen, ook voor goede renners. En laten we eerlijk zijn: Fuglsang en Izaguirre zijn normaliter geen veelwinnaars, en wie had gedacht dat Lutsenko een van de grote mannen van het voorjaar zou zijn?
Anony 17 maart 2019 22:45
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is allemaal de schuld van Laurens De Vreese
> dat ze ineens rapper zijn.


smileys with beer
Tinuz 17 maart 2019 22:58
Bij Vino denk je toch vrijwel meteen aan een scheikunde laboratorium waarin hij zelf met brouwsels zit te experimenteren.
Horsie is back 18 maart 2019 00:17
Een troost voor @Curzio is, dat in andere sporten veel gekkere dingen gebeuren.
Een 18-jarige tiener drinkt uit de Indian Wells en wint na een wildcard prompt de tennistitel.
opoeepo 18 maart 2019 00:31
The W(ell) of A(ll) D(oping) A(chievements)?
Siem 18 maart 2019 09:38
Zoals 2e worden in de Giro én de Tour in 1 jaar?

Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja Astana.
> Ik kan er maar één ding op zeggen. De
> geschiedenis heeft uitgewezen dat ongelooflijke
> prestaties in het wielrennen heel vaak
> ongelooflijk zijn.
Horsie is back 18 maart 2019 11:49
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> The W(ell) of A(ll) D(oping) A(chievements)?

Grappeke Opoe, Indian Wells is een bekende tennisplaats.
opoeepo 18 maart 2019 12:40
Horsie heeft een groot sportbrein.
Curzio 18 maart 2019 13:30
Vrouwentennis is ook een soort tombola, dus dat verbaast me niet erg.
Orakel 18 maart 2019 13:54
Horsie is back 18 maart 2019 14:02
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrouwentennis is ook een soort tombola, dus dat
> verbaast me niet erg.

Onnodig denigrerende opmerking.
Het voorbeeld werd door Horsie alleen maar aangehaald voor het "bewijs", dat om het even in welke sport er altijd "plotseling" new kids on the block opduiken.
Ook in het wielrennen komt dat nog steeds voor: we hadden al Remco en nu ook Jip.
Sjorsoll 18 maart 2019 18:58
Waarom denigrerend? Het is zo. Kiki Bertens had tijdens de Australian Open nummer 1 van de wereld kunnen worden. Net als 8 anderen. Vergelijk dat met de mannen, waar Nadal, Djokovic en Federer al 10 jaar domineren.

Alleen S. Williams is constant, voor de rest is het - ik had het niet beter kunnen verwoorden - een tombola.
Horsie is back 18 maart 2019 20:20
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom denigrerend? Het is zo. Kiki Bertens had
> tijdens de Australian Open nummer 1 van de wereld
> kunnen worden. Net als 8 anderen. Vergelijk dat
> met de mannen, waar Nadal, Djokovic en Federer al
> 10 jaar domineren.
>
> Alleen S. Williams is constant, voor de rest is
> het - ik had het niet beter kunnen verwoorden -
> een tombola.

Een tombola is een soort loterij...
Ook al staat de uitslag niet bij voorbaat vast. Degenen, die kunnen winnen zullen nog altijd een heel behoorlijk potje moeten kunnen tennissen.
Dus zulke opmerkingen slaan wat mij betreft als een tang op een varken.

In dit geval kreeg het 18-jarige talent een wildcard omdat ze, jong als ze nog was, onvoldoende punten had gehaald om zich direct te plaatsen.
Bianca Andreescu begon het seizoen als 152. op de wereldranglijst, won 22 keer en verloor slechts 3 keer.

En dan te bedenken, dat Horsie alleen maar met dit voorbeeld kwam om aan te geven, dat alles in de sport niet zo voorgekookt is als menigeen zich zou wensen.
Dus vindt Horsie zulke opmerkingen denigrerend of neerbuigend naar vrouwelijke sportsters toe.

Dus graag het woord tombola gebruiken op zaken, die dat ook rechtvaardigen. De taal is zo al vervuild genoeg.
Sjorsoll 19 maart 2019 20:11
Kom op, Curzio gebruikt juist een hyperbool om z'n punt te verduidelijken. Natuurlijk is het vrouwentennis geen échte tombola, maar de top is gewoon niet steady. Als jij dit soort posts letterlijk gaat nemen dan moeten we misschien geen stijlfiguren meer gebruiken op dit forum.
Horsie is back 20 maart 2019 01:38
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kom op, Curzio gebruikt juist een hyperbool om z'n punt te verduidelijken. Natuurlijk is het vrouwentennis geen échte tombola, maar de top is
> gewoon niet steady. Als jij dit soort posts letterlijk gaat nemen dan moeten we misschien geen stijlfiguren meer gebruiken op dit forum.

@Curzio probeerde m.i. op slinkse wijze het gegeven voorbeeld uit een andere sport, waarmee goed te illustreren valt, dat in de topsport nog steeds niet alles over de hele linie voorgekookt is en dus nog altijd openingen kan bieden voor verrassende ontwikkelingen, weg te zetten als een nonsens antwoord.
Zo, waarover heeft Horsie het, tennis voor vrouwen is immers een tombola.
Curzio 20 maart 2019 08:03
Het was inderdaad een beetje een nonsens antwoord, je zegt het. Die twee sporten zijn totaal niet te vergelijken. En de vergelijking zelf klopt ook niet. Het zou misschien opgaan als bv Gaburro van Neri Sottoli die etappe gewonnen had. Bij Astana gaat het om een team waarin meerdere renners, allemaal gevestigde namen, dit jaar collectief opvallend goed presteren. Alsof bijvoorbeeld ineens drie Nederlandse sprinters op de 100 m in de finale van het WK staan waarvan er twee podium lopen.
Horsie is back 20 maart 2019 12:07
Nu ben je te ver gegaan @Curzio. Watch out, so you don't step on it's white iron shoes.
Horsie stelt onmiddellijk een tsunami alert in tegen het binnenkomen van ongerijmdheden en insinuaties. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen