Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Le Triptyque des Monts et Châteaux

Gepost door Anony 
Anony 06 april 2019 14:39
In de gerenommeerde beloftenwedstrijd Triptyque des Monts et Châteaux is Mikkel Bjerg de nieuwe leider. In de tijdrit deze voormiddag moest de wereldkampioen (die straks het werelduurrecord wil aanvallen) wel het hoofd buigen voor de Belg Brent Van Moer! Op het jongste WK tijdrijden bij de beloften verraste de 21-jarige Oost-Vlaming (later dit jaar prof bij Lotto) toen door tweede te worden.

Brits fenomeen Pidcock was zesde, eerstejaars (en na Evenepoel een van de beste junioren vorig jaar) Van Wilder knap negende.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2019 14:44 door Anony.
Anony 06 april 2019 14:43
Uitslag rit 2a (TT over 11,4 km):

1. Brent Van Moer 13:51
2. Mikkel Bjerg +2
3. Ian Garrison + 10

6. Tom Pidcock +20
7. Nils Eekhof (Ned) +21
8. Daan Hoole (Ned) + 23
9. Ilan Van Wilder +26
lodjan 06 april 2019 18:03
Etappe 2b:
1. Pidcock
2. Zijlaard

In het klassement leidt Bjerg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2019 18:05 door lodjan.
Wim De Craene 06 april 2019 19:03
Ondanks een kleine vijver weet België toch structureel enorme talenten voort te brengen. Zeer knap!
Sub Culture 06 april 2019 19:31
Benieuwd hoe Van Wilder zich gaat ontwikkelen bij de beloften.
Hij stond natuurlijk in de schaduw van Evenepoel maar hoorde sowieso tot de wereldtop in zijn leeftijdscategorie.
De zwarte trui 06 april 2019 23:28
Mooi dat zijlaard en hoole op 'hun' niveau goed presteren.
ton duk 07 april 2019 08:46
Met Eekhoff , Mobach en Arensman goed nieuw talent
Altijd de vraag waar ze uiteindelijk eindigen …
gr
Wim De Craene 09 april 2019 06:09
Toptalent Brent Van Moer zou ook gewoon het eindklassement gewonnen hebben als de jury wel deskundig zou zijn.

Quote

Tijdrijder uit Beveren veegt vloer aan met 2 wereldkampioenen: “Jammer dat jury mij onterecht het eindklassement afpakt”

Brent Van Moer trok afgelopen weekend met torenhoge ambities naar de hoog aangeschreven Triptyque des Monts et Châteaux in de Belgische Ardennen. Hij mikte zowel op het eindklassement als op een topprestatie in de korte tijdrit. “Als de jury mij de tijd geeft die ik volgens het reglement verdien, dan win ik die 3-daagse gewoon”, blikt Van Moer met een dubbel gevoel terug.

Op dag 2 van de Triptyque des Monts et Châteaux stond de korte tijdrit in en rondom Celles geprogrammeerd. 11,4 km knallen, iets waar de 21-jarige belofte van Lotto Soudal zijn zinnen op had gezet. “Ik wist dat het niet makkelijk zou worden omdat ook Mikkel Bjerg (de dubbele en bijna ongenaakbare wereldkampioen tijdrijden bij de beloften, red) aan de start kwam. Maar ik hoopte een sterke performance neer te zetten en zo seconden te pakken met het oog op winst in het eindklassement.”

Van Moer klopte Bjerg met 2 seconden en liet ook Tom Pidcock – de huidige wereldkampioen veldrijden bij de beloften en wegwereldkampioen bij de junioren in 2017 – achter zich. “Dat ik die grote namen achter me kan houden, doet natuurlijk veel deugd”, bekent de vicewereldkampioen TT U23 van Innsbruck 2018. “Zeker om te winnen van Bjerg. Het is een speciaal gevoel dat enorm veel vertrouwen geeft voor de komende tijdritten. Ik rijd op 1 mei het BK, eind mei een testtrijdrit en vervolgens de TT in de Baloise Belgium Tour.”

Genekt

Op de 1e dag – de etappe tussen Frasnes en Chièvre – had de jury Van Moer bij zijn pietje, zoals hij het zelf uitdrukt. “Op 2 km van de meet was er een valpartij op een brugje. Gezien ik daarachter zat, verloor ik enorm veel tijd verlies, maar niemand maakte zich zorgen omdat het in de laatste 3 km gebeurde. We moesten normaal allemaal op dezelfde tijd gezet worden bij het binnenkomen, maar dat gebeurde niet. Ik kreeg 24 seconden aan de broek, waardoor ik achteraf gezien het eindklassement verlies.”

Een bizarre situatie. “De meeste ploegen gingen ook protest halen, maar de jury weigerde terug te keren op zijn beslissing. Dat is natuurlijk erg jammer. Ik had gehoopt het eindklassement te pakken via een goede TT, ook al omdat de laatste 2 ritten in de Ardennenstreek me wel goed lagen. Doordat ik genekt werd op de 1e dag sta ik nu met lege handen thuis wat dat betreft. Maar het gevoel zit goed. Ik ben klaar om er komende week iets moois van te maken in de Ronde van Vlaanderen voor beloften!”

[wielerverhaal.com]
Tjappie2 09 april 2019 10:40
Gejammer over de jury, het is wat. Hopelijk grijpt die jongen zichzelf eens flink bij z'n nekvel. Met deze houding moet je geen prof worden.
Luijt 09 april 2019 15:09
Hij verloor enorm veel tijd verlies, en nog wint ie niet.
veluweracer 09 april 2019 22:53
veluweracer 09 april 2019 22:58
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gejammer over de jury, het is wat. Hopelijk grijpt
> die jongen zichzelf eens flink bij z'n nekvel. Met
> deze houding moet je geen prof worden.

Hij heeft het hoogstwaarschijnlijk niet recht in de smoel van een jurylid gezegd. Maar hij heeft toch een punt wat mij betreft. Lijkt me eerder een gevalletje machtsvertoon van de jury dan simpel de regels hanteren. Waarom dienen er anders meerdere ploegen protest in?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen