Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Groenewegen toch in Milaan San Remo

Gepost door D.R.E. 
D.R.E. 18 maart 2019 07:41
Aldus wielerflits.
Lijkt mij onverstandig, heeft in Parijs-Nice laten zien dat de cipressa en poggio er te veel aan gaan zijn.
Slimmerd 18 maart 2019 07:48
Het nieuws waar me meer aan lijken te hebben, is het starten in De Panne en Gent-Wevelgem. Daar is kans op succes wel aanwezig
rustdag 18 maart 2019 08:55
Van een ommekeer gesproken. Dylan Groenenwegen start zaterdag toch in Milaan-San Remo. De voorbije week liet weten pas volgend jaar zijn debuut in Milaan-San Remo te maken. Maar de ploegleiding van Jumbo-Visma wijzigde zijn programma en stuurt de Amsterdammer naar de Primavera, Brugge-De Panne én Gent-Wevelgem.


Groenewegen schreeuwde het vorige week van de daken. Ook aan WielerFlits bevestigde de sprinter van Jumbo-Visma dat hij dit jaar nog niet van start gaat in Milaan-San Remo. Hetzelfde wat betreft Gent-Wevelgem.
Maar na zijn sterke Parijs-Nice, waarin Groenewegen twee etappes won, sleutelt Jumbo-Visma dus aan het programma van zijn topsprinter. “Dylan kreeg de voorbije twee dagen rust”, vertelde ploegleider Nico Verhoeven aan Het Nieuwsblad. “Vanaf maandag (vandaag dus, red) moet hij opnieuw goed trainen.”

De sprinter gaat in Milaan-San Remo van start met als hoofddoel ervaring opdoen. “Dat is de reden dat ik start”, zegt Groenewegen in het communiqué van de ploeg. “Om mee te doen om de overwinning kom ik waarschijnlijk nog te kort. Met dit jaar de Tour én de Vuelta op mijn programma, hoop ik dat beetje extra kracht en inhoud op te doen om daar volgend jaar wel toe in staat te zijn.”

Groenewegen, die vrijdag Parijs-Nice verliet, start in de Primavera (23 maart) en zal van de partij zijn in Brugge-De Panne (27 maart) en Gent-Wevelgem (31 maart).


[www.wielerflits.nl]
Sub Culture 18 maart 2019 09:06
Logisch dat hij deze koersen rijdt, vind ik.
Brugge-De Panne is normaliter een massasprint, tenzij er wind staat, maar dat hoeft voor Groenewegen geen belet te zijn.
Gent-Wevelgem lijkt mij iets moeilijker voor hem.
ton duk 18 maart 2019 09:09
Gebeurt niet vaak dat Jumbo programma's wijzigt van hullie speerpunten...

Opvallend dat in die bijgaande poll nu 40% stemt op dat ie kan winnen in MSR ???
Ben wel benieuwd of D v Poppel nu wel in groep 1 zit , mocht er een "massasprint" zijn...( vorig jaar werd ie, best lachwekkend, naar voren geschoven als kanshebber door Jumbo)

gr
Ridder Kale Knikker 18 maart 2019 09:30
Danny van Poppel heeft dit jaar echt een enorme stap gemaakt, dus laten we hopen dat-ie inderdaad in de eerste groep mee naar boven kan. De kansen voor Dylan in MSR zijn mijns inziens nihil. Maar om hem ervaring en inhoud op te laten doen, denk ik een hele goede keuze om hem te laten starten. Het is inderdaad opvallend dat Jumbo-Visma de programma's wijzigt, als het maar geen opportunistische keuze is. Dat laatste lijkt me niet hoor, maar het komt wel een beetje zo over. Ben dus benieuwd naar de beweegredenen om de programma's te wijzigen.
Cecchini 18 maart 2019 09:33
Hij stond eerst opgesteld voor de Ronde van Catalonie. Gezien het parcours van die Ronde had hij daar weinig te zoeken
Ridder Kale Knikker 18 maart 2019 09:41
Bij het samenstellen van het programma is toch ook wel zicht op het parcours van deze rittenkoers lijkt me. Dus blijf ik de programmawijziging vreemd vinden.
Tjappie2 18 maart 2019 10:23
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van een ommekeer gesproken. Dylan Groenenwegen
> start zaterdag toch in Milaan-San Remo. .
>

Van een geinige treurigheid hoe wielerflits probeert Vlamingen te imiteren. de VRT is er niets bij. Hopelijk voor Groenewegen geen tuimelperte in de afzink van de Poggio.
Adje Wijnands 18 maart 2019 11:12
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> rustdag Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Van een ommekeer gesproken. Dylan Groenenwegen
> > start zaterdag toch in Milaan-San Remo. .
> >
>
> Van een geinige treurigheid hoe wielerflits
> probeert Vlamingen te imiteren. de VRT is er niets
> bij. Hopelijk voor Groenewegen geen tuimelperte in
> de afzink van de Poggio.

Bij “tuimelperte in de afzink” hoor ik dan weer de stem van Renaat Schotte...
Ridder Kale Knikker 18 maart 2019 11:43
Even gekeken op de site van TJV. De blessure van Timo Roosen blijkt het vliegwiel van de programmawijziging.

Van de site:
Het was aanvankelijk de bedoeling van Team Jumbo-Visma om in Italië de klassieke kern bij elkaar te houden, maar Timo Roosen is nog niet hersteld van zijn valpartij in Kuurne-Brussel-Kuurne.

Tot het uitvallen van Roosen was Groenewegen voorzien in de Ronde van Catalonië. Daar focust Team Jumbo-Visma zich nu volledig op het algemeen klassement met Steven Kruijswijk. Die gaf in de Ruta del Sol met de derde plaats een sterke indruk. “Het hele team staat daar nu in zijn dienst”, verduidelijkt sportive director Merijn Zeeman.

“Nu deze situatie zich voordeed, hebben we alles nog eens op een rijtje gezet”, aldus Zeeman. “Uiteindelijk is dit het ideale plan-b. Het is nooit prettig om programma’s om te moeten gooien, maar hier kon iedereen zich heel goed in vinden. Catalonië zou voor Dylan een investering zijn, maar Milaan-Sanremo is dat ook. Het aantal sprintkansen in Catalonië is gering. Dylan rijdt ook Brugge-De Panne en kan daar wellicht een gooi doen naar de zege.”
Horsie is back 18 maart 2019 12:01
Horsie heeft het al voorgerekend: bij de start ligt Dylan G. na 100m met topsnelheid van 49km/h al even voor.
Luijt 18 maart 2019 12:02
De afdaling van de Poggio lijkt me een grotere reden om Dylan weinig kansen toe te dichten dan de klim. Die stelt namelijk niks voor.
Horsie is back 18 maart 2019 12:29
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De afdaling van de Poggio lijkt me een grotere
> reden om Dylan weinig kansen toe te dichten dan de
> klim. Die stelt namelijk niks voor.

3,7 km à 4,3 %.

De 100m is voor een 100-jarige al twee keer te lang.
El Chaba 18 maart 2019 12:41
Groenewegen overleeft de Cipressa al niet eens.
El Chaba 18 maart 2019 12:47
Veel chauvinistische sportfans stemmen met hun hart in plaats van hun hoofd, vandaar.
Dat jij dat niet doet, pleit dan weer voor je.
Horsie is back 18 maart 2019 12:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groenewegen overleeft de Cipressa al niet eens.

Leer nou eens out of the boc (AP) denken. smiling smiley
Stel dat Dylan wel vooraan zit bij de Poggio.
El Chaba 19 maart 2019 16:21
Ik doet niet aan 'stel', ik ben een realist..
Keuteberg 19 maart 2019 18:49
Lijkt me idd vanaf de Cipressa al te lastig voor Groenewegen. Als hij de Capi's al overleeft.

Desalniettemin, ervaring opdoen is geen slecht idee en met nog wat grote rondes in de benen kan het in de toekomst wellicht lukken. Cavendish heeft het ook gedaan ondanks dat dat ondenkbaar leek in zijn eerste optredens.
Luijt 20 maart 2019 13:28
Ze finishen daar regelmatig met een hele horde anti klimmers tegelijk. Freire, Cavendish, Degenkolb, ze hebben allemaal gewonnen en dan vergeet ik de naam van die Duitse one day fly van een paar jaar geleden nog. Ik zou niet weten waarom Groenewegen niet een keer zou kunnen toeslaan.
Cyclad58 20 maart 2019 14:37
Freire en Degenkolb kunnen/konden prima de heuvels over. De vergelijking met Cavendish vind ik treffender. Als alles meezit kan Groenewegen best ooit Milaan-Sanremo winnen. Dit seizoen niet, laat hem eerst maar eens ervaren hoe de koers voor hem aanvoelt. De Cipressa lijkt me er inderdaad te veel aan.
MarkV 20 maart 2019 14:40
Ik ben het niet met je oneens, maar Freire was natuurlijk geen anti-klimmer.

Jos van Emden zat de afgelopen jaren in het eerste peloton, dan moet Groenewegen dat op een goede dag met goede steun en een matig koersverloop ook kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2019 14:41 door MarkV.
lodjan 20 maart 2019 19:14
El Chaba 21 maart 2019 17:32
Helemaal mee eens.
Met de aantekening dat Degenkolb tegenwoordig (na zijn zware blessure) een stuk minder goed een heuvel over lijkt te komen dan voor zijn blessure (toen hij M-Sr won)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2019 17:34 door El Chaba.
El Chaba 21 maart 2019 17:38
Ciolek kon ook prima een heuvel over. Dat blijkt wel uit de uitslag in 2013 toen hij won: [cqranking.com]
En ik denk niet dat Groenewegen ooit 39-ste in de AGR zal worden. Of 19-de in de Strade Bianche.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2019 17:43 door El Chaba.
El Chaba 21 maart 2019 17:43
lodjan 21 maart 2019 21:02
Zeker, ik noemde hem alleen om Luijt te helpen (hij doelde op Ciolek met Duitse one-day-fly).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen